کیف پول لجر چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیف پول لجر (Ledger) چیست؟

اگر با کیف پول لجر آشنایی دارید، حتما می‌دانید که این ولت یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری است که  می‌توان برای نگهداری ارزهای دیجیتالی خود از آن استفاده کنید. اگر هم اطلاعی نداشتید، جای نگرانی نیست! ما در این مقاله صفر تا صد این کیف پول سرد را بررسی کرده‌ایم و از ابتدایی ترین پرسش، یعنی لجر چیست؟ تا سوالات مهم تر را در مورد آن پاسخ داده‌ایم!

از گذشته تا کنون افراد دغدغه این را داشتند که گنج‌ها و جواهرات و سکه‌ها و پول‌های خود را کجا پنهان کنند تا از دسترس دزدها و راهزن‌ها در امان باشد، شاید قصه آن فرد ساده‌اندیش را شنیده باشید که برای در امان ماندن گنج خود آن را در دل زمین پنهان کرد، و نشانه ای که برای پیدا کردن آن انتخاب کرده بود، یک ابر بود! یک ابر که بعد از ثانیه ای از آن مکان دور شد و گنج هم پیدا نشد. این قصه این پیام را می­‌رساند که باید برای ذخیره ثروت و سرمایه و دارایی‌ها خودمان مکان مناسبی انتخاب کنیم. این مکان می­‌تواند فیزیکی مانند کیف پول لجر باشد و یا یک پلتفرمی آنلاین.

امروزه افراد با سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال برای حفظ امنیت دارایی‌های خودشان بایستی مکانی و یا به‌ اصطلاح کیف پولی داشته باشند. کیف پول‌های متعددی در بازار وجود دارند که شما می‌­توانید دارایی خودتان را در آن ذخیره کنید. منتهی بایستی کیف پولی انتخاب کنید که مانند آن ابر قصه‌مان نباشد! در این مقاله قصد داریم درباره کیف پول لجر را معرفی کنیم، کیف پول لجر از جمله محبوب‌ترین و بهترین کیف پول‌های بازار است. پس همراه ما باشید تا ویژگی‌ها و مزایا و معایب کیف پول لجر را به همراه هم یاد بگیریم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، کیف پول ابزاری برای نگهداری دارایی و ارز دیجیتال شما در دنیای کریپتوکارنسی‌ها است، شما بدون کیف پول عملا نمی‌­توانید در دنیای رمزارزها فعالیت کنید. کیف پول شما مانند حساب بانکی شما است، کیف پول می‌تواند به طور سخت افزاری باشد و یا به شکل نرم افزاری و آنلاین باشد. هرکدام از این کیف پول‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند و شما بر اساس نیاز و ترجیح خودتان می‌­توانید از این کیف پول‌ها استفاده کنید.

چند نوع کیف پول وجود دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم 2 نوع کیف پول وجود دارد که عبارت‌اند از:

کیف پول نرم افزاری

کیف پول نرم افزاری جز کیف پول‌های رایگان هستند که از طریق دسترسی به اینترنت می­‌توانند فعال شوند. و شما می­‌توانید از طریق دانلود آن‌ها به این کیف پول‌ها دسترسی پیدا کنید. از طرفی گفتنی است این کیف پول‌ها در معرض خطر هک شدن نیز قرار دارند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری بدون نیاز به اینترنت کار می­‌کنند، و از نظر امنیت بسیار بهتر و قوی‌تر از کیف پول‌های نرم افزاری هستند، با این‌ حال برای خرید کیف پول‌های سخت افزاری باید هزینه پرداخت کنید و در برخی مواقع هزینه آن گران است، در کیف پول‌های سخت افزاری امکان هک شدن وجود ندارد و یا بسیار کم است.

 

کیف پول لجر چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کیف پول

کیف پول لجر چیست؟

کیف پول لجر یا Ledger Nano S از جمله کیف پول‌های مشهور، معتبر و معروف در بازار است. این کیف پول در سال 2014 توسط یک شرکت فرانسوی به بازار معرفی شد و خیلی زود توانست با قابلیت‌ های خوبی که داشت، توجه سرمایه‌گذاران و تریدرها را به خود جذب کند.

کیف پول Ledger از جمله کیف پول‌های سخت افزاری است و از نظر ظاهری شکلی همانند یک فلش کوچک دارد. از جمله دلایلی که باعث محبوبیت این کیف پول شده امنیت بسیار زیاد آن است، همین طور گفتنی است که این کیف پول از بیش از 1500 توکن پشتیبانی و حمایت می‌­کند و این نیز عامل دیگری برای مورد پسند بودن این کیف پول است.

از کیف پول لجر بیش از 1 میلیون واحد در دنیا فروخته شده است و همین امر بیانگر آن است که تا چه حد کیف پول خوبی است. این کیف پول از بیش از 26 ارز و 1500 توکن حمایت می‌­کند که کمتر کیف پولی چنین قابلیتی را دارد.

مزایا و معایب کیف پول لجر چیست؟

مزایای کیف پول لجر به شرح زیر است:

1. امنیت بسیار زیاد

این کیف پول امنیت بسیار زیادی دارد، و علاوه برآن که ریسک و خطر هک شدن کیف پول‌های نرم افزاری را ندارد، حتی در بدبینانه‌ترین حالت اگر این کیف پول دزدیده شود نیز به راحتی قابل هک شدن نیست، زیرا این کیف پول با قراردادن سیستم رمزی قوی این امکان را کمتر می­‌کند. برای استفاده از کیف پول لجر شما بایستی پین کد 4 رقمی خود را وارد کنید.

نکته بسیار مهیم که وجود دارد شما نبایستی از رمزهای قابل حدس و آسانی مانند 1234 استفاده کنید! و از طرفی این کیف پول یک عبارت بازیابی 24 رقمی به شما می­‌دهد که هرگز و هرگز نبایستی آن را در اختیار کسی دیگری قرار دهید.

نکته مهم دیگر این است که:

عبارت بازیابی 24 رقمی خود را هرگز در گوشی و یا کامپیوتر شخصی خود ذخیره نکنید، عکس آن را نگیرید، صرفا و صرفا آن را یادداشت کنید و در یک جای بسیار امن نگهداری کنید.

اگر شما پسورد خود را فراموش کنید و عبارت بازیابی را نیز نداشته باشید، عملا تمام سرمایه شما بر باد می‌رود، پس ضروری است این نکات امنیتی را رعایت کنید.

2. پشتیبانی از بیش از 1500 توکن

کمتر کیف پولی در دنیا وجود دارد که از ارزهای و توکن‌های زیادی پشتیبانی کند، این قابلیت خوب و عالی کیف پول Ledger است، که از این همه توکن و ارز پشتیبانی می­‌کند، و از این نظر یک ویژگی منحصر بفرد را دارا است.

3. حفاظت از آسیب فیزیکی

ویژگی مهم دیگر این کیف پول این است که به آسانی قابل شکستن و یا خراب شدن نیست، زیرا از مواد بسیار محکم و با دوام ساخته شده است و ضدزنگ نیز است.

در کنار مزایای خوبی که برای کیف پول Ledger Nano S برشمردیم، عیبی که شاید از نظر تریدرها بر آن وارد باشد، قیمت گران آن باشد، که چیزی در حدود 59 یورو است.

کیف پول لجر چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کیف پول لجر

کیف پول لجر چگونه کار می‌­کند؟

جهت آموزش طرز کار کیف پول Ledger کافی است مراحل زیر را گام‌ به‌ گام انجام دهید تا کیف پول شما فعال شود:

  1. کیف پول خود را به پورت USB وصل کنید.
  2. و با فشردن دکمه بله، پیکربندی دستگاه جدید را بپذیرید.
  3. با فشردن دکمه بله درایوها در کیف پول نصب می‌­شوند.
  4. رمز عبور 4 رقمی انتخاب کنید. (و هم‌زمان دکمه‌های چپ و راست کیف پول را فشار دهید).
  5. رمز عبور را دوباره وارد کنید.
  6. عبارت 24 رقمی را وارد کنید.

طرز ارسال و دریافت ارز از طریق کیف پول لجر

برای دریافت ارز از طریق کیف پول لجر نیز کافی است برنامه Ledger live را از سایت خود لجر مستقیم دانلود کنید و سپس:

  1. روی گزینه دریافت از قسمت بالا و چپ کلیک کنید.
  2. روی گزینه ادامه بزنید.
  3. به کیف پول لجر متصل شوید.
  4. رمز عبور را وارد کنید.
  5. بعد از تایید آدرس، گزینه ادامه را وارد کنید.
  6. در این مرحله دارایی‌ها به کیف پول انتقال می­‌یابند.

جهت ارسال ارز نیز:

  1. بعد از دانلود برنامه، روی گزینه ارسال دارایی کلیک کنید.
  2. آدرس گیرنده را وارد کنید.
  3. گزینه ادامه را وارد کنید.
  4. مبلغ مورد نظر را ثبت کنید.
  5. در مرحله بعدی میزان کارمزد مورد نظر را انتخاب کنید.
  6. بعد از تایید، کیف پول را وصل کرده و رمز آن را وارد کنید.

نتیجه‌گیری

کیف پول لجر جز کیف پول‌های بسیار خوب و معتبر در بازار است، که امنیت دارایی شما را تا حد بسیار زیادی تامین می­‌کند، پشتیبانی از بیش از 1500 توکن نیز از جمله ویژگی‌های منحصر به‌ فرد این کیف پول است، شما بعد از مطالعه ویژگی‌ها و طرز کار این کیف پول می‌­توانید اقدام به خرید آن نمایید. البته گفتنی است جهت استفاده و یا خرید هرگونه کیف پولی بهتر است ابتدا ویژگی‌ها و مشخصات آن را بررسی کنید و سپس اقدام کنید.

اگر فکر می­‌کنید برای سرمایه‌گذاری و استفاده از کیف پول‌ها نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان پارسیان بورس در خدمت پاسخگویی به شما سرمایه‌گذاران هستند.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی