کیف پول اتمیک والت
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیف پول اتمیک والت چیست؟ آموزش از صفر تا 100 کار با Atomic Wallet

ارزهای دیجیتال به عنوان یک پول دیجیتال رمزنگاری شده محسوب می‌شوند که از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشند. ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و غیرمتمرکز بودن آن‌ها به این معنا می‌باشد که هیچ نهاد یا سازمان دولتی از این ارزها پشتیبانی نمی‌کند و شما می‌توانید بدون نیاز به واسطه دارایی خود را کنترل کنید.

ارزهای دیجیتال دارای ماهیت مجازی هستند و شما برای خرید آن‌ها نیاز به مراجعه حضوری به صرافی‌ها ندارید. ارزهای دیجیتال به راحتی از طریق اینترنت خریداری می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره و نگهداری کنید.

کیف پول دیجیتال محلی برای ذخیره‌سازی و نگهداری ارز دیجیتال می‌باشد. کیف پول دیجیتال انواع مختلفی دارد که به صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در اختیار سرمایه‌گذاران می‌باشد. کیف پول‌های نرم‌افزاری بر روی گوشی یا سیستم شما نصب می‌شوند و شما از طریق رمز عبور خود امکان دسترسی به کیف پول نرم‌افزاری را دارید. کیف پول‌های نرم‌افزاری انواع مختلفی دارند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها اتمیک والت می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده آموزش ارز دیجیتال در مشهد ما به معرفی اتمیک والت می‌پردازیم.

اتمیک والت
اتمیک والت

اتمیک والت چیست؟

اتمیک والت یک کیف پول ارز دیجیتال از نوع کیف پول نرم‌افزاری می‌باشد که به منظور نگهداری و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، این کیف پول در سال ۲۰۱۷ توسط فردی به نام کنستانتین گلادیج راه‌اندازی شد، این کیف پول بر روی سیستم‌ عامل‌های اندروید، ios و ویندوز قابل اجرا می‌باشد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نوع کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند.

اتمیک والت از ویژگی‌های متعددی برخوردار می‌باشد که این ویژگی‌ها باعث شده این والت از محبوبیت زیادی در میان سرمایه‌گذاران برخوردار شود، اتمیک والت غیرمتمرکز می‌باشد و شما به راحتی بدون نیاز به واسطه قادر خواهید بود تا دارایی دیجیتال خود را در اختیار داشته باشید همچنین اتمیک والت دارای یک رابط کاربر پسند می‌باشد و حتی سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده‌اند می‌توانند به راحتی از این کیف پول استفاده کنند.

اتمیک والت قابلیت استیک ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است و سرمایه‌‌گذاران می‌توانند به استیک و ذخیره‌سازی ارز دیجیتال خود در این والت اقدام کنند. در اتمیک والت شما قادر خواهید بود که ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید و اکسچنیج ارز برای شما قابل انجام می‌باشد همچنین در این کیف پول شما می‌توانید با استفاده از ارز فیات به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید که این موضوع باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند خرید ارز دیجیتال خود را در کیف پول انجام دهند.

اتمیک والت قابلیت رمزگذاری کلید خصوصی و ذخیره آن را در خود کیف پول برای شما فراهم کرده‌است و همچنین در مقابل بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال که از سرمایه‌گذاران برای ارائه خدمات پول دریافت می‌کنند اتمیک والت به صورت رایگان در اختیار شما می‌باشد.

پیشنهاد ویژه: دوره‌های تخصصی آموزش ارز دیجیتال

امنیت کیف پول اتمیک والت چقدر است؟

یک نکته بسیار مهم که در نصب و استفاده یک کیف پول باید به آن دقت کنید میزان امنیت کیف پول می‌باشد. سازندگان اتمیک والت بر ویژگی‌هایی مانند امنیت، تمرکززدایی و ناشناس بودن این کیف پول تاکید می‌ورزند به همین دلیل گفته می‌شود که اتمیک والت از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد. کلیدهای خصوصی کیف پول شما در خود کیف پول رمزنگاری می‌شوند و هرگز قابلیت دسترسی به آن در خارج از دستگاه شما وجود ندارد و این نشان می‌دهد که دارایی شما کاملا در اختیار خودتان می‌باشد و فردی دیگر قابلیت کنترل آن را ندارد.

برای استفاده یکسری خدمات پایه‌ای این کیف پول نیازی به انجام احراز هویت وجود ندارد و به همین دلیل کسی نمی‌تواند حساب شما را به هر دلیلی مسدود کند. درست که اتمیک والت از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد اما به یاد داشته باشید که اگر کسی به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند به راحتی می‌تواند دارایی شما را مورد سرقت قرار دهد.

دقت داشته باشید که کیف پول‌های نرم‌افزاری دائما به اینترنت متصل می‌باشند و همین موضوع امنیت آن‌ها را دچار یکسری مشکلات می‌کند، در صورتی که روی گوشی یا سیستم شما یک بدافزار وجود داشته باشد کیف پول در معرض خطر هک قرار می‌گیرد و ممکن است دارایی شما سرقت شود. برای جلوگیری از خطرات احتمالی سرمایه‌گذاران باید تمامی نکات امنیتی را مورد توجه خود قرار بدهند.

اتمیک والت
اتمیک والت

اتمیک والت از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که گفته شد یکی از دلایل محبوبیت اتمیک والت تنوع آن در پشتیبانی رمزارزها می‌باشد، اتمیک والت بیش از ۳۰۰ نوع توکن و کوین را پشتیبانی می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • ریپل
  • بایننس کوین
  • تتر
  • کاردانو
  • پولکادات
  • استلار
  • لایت کوین
  • بیت کوین کش

آموزش ساخت اتمیک والت

برای ذخیره سازی ارز دیجیتال و استفاده از اتمیک والت شما ابتدا باید در این نرم‌افزار ثبت نام کنید. برای ثبت نام در اتمیک والت ابتدا باید وارد سایت این کیف پول شوید و مطابق با سیستم عامل خود این نرم‌افزار را دانلود کنید. شما برای دانلود اتمیک والت می‌توانید از اپ استور یا گوگل پلی نیز اقدام کنید. برای اینکه این نرم‌افزار را از وبسایت رسمی اتمیک (atomicwallet.io) والت مطابق سیستم عامل خود دانلود کنید گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید و سپس نرم‌افزار را دانلود کنید.

بعد از دانلود نرم‌افزار اتمیک والت شما با دو گزینه مواجه می‌شود که گزینه اول کیف پول جدید New Wallet  و گزینه دوم بازیابی از طریق بک آپ Restore from Backup می‌باشد. برای ایجاد کیف پول جدید شما باید گزینه اول را انتخاب کنید.

در این مرحله برای کیف پول خود باید یک رمزعبور ایجاد کنید که این رمز عبور را برای کیف پول وارد کنید و سپس گزینه Set Password را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی ۱۲ کلمه بازیابی شده به شما نمایش داده می‌شود که آن را باید در یک جای امن ذخیره و نگهداری کنید. این کد برای بازیابی کیف پول شما لازم است و در صورتی که کیف پول به هر دلیلی از دسترس شما خارج شود با استفاده از این کد می‌توانید کیف پول خود را بازیابی کنید.

بعد از اینکه کد ۱۲ کلمه‌ای را در جایی یادداشت کردید سپس گزینه Open Wallet را انتخاب کنید تا کیف پول برای شما باز شود. در این مرحله کیف پول شما آماده استفاده می‌باشد و می‌توانید به خرید و نگهداری ارز دیجیتال در آن اقدام کنید.

اتمیک والت
اتمیک والت

نحوه ارسال ارز دیجیتال در Atomic Wallet

اتمیک والت به عنوان یک کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال دارای چهار بخش؛ دریافت ارز، ارسال ارز، نمودار قیمتی و سوابق تراکنش می‌باشد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای ارسال ارز دیجیتال در اتمیک والت شما باید گزینه Send را انتخاب کنید و سپس آدرس کیف پولی که قصد ارسال ارز دیجیتال به آن را دارید انتخاب کنید و سپس ارز دیجیتال مدنظر خود را به کیف پول مقصد ارسال کنید.

نحوه دریافت ارز دیجیتال Atomic Wallet

برای دریافت ارز دیجیتال در کیف پول اتمیک والت شما باید گزینه Receive  را انتخاب کنید در این قسمت شما اطلاعات دریافتی ارز دیجیتال مدنظر خود را مشاهده می‌کنید مانند بیت کوین، سپس این اطلاعات که شامل اعداد و حروف لاتین می‌باشد را در اختیار صرافی یا شخص ارسال کننده قرار دهید. زمانی که اطلاعات به شما نمایش داده شد روی گزینه Copy کلیک کنید تا آدرس برای شما کپی شود و آن را در مقصد مورد نظر Paste کنید. در ارسال آدرس دقت داشته باشید و آن را به صورت دستی وارد نکنید زیرا در صورت ارسال دارایی به آدرس اشتباهی تراکنش قابل برگشت نمی‌باشد.

قابلیت اتمیک Swap

اتمیک سواپ به مبادله ارزهای دیجیتال با بلاک‌چین متفاوت گفته می‌شود، در این نوع معاملات واسطه‌ای وجود ندارد و کاملا به صورت غیرمتمرکز انجام می‌پذیرد. برای انجام مبادلات اتمیک سواپ شما یکسری کلید خصوصی در اختیار دارید که این کلید خصوصی را با شخصی که می‌خواهید معامله‌ کنید به اشتراک می‌گذارید.

اتمیک والت
اتمیک والت

قابلیت اکسچنیج Exchange در اتمیک والت

با استفاده از کیف پول اتمیک والت شما به راحتی می‌توانید یک رمزارز را به رمزارز دیگری تبدیل کنید و برای این تبدیل لازم نیست از کیف پول خود خارج شوید یا از صرافی استفاده کنید. کیف پول اتمیک والت برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر با شرکت‌های  Changelly و ChangeNow همکاری می‌کند. برای تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول اتمیک والت شما باید از منوی این کیف پول گزینه Exchange را انتخاب کنید.

در قسمت بعدی لیستی به شما نمایش داده می‌شود که در این لیست ارزهایی که قابلیت تبدیل به یکدیگر را دارند به شما نشان داده می‌شوند.

روی اسم رمزارز مدنظر خود کلیک کنید و سپس جفت ارز آن را انتخاب کنید.

در قسمت بعدی مقداری که می‌خواهید تبدیل کنید را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات گزینه Exchange را انتخاب کنید. به این صورت شما می‌توانید رمزارز مدنظر خود را به یک رمزارز دیگر تبدیل کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال در کیف پول Atomic Wallet

شما با استیک کردن یکسری رمزارزها در کیف پول اتمیک والت خود می‌توانید به عنوان نودهای اعتبار سنج در شبکه فعالیت کنید و از شبکه پاداش دریافت کنید. همانطور که در مقالات آموزشی قبلی گفته شد که شبکه بلاک‌چین مبتنی بر الگوریتم اجماع فعالیت می‌کند. الگوریتم اجماع با دو روش اثبات کار و اثبات سهام قابل اجرا می‌باشد، روش اثبات کار در ابتدا با ظهور رمزارز بیت کوین به بازار معرفی شد و در این روش افراد با استخراج ارز دیجیتال و تایید تراکنش‌ها امنیت شبکه را تامین می‌کنند.

بعد از گذشت مدتی روش اثبات کار دچار یکسری مشکلات از جمله مصرف بالا انرژی برق و آسیب به محیط زیست شد و به همین دلیل روشی کارآمد‌تر به عنوان روش اثبات سهام به شبکه‌ها معرفی شد. در روش اثبات سهام برای تایید تراکنش‌ها و تامین امنیت شبکه بلاک‌چین اعتبارسنج‌ها دیگر نیازی به استخراج ارز دیجیتال ندارند و فقط با استیک کردن ارز دیجیتال خود می‌توانند به تایید تراکنش‌ها و تامین امنیت شبکه بپردازند. کیف پول اتمیک والت قابلیت استیکینگ ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. شما می‌توانید در ازای استیک ارز دیجیتال از شبکه پاداش دریافت کنید و به تامین امنیت شبکه و تایید تراکنش‌ها بپردازید.

برای انجام فرآیند استیکینگ ابتدا از منوی سمت چپ گزینه Staking را انتخاب کنید و ارز دیجیتال مدنظر خود مانند ترون را برای استیک کردن انتخاب کنید.

در این صفحه یکسری اطلاعات کلی از دارایی شما نمایش داده می‌شود که برای استیک روی گزینه Stake کلیک کنید. در صفحه Stake  میزان ارزی که می‌خواهید استیک کنید را وارد کرده  همچنین با انتخاب گزینه Stake All می‌توانید کل موجودی ارز دیجیتال مدنظر خود را استیک کنید.

بعد از انجام این مرحله شما باید ولیدیتور خود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب ولیدیتور و کلیک بر روی گزینه Confirm ارز دیجیتال مدنظر شما ما مقدار مشخص در شبکه استیک می‌شود.

اتمیک والت
اتمیک والت

بازیابی کیف پول اتمیک والت

ممکن است کیف پول شما به هر دلیلی از دسترس خارج شود و شما دیگر دسترسی به دارایی خود نداشته باشید، در این صورت می‌توانید از طریق کدی که در قسمت قبلی گفته شد کیف پول خود را با تمام دارایی آن بازیابی کنید، به همین دلیل کد ۱۲ کلمه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. برای بازیابی کیف پول خود لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید؛

در مرحله اول پس از نصب کیف پول اتمیک والت گزینه Restore from Backup را انتخاب کنید.

در مرحله دوم کلمات بازیابی را به یک فاصله وارد کنید و روی گزینه Restore کلیک کنید.

با انجام همین دو مرحله شما به راحتی قادر خواهید بود تا کیف پول خود را بازیابی کنید.

مقالات مرتبط:

کلام نهایی

ارزهای دیجیتال یک نوع پول رمزنگاری شده غیرمتمرکز می‌باشند که امروزه از محبوبیت بسیاری زیادی برخوردار هستند. ارزهای دیجیتال در حال حاضر در بسیاری از موقعیت‌ها جایگزین پول رایج کشورها شده‌اند با این وجود که دارای ماهیت خارجی نیستند و به صورت دیجیتال فعالیت می‌کنند. ارزهای دیجیتال مشکلات زیادی اعم از وجود واسطه و خرج کردن دوباره پول در معاملات را از بین برده‌اند. شما از طریق مراجعه به صرافی ارزهای دیجیتال می‌توانید به خرید انواع ارزهای دیجیتال اقدام کنید و سپس آن‌ها را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره و نگهداری کنید.

کیف پول ارز دیجیتال محلی برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال می‌باشد که هر سرمایه‌گذار ارز دیجیتال باید دارای یک کیف پول دیجیتالی باشد. کیف پول‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهند و در میزان امنیت نیز با یکدیگر یکسان نمی‌باشند. کیف پول‌های دیجیتال در حالت کلی به دو دسته کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبدیل می‌شوند که معمولا کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از امنیت بالاتری برخوردار می‌باشند.

در میان کیف پول‌های نرم‌افزاری کیف پول اتمیک والت از محبوبیت زیادی برخوردار است زیرا سطح امنیتی مورد قبولی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و دارای ویژگی‌های متعددی می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی کیف پول اتمیک والت پرداختیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال انتخاب بهتری داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی