ارز دیجیتال ICP چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز icp چیست؟ آشنایی با Internet Computer از 0 تا 100

در این مقاله از بلاگ آکادمی پارسیان بورس ما می‌خواهیم درباره یکی از ارزهای دیجیتال بازار رمز ارزها به نام ارز icp صحبت کنیم که توانسته است با پیشنهادات و ایده های جدیدی که توسط ایجاد کنندگان آن ارائه شده، توجه تعداد بسیار زیادی از کاربران را به خود جلب کند اما نکته مهمتری که درباره این ارز دیجیتال وجود دارد، هدف سازندگان این شرکت از ارائه این پروژه می باشد. ما در این مطلب به سوالات مهم در مورد این رمزارز، از جمله اینکه icp چیست، تکنولوژی آن به چه صورت است، فرق اتریوم با icp چیست، نحوه خرید ارز icp، بهترین کیف پول های آن و… صحبت خواهیم کرد، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 بلند پروازانه بودن و بزرگ بودن این هدف توجه همگان را به این پروژه جمع کرده است. در ادامه بیشتر با ارز دیجیتال ICP آشنا می‌شویم. همچنین اگر علاقمند به آموزش آنلاین ارز دیجیتال هستید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارز دیجیتال ICP چیست؟

ارز icp چیست؟ ICP درواقع کوتاه شده کلمه Internet Computer می‌باشد. اگر بخواهیم آن را به زبان فارسی ترجمه کنیم می‌توانیم از آن به عنوان اینترنت کامپیوتر یاد کنیم. در واقع آی سی پی یک شبکه غیر متمرکز با پایه و اساس بلاک چینی می‌باشد که با هدف ارائه امکانات خاصی به استفاده کنندگان آن به وجود آمده است.

ارز دیجیتال ICP در سال ۲۰۲۱ شبکه اصلی خود را به صورت نیمه عمومی راه اندازی کرد و هم اکنون می‌توانید ببینید که بسیاری از مراکز داده و توسعه دهندگان در حال استفاده از این شبکه و پلتفرم می‌باشد. از جمله امکانات و اختیاراتی که این بلاکچین در اختیار استفاده کنندگان آن قرار می‌دهد، می‌توانیم به ایجاد بستری نامحدود و بدون مرز برای ایجاد قراردادهای هوشمند و ایجاد بستری غیر متمرکز با استفاده از اینترنت نسل جدید اشاره کنیم.

ارز دیجیتال icp چیست

ارز دیجیتال ICP بر اساس بنیاد رمز نگاری دی فینیتی به وجود آمده است که شرکت ایجاد کننده آن در سوئیس قرار دارد.

همان طور که گفتیم رمز ارز آی سی پی یا اینترنت کامپیوتر با استفاده از یک برنامه به وسیله‌ی یک پروتکل جدید که به صورت غیر متمرکز می‌باشد، ایجاد شده است. در واقع این پلتفرم مجموعه‌ای از محاسبات گروهی تعداد بسیار زیادی از سیستم های پیشرفته می‌باشد که این اطلاعات و پردازش ها در کنار یکدیگر باعث به وجود آمدن یک پلتفرم متحد و واحد می‌شود.

یکی از امکاناتی که پلتفرم آی سی پی (ICP) در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد امکان پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی متفاوت می‌باشد. یکی از ویژگی‌های رمز ارز آی سی پی توانایی پردازش و پشتیبانی از هر برنامه با میزان پیچیدگی متفاوت می‌باشد و با کمک پلتفرم آی سی پی می‌توانیم قراردادهای هوشمند را در قالب واحدهایی با کدهای امنیتی خاص که از آنها به عنوان قوطی نام برده می‌شود جدا و دسته بندی کنیم.

هر کدام از این واحدهای جدا شده موسوم به قوطی می‌تواند به عنوان یک برنامه پیشرفته بصورت جداگانه استفاده شود و کاربران ارز دیجیتال ICP می‌توانند با استفاده از یک ورودی مانند این قوطی ها با شبکه اصلی  ارتباط برقرار کرده و تجربه کاربری مشابه تجربه استفاده از اینترنت را برای خود ایجاد کنند.

برنامه ریزی شبکه ارز دیجیتال ICP ، برنامه ریزی بسیار پیشرفته و هوشمند می‌باشد و برخلاف اینترنت مورد استفاده مردم، از زیرساخت‌های شبکه متمرکز برخوردار نمی‌باشد. این پلتفرم متشکل از زیرساخت های غیر متمرکز می‌باشد که می‌تواند به راحتی تعداد بسیار زیادی از داده ها و برنامه ها را دریافت کند.

در لایه های عمقی تر و پایین تر شبکه های آی سی پی (ICP)  می‌توانیم مجموعه‌ای از گره‌ها را مشاهده کنیم که وظیفه ایجاد پروتکل‌های آی سی پی را بر عهده دارند. هر کدام از این گره‌ها خود از مجموعه‌ای از زیر مجموعه‌های متفاوت تشکیل شده است که این زیر مجموعه‌ها وظیفه پشتیبانی و میزبانی از قوطی‌ها را بر عهده دارد و هر کاربر می‌تواند با متصل شدن به یکی از این قوطی‌ها با این شبکه ارتباط برقرار کند.

نقشه راه بنیاد دفینیتی چیست؟

حال در این مبحث می‌خواهیم درباره نقشه راه بنیاد دفینیتی صحبت کنیم که می‌تواند چشم اندازی از برنامه ها و در واقع ارزش‌های این بنیاد را در اختیار استفاده کنندگان آن قرار دهد. نقشه راهی که بنیاد دیفینیتی برای ۲۰ سال آینده خود ترسیم کرده است به قرار زیر می‌باشد:

ارز دیجیتال دفینیتی | معرفی کامل ارز دیجیتال ICP به همراه قیمت

۱)  یکی  از برنامه‌های بنیاد دفینیتی برای ۵ سال آینده خود درباره موضوع آموزش رایانه اینترنتی و زبان برنامه نویسی مخصوص خود که با نام زبان برنامه نویسی (Motoko) شناخته شده است، در مدارس و آموزشگاه ها می‌باشد .

۲) برنامه دوم ارائه شده توسط بنیاد دفینیتی برنامه‌ای برای ده سال آینده این شرکت می‌باشد. در واقع این برنامه در تلاش برای هدایت بودجه شرکت ها از اینترنت عادی و مورد استفاده مردم به سمت اینترنت کامپیوتر می‌باشد، به گونه‌ای که در تلاش است که اینترنت کامپیوتر (یا همان شبکه آی سی پی ارز دیجیتال ICP) از لحاظ وضعیت اقتصادی و مالی با اینترنت مورد استفاده کنونی رقابت و برابری کند.

۳) برنامه سوم ارائه شده توسط بنیاد دفینیتی برنامه های ۲۰ ساله می‌باشد، به گونه‌ای که این شرکت در تلاش باشد که آی سی پی یا همان اینترنت کامپیوتر که شبکه غیر متمرکز است، از اینترنت متمرکز و امروزی بزرگتر شود و تمام افراد بتوانند از ویژگی ها و مزیت ها و تغییرات ایجاد شده در این شبکه بهره مند شوند.

رمز ارز دیجیتال ICP  چگونه شکل گرفت؟

در این بخش می‌خواهیم در مورد نحوه شکل گیری رمز ارز دیجیتال ICP صحبت کنیم. آغاز و کلید خوردن پروژه ایجاد این رمز ارز در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه دفینیتی  صورت گرفت.

در اکتبر سال ۲۰۱۶ سازنده رمز ارز دیجیتال ICP، دومینیک ویلیامز پروژه ایجاد رمز ارز آی سی پی را به صورت رسمی ارائه و ساخت آن را آغاز کرد و ارز دیجیتال ICP برای اولین بار وارد بازار ارز دیجیتال شد.

موسسه دفینیتی تحت مدیریت و حمایت دامینیک ویلیامز از همان ابتدا توانست با جذب تعداد بسیار زیادی مشارکت‌کننده و چند تن از سرمایه گذاران بزرگ و همچنین تعداد بسیار زیادی حامی بزرگ و سرشناس رمز ارز های معروف همچون اتریوم دارایی در حدود ۱۲۱ میلیون دلار به سرمایه رمز ارز دیجیتال ICP اضافه کند.

همه چیز درمورد ارز icp یا ارز دیجیتال دفینیتی

آمار های منتشر شده نشان می‌دهد که دو سال پس از ارائه پروژه رمز ارز دیجیتال ICP در سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۰ هزار نفر توانستند از طریق ایردراپ های ارائه شده توسط شرکت ICP توکن آی سی پی را  دریافت کنند.

ارز دیجیتال ICP به راحتی پس از لانچ و ایجاد کردن شبکه آلفای اینترنت کامپیوتری به صورت غیر متمرکز توسط شرکت دفینیتی تحت مدیریت دامینیک ویلیامز در دسامبر سال ۲۰۱۸ به یکی از با ارزش ترین رمز ارزها در تمام جهان در زمینه ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

پیشنهاد ویژه:

وضعیت قیمت توکن ارز  ICP چیست؟

قیمت ارز icp؛ اکنون در این بخش می‌خواهیم درباره وضعیت قیمت توکن ارز دیجیتال ICP یا همان اینترنت کامپیوتر صحبت کنیم. در ابتدا باید بگویم که آی سی پی ارز دیجیتالی است که دارای ارزش بازار در حدود 1.8 میلیارد دلار می‌باشد. از لحاظ ارزش مارکتی این توکن در رتبه ۳4 بازار رمز ارز دیجیتال قرار دارد و در حدود 0/17 درصد از کل بازار را شامل می‌شود.

 اگر بخواهیم درباره حجم معاملات رمز ارز اینترنت کامپیوتر در بازار ارزهای دیجیتال صحبت کنیم می‎توانیم بگوییم که حجم معاملات این رمز ارز چیزی در حدود 99 میلیون دلار می‌باشد. در نمودار تغییرات قیمت ارز اینترنت کامپیوتر در ۲۴ ساعت اخیر ما شاهد رشد 12 درصدی قیمت این ارز دیجیتال می‌باشیم.

internet-computer
internet-computer

Internet Computer (ICP)

قیمت
ریال 1,434

اگر بخواهیم قیمت آن را با سقف قیمتی مقایسه کنیم، چیزی در حدود 99.5 درصد پایین تر از سقف قیمتی خود قرار دارد. این سقف قیمتی در تاریخ 6 اردیبهشت ۱۴۰۰ و با قیمت 1555 دلار ثبت شده است. تعداد کل توکن‌های قابل معامله ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر یا همون دفینیتی ۲۴9 میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۴85 میلیون واحد خواهد بود که این تعداد توکن قابل معامله بیشتر در صرافی بایننس عرضه می‌شود.

این صرافی در حدود ۲۸ درصد از حجم معاملات روزانه خود را در اختیار رمز  ارز دیجیتال ICP قرار داده است.

در جدول زیر خلاصه‌ای از ویژگی های رمز ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر (ICP) را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

Internet Computer (ICP)
0.45%
ریال 554,270
ریال 2,494
⇣ 545,130
6 May
⇡ 585,510

فناوری Chain Key چیست؟

می‌خواهیم درباره یکی از فناوری های ارائه شده توسط شرکت سازنده ارز دیجیتال ICP به نام فناوری Chain key صحبت کنیم. در واقع فناوری Chain Key یکی از بهترین امکاناتی می‌باشد که این بلاکچین نسبت به سایر بلاکچین های موجود در بازار در اختیار استفاده کنندگان آن قرار می‌دهد، به گونه‌ای که با استفاده از این فناوری می‌توان تایید اصالت کالا و یا تایید تراکنش موفق به راحتی صورت بگیرد.

در زمان ارائه ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر یا ICP فناوری Chain Key نیز توسط شرکت سازنده این ارز دیجیتال یا همان دفینیتی به تمام استفاده کنندگان ارز دیجیتال آی سی پی معرفی شد. در فناوری Chain Key که توسط موسسه دفینیتی ارائه شده است، تمامی تراکنش های صورت گرفته به راحتی می‌تواند بر روی یک شبکه مورد تایید قرار بگیرد.

ارز icp

در واقع این فناوری به بلاک چین آی سی پی این امکان را می‌دهد تا به راحتی تراکنش‌های هوشمند را به روز رسانی و آن‌ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی به تایید نهایی برساند، اما باید به این نکته توجه کنید که آی سی پی برای انجام فعالیت های خود به هیچ تراکنش تاییدی نیاز ندارد.

از ویژگی های به وجود آمده توسط فناوری Chain Key که توسط موسسه دفینیتی برای اینترنت کامپیوتر ارائه شده است می‌توان به این مسئله اشاره کرد که در این فناوری به راحتی می‌توان با استفاده از یک کلید عمومی اصالت تمام دستگاه‌های هوشمند مانند موبایل ساعت‌های هوشمند و غیره را توسط اینترنت کامپیوتر ارز دیجیتال ICP مورد بررسی قرار داد. پس به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که فناوری Chain Key می‌تواند به استفاده کنندگان آن در تایید اصالت کالا و تایید تراکنش‌ها کمک کند.

چرا توکن ICP منحصر به فرد است؟

منحصر به فرد بودن توکن ارز دیجیتال ICP به علت هدف ارائه شده توسط سازندگان آن می‌باشد. همانطور که در مباحث پیش نیز گفته شد، هدف از ارائه آی سی پی گسترش اینترنت عمومی می‌باشد. با توجه به هدف شرکت دی فینیتی برای ارائه توکن آی سی پی می‌توانیم پیش بینی کنیم که در صورت موفقیت و به وقوع پیوستن نقشه راهی که این موسسه برای پروژه خود ارائه داده است، این پروژه می‌تواند به عنوان بستر و پایگاه محاسبه جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

همانطور که می‌دانید امروزه اینترنت باعث برقراری ارتباط در بین انسان‌ها در سرتاسر جهان می‌شود و نقشی پایه‌ای و اساسی در به وجود آمدن ارتباطات جمعی بر عهده دارد؛ این در حالی می‌باشد که اینترنت عمومی دارای زیرساخت هایی به صورت خصوصی می‌باشد و تمام امکانات ارائه شده در شبکه جهانی اینترنت از طریق این زیرساخت های خصوصی عرضه می‌گردد.

این در حالی می‌باشد که پروژه آی سی پی تلاش می‌کند با استفاده از امکانات ارائه شده توسط موسسه دی فینیتی همچون chain key و Internet Identity ،Non-Interactive Distributed Key Generation (NI-DKG) ،Consensus، Nervous System (NNS)  و سایر امکانات مشابه  از اینترنت عمومی تمرکز زدایی کند.

ارز دیجیتال دفی نیتی ICP در یک نگاه

همچنین توجه مردم جهان را به استفاده از اینترنت غیر متمرکز ارائه شده توسط موسسه دفینیتی جلب کند. پس با توجه به مطالب گفته شده می‌توانیم پیش بینی کنیم اگر پروژه ارز دیجیتال ICP بتواند در اهدافی که برای خود ارائه کرده است موفق باشد و جای اینترنت عمومی را در سرتاسر جهان بگیرد، به راحتی می‌تواند باعث ارزش دهی بالایی به رمز ارز دیجیتال ICP شود.

بررسی توکن ICP از نظر فنی

حال می‌خواهیم توکن ارز دیجیتال ICP را از لحاظ ساختار ارائه شده توسط شرکت سازنده آن مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اعمال انجام شده توسط توکن ای سی پی به کمک واحدهایی به نام قوطی انجام می‌شود که در ادامه بحث در مورد آن صحبت می کنیم.

سیستم عصبی شبکه (NNS)

یکی از اجزای سازنده آی سی پی که آنرا نسبت به سایر بلاکچین‌های موجود در داخل بازار متمایز می‌کند، سیستم عصبی شبکه می‌باشد. وظیفه‌های ارائه شده در برنامه کار سیستم عصبی شبکه شامل کنترل، مدیریت و  پیکربندی این شبکه می‌باشد و در واقع اینترنت کامپیوتر بر اساس پروتکل کامپیوتری بلاکچینی به نام ICP به وجود آمده است.

پس می‌توانیم بگوییم که شبکه ایجاد شده آی سی پی خود از زیر واحد های مشخصی ساخته شده که در پایین شبکه قرار گرفته و وظیفه میزبانی اطلاعات وارد شده را بر عهده دارد. در واقع این گره‌های سخت افزاری ایجاد شده با یکدیگر ترکیب می‌شوند و باعث به وجود آمدن زیر شبکه هایی می‌شود که این زیر شبکه‌ها میزبان قوطی‌های نرم افزاری می‌باشد.

ارز دیجیتال ICP چیست؟

قوطی‌های نرم افزاری به عنوان واحدهای محاسباتی در شبکه بلاکچین شناسایی می‌شود که می‌تواند اطلاعات کاربران را در داخل خود ذخیره کند.

یکی دیگر از ویژگی های ارائه شده توسط سیستم عصبی شبکه این می‌باشد که کنترل اقتصادی توکن ارز دیجیتال ICP بر عهده دارد. این ویژگی یکی از اختیارات سیستم عصبی شبکه‌ای می‌باشد که می‌تواند به  تنهایی آی سی پی جدیدی تولید کند و این توکن ها را به واحدهای داده که با مجوز خود سیستم عصبی شبکه در زیر شبکه‌های آن ایجاد شده به عنوان پاداش، به صاحبان آنها اهدا کند.

این توکن‌های داده شده به صاحبان مراکز داده می‌تواند توسط صاحبان و مدیران مراکز داده به صاحبان و مدیران قوطی‌ها داده شود و مدیران قوطی‌ها توکن‌های دریافت شده توسط صاحبان مراکز داده را وارد چرخه تبدیل می‌کند و از آنها برای شارژ قوطی های خود استفاده می‌کند.

به عنوان مثال پس از انجام محاسبات و یا ذخیره حافظه توسط قوطی ها و اتمام یک چرخه برای ادامه کار خود این قوطی نیازمند این هستند که با استفاده از چرخه های بیشتری شارژ شود که این کار را با استفاده از توکن های دریافتی انجام میدهد.

زیر شبکه

بخش دوم اعضای تشکیل دهنده شبکه آی سی پی زیر شبکه می‌باشد. زیر شبکه‌ها سازمان اصلی تشکیل دهنده هر شبکه می‌باشد که وظیفه آنها پذیرش و میزبانی از زیر شبکه‌های دیگری به نام قوطی های نرم افزاری می‌باشد .

که هر کدام از این قوطی ها حاوی اطلاعات منحصر به فردی هستند که زیر شبکه ها با پذیرش این واحد های اطلاعاتی و کنار هم قرار دادن محتوای آنها باعث به وجود آمدن یک شبکه جامعه شده و در نهایت زیر شبکه باعث به وجود آمدن مراکز داده های مختلف می‌شود که این مراکز توسط NNS کنترل می‌شود.

ارز دیجیتال ICP چیست؟

NNS در هنگام به وجود آوردن و تشکیل زیر شبکه‌ها، قوطی ها را به گونه‌ای با یکدیگر ترکیب می‌کند که سازمان های ایجاد شده توسط این فناوری مقاوم در برابر خطا باشد و این مقاومت در برابر خطا های ایجاد شده و رمزنگاری های صورت گرفته توسط موسسه دفینیتی به وجود آمده است که می‌تواند این اطمینان خاطر را به کاربران بدهد که این اطلاعات غیر قابل نفوذ و دستکاری می‌باشد.

این شبکه های اطلاعاتی با وجود اینکه غیر قابل تغییر و نفوذ می باشند اما برای تمام کاربران به صورت شفاف در دسترس می‌باشند.

یکی از اصول اساسی طراحی اینترنت شفافیت برای کاربران مورد استفاده از این فناوری میباشد در هنگام استفاده از اینترنت عمومی برای دسترسی به یک آدرس داشتن IP نرم افزاری که آن را پردازش می‌کند و یا داشتن پورت نرم افزار برای ما کتفی و کاربردی می‌باشد ولی در رایانه اینترنتی برای دسترسی به اطلاعات کاربر فقط نیاز است که فرد هویت قوطی و یا امضای عملکردی آن رادر اختیار داشته باشد.

 قوطی

حال می‌خواهیم درباره آخرین بخش شبکه ارز دیجیتال ICP یا همان قوطی‌ها صحبت کنیم. همانطور که گفتیم زیر شبکه‌های شبکه آی سی پی وظیفه میزبانی و پذیرش قوطی ها را دارند. اجرای واحد های قوطی  توسط سرپرستان اختصاصی می‌باشد و این واحدها توسط یک APL با یکدیگر در تعامل هستند. در داخل هر واحد قوطی یک کد بایتی یا Web assembly موجود می‌باشد که این توانایی را دارد که بر روی یک ماشین مجازی و یا صفحات حافظه اجرا شود.

تفاوت اتریوم با ارز دیجیتال icp چیست؟

همانطور که می‌دانید اتریوم یک پلتفرم دیجیتال می‌باشد که دارای رمزارز اتر است، اتریوم دومین رمزارز برتر جهان پس از بیت کوین می‌باشد و در حال حاضر ارزش هر واحد از این ارز دیجیتال تقریبا ۶۰۰ برابر ارز اینترنت کامپیوتر است. اتریوم به دلیل محبوبیت زیاد در میان مردم شناخته‌ شده‌تر می‌باشد و حجم معاملات روزانه آن بسیار بالا می‌باشد. نوسانات ارز اتریوم نیز نسبت به اینترنت کامپیوتر کمتر می‌باشد.

بهترین کیف پول ارز icp چیست؟

اگر قصد دارید رمزارز ICP را خریداری کنید در ابتدا باید یک صرافی  و کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کنید. صرافی، محلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که بسیاری از صرافی‌ها از رمزارز اینترنت کامپیوتر پشتیبانی می‌کنند. کیف پول ارز دیجیتال نیز محلی برای ذخیره و نگهداری رمزارز ICP می‌باشد.

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و میزان امنیت آن‌ها در نگهداری دارایی دیجیتال شما متغیر می‌باشد. در مرحله اول برای خرید این رمزارز باید با کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که آیا کیف پول انتخابی شما از رمزارز اینترنت کامپیوتر پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ کیف پول‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که دو دسته اصلی آن‌ها کیف پول سرد و گرم می‌باشد.

کیف پول سرد، کیف پولی است که برای نگهداری ارز دیجیتال شما به اینترنت متصل نیست و به همین دلیل از امنیت بسیار زیادی برخوردار است. در این قسمت به کیف پول‌های مناسب برای نگهداری ارز اینترنت کامپیوتر می‌پردازیم.

کیف پول سرد لجر

کیف پول سخت‌افزاری لجر می‌تواند گزینه خوبی برای نگهداری ارز ICP باشد. لجر یکی از بهترین‌ کیف‌پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری رمزارز اینترنت کامپیوتر می‌باشد که از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

کیف پول کوین بیس

کیف پول کوین بیس یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری اینترنت کامپیوتر است که شما می‌توانید نسخه وب، اندورید یا ios  آن را دریافت کنید. کیف پول کوین بیس بیش از ۶۸ میلیون کاربر دارد و شما ار طریق کیف پول کوین بیس می‌توانید ۵۰۰ دارایی دیجیتال را خرید و فروش کنید که رمزارز اینترنت کامپیوتر جزئی از آن‌ها می‌باشد.

کیف پول پلاگ

یکی از گزینه‌های مناسب برای نگهداری و ذخیره ارز اینترنت کامپیوتر کیف پول پلاگ می‌باشد. کیف پول پلاگ تحت وب می‌باشد و افزونه آن را می‌توانید در مرورگر خود اضافه کنید. امنیت کیف پول پلاگ تا حد زیادی خوب است و این کیف پول برای عملکرد بهینه به اطلاعات خصوصی کاربران خود نیازی ندارد و به همین دلیل این اطلاعات را ذخیره نمی‌کند.

چگونه می‌توانیم ارز ICP را خریداری نماییم؟

خرید ارز دیجیتال ICP تا حد بسیار زیادی شبیه خرید ارزهای دیگر بازار رمز ارزها می‌باشد به این گونه که شما به عنوان یک کاربر ایرانی به علت تحریم های صورت گرفته مجبور هستید که در ابتدا اقدام به خرید یک استیبل کوین همانند تتر کرده و سپس آن را از طریق کیف پول خود به صرافی های خارجی که در آن ارز دیجیتال ICP پشتیبانی می‌شود منتقل کرده و در آنجا تتر خود را با ارز دیجیتال ICP مبادله کنید.

ارز دیجیتال icp چیست و آیا ارزی آینده دار است؟

حال می‌خواهیم چند تا از صرافی های پرکاربرد و شناخته شده  که از ارز دیجیتال آی سی پی پشتیبانی می‌کنند را نام ببریم. همانطور که قبلاً نیز گفته‌ایم قبل از استفاده از هر کدام از صرافی های نام برده شده شما باید آن صرافی را از نظر امنیت و نظرات کاربران آن مورد بررسی قرار دهید.

  • Huobi Global
  • OKEx
  •  Binance
  • Coinbase pro

آیا ارز دیجیتال ICP (اینترنت کامپیوتر) استخراج می‌شود؟

استخراج ارز icp چگونه است؟ پلتفرم اینترنت کامپیوتر ارائه دهنده رمزارز ICP می‌باشد و این پلتفرم مبتنی بر الگوریتم اثبات کار است، همانطور که درمورد الگوریتم اثبات کار می‌دانید در  این الگوریتم نیازی به استخراج رمزارزها نمی‌باشد و مانند الگوریتم اثبات کار و بیت کوین شما نمی‌توانید ارز دیجیتال ICP را استخراج کنید. در این الگوریتم راه دیگری به جای استخراج جایگزین شده است ‌و آن استیک کردن رمزارز می‌باشد. شما اگر قصد دارید در ایجاد بلاک و تایید تراکنش‌ها شرکت داشته باشید می‌توانید ارز ICP را خریداری کنید و در کیف پول خود نگهداری کنید که به آن استیک کردن گفته می‌شود. شما به ازای میزان سهامی که در اختیار شبکه قرار داده‌اید از شبکه پاداش دریافت می‌کنید.

آیا ارز دیجیتال ICP آینده دار است؟

آینده ارز icp چطور است؟ همانطور که در مطالب قبلی نیز اشاره کردیم یکی از اهداف اصلی پروژه آی سی پی و ارز دیجیتال ICP تمرکز زدایی از اینترنت عمومی می‌باشد که این هدف یک هدف بسیار بلند پروازانه و بزرگ است، اما با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در این شرکت در چند سال اخیر ما می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده‌ای نه چندان دور این شرکت به هدف اصلی خود برسد.

همانطور که می‌دانید یک نظر جمعی که در بین تمام مردم جهان وجود دارد این است که همواره انحصار اطلاعات خاص نباید در دسترس یک فرد یا یک شبکه خاص قرار بگیرد، بنابر همین گفته هدف ارائه شده توسط بنیاد ارز دیجیتال ICP با خواست مردم یکسان می‌باشد و اگر بنیاد آی سی پی بتواند اهداف خود را عملی کرده و باعث تغییر عملکرد اینترنت عمومی شود می‌تواند با باز پس‌گیری فضای اینترنت برای مردم توجه همگان را به خود جلب کند.

 سازندگان شرکت آی سی پی در لیست اهداف خود به این مسئله اشاره کرده‌اند که مسئله تمرکز زدایی از اینترنت عمومی یک امری اجتناب ناپذیر می‌باشد و دیر یا زود شرکت یا موسسه‌ای پیدا می‌شود که با هدف تمرکز زدایی از اینترنت شروع به اقدام و فعالیت کند و این هدف را عملی نماید، پس هیچ فراری برای جامعه جهانی از مسئله تمرکززدایی اینترنت وجود ندارد.

the icpp

نتیجه گیری

در این مقاله ما متوجه شدیم که ارز icp چیست و با زیرساخت های بنیاد و شرکت آی سی پی و نحوه فعالیت آن و نحوه کار کرد فنی این شبکه صحبت کردیم. در کنار تمام مطالب گفته شده درمورد هدف اصلی موسسه ICP از ارائه ارز دیجیتال ICP و پروژه آی سی پی صحبت کردیم و دانستیم که این شرکت اینترنت عمومی مورد استفاده تمام جهانیان را مورد هدف قرار داده است و قصد دارد که با تمرکز زدایی از اینترنت خواسته مردم را در جهت قرار نگرفتن تمام اطلاعات در دسترس یک فرد خاص یا یک شرکت خاص عملی کند.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی