دوره آموزش
آنلاین بورس

دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد

دوره آموزش آنلاین بورس از صفر تا صد

اگر قصد دارید وارد بازار بورس تهران شوید و با سرمایه‌گذاری در این بازار، به کسب سود بپردازید، دوره آموزش آنلاین بورس آکادمی پارسیان بورس مخصوص شماست. آکادمی پارسیان بورس یکی از معتبرترین و بهترین مجموعه‌ها در زمینه آموزش آنلاین بورس می‌باشد که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و از سال 96 فعالیت خود را با آموزش بورس در مشهد آغاز نموده و بیش از 3000 دانشجو را به معامله‌گرانی حرفه‌ای در بورس تهران تبدیل نموده است. هم‌اکنون نیز پارسیان بورس اقدام به برگزاری دوره آموزش آنلاین بورس نموده تا علاقه‌مندان از تمام نقاط ایران بتوانند در این دوره شرکت کنند!

پارسیان بورس

چرا باید حتماً در دوره آموزش آنلاین بورس شرکت کنیم؟

برای درک اهمیت آموزش دیدن قبل از ورود به بورس، تنها کافی است به گذشته نگاه کنیم. تاریخ همواره ثابت کرده است که بازار به افراد غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه وفا نمی‌کند و نتیجه حضور این افراد در هر بازار مالی، از جمله بورس تهران، از دست رفتن سرمایه آن‌هاست. در این میان برندگان کسانی هستند که از قبل آموزش‎‌های لازم را دیده‌اند و با بهره‌مندی از علم تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تابلو خوانی، نمادهای مناسب را شناسایی کرده و به کسب سود از بازار می‌پردازند.

دوره‌ی پیش روی شما، یک دوره آموزش آنلاین بورس است که صفر تا صد مباحث بورس را از ابتدایی‌ترین تعاریف تا پیشرفته‌ترین روش‌های تحلیل را به صورت عملی به شما آموزش می‌دهد، پس درصورتی که می‌خواهید از بازار بورس تهران سود بدست آورید، این دوره دقیقاً همان‌چیزی است که به آن احتیاج خواهید داشت. بعد از گذراندن این دوره تمام اطلاعات و دانش لازم را خواهید داشت و از پشتیبانی دائمی و مادام‌العمر مجموعه بهره‌مند خواهید شد.

آکادمی پارسیان بورس تا امروز بیشتر از 70 دوره بورس برگزار نموده که از میان دانشجویان دوره، 98 درصد از حضور در دوره رضایت کامل داشته‌اند، ویدیوهای شرکت‌کنندگان دوره را در ادامه صفحه مشاهده کنید. اکنون وقت شروع مسیر یادگیری است. همین حالا می‌توانید از طریق فرم‌هایی که در پایین این صفحه قرار دارد، درخواست ثبت نام در دوره و یا مشاوره رایگان خود را ثبت کنید تا کارشناسان پارسیان بورس با شما تماس بگیرند.

پارسیان بورس

دوره “آموزش آنلاین بورس از صفر تا صد” برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای کلیه افرادی که قصد دارند در بازار بورس فعالیت کنند مفید است. در حقیقت دوره به‌گونه‌ای طراحی شده که مبتدی‌ترین فرد که هیچ اطلاعاتی در مورد بازار ندارد تا فردی که اطلاعاتی در مورد بازار دارد اما می‌خواهد در آن عمیق‌تر شده و تحلیل‌های درست‌تری داشته باشد، مفید است. ما تمام مباحث را در دوره آموزش بورس به شما آموزش خواهیم داد، شما فقط کافی است انگیزه لازم را داشته باشید و تمرین‌ها را انجام دهید.

00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x

نوع برگزاری: آنلاین و غیر حضوری

22 ساعت ویدئوی آموزشی

آپدیت رایگان + دسترسی به ویدئوهای دوره

پشتیبانی 3 بُعدی همیشگی و رایگان

عضویت در باشگاه تحلیلگران و پیج VIP آکادمی

پارسیان بورس

سرفصل‌های دوره آموزش آنلاین بورس

آموزش تحلیل بنیادی، راز موفقیت سرمایه‌گذاران باهوش

از نگاه بنیادی هر سهم لزوماً بر مبنای ارزش واقعی معامله نمی‌شود و گاهاً ممکن است قیمت بالاتر از ارزش واقعی یا پایین‌تر از ارزش واقعی در حال نوسان باشد. امّا این اصل اساسی همواره پابرجاست که “قیمت همیشه به ارزش میل می‌کند”. خیلی از معامله‌گران بازار بورس به علت عدم تسلّط بر تحلیل بنیادی و ارزشیابی سهام، براساس نوسانات قیمت و متأثر از هیجانات بازار تصمیمات اشتباهی مبنی بر خرید یا فروش سهم می‌گیرند و درنهایت متحمّل ضرر و زیان می‌شوند.

شما با آموزش تحلیل بنیادی، آکادمی پارسیان بورس به‌صورت تخصصی و کاربردی، گام‌به‌گام با تحلیل بنیادی آشنا خواهید شد و درنهایت می‌توانید ارزش سهام را برآورد کنید.

آنچه در تحلیل بنیادی خواهید آموخت:

  1. مبانی سرمایه گذاری در بورس و اقتصاد کلان
  2. مباحث مربوط به افزایش سرمایه و شناسایی افزایش سرمایه‌های سودآور
  3. مهارت تجزیه و تحلیل صورت های مالی شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد
  4. بررسی روند سودآوری سهام (TTM)، استراتژی کانسلیم، توان تعدیل و استراتژی بنیاد برتر
  5. نحوه محاسبه سودآوری آینده شرکت‌ها (EPS Forward)
  6. ارزش گذاری سهام شرکت های تولیدی، خدماتی و سرمایه گذاری

چرا در کلاس بورس، یادگیری تحلیل بنیادی ضروری است؟

یادگیری تحلیل بنیادی و استفاده از آن یک مزیت بزرگ برای شماست چرا که:

  • می‌توانید سهامی که سود صد در صد و حتی بیشتر دارند را شناسایی کنید!
  • وارن بافت، سومین ثروتمند جهان با استفاده از این روش توانسته است ثروت خود را کسب کند.
  • شما با تحلیل بنیادی به ارزش واقعی سهام پی خواهید برد و دیگر سهم گران نمی‌خرید.
  • شایعات در بازار بورس زیاد هستند و  تنها راه در امان ماندن از آن‌ها تحلیل بنیادی است.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که تحلیل بنیادی یک روش سخت، کاملاً تئوری و خسته‌کننده است؛ امّا ما در آکادمی پارسیان بورس به شما ثابت می‌کنیم که اینطور نیست. همه‌ی مطالب این دوره ساده و کاملاًکاربردی است. شما پس از شرکت در دوره آموزش آنلاین بورس یک تحلیل‌گر حرفه‌ای بنیادی می‌شوید.

با آموزش تحلیل بنیادی چه مهارت‌هایی را بدست می‌آورید؟

شما بعد از این دوره به تأثیرات اقتصاد کلان بر بازار سرمایه مسلط می‌شوید و به خوبی می‌توانید با تجزیه و تحلیل صورت های مالی سهام ارزشمند بازار را کشف کنید و آن‌ها را در قیمت‌های مناسب خریداری نمایید. همچنین با مبانی محاسبه ارزش ذاتی شرکت‌های سرمایه گذاری و مبانی افزایش سرمایه و کاربرد اکسل آشنا می‌شوید. به‌علاوه صنعت سودده را قبل از دیگران کشف می‌کنید.

دوره آموزشی تحلیل بنیادی برای چه کسانی مفید است؟

  1. سرمایه گذاران باهوشی که می‌خواهند هر روز با رشد دانش خود سود های بیشتری در بازار بورس کسب کنند و ضرر های خود را به حداقل برسانند.
  2. تحلیل‌گران تکنیکالی که می‌خواهند تحلیل بنیادی را نیز به توانایی‌های خود اضافه کنند.
  3. کارمندانی که در بازار بورس فعال هستند و دوست دارند در زمان‌های خالی‌خود در خانه و یا محل کار تحلیل بنیادی بیاموزند و درآمد بیشتری کسب کنند.
  4. کارمندان کارگزاری‌ها و شرکت‌های مالی که می‌خواهند توانایی تحلیل بنیادی را به توانایی‌های خود اضافه کنند.
  5. سرمایه‌گذارانی که متوجه شده‌اند که یکی از شرط‌های موفقیت حتمی در بازار بورس یادگیری تحلیل بنیادی است.

تحلیل تکنیکال بهترین ابزار تشخیص زمان ورود مناسب به سهام
تحلیل تکنیکال قطعاً یکی از مهمترین ابزارهای تحلیل یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای در بورس است. این ابزار برای تشخیص هرچه بهتر موقعیت خرید و فروش سهام استفاده می‌شود.
به‌طورکلی فرآیند انتخاب سهام در بازار بورس به‌وسیله دو ابزار تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال می‌باشد.
این دو ابزار مکمل همدیگر هستند و جداسازی هر یک از آن‌ها می‌تواند منجر به عدم کسب بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار بورس شود.
آنچه در تحلیل تکنیکال خواهید آموخت:

  1. مبانی تحلیل تکنیکال کلاسیک
  2. ابزارهای تحلیل تکنیکال شامل اندیکاتورها و اسیلاتورها (RSI,MACD,Volume,…)
  3. انواع چارت پترن‌های بازگشتی و ادامه دهنده قیمت
  4. ابزار فیبوناچی، مناطق PRZ، و انواع واگرایی‌ها
  5. استراتژی خرید درسقف (آپر) و استراتژی‌های خرید در کف (داونر)
  6. استراتژی ایچیموکو، چنگال اندروز و تئوری امواج الیوت

مدیریت سرمایه در معاملات بورس
یکی دیگر از عوامل کلیدی در سرمایه‌گذاری این است که به‌درستی از پولی که در حساب معاملاتی سهام شما موجود است، استفاده‌کنید. استفاده مناسب از سرمایه موجود، دانش مهمی برای هر سهامدار یا معامله‌گر فعال است.
معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای خوب درک می‌کنند که ضررها رخ می‌دهند امّا آنچه که این معامله‌گران را بهترین و سودآور می‌سازد، این است که چگونه آن‌ها قادرند ضررها را مدیریت کنند و چگونه از ضررهای بزرگ در فعالیت‌های معاملاتی خود اجتناب نمایند.
آنچه در مدیریت سرمایه خواهید آموخت:

  1. تعیین نقاط ورود و خروج در سهام (حدضرر و سیو سود)
  2. محاسبه ریسک به ریوارد و حجم معاملات
  3. طراحی پلن معاملاتی و ارزیابی عملکرد

علم مدیریت سرمایه در بورس که در دوره سرمایه‌گذار حرفه ای آکادمی پارسیان بورس به دانش‌پذیران آموزش داده می‌شود، به آن‌ها کمک می‌کند تا با یک استراتژی مشخص در اشتباهات کمترین آسیب را ببینند و در زمانی‌که تحلیل درستی انجام دادند بیشترین سود نصیبشان شود.

چرا باید مدیریت سرمایه را در کلاس های آموزش بورس فرابگیریم؟

بازار بورس همانند دیگر بازارهای مالی همواره در معرض ریسک‌های مختلف می‌باشد و یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای باید بتواند بهترین تصمیم‌ها را در شرایط مختلف برای حفظ سرمایه و سود خود اتخاذ نماید. عموماً افراد تازه وارد به این بازار با یک خوشبینی محض وارد این وادی می‌شوند و زمانی‌که اوضاع طبق میل آنها پیش نمی‌رود بلافاصله اقدام به گرفتن تصمیمات احساسی و غیراصولی می‌نمایند که نتیجتاً ممکن است ضررهایی برای آن‌ها به بار آید.

با تابلو خوانی و رفتارشناسي بازار سهام ؛ دست بازیگر سهم را بخوانید!
شاخه‌ای از علم بازار سرمایه مربوط به رفتارشناسی است؛ چرا که هر داد و ستدی که در بازارسرمایه صورت می‌گیرد، جدا از عوامل بنیادی و تکنیکالی، دستخوش برآیند احساسات معامله‌گران است. ساده‌تر بگوییم که پشت هر رفتاری، احساسی نهفته است. اعتقاد ما بر این است که بازار سرمایه موجودی زنده است و دنیایی از احساسات در آن وجود دارد که براساس این احساسات رفتارهای مختلفی را از مارکت می‌توانیم شاهد باشیم.
آنچه در تابلو خوانی و مدیریت سرمایه خواهید آموخت:

  1. کندل شناسی و پرایس اکشن
  2. ورود و خروج پول هوشمند و بازیگری سهام
  3. تابلوخوانی
  4. فیلترنویسی

در دوره آموزش آنلاین بورس به بررسي رفتار فعالان بازار با رويكرد روان‌شناسانه مي‌پردازیم. در اين مبحث با بررسي الگوهاي رفتاري سرمايه‌گذاران و ارائه نمونه‌هاي عيني، تصوير روشن‌تري از نحوه تصميم‌گيري سرمايه‌گذاران در شرايط متفاوت و به تبع آن رفتارشناسي بازارهاي مالي ارائه مي‌شود.

چرا باید رفتارشناسی بازار را فرا بگیریم؟
گاهی برآیند احساسات معامله‌گران چه از نوع مثبت و چه منفی، رفتاری را در مارکت شکل می‌دهد که باعث جابه‌جایی تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های حتی بزرگان بازار سرمایه هم می‌شود!!
بهتر است بگوییم هر علتی معلولی دارد و هر معلولی یک علت؛ پس نمی‌توان نسبت به این مهم بی‌تفاوت بود و آن‌را نادیده گرفت…

ما در دوره سرمایه‌گذار حرفه‌ای بورس با شما همراه هستیم تا این احساسات را برای شما واکاوی کنیم و رفتار مختص به این احساسات را در قالب الگوهای کاربردی و مفید به شما معرفی نماییم. تا در سایه‌سار شناخت فردی و کنترل خود از الگوهای مذکور به‌عنوان ابزاری کلاسیک در قالب استراتژی معاملاتی خود بهره لازم را ببرید.

دوره آموزش
آنلاین بورس

آکادمی پارسیان بورس

مدرسیــن این دوره
چه کسانی هستنــد؟

مهندس صادق صفری

مهندس صادق صفری

مدیر عامل آکادمی پارسیان بورس
مدرس و معامله‌گر بازار بورس اوراق بهادار
مهندس علی پهلوانلو

مهندس علی پهلوانلو

عضو هیئت علمی آکادمی پارسیان بورس
مدرس و معامله‌گر بازار فارکس
آموزش تخصصی بورس در مشهد | کلاس بورس در مشهد | آموزش تحلیل بنیادی در مشهد | آموزش تحلیل تکنیکال در مشهد | ثبت نام کد بورسی رایگان | پارسیان بورس

ابراهیم کامل نواب

مدرس و تحلیلگر رفتارشناسی بازار
مدرس دوره های تابلوخوانی بورس و فیلترنویسی پیشرفته
پارسیان بورس

نظر دانش آموختگان آکادمی پارسیان بورس

خانم شعبان زاده
خانم شعبان زاده
دانش آموخته دوره جامع آموزش بورس
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس
امین کوهستانی
امین کوهستانی
دانش آموخته دوره جامع آموزش بورس
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس
عبدالله فقیران
عبدالله فقیران
دانش آموخته دوره جامع آموزش بورس
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس
00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x
پارسیان بورس

ارائه مدرک فنی و حرفه ای و آکادمی پارسیان بورس

پس از پایان دوره آموزشی دانش پذیران می توانند با قبولی در آزمون سازمان فنی و حرفه ای کشور، گواهینامه رسمی و قابل ترجمه “معامله گر بورس اوراق بهادار” فنی و حرفه ای را دریافت نمایند.

  • گواهینامه شرکت در دوره آموزشی
  • گواهینامه قبولی در دوره آموزشی
  • گواهینامه مهارت سازمان فنی و حرفه ای
گواهی نامه فنی و حرفه ای
پارسیان بورس
سوالات متداول

دوره جامع آموزش آنلاین بورس اوراق بهادار ، آموزش صفر تا صد را شامل می شود و به هیچ گونه دانش قبلی نیاز ندارید.

به هیچ عنوان به دوره دیگری احتیاج نخواهید داشت و آموزش ها از سطح مقدماتی تا پیشرفته می باشد.

بدون آموزش عملی و کارگاهی نمی توان تبدیل به یک معامله‌گر حرفه‌ای شد، دوره شامل کارگاه های عملی زیر نظر استاد خواهد بود.

آکادمی پارسیان بورس دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌باشد که پس از پایان دوره در صورت قبولی در آزمون فنی و حرفه‌ای مدرک بین المللی معامله‌گری دریافت خواهید کرد که معتبرترین مدرک معامله‌گری در ایران و یکی از معتبرترین مدارک در دنیا می باشد.

بله دوره شامل پشتیبانی دائمی در طول و پس از آموزش است. پشتیبان آموزشی تمامی سوالات و اشکالات آموزشی شما رو به دو شیوه حضوری و در تلگرام پاسخ خواهد داد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بازار بورس 5۰۰ هزار تومان است و پیشنهاد ما برای شروع سرمایه گذاری حداقل مبلغی است که شما برای آزمون و خطا از آن استفاده می‌کنید پس نیازی به سرمایه بالا برای شروع سرمایه گذاری نیست.

پس از تکمیل فرم زیر مشاورین آموزش مجموعه با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات ثبت نام را در اختیارتان قرار می‌دهند.

ثبت نام در دوره
غیرحضوری

22 ساعت آموزش ویدئویی

پشتیبانی همیشگی

۵,۹۷۰,۰۰۰ تومان
۴,۱۸۰,۰۰۰ تومان
0 0
دقیقه
0 0
ساعت
0 0
روز
اطلاعات فرم را به درستی پر نمایید.
ثبت‌نام در دوره

درخواست مشاوره
دوره آنلاین

22 ساعت آموزش آنلاین

پشتیبانی همیشگی

ثبت‌ درخواست
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.

چرا آموزش آنلاین بورس؟ مزایای سرمایه گذاری در بورس

داشتن اعتبار قانونی و نظارت دائم بر آن

یکی از جنبه های مثبت بورس برای سرمایه‌گذاران این است که دارای حمایت های قانونی است. این بازار کاملاً قانونی بوده و فعالیت در آن برای هیچ شخص حقیقی و حقوقی مشکل ساز نیست. همچنین لازم به ذکر است که سازمان بورس بر تمامی معاملات و فعالیت شرکت‌ها نظارت می‌کند و اجازه تخلف به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌دهد.

پتانسیل رشد و کسب سود بالا

بازار بورس همواره به نسبت سایر بازارها مانند ملک، ارز … پتانسیل رشد بالایی دارد و این موضوع در طی دهه‌های اخیر مشهود بوده است. عموماً سهامداران در بازار می‌توانند از دو طریق سود بدست آورند. سهامدار از بابت رشد قیمت هر سهم خود سود می‌کند و با رشد بازار، سرمایه او نیز رشد می‌کند. از طرف دیگر، شرکت ها هر ساله سود سالانه خود را بین سهامداران بر حسب تعداد سهام هر شخص، تقسیم می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که این بازار ریسک نسبتاً بالایی دارد و ممکن است سهامداران با تصمیمات اشتباه متضرر شوند. به همین دلیل باید با استفاده از آموزش آنلاین بورس، ریسک کار خود را تا حد امکان پایین بیاورید.

قابلیت نقدشوندگی بالا

از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این بازار مالی، نقدشوندگی بالای آن می‌باشد. معمولاً در سایر بازار ها مانند ملک امکان نقدشوندگی کم و زمانبر می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که در سهم هایی سرمایه گذاری کنید که نقدشوندگی مناسبی داشته و حجم معاملات روزانه خوبی دارند.

حفظ ارزش سرمایه

متاسفانه در ایران به دلیل تورم بالا، پس انداز کردن هیچ فایده‌ای ندارد و به مرور زمان، سرمایه شما ارزش خود را از دست می‌دهد. با سرمایه‌گذاری مناسب در بورس، ارزش سرمایه شما همراه با تورم رشد می‌کند. در واقع هر چه میزان تورم افزایش یابد، رشد بورس نیز بیشتر می‌شود. ولی شما باید بدانید در کدام سهم سرمایه گذاری کنید تا بتوانید از این افزایش تورم استفاده نمایید. این یکی از موضوعاتی است که در آموزش آنلاین بورس خواهید آموخت.

مراحل ثبت نام و ورود به بورس

ثبت نام و ورود به بورس به طور کلی شامل دو مرحله می‌باشد. در مرحله اول، شخص باید در سامانه‌ای به نام سجام ثبت نام کند. در مرحله دوم نوبت به ثبت نام در کارگزاری می‌رسد. هر شخصی که قصد فعالیت در این بازار را دارد باید حتماً در یک کارگزاری مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کند.

سامانه سجام در واقع همان سامانه جامع اطلاعات مشتریان می‌باشد که وظیفه آن ثبت، نگهداری و انتقال مالکیت اوراق بهادار است. برای فعالیت در بورس باید حتماً در این سامانه ثبت نام کرده باشید و کد معاملاتی بگیرید. کد معاملاتی هر شخص شامل 3 حرف اول نام او و 5 عدد تصادفی می‌باشد که برای هر شخص متفاوت است.

برای ثبت نام در سامانه سجام ابتدا باید به سایت آن یعنی sejam.ir مراجعه کنید و مراحل ثبت نام را طی کنید. پس از ثبت نام اولیه یک کد پیگیری ده رقمی برایتان ارسال می‌شود. سپس نوبت به احراز هویت سجام می‌رسد. برای احراز هویت سجام دو روش حضوری و غیر حضوری وجود دارد. در شیوه حضوری شما باید به یک از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و مراحل احراز هویت را طی کنید. در روش غیر حضوری شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن های تایید شده توسط سازمان بورس، مراحل احراز را به طور کامل طی کنید. با تکمیل این مرحله، در طی مدت کوتاهی، یک پیامک حاوی کد بورسی برایتان ارسال می‌شود.

مرحله دوم، ثبت نام در کارگزاری است. برای ثبت نام در کارگزاری باید در سایت کارگزاری مورد نظر ثبت نام کنید. سپس با مراجعه به دفاتر نمایندگی کارگزاری یا دفاتر پیشخوان، مراحل احراز هویت کارگزاری را نیز پشت سر بگذارید. در دوره آموزش آنلاین بورس به صورت کامل در رابطه با این موضوع صحبت شده است.

شیوه های سرمایه گذاری در بورس چیست؟

سرمایه گذاری در بورس راه ها و روش‌های مختلفی دارد که در حالت کلی به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود. عموماً روش سرمایه گذاری مستقیم در این بازار کمی دشوار بوده و نیازمند تخصص و مهارت است. اما روش غیر مستقیم دشواری چندانی ندارد و به نسبت روش اول بسیار ساده تر می‌باشد.

سرمایه گذاری مستقیم

سرمایه گذاری مستقیم یعنی شما کنترل و مدیریت تمامی امور مربوط به معاملات سهام را در اختیار دارید. شما می‌توانید به صورت آنلاین با استفاده از اینترنت، قیمت روز سهام های مختلف را رصد کنید و از طریق سایت کارگزاریتان اقدام به خرید و فروش نمایید.

نکته بسیار مهم در رابطه با سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس این است که، این روش نیازمند دانش و مهارت در زمینه تحلیل می‌باشد. شما باید به یکی از سبک‌های تحلیل سهام شرکت‌ها مسلط باشید تا بتوانید معاملاتی با نرخ موفقیت بالا انجام دهید. به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت نداشتن اطلاعات و دانش در این زمینه، بهتر است قبل از سرمایه گذاری مستقیم، آموزش مناسب و کاملی در این زمینه ببینید.

سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه مدیریت صندوق ها و مدیریت سبدهای سرمایه گذاری فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با بررسی شرایط این صندوق ها و سبد های سرمایه گذاری از نظر میزان بازدهی سالیانه، درصد کمیسیون و … یکی از آن ها را انتخاب کرده و سرمایه خود را به آن ها بسپارید تا افراد بادانش و متخصص در این زمینه، سرمایه شما را رشد دهند. در این روش سرمایه گذاری، شما نیازی به رصد و دنبال کردن بازار ندارید و این کار تنها بر عهده مدیران صندوق یا سبد می‌باشد. استفاده از این روش برای افرادی مبتدی بسیار مناسب است.

روش های تحلیل در بورس کدام اند؟

امروزه روش ها و سبک های تحلیلی بسیار متنوعی در دنیا وجود دارد. برای تحلیل سهام شرکت های مختلف سبک های زیادی وجود دارد که در حالت کلی به 3 دسته زیر تقسیم می‌شوند.

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی قدیمی ترین سبک تحلیل در بازار بورس محسوب می‌شود. هدف اصلی تحلیل بنیادی در واقع پیدا کردن ارزش ذاتی سهام هر شرکت می‌باشد. در این روش، شخص با بررسی و تحلیل شرکت، قیمت مناسب و ذاتی هر برگه سهم آن شرکت را تخمین می‌زند. لذا زمانی که قیمت روز سهام مورد نظر کمتر از ارزش ذاتی آن باشد، سهم مورد نظر برای خرید گزینه خوبی است و بالعکس.

در تحلیل بنیادی داده ها و اطلاعات مختلفی نظیر میزان سود و زیان شرکت، گزارش های مالی، میزان تولید و… مورد بررسی قرار می‌گیرد. می‌توانید اطمینان داشته باشید که در دوره آموزش آنلاین بورس پارسیان بورس، این روش را به صورت کامل خواهید آموخت.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در بازار بورس رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش تحلیلی به حساب می‌آید. امروزه اکثر افراد فعال در بازار بورس، از سبک های مختلف تحلیل تکنیکال برای بررسی وضعیت نمودار های سهام استفاده می‌کنند. به طور کلی این تحلیل صرفاً با اطلاعات و داده‌های موجود بر روی چارت و نمودار های قیمت سر و کار دارد.

معامله گر با استفاده از چارت قیمت و ابزار های متعدد تکنیکالی، روند آینده قیمت و احتمال صعود یا نزول را بررسی و تحلیل می‌کند.

تابلو خوانی

تابلوخوانی در بازار بورس یکی از مهارت ها و دانش های بسیار مهم و پر اهمیت است. در تابلو معاملات هر سهام، اطلاعات و داده های مهمی مانند قیمت پایانی، حجم معاملات، ارزش معاملات، ارزش بازار شرکت، … درج می‌شود. تابلوخوانی می‌تواند اطلاعات مهم زیادی در اختیار تحلیل گر قرار دهد و اغلب معامله گران بازار از آن استفاده می‌کنند. یکی از کاربرد های بسیار خوب تابلوخوانی، تشخیص ورود و جریان پول هوشمند می‌باشد که احتمال سوددهی بالایی دارد. ما یک دوره اختصاصی آموزش تابلو خوانی نیز تهیه کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید آن را تهیه نمایید.

سرمایه گذاری در بورس یا بانک؟

شاید برای عده زیادی انتخاب یکی از روش های سرمایه گذاری در بورس یا بانک کمی دشوار باشد. برای انتخاب مطمئن و مناسب، هر شخص باید معیار های زیر را بررسی کند و با توجه به شرایط خودش تصمیم بگیرد.

میزان بازدهی و انتظارات شخص

همان طور که می‌دانید سرمایه گذاری در بانک دارای بازدهی مشخص بوده و از قبل تعیین شده است. عموماً بازدهی بانک ها در ایران به طور میانگین سالیانه 18 درصد می‌باشد. این بازدهی با توجه به میزان تورم در ایران، رقم چندان جذابی نیست. در طرف مقابل، بازدهی در بازار بورس پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به بانک دارد. بازدهی در این بازار مالی قابل پیش بینی نیست و بسته به عملکرد شما می‌تواند بیشتر یا کمتر از بانک باشد. اما در حالت کلی پتانسیل رشد سرمایه در بورس بسیار بیشتر است.

ضمانت رشد سرمایه

شما در قبال سرمایه گذاری در بانک تضمین دریافت می‌کنید که سالیانه سود مشخصی از بانک دریافت نمایید. در حالی که در بازار بورس هیچ تضمینی وجود ندارد و به همین دلیل برای افراد ریسک گریز نامناسب است.

کاهش ارزش سرمایه

عامل دیگری که باید در تصمیم‌گیری خود در نظر داشته باشید، تورم است. متاسفانه سودهای بانکی نمی‌توانند تورم را پوشش دهند. لذا در صورت سرمایه گذاری در بانک، ارزش سرمایه شما به طور سالیانه کاهش پیدا می‌کند و قدرت خرید شما به مرور کمتر می‌شود.

بازار بورس در مقابل تورم کاملاً ایمن است زیرا تورم در کشور می‌تواند عاملی برای رشد بازار سرمایه نیز شود. در حقیقت با افزایش تورم، بازار سرمایه نیز رشد پیدا می‌کند و به همین دلیل سرمایه شما در برابر تورم ایمن خواهد ماند.

سخن پایانی

چنانچه گفتیم، از اهمیت آموزش آنلاین بورس نمی‌توان غافل شد، در بازارهای سرمایه نمی‌توان به گفته‌های دیگران اکتفا کرد و هر فرد باید براساس وضعیت خاص خود دست به سرمایه‌گذاری بزند، به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم حتماً در دوره آموزش آنلاین بورس شرکت کنید تا توانایی تحلیل بازار را کسب نمایید.

اطلاعات دوره آموزش آنلاین بورس
⭐شیوه برگزاری غیرحضوری
⏳مدت آموزش 22 ساعت
⏱پشتیبانی دوره همیشگی و رایگان
🧑‍🏫اساتید دوره مهندس صادق صفری و مهندس علی پهلوان و ابراهیم کامل نواب

ثبت نام در دوره
غیرحضوری

22 ساعت آموزش ویدئویی

پشتیبانی همیشگی

۵,۹۷۰,۰۰۰ تومان
۴,۱۸۰,۰۰۰ تومان
0 0
دقیقه
0 0
ساعت
0 0
روز
اطلاعات فرم را به درستی پر نمایید.
ثبت‌نام در دوره

درخواست مشاوره
دوره آنلاین

22 ساعت آموزش آنلاین

پشتیبانی همیشگی

ثبت‌ درخواست
درخواست شما با موفقیت ثبت شد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق در امور، احتراماً به استحضار می رساند اینجانب دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته های فنی و مهندسی می باشم و داوطلب ورود به بازار بورس به صورت حرفه ای و تخصصی هستم. لطفاً در صورت امکان در خصوص سؤالات اینجانب بشرح زیر، راهنمایی های لازم را ارائه بفرمائید. پیشاپیش از زحمت شما و وقتی که صرف راهنمایی اینجانب می کنید سپاسگذارم./-
    ارادتمند شما
    1) آیا برای داوطلبان فعالیت در بازار بورس، بهترین راه برای یادگیری دانش و مهارت مورد نیاز برای فعالیت در بازار بورس، أخذ گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه (شامل گواهینامه های: اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه، معامله‌گری بازار سرمایه، ارزشیابی اوراق بهادار، مدیریت نهادهای بازار سرمایه، کارشناسی عرضه و پذیرش و مدیریت سبد اوراق بهادار) می باشد؟
    2) أخذ گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه، تا چه حد به موفقیت برای داوطلبان فعالیت در بازار بورس، کمک می کند؟
    3) آیا کلیه موضوعات و محتواهای مندرج در سرفصل های مواد امتحانی گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه، برای موفقیت داوطلبان فعالیت در بازار بورس مورد نیاز می باشد؟
    4) داوطلبان فعالیت در بازار بورس به چه بخش هایی از موضوعات و محتواهای مندرج در سرفصل های مواد امتحانی گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه نیاز دارند و به چه بخش هایی از آن ها نیاز ندارند؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      17 اردیبهشت 1402 17:37

      سلام دوست بزرگوار
      گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه برای افرادی مفید است که قصد فعالیت در کارگزاری هایا نهادهای مالی مرتبط با بورس را داشته باشند و هیچ ارتباطی با موفقیت افراد در بورس ندارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی