مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس

وقتی صحبت از صرافی‌های ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، برخی از آن‌ها از بقیه متمایز هستند. کوکوین و بایننس، هردو از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین صرافی‌ها در این صنعت هستند؛ اما وقتی آن‌ها را در برابر یکدیگر قرار می‌دهید، کدام‌یک در صدر قرار می‌گیرد؟ وقتی صحبت از مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس به میان می‌آید، انتخاب کردن از بین این دو گزینه دشوار است.

هر دو صرافی ویژگی‌های مختلفی را دارا هستند که برای هرکسی که به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است، مناسب است. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس به مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

بررسی صرافی کوکوین

بررسی صرافی کوکوین

صرافی کوکوین که در سال 2017 راه‌اندازی شد، از زمان تأسیس، به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های مبادلات جهانی از نظر حجم تجارت تبدیل شده است. دفتر مرکزی این صرافی در سیشل قرار داشته و دارای بیش از 20 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور است.

کوکوین یک نرم‌افزار مبادله ارز دیجیتال است که برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی تراکنش‌های دارایی دیجیتال برای مشاغل مختلف طراحی شده است. با وجود برخی ویژگی‌ها ازجمله معاملات اسپات و مارجین، کاربران می‌توانند به‌راحتی ارزهای دیجیتال را خریداری کرده یا بفروشند.

کوکوین همچنین از معاملات فیوچرز نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که در مورد قیمت ارز برای قراردادهای فیوچرز گمانه‌زنی کنند. نقطه قوت این پلتفرم، رابط کاربرپسند، پشتیبانی سریع از مشتری، وجود طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و هزینه‌های معاملاتی رقابتی آن است. کوکوین به‌طور یکپارچه با سایر پلتفرم‌ها مانند TradingView، Hotbit و CryptoCompare ادغام می‌شود و اتصال و انعطاف‌پذیری عملیاتی بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های صرافی کوکوین می‌پردازیم.

مزایای صرافی کوکوین

مزایای صرافی کوکوین

در مورد صحبت از مزایا، کوکوین با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت در نظر گرفته می‌شود که آن را به یک برنده در صنعت رقابتی پلتفرم تبادل ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. برخی از مزایای برجسته این صرافی عبارت‌اند از:

  • کارمزدهای معاملاتی کم: این ویژگی با کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش پتانسیل سود به کاربران نفع می‌رساند.
  • ویژگی‌های امنیتی پیشرفته: کوکوین اهمیت بسیار زیادی برای امنیت تراکنش قائل است که همین عامل درنهایت، اعتماد بین پلتفرم و کاربر را تقویت می‌کند.
  • پشتیبانی سریع از مشتری: توانایی حل فوری مشکلات، عملیات آسان را برای کسب‌وکارها رقم میزند و زمان تلف‌شده را به حداقل می‌رساند.
  • تنوع ارزهای رمزنگاری‌شده فهرست شده در پلتفرم: هرچه کسب‌وکارها گزینه‌های بیشتری داشته باشند، احتمال خریدوفروش آن‌ها بیشتر می‌شود. تنوع در تعداد ارزها یک مزیت جدایی‌ناپذیر برای تجارت است.
  • رابط کاربرپسند: این مزیت که به همه سطوح کاربران اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار را به‌راحتی هدایت و مدیریت کنند و زمان لازم برای یادگیری را کاهش دهند.

معایب صرافی کوکوین

کوکوین مانند هر پلتفرم دیگری با چند ایراد همراه است که کاربران باید آن‌ها را در نظر بگیرند:

  • وابستگی هزینه کارمزد به حجم معاملات: ساختار کارمزد چند سطحی ممکن است کاربرانی را که حجم معاملات کمتری دارند، منصرف کند زیرا ممکن است از کاهش کارمزد سود نبرند.
  • عدم پشتیبانی از ارز فیات: این محدودیت ممکن است مشتریان بالقوه را از انجام معاملات منصرف کند، چراکه همه کاربران در معامله با ارزهای رمزنگاری‌شده مهارت کافی ندارند.
  • پیچیدگی ابزارهای پیشرفته: نسخه پیشرفته Kucoin می‌تواند برای تریدرهای مبتدی گیج‌کننده باشد و درنتیجه معامله گران مبتدی به دوره آموزشی طولانی‌مدت نیاز داشته باشند.

البته نیاز است این را بدانید که تنها یادگیری روش کار با یک صرافی برای تبدیل شدن به معامله‌گری حرفه‌ای کافی نبوده و شما نیاز دارید تا با تمامی زیر و بم‌های بازارهای مالی آشنایی داشته باشید. برای مثال بازار ارزهای دیجیتال این روزها طرفداران بسیار زیادی داشته و خیلی از افراد از این راه سودهای بسیار خوبی به دست می‌آورند. ولی باید بدانید که برای شروع کار در این بازار نیاز به تمرین در کنار آموزش دارید. شما باید بتوانید بهترین آموزش ارز دیجیتال را انتخاب کرده و معاملات خود را مدیریت کنید.

ویژگی‌های صرافی کوکوین

ویژگی‌های صرافی کوکوین

برخی از ویژگی‌های بارز صرافی کوکوین عبارت‌اند از:

 1. تجربه معاملاتی

کاربران KuCoin می‌توانند از طریق یک پورتال آنلاین یا برنامه‌های تلفن همراه که برای اندروید و iOS طراحی‌شده‌اند، به‌ حساب‌های خود دسترسی داشته باشند. هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه اپلیکیشن موبایل آن، ویژگی‌ها و ابزارهای فراوانی را ارائه می‌دهند.

این پلتفرم از چهار نوع سفارش حمایت می‌کند: Market، limit، stop- limit و Stop-Market. علاوه بر این، کوکوین از staking نیز پشتیبانی می‌کند و اخیراً یک ویژگی Trading Bot را برای کمک به ساده‌سازی فرآیند معاملات معرفی کرده است.

2. کارمزد

کوکوین، یک مدل کارمزد طبقه‌بندی‌شده با کارمزدهای معاملاتی از 0.005٪ تا 0.1٪ بسته به سطح ردیف شما ارائه می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند بر اساس موجودی KuCoin Token (KCS) خود، تخفیف‌های کارمزد معاملاتی را دریافت کنند. علاوه بر کارمزدهای معاملاتی، KuCoin همچنین کارمزدهای برداشت را دریافت می‌کند که بسته به سهم از موجودی متفاوت است. سپرده‌ها در این صرافی رایگان است، اما توجه به این نکته مهم است که KuCoin در حال حاضر گزینه‌های محدودی را برای سپرده‌های فیات ارائه می‌کند.

3. امنیت

بااینکه کوکوین تأیید احراز هویت و ویژگی‌های امنیتی استانداردی را ارائه می‌دهد، اما این صرافی در سال 2020 تحت حمله سایبری بزرگی قرار گرفت. هکرها بیش از 280 میلیون دلار ارز دیجیتال را از کیف پول‌های کاربران سرقت کردند. خوشبختانه، دارایی‌ها توسط یک صندوق بیمه پوشش داده شد، اما نقض امنیتی به این بزرگی همچنان نگران‌کننده است.

4. ایجاد حساب کاربری

افتتاح حساب کاربری با KuCoin ساده است و فرآیند آن چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از ایجاد حساب می‌توانید فرآیند تأیید KYC را طی کنید. بعد از تکمیل این مرحله، پلتفرم به شما امکان دسترسی به برداشت روزانه و همچنین دسترسی به ویژگی‌های بیشتر را می‌دهد.

5. خدمات مشتری

کوکوین گزینه‌های متعددی را برای پشتیبانی از مشتری ارائه می‌دهد، اگرچه مشابه بسیاری از رقبا، نمی‌توانید مستقیماً از طریق تلفن یا از طریق ایمیل ارتباط بگیرید؛ اما می‌توانید برای دریافت پاسخ سؤالات اساسی از لایو چت استفاده کنید.

6. رضایت مشتری

این صرافی در مجموع، امتیازات کمی از کاربران خود دریافت کرده است که برخی از علل آن مربوط به پشتیبانی مشتری، روند برداشت و سپرده‌گذاری است؛ اما علیرغم بازخوردهای منفی، برخی از کاربران به ویژگی‌های مثبتی صرافی ازجمله کارمزدهای پایین و امکان انتخاب طیف گسترده از ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند.

7. مدیریت حساب

کاربران می‌توانند از طریق دستگاه‌های موبایل دسکتاپ، اندروید و iOS به حساب‌های KuCoin خود دسترسی داشته باشند.

بررسی صرافی بایننس

بررسی صرافی بایننس

مانند هر پلتفرم تجاری دیگری، بایننس یکی از صرافی‌هایی است که به‌عنوان بهترین صرافی ارزهای دیجیتال برای همه کاربران بین‌المللی خود فعالیت می‌کند. صرافی بایننس، هم‌زمان که سیستم‌ها و خدمات معاملاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، در درجه اول یک صرافی تجاری است که در بازارهای ارزهای دیجیتال کار می‌کند.

این صرافی در هنگ‌کنگ در جولای 2017 راه‌اندازی شد. در عرض یک سال، بایننس با خدمات بسیار مؤثر و ابزارهای معاملاتی پیشرفته خود به‌عنوان یک رهبر بازار در مبادلات ارزهای دیجیتال به محبوبیت جهانی دست یافت. صرافی بایننس، به‌عنوان صرافی پیشرو برای ثبت حداکثر حجم معاملات روزانه شناخته شده است.

به‌طوری‌که همیشه ازنظر حجم معاملات در صدر قرار دارد و در حمایت از معامله گران خود در مدیریت یا اجرای معاملاتی کوتاهی نکرده است. همچنین به دلیل اینکه یک صرافی قابل‌اعتماد در دنیای کریپتو است، در رتبه بالایی قرار دارد. در ادامه جنبه‌های مختلفی از این صرافی را موردبررسی قراردادیم تا درنهایت به مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس بپردازیم.

مزایای صرافی بایننس

مزایای صرافی بایننس

صرافی بایننس نیز نقاط قوت چشمگیری دارد که برخی از مهم‌ترین آن عبارت‌اند از:

  • بیش از 350 ارز دیجیتال قابل معامله برای مشتریان: بایننس بیش از 350 کوین قابل معامله را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مزیت برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فرصت‌های زیادی فراهم می‌کند.
  • کارمزدهای کم: این پلتفرم کارمزدهای پایینی دارد، به این معنی که معامله گران می‌توانند سرمایه‌گذاری و درآمد بیشتری را کسب کنند.
  • انتخاب از میان مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های معاملاتی و انواع سفارش: بایننس چندین گزینه معاملاتی ازجمله معاملات همتا به همتا، معاملات اسپات و مارجین را داراست. همچنین انواع مختلفی از سفارش‌ها را ارائه می‌کند، ازجمله سفارش limit، سفارش Market، سفارش stop-limit، دستور stop-Market و سفارش لغو.

معایب صرافی بایننس

هر صرافی تعدادی نقاط ضعف دارد. صرافی بایننس نیز از این قاعده مستثنا نیست:

  • تحریم کاربران ایرانی: بایننس صدها ارز دیجیتال را برای تجارت در سطح جهانی ارائه می‌دهد؛ اما این صرافی استفاده از پلتفرم را برای کاربران ایرانی محدودتر کرده است. برای استفاده از پلتفرم بایننس باید ip خود را تغییر دهید.
  • پلتفرم پیچیده و پیشرفته: وجود طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و گزینه‌های معاملاتی در Binance ممکن است برای تریدرهای مبتدی کمی گیج‌کننده باشد.
  • هیچ کیف پول دیجیتال داخلی در دسترس نیست: درحالی‌که برخی از صرافی‌های محبوب، کیف پول دیجیتال داخلی دارند، بایننس این‌طور نیست.
  • بایننس در چندین کشور با مشکلات نظارتی مواجه شده است: بایننس در چندین کشور با چندین مشکل قانونی و نظارتی مواجه شده است.

ویژگی‌های صرافی بایننس

ویژگی‌های صرافی بایننس

ذکر ویژگی‌های صرافی بایننس مقایسه صرافی کوکوین و بایننس را برای شما آسان‌تر می‌کند. برخی از ویژگی‌های صرافی بایننس به شرح زیر است:

1. تجربه معاملاتی

بایننس انواع مختلفی از ابزارهای معاملاتی را ارائه می‌دهد، ازجمله ابزارهای نموداری با میانگین متحرک و میانگین متحرک نمایی آشنا خواهید شد. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن، وب‌سایت بایننس و یا اپلیکیشن، معاملات خود را انجام دهند. تریدرها همچنین می‌توانند از پلتفرم بایننس برای دسترسی به تاریخچه معاملات خود و همچنین مشاهده دفترچه سفارش و نمودار قیمت استفاده کنند.

2. کارمزد

کارمزدهای بایننس، یکی از پایین‌ترین کارمزدها در صنعت بوده و متناسب با حجم معاملات و موجودی بایننس کوین متفاوت است. به‌طورکلی، معاملات با حجم بالاتر، مشمول کارمزد کمتری هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از کوین‌های بایننس (BNB)، تخفیف در کارمزد دریافت کنند.

3. امنیت

ویژگی‌های امنیتی Binance شامل احراز هویت دومرحله‌ای از طریق برنامه Google Authenticator یا سرویس پیام کوتاه است. این ویژگی‌ها می‌توانند به حفظ امنیت حساب‌های کاربر کمک کنند، اما به طور کلی می‌توان گفت پیشنهادات امنیتی بایننس در سطح متوسطی قرار دارد.

البته نیاز است تا در همین قسمت به خطای Google Authenticator اشاره کنیم. اگر شما نیز برای ورود به حساب بایننس خود با این مشکل رو به رو هستید، مقاله رفع خطای Google Authenticator را مطالعه نمایید.

4. خدمات مشتری

بایننس سه گزینه اساسی برای پشتیبانی مشتری ارائه می‌دهد. ارسال درخواست با پر کردن فرم در وب‌سایت بایننس، پرسیدن سؤالات اساسی از طریق چت و ارتباط از توییتر.

بایننس یک حساب توییتر (@BinanceHelpDesk) برای پشتیبانی دارد و کاربران را تشویق می‌کند تا مشکلات خود را برای صرافی توییت کنند. همچنین یک چت باکس در گوشه سمت راست پایین صفحه پشتیبانی وجود دارد که در وب‌سایت بایننس قابل‌دسترسی است.

5. رضایت مشتری

بسیاری از کاربران، بایننس را به‌عنوان یک تجربه مطلوب می‌شناسند.

6. مدیریت حساب

کاربران می‌توانند از طریق یک مرورگر یا اپلیکیشن قابل دانلود به داشبورد بایننس خود دسترسی داشته باشند. داشبورد بایننس به شما این امکان را می‌دهد تا نمودارها، روندهای بازار، نمونه کارها و معاملات فعلی و گذشته خود را مشاهده کنید.

کارمزدها در مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس

وقتی صحبت از کارمزد معاملاتی در مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس به میان می‌آید، می‌توان بیان کرد که بایننس، کارمزد اسپات برای سازندگان را 0.1% و برای گیرندگان را 0.10% تعیین کرده است. برای کسانی که مایل به انجام معاملات فیوچرز هستند، بایننس کارمزد سازنده را 0.02٪ و 0.04٪ برای گیرندگان دریافت می‌کند.

این صرافی همچنین برای کسانی که حجم معاملات ماهانه آن‌ها بیش از 1 میلیون دلار است یا حداقل 25 توکن BNB دارند، کارمزدهای معاملاتی کمتری دریافت می‌کند. مشابه بایننس، کوکوین هم برای سازندگان و هم برای گیرندگان، کارمزد معاملات نقدی 0.1 درصدی را دریافت می‌کند. برای معاملات فیوچرز، کارمزدها برای سازندگان 0.02٪ و برای گیرندگان 0.06٪ است که کمی بالاتر از Binance است.

کارمزدها در مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس

مقایسه احراز هویت در صرافی کوکوین و بایننس

با محبوبیت ارزهای دیجیتال، فرآیندهای احراز هویت در صرافی‌ها، چالش‌های منحصربه‌فرد ناشی از دارایی‌های دیجیتال را برطرف می‌کنند. هدف از انجام مراحل احراز هویت، ایجاد تعادل بین حریم خصوصی و امنیت با تأیید هویت کاربران و درعین‌حال اجازه دادن به آن‌ها برای مشارکت در اقتصاد دیجیتال است.

در فرآیند ثبت‌نام، در مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس می‌توان گفت که ثبت‌نام در صرافی کوکوین زمان کمی نیاز دارد و کاربران فقط باید یک ایمیل و یک رمز عبور ارائه دهند. سپس حساب‌های تائید نشده می‌توانند همان ارزهای رمزنگاری‌شده که حساب‌های تائید شده را می‌خرند و می‌فروشند را مورد معامله قرار دهند. احراز هویت در Kucoin اجباری نیست. برای کسانی که مایل به کاهش محدودیت‌های معاملاتی و افزایش اهرم خود در کوکوین هستند، باید فرآیند احرار هویت را پشت سر بگذارند.

صرافی بایننس بهتر است یا صرافی کوکوین؟

در حالت کلی در مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس، این دو صرافی از جنبه‌های مختلفی شباهت بسیار زیادی باهم دارند؛ اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها مشهود است. بایننس خدمات بیشتری نسبت به Kucoin ارائه می‌دهد. درحالی‌که کوکوین بیش از 700 ارز دیجیتال ارائه می‌دهد که دو برابر تعداد ارائه‌شده توسط بایننس است. از سوی دیگر، بایننس صرافی نقد شونده‌تری است. به این معنی است که اسپرد آن کمتر است که منجر به کاهش هزینه‌های معاملاتی می‌شود.

نتیجه گیری

بایننس و کوکوین دارای ویژگی‌ها و عملکردهای مشترک زیادی ازجمله طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، گزینه‌های معاملاتی با یکدیگر هستند. هر دو صرافی در تعداد زیادی از کشورهای جهان در دسترس هستند. بااین‌حال، تفاوت‌های کوچکی بین دو صرافی ازنظر اینکه در کدام کشورها در دسترس هستند، وجود دارد. در این مقاله ما در آکادمی پارسیان بورس، به مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس پرداختیم. برای سرمایه‌گذاری در هریک از صرافی‌های کوکوین و بایننس از تجربه معاملاتی مشاوران مجموعه پارسیان بورس بهره بگیرید و سودآوری خود را افزایش دهید.

سؤالات متداول

  1. در مقایسه صرافی کوکوین و صرافی بایننس کدام‌یک را انتخاب کنیم؟
    با توجه به سابقه معاملاتی، صرافی بایننس انتخاب بهتری است. باید ذکر کرد که این، ‌یک پیشنهاد است و شما باید صرافی موردنظر را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.
  2. آیا بایننس و کوکوین صرافی امن در نظر گرفته می‌شوند؟
    ویژگی‌های امنیتی هر دو صرافی در سطح متوسط قرار دارد.
  3. تعداد ارز قابل‌ارائه در مقایسه صرافی کوکوین و بایننس چگونه است؟
    کوکوین 700 ارز و بایننس 350 ارز را ارائه می‌کند.
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی