کیف پول دسکتاپ
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیف پول دسکتاپ چیست؟ + بهترین کیف پول دسکتاپ در 2022

فرق نمی‌کند تازه‌کار باشید یا سال‌ها این بازار ارز دیجیتال فعالیت کرده باشید، مسلماً اولین و مهم‌ترین دغدغه‌تان انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری اموالتان خواهد بود.  کیف پول دسکتاپ یکی از انواع کیف پولی است که  می‌توان برای نگهداری رمزارزها از آن استفاده کرد. امروز در این مطلب متوجه خواهید شد که کیف پول دسکتاپ چیست، چه انواعی دارد، و در انتها نیز بهترین کیف پول های دسکتاپ را خواهید شناخت، پس تا آخر این مطلب همراه پارسیان بورس باشید.

همچنین قبل از شروع مقاله، پیشنهاد می‌کنیم به دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد آکادمی پارسیان بورس نگاهی بیاندازید، این دوره صفر تا صد معامله‌گری ارزهای دیجیتال را به شما آموزش خواهد داد تا به صورت کاملا علمی و عملی، بازار ارزهای دیجیتال را درک کرده و به کسب درآمد از آن بپردازید. دوره آموزش ارز دیجیتال در اصفهان نیز همین دوره است اما در شهر اصفهان برگزار می‌گردد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

به بیان ساده کیف پول ارز دیجیتال محلی برای نگهداری ارزهایی است که توسط کیف پول پشتیبانی می‌شود. درواقع شما وقتی ارزی را در صرافی خریداری می‌کنید باید آن را به کیف پول انتقال دهید تا آن دارایی به اسم شما ثبت شود. به جز نگهداری، کیف پول‌ها قابلیت انتقال دارایی‌ها را به کیف پول‌های دیگر و یا از کیف پول به صرافی و همچنین خریدوفروش ارز دیجیتال نیز دارند.

در نگاه فنی‌تر درواقع کیف پول‌ها واسطه‌ای میان شما و شبکه بلاک‌چین هستند. در واقع کیف پول‌ها با ارسال پیام به شبکه بلاک‌چین، آن ارز را به نام شما ثبت می‌کنند. با خرید یا با انتقال ارز به کیف پول مالکیت آن ارز بر روی شبکه بلاک‌چین به اسم شما ذخیره می‌شود. کیف پول دسکتاپ و دیگر کیف پول‌های موجود دارای 2 کلید هستند به نام کلید عمومی و خصوصی.

بهترین کیف پول دسکتاپ

کلید عمومی

کلید عمومی همانند شماره کارت در کارت‌های بانکی عمل می‌کند. شما می‌توانید این کلید را در اختیار دیگران قرار دهید. در واقع این کلید تضمین می‌کند که دارایی حتماً به کیف پول شما ارسال شده است. در هر کیف پول ارز دیجیتال شما چندین کلید عمومی دارید که هر یک نماینده یک ارز خاص در کیف پول است. (این کلید را می‌توان به‌دفعات تعویض نمود)

کلید خصوصی

کلید خصوصی در واقع مثل رمز کارت عمل می‌کند. هر شخص با داشتن این کلید می‌تواند به دارایی شما دسترسی داشته باشد و آن را انتقال دهد. مسلماً در اختیار گذاشتن این کلید موجب ازدست‌رفتن دارایی‌های شما می‌شود. کیف پول‌های ارز دیجیتال مثل کیف پول دسکتاپ محل نگهداری این دو کلید هستند و کیف پول با تطبیق این دو کلید اجازه جابه‌جایی پول را به شما می‌دهد.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال عموماً به دو دسته کیف پول‌های سرد و گرم تقسیم‌بندی می‌شوند. کیف پول‌های سرد کیف پول‌هایی هستند که اطلاعات دارایی شما را در یک بستر آفلاین نگهداری می‌کنند مانند کیف پول‌های سخت‌افزاری و یا کیف پول‌های کاغذی. برای داشتن کیف پول‌های سخت‌افزاری باید هزینه‌ای برای خرید آن سخت‌افزار بپردازید. اما کیف پول‌های گرم اطلاعات دارایی‌های شما را در بستر آنلاین نگهداری می‌کند مثل کیف پول‌ها تحت وب، کیف پول‌های روی گوشی‌های موبایل‌ و کیف پول دسکتاپ.

کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های دسکتاپ یکی از انواع کیف پول‌های مورد استفاده فعالین ارز دیجیتال است که یک گزینه امن برای نگهداری ارز به‌حساب می‌آید. این کیف پول‌ها همان‌طور که می‌توان از نام آن حدس زد بر روی کامپیوتر شخصی نصب می‌شود. سیستم عامل‌های مختلف که بر روی کامپیوترهای شخصی وجود دارند مثل ویندوز (Windows)، سیستم عامل مک او اس (MacOS) و لینوکس (Linux) از این کیف نوع کیف پول پشتیبانی می‌کند.

اما کیف پول‌های دسکتاپ چه ویژگی دارند که آن‌ها را ایمن‌تر از سایر کیف پول‌های دیجیتال می‌کند؟ اگر به سؤال  عمیق‌تر فکر کنیم درواقع کیف پول دسکتاپ یک نرم‌افزار است که همانند دیگر نرم‌افزارها بر روی کامپیوتر شما نصب می‌شود. اما بر خلاف چیزی که به نظر می‌آید، اطلاعات شما بر روی بخش سخت‌افزار کامپیوتر خودتان ذخیره می‌شود. (همانند کیف پول‌های سرد بر روی سخت‌افزار کامپیوتر ذخیره می‌شود) این ویژگی آن‌ها را متمایز از دیگر کیف پول‌های گرم می‌کند.

هر کیف پول دارای ویژگی‌های خاصی است که در ادامه مقاله به معرفی چند تا از بهترین و رایج‌ترین کیف پول‌ها می‌پردازیم. در کل این نوع کیف پول‌ها امنیت کمتری به نسبت کیف پول‌های سخت‌افزاری و به نسبت کیف پول‌های تحت وب و کیف پول‌های موبایل امنیت بیشتری دارند.

برای استفاده از این نوع کیف پول‌، دانش زیادی نیاز نیست. افراد مبتدی نیز به‌راحتی می‌توانند با کیف پول دسکتاپ کارکرده و دارایی‌های خود را نگهداری یا انتقال دهند.

کیف پول دسکتاپ ارز دیجیتال

انواع کیف پول دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ عموماً به دو دسته کیف پول‌های لایت یا SPV و کیف پول‌های گره کامل یا full node تقسیم بندی می‌شود. تفاوت این دو، در این است که در کیف پول‌های لایت نیازی نیست که تمامی بلاکچین روی سیستم شما باشد. درواقع این کیف پول‌ها به کامپیوترهای واسط که بلاک‌چین بر روی آنها وجود دارد وصل می‌شود و تراکنش روی آنها انجام می‌شود. اما در کیف پول دسکتاپ از نوع گره کامل باید کل بلاک‌چین بر روی کامپیوتر شخصی شما دانلود ‌شود که این بلاک‌چین چیزی حدود چند صد گیگ حافظه نیاز دارد.

مزیتی که کیف پول‌های گره کامل دارند امنیت بالا‌تر آنهاست که در این کیف پول‌ها دیگر نیاز به وصل شدن به اینترنت نیست و معمولاً کارها آفلاین انجام می‌شود.

مزایای کیف پول دسکتاپ چیست؟

از مزایای این نوع کیف پول می‌توان به امنیت بالای آن به نسبت دیگر کیف پول‌های گرم اشاره کرد. ازآنجایی‌که کلیدها بر روی کامپیوتر شخصی نگهداری می‌شوند در صورت وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت امنیت این نوع کیف پول‌ها بیشتر هم می‌شود. این کیف پول‌ها همواره در تلاش‌اند که با راهکارهایی که ارائه می‌دهند امینت بیشتری را برای کاربران به وجود آورند. همچنین محیط کاربرپسند کیف پول دسکتاپ، آنها را محبوب‌تر هم کرده است.

معایب کیف پول دسکتاپ چیست؟

خطر هک شدن کامپیوترهای خانگی همیشه وجود دارد و در صورت هک شدن کلیدهای کیف پول لو می‌رود و در نهایت موجب دزدیده شدن دارایی کاربر توسط هکرها می‌شود.

ازآنجایی‌که برخی از کیف پول‌ها گره کامل هستند، باید حجم زیادی اینترنت برای هر بلاک‌چین مصرف شود. در نهایت حجم زیادی از کامپیوتر شخصی را اشغال می‌کند. هرچند این کار برای تضمین امنیت است ولی اشغال حجم زیاد کامپیوترهای خانگی از معایب این نوع کیف پول دسکتاپ به‌حساب می‌آید.

برخی از کیف پول‌ها نسخه سخت‌افزاری دارند که باید سخت‌افزار آنها تهیه شود که معمولاً این قطعه قیمت بالایی دارد.

معرفی ۱۰ کیف پول دسکتاپ مناسب + مزایا و معایب هرکدام

در این بخش به معرفی تعدادی از برترین کیف پول دسکتاپ می‌پردازیم تا بتوان بادقت بیشتری کیف پول مناسب را انتخاب کرد. توجه شود که این لیست کامل نیست و مسلما تعداد بیشتری کیف پول مخصوص دسکتاپ در دنیای ارز دیجیتال وجود دارد. اما این لیست مانند سرنخی است برای پیدا کردن بهترین کیف پول مد نظر خودتان.

کیف پول گواردا (GUARDA)

کیف پول گواردا

کیف پول گواردا برای اولین‌بار در سال 2017 توسط شرکت Guardarian OÜ در کشور پرتغال ایجاد شد. این کیف پول بیش از 50 شبکه بلاک‌چین و دسترسی به بیش از 10 هزار ارز برای خریدوفروش کاربران ایجاد کرده است. این کیف پول آموزش‌هایی را به زبان عامیانه برای افراد مبتدی در سایت خود قرار داده است.

با استفاده از این کیف پول می‌توان خریدوفروش ارز انجام داد. همچنین اجازه استیک کردن ده ارز دیجیتال را به کاربران می‌دهد که از طریق آن کسب درآمد کنند. کاربران می‌توانند از این کیف پول در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف مثل اندروید، ویندوز، مک، وب و… استفاده کنند. این کیف پول دسکتاپ پشتیبانی آنلاین 24 ساعته در اختیار کاربران خود قرار داده است که سؤالات ناگهانی و مشکلات کاربران را حل می‌کند. کاربران می‌توانند در فضای چت با پشتیان آنلاین صحبت کرده سؤالات خود را بپرسند.

دسترسی راحت توسط دستگاه‌های مختلف مثل گوشی موبایل، دسکتاپ و وب (برنامه افزونه گوگل کروم) را به کاربران می‌دهد. محیط کاربرپسند این کیف پول از مزیت‌های آن به‌حساب می‌آید. همچنین این کیف پول تدابیر امنیتی زیادی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. این کیف پول به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است. از معایب این کیف پول پرهزینه بودن خرید‌های درون برنامه ای این کیف پول می‌توان یاد کرد.

پیشنهاد ویژه: دوره تخصصی آموزش ارز دیجیتال 

کیف پول اکسودوس (EXODUS)

اگر تازه‌کار هستید این کیف پول برای شما عالی است! کیف پول اکسودوس در سال 2015 بازار ارز دیجیتال پا نهاد و به بازار معرفی شد. این کیف پول دسکتاپ محیط کاربرپسندی برای مبتدیان فراهم کرده است که مدیریت دارایی‌ها و خریدوفروش و انتقال ارز دیجیتال را برای افراد تازه‌وارد ساده کرده است. این کیف پول توسط سایت Investopedia به کاربران تازه‌کار پیشنهاد شده است. اکسدوس برای کاربران خود، پشتیبانی آنلاین 24 ساعته و همچنین آموزش‌هایی برای یادگیری این افراد به وجود آورده است.

اکسدوس کیف پولی است که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کاربران در این کیف پول علاوه بر خریدوفروش طیف متنوعی ارزهای دیجیتال، می‌توانند با استیک کردن ارز موردنظر خود کسب درآمد کنند. همچنین در این کیف پول دسترسی به دنیای توکن‌های NFT بر روی بستر سولنا وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌هایی که این کیف پول دسکتاپ در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شرط‌بندی‌های ورزشی است. در این کیف پول کاربران می‌توانند شرط‌بندی‌های ورزشی بر روی ورزش‌هایی مانند بیسبال، بسکتبال و… انجام دهند.

از مزیت‌های این کیف پول می‌توان به دسترسی ساده این کیف پول بر روی موبایل و کامپیوتر اشاره کرد (اما پلتفرم دسکتاپ آن بهتر است). سیستم عامل‌های پرطرف‌دار که بر روی کامپیوترهای خانگی وجود دارند مثل ویندوز، مک او اس و لینوکس از این کیف پول پشتیبانی می‌کنند. همچنین محیط سادة آن برای افرادی که به‌تازگی به دنیای ارز دیجیتال وارد مناسب است از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به قابلیت استیک ارز و کسب درآمد اشاره کرد. از معایب آن می‌توان به متن ‌- باز (open-source) نبودن این برنامه و کارمزد بالای آن اشاره کرد.

کیف پول الکتروم (ELECTRUM

کیف پول الکتروم (electrum)

الکتروم یکی از اولین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود است که در سال 2011 راه‌اندازی شد. این کیف پول دسکتاپ فقط مخصوص بیت‌کوین هست و از آن می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری بیت‌کوین یاد کرد. اگرچه این کیف پول نسخه موبایل هم دارد ولی پیشنهاد می‌شود از نسخه دسکتاپ آن استفاده کنید.

یکی از مزیت‌های این کیف پول متن باز بودن آن است. الکتروم با دارا بودن قابلیت‌هایی چون تاییدیه دو مرحله‌ای و چند امضایی بودن و ذخیره سازی سرد محیطی بسیار امن را برای ذخیره سازی بیت‌کوین باارزش هولدران(Holders) به وجود آورده است. قابلیت چند امضایی به این معنی است که با کلید خصوصی یک نفر نمی‌توان تراکنش را انجام داد که این کار امنیت این این کیف پول را افزایش می‌دهد.

سازگاری این کیف پول با کیف پول‌های سخت‌افزاری از دیگر مزیت‌های این کیف پول به‌حساب می‌آیدورد . الکتروم این امکان را به کاربران می‌دهد که با استفاده از کانال‌های پرداخت بازِ شبکه لایتنینگ (Lightning Network) بیت کوین، این ارز را دریافت یا ارسال کنند. برای خرید ارز دیجیتال دیگر باید به کیف پول‌های دیگر مراجعه کرد که این از معایب بزرگ این کیف پول به حساب می‌آید.

کیف پول لجر لایو (Ledger Live)

این کیف پول نسخه سخت‌افزار آن که یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری دنیاست در بازار به فروش می‌رسد. اما این کیف پول در دسته کیف پول‌های سرد قرار دارد اما چرا در لیست 10 تا از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ از آن یاد کردیم؟

دلیل آن رابط کاربری این کیف پول است که از روی دسکتاپ استفاده می‌شود همین نکته باعث شده در این لیست قرار گیرد. این کیف پول رابط کاربری ساده و مدرن و شکیل دارد و قابلیت تغییر تم را به کاربر می‌دهد. همچنین می‌توان موجودی و نمودار تغییرات را در صفحه اصلی دید.

از مزیت‌های این کیف پول دسکتاپ می‌توان به امنیت بسیار بالای آن اشاره کرد. ازآنجایی‌که لجر یک کیف پول سخت‌افزاری است، دارای بالاترین امنیت موجود است و می‌توان از آن انتظار امنیت یک کیف پول سرد را داشت.  از معایب این کیف پول این است که باید از قبل سخت‌افزار آن را برای استفاده تهیه کرد که قیمت ارزانی ندارد.

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک یکی از ولت‌های محبوب و پراستفاده کاربران است که در سال 2017 معرفی شده است. افرادی که در سال 2017 وارد بازار کریپتو شدند این ولت را به‌خوبی می‌شناسند. اما بیشتر این افراد فقط با نسخه موبایل آن آشنایی دارند و با آن نسخه کار کرده‌اند ولی این کیف پول نسخه دسکتاپ نیز دارد.

کیف پول اتمیک یک کیف پول چند ارزی است که امکان معامله بیش از 500 ارز را به کاربران می‌دهد. این کیف پول  نسخه‌های متعددی دارد که می‌توان این کیف پول را روی دستگاه‌های مختلفی مثل موبایل و لپ‌تاپ نصب و استفاده کرد. از دیگر قابلیت‌های این کیف پول در اختیار کاربران قرار می‌دهد قابلیت سواپ کردن است.

از مزیت‌های کیف پول دسکتاپ اتمیک می‌توان به قابلیت سازگاری نرم‌افزار این ولت با تمامی نسخه‌های سیستم عامل پرطرف‌دار کامپیوترهای خانگی مثل ویندوز، مک او اس و لینوکس یاد کرد. از معایب آن می‌توان به امنیت متوسط این کیف پول اشاره کرد. همچنین این کیف پول به‌صورت مجانی در اختیار عموم قرار گرفته ولی برای فعال‌شدن برخی از قابلیت‌های آن باید پول پرداخت کرد.

کیف پول کوپی (Copay

کیف پول کوپی توسط شرکت BitPay (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت بیت‌کوین در سراسر جهان است) در سال 2014 به وجود آمد. این کیف پول برای دستگاه‌های مختلفی مثل موبایل و کامپیوتر در دسترس است و همچنین تطبیق‌پذیر با سیستم عامل‌های معروف دسکتاپ نیز است.

یکی از قابلیت‌هایی که این کیف پول دسکتاپ را از دیگر کیف پول‌ها متمایز می‌کند قابلیت چند امضایی یا multisig است. این قابلیت به این معنی است که به کلید خصوصی چندین نفر برای انجام تراکنش نیاز است و با یک نفر نمی‌توان تراکنش را انجام داد که این کار امنیت این کیف پول را افزایش می‌دهد.

ویژگی یاد شده یکی از مزیت‌های این کیف پول است که احتمال سرقت و هک را کاهش می‌دهد که در صورت لورفتن کلید خصوصی یک کیف پول تراکنش انجام نمی‌شود. کیف پول کوپی از تعداد ارزهای متنوعی استفاده نمی‌کند که این موضوع یکی از نقاط ضعف آن به‌حساب می‌آید.

کیف پول بیت کوین کور (‌Bitcoin Core)

bitcoin wallet core

تمامی کیف پول‌هایی که تا الان بررسی شدند به کیف پول‌های لایت یا SPV شناخته می‌شوند. در این نوع کیف پول‌ها نیازی به کل بلاک‌چین برای تأیید تراکنش نداشتیم و این کیف پول‌ها به رایانه‌های دیگر برای تأیید تراکنش وصل می‌شوند.

این مدل کیف‌ پول، یک کیف پول گره کامل (full node) است. یعنی برای کار با این نوع کیف پول باید تمامی بلاک‌چین دانلود شود. ازآنجایی‌که این کیف پول دسکتاپ فقط برای بیت‌کوین ساخته شده است؛ باید تمامی بلاک‌چین آن که چند صد گیگ است دانلود شود. درنهایت پس از دانلود بلاک‌چین می‌توانید مستقل از دیگر سیستم‌ها تراکنش خود را تأیید کنید.

اشغال بیش از حد فضای کامپیوتر خانگی از عیب‌های این نوع کیف پول به حساب می‌آید. اگرچه این نوع کیف پول امنیت بیشتری را تضمین می‌کند ولی به حجم بالایی از کامپیوتر خانگی را اشغال می‌کند. این کیف پول فقط از بلاک‌چین بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. یعنی نمی‌توان ارز دیجیتال دیگری در این کیف پول خریداری کرد که این موضوع یکی دیگر از عیب های بزرگ این کیف پول است.

درصورتی که قصد نگهداری بیت کوین را در ولت خود دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین کیف پول بیت کوین را مطالعه نمایید.

کیف پول آرموری (Armory)

کیف پول آروموری نیز همانند کیف پول بیت‌کوین کور و کیف پول الکتروم فقط مخصوص بیت‌کوین است. این کیف پول به دلیل داشتن رابط کاربری پیچیده‌تر برای کاربران حرفه‌ای مناسب است. همچنین این کیف پول همانند کیف پول بیت‌کوین کور گره کامل است. یعنی بعد از نصب باید کل بلاک‌چین بیت‌کوین که چند صد گیگ است دانلود شود.

از مزایای این کیف پول دسکتاپ می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد که قابلیت ذخیره‌سازی و رمزگذاری سرد (آفلاین) در این کیف پول امنیت بالای آن را تضمین می‌کند. از معایب آن می‌توان به گره کامل بودن آن اشاره کرد. اگرچه حجم زیادی از کامپیوتر شخصی صرف دانلود بلاک‌چین و قرارگیری آن بر روی سیستم می‌شود اما این کار امنیت بیشتری برای کاربران به وجود می‌آورد. کیف پول آرموری فقط نسخة اختصاصی دسکتاپ دارد و سازگاری با تمامی سیستم عامل‌های معروف را دارد.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

coinoni desktop wallet

اگر وارد سایت کیف پول کوینومی شوید اولین چیزی که مشاهده می‌کنید این است که کوینومی اولین کیف پولی است که از چند ارز پشتیبانی می‌کند که این ارزها شامل کوین‌ها، توکن‌ها و NFTها می‌شوند. این کیف پول در سال 2014 به کاربران دنیای ارز دیجیتال معرفی شد. ازآنجایی‌که این کیف پول از چندین زبان پشتیبانی می‌کند؛ گزینه مناسبی برای کاربران در سراسر جهان به‌حساب می‌آید. همچنین با رابط کاربری ساده محیط زیبا و کاربر پسندی را برای معامله گران یا هولدرهای تازه‌کار ارز دیجیتال فراهم کرده است که این موضوع از مزیت‌های کیف پول کوینومی به‌حساب می‌آید.

از دیگر مزیت‌های این کیف پول دسکتاپ پشتیبانی 24 ساعته و همچنین حضور این کیف پول در تمامی شبکه‌های اجتماعی معروف (به جز تیک تاک) و قراردادن آموزش‌هایی برای یادگیری افراد مبتدی اشاره کرد. این کیف پول برای کسانی که دیدن ویدئو را به خواندن مطالب ترجیح می‌دهند آموزش‌هایی در خصوص ارز دیجیتال نیز در یوتیوب قرار داده است. از معایب این کیف پول می‌توان به متن باز نبودن آن اشاره کرد.

کیف پول ترزور (Trezor)

بهترین کیف پول دسکتاپ

کیف پول تزور قبل از ساتوشی به وجود آمده است! این ادعایی است که این کیف پول می‌کند. این کیف پول در ماه آگوست سال 2014 معرفی شد. این کیف پول همانند کیف پول لجر یک کیف پول سخت‌افزاری است و به دلیل سرد بودن این کیف پول مسلماً امنیت بالایی نیز دارد.

این کیف پول به دلیل رابط کاربری که در محیط دسکتاپ دارد در بین لیست برترین کیف پول دسکتاپ قرار گرفته است. کیف پول تزور فقط از سیستم عامل‌های دسکتاپ پشتیبانی می‌کند و نسخه‌ای برای گوشی موبایل ارائه نداده است.

این کیف پول به علت امنیت بالایی آن توسط شرکت‌های مهمی مثل Coindesk و  Forbes و… استفاده می‌شود که اعتماد این شرکت‌ها ناشی از امنیت بالای این کیف پول تزور است. این کیف پول محیط ساده و کاربر پسندی دارد که استفاده را برای عموم ساده کرده است. یکی از عیب‌هایی که این کیف پول دارد قیمت زیاد سخت افزار آن است که برای استفاده از آن باید سخت‌افزار آن را تهیه کرد.

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله تلاش کردیم که انواع کیف‌ پول‌ها را معرفی کنیم و درنهایت لیستی از بهترین کیف پول دسکتاپ ارائه دهیم. این لیست کامل نیست و مسلماً کیف پول‌های بیشتری در بازار وجود دارند که در این مقاله به آنها اشاره نشده است. اما این مقاله به شما سرنخ می‌دهد که یک کیف پول مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چه چیزهایی یک کیف پول را متمایز و بهتر می‌کند. حتماً لازم نیست که هر کس یک کیف پول داشته باشد؛ هر شخص می‌تواند بسته به نیازش از دو یا حتی سه کیف پول استفاده کند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی