آموزش قرار دادن Stop Loss در بایننس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش قرار دادن Stop Loss در بایننس

در مورد قرار دادن Stop Loss در بایننس چه می‌دانید؟ اگر شما جزو آن دسته در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید باید به این امر واقف باشید که معامله در چنین بازارهای گسترده مالی همیشه سرشار از خطر و ریسک است. هر چقدر هم که معامله‌گران ادعا داشته باشند که از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال سر رشته دارند باز هم منطقی است که از اقدام به تصمیم‌های شتاب زده و رفتارهای احساسی اجتناب کنند. حتی اگر افراد به همه‌ی عوامل تاثیرگذار بازار تسلط داشته باشند در عین‌ حال ریسک‌هایی وجود دارد که هر چقدر هم امکان کاهش آن‌ها با ابزارهای مختلف وجود داشته باشد، باز هم امکان حذف آن وجود نخواهد داشت. قصد داریم در ادامه به بررسی قرار دادن Stop Loss در بایننس بپردازیم.

آشنایی با فرایند قرار دادن Stop Loss در بایننس

صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌ها در زمینه ارز دیجیتال در سطح جهانی است. به همین دلیل کاربران بی‌شماری از سراسر جهان علی‌الخصوص کشور ایران دارد. صرافی بایننس به عنوان یک صرافی دیجیتال از قابلیت های بی نظیری برخوردار است که امکان ثبت اتوماتیک سفارش‌های حد توقف، خرید و فروش را تا رسیدن به یک میزان مشخص یا استاپ لاس را به وجود می‌آورد. برای درک بهتر این موضوع باید به برخی از مفاهیم ارز دیجیتال اشاره کنیم. همچنین به معرفی مختصر پلتفرم بایننس و شیوه سفارش‌گذاری بپردازیم. پس از آن به بررسی قرار دادن Stop Loss در بایننس خواهیم پرداخت.

سفارش قرار دادن Stop Loss در بایننس یا حد توقف ضرر چیست؟

آموزش قرار دادن Stop Loss در بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
قرار دادن Stop Loss

افرادی که با فعالیت‌هایی مانند بازار بورس آشنایی دارند و در این بازار به معامله می‌پردازند یا به عبارتی اهل فن یا تریدر هستند. اگر دغدغه‌ی شما حداقل سازی ضرر و حداکثر سازی سود است باید مدت زمان زیادی را برای پایش دامنه‌ی نوسانات قیمت صرف کنید و با مشاهده‌ی کمترین نوساناتی تصمیم بگیرید که نسبت به خرید و فروش یک سهم اقدام کنید. در صورتی که شما مانند تعداد زیادی از معامله گران توانایی یا زمان، حوصله‌ای برای پایش چند ساعته قیمت‌ها را نداشته باشید. در این جا سوالی پیش خواهد آمد اگر دارایی شما با افت ناگهانی قیمت روبرو شود آیا راهی وجود دارد که از ضررهای بیش از اندازه جلوگیری کنید؟

در این موقعیت واسطه‌های معاملاتی درون پلتفرم‌های خود قابلیتی را ایجاد می‌کنند که به کمک آن‌ها تریدرها بتوانند از ضررهای ناگهانی پیشگیری کنند. این قابلیت را معمولاً با عنوان حد توقف ضرر یا Stop Loss Limit معرفی می‌کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان‌هایی که به حساب کاربری و سامانه خرید و فروش دسترسی نداشته باشند معامله به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و کاربران می‌توانند به این شکل میزان ضرر وارد شده بر دارایی شان را مدیریت کنند.

در هنگام انجام معاملات این چنینی لازم است که در مرحله‌ی اول یک میزان مشخص را برای قیمت تعیین کنند. سپس نوبت به شرطی می‌رسد که برای زمانی واحد دارایی افراد به حد معینی برسد مشخص می‌کنند. در انتها زمانی که قیمت به آن میزان رسید شرط کاربران قابل اجرا است. صرافی معروف بایننس در طی چند ماه گذاشته یک پیش قابلیت را با عنوان OCO به پلتفرم خود افزوده است که با کمک آن معامله‌گران این امکان را دارند که برای انجام هر معامله به شکل همزمان میزان یا حد فروش و استاپ لاس را مشخص کنند.

سفارش OCO

برای قرار دادن Stop Loss در بایننس لازم است که به شکل مختصر اشاره‌ای به سفارش OCO و مفهوم آن داشته باشیم. One Cancels the Other یا سفارش OCO به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که به شکل همزمان دو سفارش محدود و حد ضرر را انجام دهند. این دو نوع سفارش به صورت ترکیبی بوده و از order Limit و Stop-Limit پشتیبانی می‌کند. در صورتی که یکی از سفارش‌ها انجام بگیرد سفارش دیگری باطل می‌شود. صرافی بایننس با ایجاد این قابلیت بر روی پلتفرم خود علاوه پیشگیری از ضررهای احتمالی این امکان را برای معامله‌گران به وجود می‌آورد که فرصت به دست آوردن سود را داشته باشند.

آموزش قرار دادن Stop Loss در بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
قرار دادن Stop Loss در بایننس

برای درک بهتر قرار دادن Stop Loss در بایننس قصد داریم یک مثال بیاوریم تصور کنید در حال حاضر قیمت اتریوم 100 دلار است می‌توانیم فرض را بر این بگذاریم که در طول امروز قیمت دلار به 110 دلار برسد می‌توانید هدف فروش خود را بر روی 110 دلار قرار دهید. از سوی دیگر این امکان نیز وجود دارد به هر علتی پیش‌بینی‌ها در مورد افزایش قیمت اتریوم اشتباه از آب در بیاید و این ارز با افت قیمت روبرو شود در این حالت کاربران نباید این اجازه را بدهند که میزان ضرر از یک حد معین بیشتر شود.

آموزش قرار دادن Stop Loss در بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
قرار دادن Stop Loss در بایننس

با توجه به این موارد به عنوان مثال کاربران باید Stop Loss Limit یا حد ضرر معامله‌ی خود را بر روی 95 دلار قرار دهند با این فرض در صورتی که پیش بینی کاربران صحیح نبود و قیمت‌ها دچار افت شد اتریوم‌های موجود تنها با 5 درصد ضرر و با قیمت 95 درصد به فروش می‌رسد. به این ترتیب کاربران می‌توانند از این‌که معامله بیشتر از 5 درصد ضرر بدهد پیشگیری کنند. به این شکل معامله‌گران می‌توانند سرمایه خود را به خوبی مدیریت کنند.

تعریف حد ضرر شناور یا Trailing Stop Loss Limit

علاوه بر قابلیت قرار دادن Stop Loss در بایننس یک ابزار دیگر نیز وجود دارد که معامله‌گران با استفاده از آن می‌توانند سود‌های خود را حداکثر‌سازی برسانند این قابلیت را با عنوان تریلینگ استاپ لاس یا حد ضرر شناور می‌شناسند. این حد به معنای است که به ازای سودی که معامله‌گران در مورد دارایی‌های خود کرده‌اند به همان اندازه استاپ لاس لیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. این فرایند یعنی اگر معامله‌گر یک واحد اتریوم را با قیمت 100 دلار خریداری کرده باشد که برای آن یک حد ضرر ده درصدی–معادل نود دلار پیش‌بینی کرده‌باشد و در همان زمان اتریوم از لحاظ ارزشی رشد کرده‌باشد به عنوان مثال با 5 درصد رشد به قیمت 105 دلاری برسد در این موقعیت استاپ لاس لیمیت معامله‌گر به صورت شناور باشد باید یک رشد 5 درصدی را تجربه کند به این ترتیب حد ضرر معادل 94.5 دلار محاسبه می‌شود.

مطمئنا این سوال پیش خواهد آمد در صورتی که براساس مثال بالا قیمت اتریوم کاهش پیدا کند تکلیف تریلینگ استاپ لاس چه خواهد بود پاسخ به این سوال بسیار ساده است وضعیت تغییری نخواهد داشت و دچار کاهش نخواهد شد.

زمانی که ممکن است قرار دادن Stop Loss در بایننس به فاجعه تبدیل شود.

آموزش قرار دادن Stop Loss در بایننس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
قرار دادن Stop Loss

همان طور که می‌دانید معاملات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می تواند به عنوان یک فعالیت بسیار سود آور باشد یا نتیجه عکس داشته باشد. در برخی موارد استفاده از ابزارهای سنتی در این زمینه نتیجه‌ی خوبی را به دنبال دارد اما در بیشتر موارد یک حرکت اشتباه می‌تواند ممکن است برخی معامله‌گران در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند ممکن است قرار دادن Stop Loss در بایننس را به عنوان یکی از ابزارآلات متداول بشناسند که آن را جهت محدود ساختن ضرر در سرمایه‌گذاری‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما هنگامی که صحبت از معامله‌ی در که در ارتباط با ارزهای دیجیتالی مانند آلت کوین و بیت کوین باشد استفاده از این ابزار می‌تواند پیامدهای نامطلوبی را در پی داشته‌باشد. پس در هنگام استفاده از این موارد باید نهایت دقت را به کار ببندیم.

مزایا و معایب قرار دادن Stop Loss در بایننس چیست؟

یکی از مزیت‌های استفاده از قابلیت استاپ لاس این است که با اعمال آن دیگر لازم نیست به صورت پیوسته بازار را بررسی کند. می‌توانید از این قابلیت در زمانی استفاده کنید که به بازار دسترسی ندارید به عنوان مثال هنگامی که در مسافرت هستید. استفاده از استاپ لاس یا حد ضرر باعث می‌شود دارایی‌های افراد در بازار ارز دیجیتال از نابودی کامل یا تحمیل ضررهای هنگفت محافظت شود. همان طور که می‌دانید هنگامی که قیمت رمزارز‌ها یا ارزهای دیجیتال در یک روند نزولی به سر می‌برد یا معامله‌گران از معاملات مارجین استفاده می‌کنند در صورتی که از استاپ لاس استفاده نکنند امکان دارد در یک چشم به هم زدن بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهند. در مقابل مزیت‌هایی که برای حد ضرر وجود دارد تنها اشکالی که در این زمینه وجود دارد گاهی در بازار ارز های دیجیتالی نوسانات مقطعی شدیدی جریان دارد که این نوسانات موجب می‌شود که حد ضرر فعال شود در این موقعیت ترید فعال می‌شود و امکان دارد که تنها در حد چند معامله فقط در چند ثانیه بازار به قیمتی می‌رسد که استاپ لاس تعیین کرده است و پس از آن خیلی سریع به طرف تارگت‌هایی که در تحلیل وجود دارد حرکت کند در این موقعیت معامله‌گران از سود بالایی که به دست آمده محروم می‌شوند و ضرر زیادی را تحمل خواهند کرد.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام اینجا کلیک کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های جامع حضوری، از  طریق صفحه آموزش ارز دیجیتال در مشهد اقدام کنید، شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری پارسیان بورس مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران نیز شرکت کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی