تبدیل ارز در تراست ولت
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش تبدیل ارز در تراست ولت قدم به قدم (100% تصویری)

امروز به آموزش تبدیل ارز در تراست ولت می‌پردازیم. تراست ولت به شما اجازه می‌دهد تا با روش‌های مختلفی به تبدیل ارزهای خود برپدازید؛ از جمله این روش‌ها می‌توان به سوآپ، اکسچنج و DApps اشاره کرد. سهولت و تنوع روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت در کنار پشتیبانی از بیشمار ارز دیجیتال، این کیف پول را تبدیل به گزینه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی برای معامله‌گران کریپتوکارنسی کرده‌است. پس اگر می‌خواهید مانند یک تریدر حرفه‌ای از تراست ولت استفاده کنید و چم‌وخم آن را بشناسید، تا انتهای این مقاله همراه آکادمی پارسیان بورس باشید.

نحوه ساخت اکانت در تراست ولت

قدم اول، دریافت نسخه معتبر تراست ولت است. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم حتما از نسخه‌ای که در وبسایت رسمی تراست ولت به آدرس https://trustwallet.com/ قراردارد، استفاده کنید. تراست ولت در دو نسخه اندروید و IOS عرضه شده و در حال حاضر نسخه‌ای برای پشتیبانی از مک یا ویندوز ندارد، گرچه با تغییراتی نسخه‌ی ویندوز آن در دسترس قرارگرفته که ما استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

اگر برای اولین بار اقدام به نصب تراست ولت می‌کنید، در صفحه ثبت‌نام روی گزینه CREATE A NEW WALLET کلیک کنید و وارد صفحه‌ای شوید که تراست ولت قوانین خود را برای کاربر شرح می‌دهد. خواندن این قوانین خالی از لطف نیست و شما را با شرایط بستری که می‌خواهید در آن معامله کنید آشناتر می‌کند.

در صفحه بعدی، تراست ولت یک کد دوازده کلمه‌ای را به صورت رندم در اختیار شما قرار می‌دهد که همان رمز ورود غیرقابل بازیابی شما برای ورود به تراست ولت می‌باشد. این رمز را در جای مطمئنی نگه دارید تا هیچ‌گاه گم یا فراموش نشود. در ادامه نرم‌افزار از شما می‌خواهد تا کد عبور را وارد کنید، فراموش نکنید که در این قسمت ترتیب کلمات مهم است و حتما باید با حروف کوچک نوشته شوند. بعد از اینکه کد عبور را وارد کردید، دکمه تایید را بزنید و کیف پول شما ساخته خواهدشد.

اگر قبلا در تراست ولت ثبت‌نام کرده‌اید، روی گزینه already have a wallet بزنید و وارد صفحه بعد شوید. در آنجا رمز دوازده کلمه‌ای خود را وارد کنید. پس از انجام این مرحله، کیف پول شما بازیابی و قابل استفاده مجدد می‌گردد.

پیشنهاد می‌کنیم برای امنیت بیشتر حتما از وبسایت تراست ولت اقدام به دانلود نسخه موردنظر خود نمایید.

آیا تراست ولت امن است؟

تراست ولت از دسته کیف پول‌های غیرحضانتی به شمار می‌آید. به این معنی که تا حد امکان مسیر هک و سرقت را روی شبکه دامنه مسدود می‌کند و از طرفی، مسئولیت حفاظت از دارایی را برعهده خود کاربر قرار می‌دهد. درواقع، پس اینکه تراست ولت به صورت کاملا رندوم دوازده کلمه را به عنوان رمز عبور در اختیار شما قرار داد، هیچکس در شبکه به جز شما به آن رمز دسترسی ندارد و این به معنای کاهش خطر هک، تا حداقل ممکن است، ولی اگر پسورد گم شود یا به سرقت برود، دارایی شما به هیچ عنوان قابل بازیابی نخواهدبود، پس از پسورد خود به خوبی محافظت نمایید و از آن بکاپ‌های مختلفی بگیرید. در عکس زیر نمونه‌ای از کلماتی که تراست ولت برای کد امنیتی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد را مشاهده می‌کنید:

تبدیل ارز در تراست ولت

برای ورود به صفحه کیف پول باید کلمات را به ترتیب و با حروف کوچک وارد نمایید.

تراست ولت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در زمینه پشتیبانی از ارزهای مختلف، تراست ولت کاملا دست شما را باز می‌گذارد و با ارائه لیست بلندی از ارزهای تحت پشتیبانی، معامله‌گر را از داشتن کیف پول دوم بی‌نیاز می‌کند. لیست زیر تنها بخشی از معروف‌ترین ارزهایی ست که تحت پشتیبانی تراست ولت قرار گرفته‌اند:( در مجموع این کیف پول از حدود ۱۶۰ ارز مختلف پشتیبانی می‌کند.)

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بایننس کوین
  • ترون
  • دوج کوین
  • دش
  • و ….

نحوه اضافه کردن ارز در کیف پول تراست ولت

برای اینکار تنها کافی ست از آیکون بالا سمت راست در صفحه اصلی تراست ولت استفاده نمایید و رمزارز مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در صورتی که ارز مورد نظر در صفحه نبود می‌توانید از گزینه سرچ استفاده نمایید. برای ارسال رمزارز نیز کافی ست تا از طریق گزینه SEND وارد صفحه مذکور شوید و سپس با انتخاب رمزارز موردنظر و مقداری که قصد ارسال آن را دارید، آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید(می‌توانید از گزینه اسکن نیز استفاده کنید.) و در نهایت گزینه NEXT را بزنید. در نظر داشته‌باشید که در این صفحه، فیلد اول مربوط به آدرس کیف پول مقصد و فیلد دوم مربوط به مقدار رمزارز می‌باشد.

مزایا و معایب تراست ولت در یک نگاه

در بخش اول بیاید نگاهی به مزایای این کیف پول بیاندازیم. نباید فراموش کنید که تراست ولت امروزه به عنوان مطرح‌ترین کیف پول نرم‌افزاری در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و خدمات و قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که علیرغم برخی محدودیت‌ها، کمتر مشابهی در سایر کیف پو‌ل‌های نرم افزاری موجود در بازار دارد.

مزایای کیف پول تراست ولت

  • پشتیبانی از ارزها و قراردادهای متنوع
  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از صرافی‌های داخلی غیر متمرکز

معایب کیف پول تراست ولت

  • عدم پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی
  • عدم پشتیبانی از ذخیره رمزارزهایی که روی شبکه اترویم قرار ندارند.

در ادامه روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت را کاملا تصویری آموزش خواهیم داد، البته ما در یک مقاله جداگانه تحت عنوان تراست ولت، به‌طورکامل به آموزش تراست ولت پرداخته‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه این مقاله، درصورتی که قصد دارید به‌طورکامل با trustwallet آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت

خب. می‌رسیم به قسمت اصلی این مقاله. تراست ولت روش‌های مختلف و با کاربردهای متفاوتی را برای تبدیل ارز در اختیار کاربرانش قرار داده‌است. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به: سوآپ کردن(SWAP)، اکسچنج و DApps اشاره کنیم.

گزینه‌هایی که تراست ولت برای تبدیل رمزارزها به یکدیگر در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار آسان هستند به طوری که شما تنها با یکبار انجام تراکنش برای همیشه آنها را فراخواهید گرفت.

قبل از شروع بحث باید بدانید که کیف پول تراست ولت به طور رسمی توسط صرافی بایننس خریداری شده و امروزه به عنوان کیف پول این صرافی نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل در نگاه اول کیف پول شما به عنوان یک صرافی به نظر می‌رسد که بیشتر از نگهداری دارایی شما، بستری برای انجام معاملات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تبدیل رمز ارز در تراست ولت با گزینه SWAP

سوآپ آسان‌ترین راهی ست که شما به کمک آن می‌توانید ارز مورد نظر خود را تبدیل کنید. بعد از انتخاب گزینه SWAP در صفحه ولت(گزینه سمت چپ بالا)، وارد صفحه‌ای می‌شوید که دو گزینه را به شما نشان می‌دهد؛ SWAP  و EXCHANGE ( باید در نظر داشته‌باشید که اکسچینج در واقع زیرمجموعه گزینه سوآپ به حساب می‌آید.) در بخش بعدی، از قسمت You Pay رمزارزی که قصد تبدیل آن را دارید، انتخاب و مقدارش را مشخص می‌کنید. در قسمت You Get نیز رمز ارز مقصد را مشخص و مقدار آن را تعیین می‌کنید. سپس روی گزینه SWAP در پایین صفحه کلیک کنید.

در صفحه بعدی به ترتیب این اطلاعات را می‌بینید:

  • رمزارزی که قصد تبدیل آن را دارید به همراه مقدار آن
  • رمزارز مقصد و مقدارش
  • در قسمت From نام کیف پول خود را مشاهده می‌کنید

اما مهم‌ترین بخش این صفحه گزینه Network Fee یا همان کارمزد می‌باشد. باید بدانید که تراست ولت کارمزد را براساس شلوغی شبکه تعیین می‌کند و هیچ ارتباطی با حجم معامله شما ندارد. کارمزد هر رمزارز با خود آن پرداخت می‌شود؛ یعنی کارمزد اتریوم با اتر، کارمزد بیت کوین با بیت کوین و به همین صورت.

تبدیل با swap

تبدیل رمز ارز در تراست ولت با گزینه EXCHANGE

بخش اکسچینج مستقیما به صرافی بایننس متصل است به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از این گزینه را دارید، حتما از فیلترشکن با آی‌پی ثابت استفاده نمایید و در غیر این صورت، در قسمت سوآپ معاملات خود را انجام دهید.

بعد از ورود به بخش اکسچینج، مشاهده می‌کنید درست مانند یک صرافی پیشنهادهای خرید به قیمت سبز و پیشنهادهای فروش به قیمت قرمز در سمت راست تصویر دیده می‌شوند.

در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از صفحه اکسچینج تراست ولت را مشاهده نمایید.

تبدیل با exchange

در قسمت اکسچینج، معاملات تنها در بستر بلاکچین BEP2 انجام می‌شوند و شما می‌توانید از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد دارایی خود را وارد معامله نمایید.

شما می‌توانید معامله موردنظر خود را از قسمت خرید یا فروش انتخاب نمایید و با زدن گزینه SEND خرید را نهایی کنید.

تبدیل رمزارز در تراست ولت به کمک گزینه DApps

یکی از خدمات منحصربه‌فرد تراست ولت، مرورگر DApps می‌باشد که به عنوان بستری برای معامله با صرافی‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند. این مرورگر مبتنی بر نسل سوم اینترنت توسعه پیدا کرده‌است. در DApps پروژه‌های مختلفلی وجود دارند که بر بستر بلاکچین، ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل می‌کنند. این پروژه‌ها هرروز در حال آپدیت شدن هستند اما از معروف‌ترین آنها می‌توان به سوشی سوآپ و پنکیک سوآپ اشاره کرد. ما در اینجا قصد داریم روش تبدیل ارز به کمک گزینه پنکیک سوآپ را به شما آموزش دهیم.

برای استفاده از خدمات DApps از پایین نرم افزار به منوی DApps بروید و از بخش Defi روی گزینه پنکیک سوآپ کلیک کنید. بعد از زدن دکمه کانتک، کیف پول تراست ولت را انتخاب و در قسمت From ارز مبدا خود را وارد کنید. در قسمت To نیز ارز مقصد خود را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه SEND کلیک کنید. تبدیل ارز شما انجام خواهدشد.

تبدیل ارز در تراست ولت با dapps

جمع‌بندی

در این مطلب، با نحوه تبدیل ارز در تراست ولت آشنا شدید. این کیف پول که توسط صرافی بایننس خریداری شده، با خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد می‌تواند به عنوان یک صرافی برای انجام معاملات متنوع و گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و تنها محدود به ذخیره و نگهداری رمزارزها نیست. تراست ولت محدودیتی در تعداد کیف‌ پول‌ها برای شما قائل نیست و می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید کیف پول ایجاد کنید. این کیف پول‌ها هرکدام دارای پسورد خاص به خود هستند. تراست ولت به عنوان یک گزینه مطمئن در بازار کریپتوکارنسی، توانایی برطرف کردن نیازهای هر معامله‌گری را دارد و شما به کمک این مقاله می‌توانید به آسانی از این کیف پول استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی