آشنایی با صرافی KuCoin | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با صرافی KuCoin

مطمئنا افرادی که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت دارند نام صرافی KuCoin را شنیده‌اند. در صورتی که شما جزو آن دسته از افراد هستید که نام این صرافی را به تازگی شنیده‌اید مطمئنا در مورد تاریخچه آن و میزان کارمزد در این صرافی چقدر است؟ صرافی کوکوین یکی از بهترین صرافی‌ها در حوزه‌ی ارز دیجیتال است که سرویس‌هایی مانند تبدیل رمز ارزها به یکدیگر و خرید و فروش آن‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. در کل کوکوین به عنوان یکی از صرافی‌های نوین به شمار می‌رود که در ماه مه سال 2017 میلادی توسط گروهی از افراد حرفه‌ای که در گذشته پروژه‌هایی نظیر iBox PAY، Ant Financial را راه اندازی کرده‌اند ایجاد شده است.

هدف بنیان‌گذاران صرافی KuCoin از ایجاد آن فراهم ساختن یک بستر امن و ساده برای مردم دنیا بوده است تا به سادگی بتوانند بخش گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را مورد استفاده قرار دهند. توسعه دهندگان این صرافی هدف اصلی خود را براین اساس بنیان نهاده‌اند که به یکی از 10 صرافی ارز دیجیتال دنیا تبدیل شوند.

معرفی صرافی KuCoin

صرافی کوکوین از زمان راه اندازی تاکنون با مشکل خاصی برخورد نکرده است. امکان دسترسی به این صرافی در پلتفرم هایی مانند اندروید، دسکتاپ و ios امکان پذیر است. این صرافی در سال اول فعالیت خود توانست در حدود یک میلیون کاربر را به خود جذب کند اما همچنان حجم متوسط معاملات آن پایین‌تر از بیشتر صرافی مشهور مانند صرافی بایننس است. هم اکنون این صرافی از کوین منحصر به خود بهره مند است که با اسامی KuCoin Shares یا KCS شناخته می‌شود. در صورتی که کاربران صرافی کوکوین تصمیم بگیرند سرمایه‌گذاری خود را به این رمز ارز اختصاص بدهند و یک مقدار از آن را خریداری کنند امکان دریافت تخفیف در سایر تراکنش‌ها را دارند.

صرافی KuCoin امکان پشتیبانی از چه رمز ارزهایی را دارد؟

آشنایی با صرافی KuCoin | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی KuCoin

در ابتدای کار صرافی KuCoin امکان پشتیبانی از 400 جفت رمز ارز را داشته است به عنوان مثال این صرافی امکان تبدیل بیت کوین به اتریم یا BTC/ETH را دارد. در ادامه این از قابلیت پیش از 100 رمز ارز را پوشش می‌داد. بنیان‌گذاران این صرافی ادعا می‌کنند که تا پایان سال 2022 امکان پشتیبانی بیش از 1000 رمز ارز را برای آن ایجاد می‌کنند.

کاربران می‌توانند در فهرست این صرافی اسامی بیشتر ارزهای دیجیتال معروف مانند اتریوم، لایت کوین، بیت کوین، بیت کوین کش و… را دارد. همچنین می‌توانند ارزهایی با میزان محبوبیت پایین تر نظیر Lympo، VeChain را نیز مشاهده کنند. در کل به نظر می‌آید که بهتر است از صرافی کوکوین برای خرید ارزهای دیجیتالی استفاده شود که به تازگی وارد بازار شده اند و عرضه ی نخست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

کارمزد استفاده از سرویس های صرافی KuCoin

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم هدف اصلی تاسیس صرافی کوکوین کاهش هزینه‌ها در هنگام انجام تراکنش ارزهای دیجیتال بوده است. یک نمونه از اقداماتی که برای کاهش هزینه‌ها در هنگام استفاده از سرویس های صرافی کوکوین حذف هزینه های مربوط به سپرده گذاری در آن است. کاربران باید تنها هزینه‌ای را پرداخت کنند که به انتقال ارز دیجیتال مربوط می‌شود. که این هزینه با توجه به نوع رمز ارز متفاوت بوده و به بلاکچین تعلق می‌گیرد. نکته‌ی قابل توجه اینکه میزان کارمزد خرید ارز دیجیتال در صرافی کوکوین 0.1 از کل مبلغ می‌باشد.

به عنوان مثال اگر یکی از کاربران تصمیم بگیرد که 1000 دلار لایت کوین را خریداری نماید بایست تنها 1 دلار به عنوان کارمزد پرداخت کند. در مورد کارمزد برداشت از این صرافی باید گفت این امر به نوع ارز های دیجیتال وابسته است.

آیا صرافی KuCoin با استفاده کاربران ایرانی مشکلی دارد؟

آشنایی با صرافی KuCoin | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی KuCoin

همان‌طور که در ابتدای امر اشاره کردیم صرافی کوکوین از یک پلتفرم ساده برخوردار است که باعث شده استفاده از خدمات آن به سادگی و بدون پیچیدگی‌های معمول باشد. افرادی که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال تجربه‌ی بالایی ندارند می‌توانند این صرافی را انتخاب کنند. پیشنهاد صرافی کوکوین برای افراد تازه کار به منزله‌ی این نیست که استفاده از آن برای افراد حرفه ای خالی از لطف باشد وجود امکاناتی مانند تجزیه و تحلیل در روند قیمت گذاری باعث می‌شود که این افراد نیز مایل به انجام فعالیت در این صرافی باشند.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم با توجه به اینکه حجم معاملات در این صرافی در حدود ده‌ها میلیون می‌شود اما در مقایسه با صرافی‌هایی نظیر بایننس از حجم پایینی برخوردار است. همین کمبود حجم معاملاتی باعث می‌شود که کاربران صرافی کوکوین با مشکلاتی روبرو باشند نظیر عدم دسترسی به نقدینگی لازم. تا زمانی که افراد تمایل دارند معاملات را با حجم پایین انجام دهند به مشکلی برخورد نمی‌کنند اما در زمان انجام معاملات بزرگ این مشکل نگران کننده‌است.

نکته‌ی قابل توجه‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که اغلب ارزهای دیجیتالی که به تازگی به بازار ارائه می‌شوند تنها در برخی از صرافی‌ها موجود است در صورتی که ارز دیجیتال مورد نظر شما فقط در صرافی KuCoin وجود دارد شما ناچار به استفاده از خدمات این صرافی هستید.

این صرافی از کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کند و برای ورود به آن باید از شماره تلفنی استفاده کنید که کد کشور ایران را نداشته باشد تا کد تایید برای شما ارسال گردد. با توجه به تحریم‌هایی که شامل ایرانیان می‌شود کاربرانی که در کشور ایران حضور دارند برای ثبت نام نمی‌توانند از طریق شماره تلفن اقدام کنند. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود کاربران ایرانی برای دریافت کد تاییدیه ار ایمیل استفاده نمایند.

اما این مسئله را نباید فراموش کرد بنابر هر دلیلی که مشخص شود کاربر ایرانی است حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد و برای انجام عملیات بازیابی با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. افرادی که تمایل دارند از صرافی‌های ارز دیجیتال غیر ایرانی استفاده کنند بهتر است از سیستم‌هایی استفاده کنند که به کاربران آی پی ثابت ارائه می‌دهند.

امنیت صرافی KuCoin تا چه اندازه است؟

آشنایی با صرافی KuCoin | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
صرافی KuCoin

صرافی کوکوین به عنوان یکی از صرافی‌های ثالث شناخته می‌شود که اطلاعات مربوط به آن بر روی یک سرور متمرکز ذخیره گشته‌است. با توجه به این توضیحات در صورتی که سروری که از آن استفاده می‌کند به هر دلیلی هک شود، اطلاعات حساب کاربری و سرمایه‌ی همه ی کاربران در خطر خواهد بود.

با این تفاسیر این پرسش پیش خواهد آمد که آیا تا به حال این اتفاق رخ داده است که متاسفانه پاسخ مثبت است. سایت مربوط به صرافی کوکوین برای ایجاد امنیت و محافظت از اطلاعات شخصی حساب‌های کاربری از پروتکل رمز گذاری شده بهره می‌گیرد. برای ایجاد امنیت بیشتر به کاربران پیشنهاد می‌شود که از قابلیت Google Authenticator استفاده شود. افرادی که این قابلیت را انتخاب می‌کنند پیش از ورد به حساب کاربری در صرافی و در هنگام انجام هر تراکنش یک کد از طریق تلفن خود دریافت خواهند کرد. افرادی که تمایل دارند از خدمات این صرافی بهره مند شوند بهتر است در هنگام فعال سازی به هیچ عنوان این ویژگی امنیتی را فراموشش نکنند.

با توجه به هک شدن این صرافی پیشنهاد می‌شود هرگز برای مدت زمان طولانی مقدار زیادی ارز دیجیتال را در حساب خود نگهداری نکنید. یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی صرافی کوکوین استفاده از پسورد تریدینگ است که به عنوان نوعی لایه‌ی امنیتی به شمار می‌رود که کاربران موظف هستند پیش از انجام معاملات یا تراکنش‌ها آن را وارد کنند.

مزایا و معایب صرافی KuCoin

در کل باید گفت که همه‌ی صرافی‌های دیجیتالی که در سطح بین المللی فعالیت دارند از مزیت‌ها و معایب خاص خود برخوردار هستند. برخی از مزیت‌های صرافی کوکوین شامل:

برخورداری از یک پلتفرم کاربر پسند که از ویژگی تعاملی برخوردار است و به تریدرها اجازه می‌دهد که از معاملات خود لذت ببرند و از دیگر ویژگی های آن می‌توانیم به رابط کاربری آسان به همراه طراحی مدرن اشاره کنیم.

صرافی کوکوین از سرعت بالایی در هنگام معاملات برخوردار است که امکان کنترل میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه با کمک موتور قدرتمند خود دارد.

امکان دسترسی به چارت‌های پیشرفته به کاربران اجازه می‌دهد برای درک عمیق‌تر استراتژی معاملاتی خود از نمودارهای پیشرفته و مدرن جهت تحلیل تکنیکال خود استفاده کنند.

صرافی KuCoin از یک پشتیبانی قدرتمند 24 ساعته برخوردار است که در صورت بروز هر مشکلی طی چند ساعت به کاربران کمک می‌کند مشکل خود را مرتفع کنند.

عدم نیاز به احراز هویت کاربران ایرانی و کشورهایی که تحت تحریم هستند این امکان را دارند که بدون انجام احراز هویت معاملات خود را انجام دهند.

معایبی که می‌توانیم برای این صرافی برشماریم عدم دسترسی به سپرده‌گذاری ارز فیات، حجم پایین معاملات در مقایسه با دیگر صرافی‌های دیجیتال مانند بایننس، ایجاد مشکلات به دلیل عدم وجود نقدینگی کافی در ارزهای کوچکتر است.

کاربران می‌توانند برای دسترسی مستقیم به امکانات این صرافی از گوشی موبایل خود استفاده کنند.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی