Mexc exchange futures transactions16
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معاملات فیوچرز صرافی Mexc

معاملات فیوچرز صرافی Mexc، شکلی از قراردادهای مشتقه هستند که طرفین معامله را ملزم می‌کند تا مبادله دارایی را در یک تاریخ مشخص با نرخ ثابت مشخص در آینده انجام دهند، طوری که طرفین باید از قیمت تعیین‌شده در هنگام انجام قرارداد فیوچرز پیروی کنند.

این شرط بدان معناست که قیمت تعیین‌شده در قرارداد، بدون توجه به قیمت فعلی دارایی باید پرداخت شود. این قراردادها، ابزاری رایج برای پوشش ریسک در برابر کاهش قیمت‌های بازار هستند. تریدرها همچنین از این معامله برای محافظت از معاملات خود در برابر نوسانات قیمت استفاده می‌کنند. ما در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس به سراغ آموزش معاملات فیوچرز در صرافی MEXC رفتیم تا شما را با این نوع قرارداد بیشتر آشنا کنیم.

بخش فیوچرز صرافی مکسی کجاست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالات برای کاربران صرافی مکسی آن است که چگونه در MEXC بخش فیوچرز را پیدا کرده و معامله را به انجام برسانیم؟ برای پاسخ به این سؤال لطفاً دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید و از صفحه MEXC Global برای انجام معاملات فیوچرز استفاده کنید:

  • صفحه اصلی MEXC را باز کنید، مکان‌نما را روی Future در منوی بالا قرار دهید و سپس Future را در منو انتخاب کنید.

بخش فیوچرز صرافی مکسی کجاست؟

  • اگر قصد معامله با اپلیکیشن را دارید، لطفاً همان دستورالعمل‌ را برای خرید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال در برنامه MEXC دنبال کنید. روی برنامه MEXC ضربه بزنید، سپس بر روی Future در منوی پایین کلیک کنید.

بخش فیوچرز صرافی مکسی کجاست؟

  • بخش معاملات فیوچرز صرافی Mexc، تمام ابزارهای موردنیاز را برای هر معامله‌گر به‌صورت رایگان فراهم می‌کند. این بخش کاربرپسند بوده و تمام اطلاعات موردنیاز را در یک نگاه ارائه می‌دهد.

بخش فیوچرز صرافی مکسی کجاست؟ بخش فیوچرز صرافی مکسی کجاست؟

این اطلاعات به شرح زیر است:

  • نوار منو در بالا به شما این امکان را می‌دهد جفت معاملات آتی را که قصد معامله آن را دارید، انتخاب کنید.
  • قسمت پایین صفحه‌نمایش موقعیت و جزئیات سفارش شما را نشان می‌دهد.
  • دفترچه سفارش order book به شما این اجازه می‌دهد تا مروری بر آنچه کارگزاری‌های دیگر خرید و فروش می‌کنند داشته باشید تا بدانید در حال حاضر در بازارها چه اتفاقی می‌افتد.
  • سمت راست صفحه دارای دکمه قرار دادن سفارش است.

انواع سفارشات در معاملات فیوچرز صرافی MEXC

انواع سفارشات در معاملات فیوچرز صرافی MEXC

معاملات فیوچرز صرافی Mexc، انواع مختلفی از حالت‌های سفارش را ارائه می‌کند که برای ارائه بهترین خدمات به کاربران طراحی شده است. کاربران می‌توانند از مناسب‌ترین حالت سفارش برای ثبت سفارش و به حداکثر رساندن درآمد استفاده کنند.

1. Limit order

در سفارش limit، تریدر قیمت خرید یا فروش خاصی را تعیین کرده و سفارش را با قیمتی مطلوب‌تر از قیمت سفارش تکمیل می‌کند. هنگامی‌که یک سفارش limit در پلتفرم معاملاتی ارسال می‌شود، اگر قیمت مطلوب با قیمت سفارش موجود در order book مطابقت داشته باشد، سفارش limit وارد دفترچه سفارش برای تکمیل می‌شود. مزیت سفارش limit، آن است که تضمین می‌کند که درنهایت ثبت سفارش با قیمت مشخص‌شده تکمیل می‌شود.

هنگام استفاده از ثبت سفارش limit، کاربر همچنین می‌تواند نوع زمان مؤثر سفارش را با توجه به نیازهای تجاری خود تغییر دهد. در این پلتفرم حالت پیش‌فرض GTC است، این نوع سفارش تا زمانی که به‌طور کامل تکمیل یا لغو نشود، معتبر خواهد بود. گزینه‌های دیگر موجود IOC و FOK می‌باشد. در این موارد اگر سفارش بلافاصله با قیمت تعیین‌شده قابل‌تکمیل نباشد، سفارش لغو می‌شود.

2. سفارش Market

سفارش Market با بهترین قیمت موجود در دفترچه سفارش در آن زمان تکمیل می‌شود. بدون اینکه معامله‌گر قیمت را تعیین کند، می‌تواند به‌سرعت سفارش را اجرا کند. سفارش Market ثبت شدن سفارش را تضمین می‌کند اما قیمت اجرا را تضمین نمی‌کند، زیرا ممکن است بسته به شرایط بازار نوسان داشته باشد. سفارش‌های بازار معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که یک معامله‌گر نیاز به ورود سریع برای گرفتن روند بازار داشته باشد.

3. سفارش Trigger Limit

سفارش ترایگر لیمیت بر اساس آخرین قیمت شاخص تنظیم می‌شود. زمانی که بازار به قیمت مشایه رسید، سفارش limit اجرا می‌شود.

4. سفارش Trigger Market

هنگامی‌که قیمت بازار یک محصول به قیمت ترایگر پرایس برسد، سفارش بازار سرعت می‌گیرد. این موضوع معمولاً برای متوقف کردن ضرر یا کسب سود استفاده می‌شود.

5. سفارش Trailing Stop

سفارش تریلینگ استاپ، یک سفارش مبتنی بر استراتژی است که قیمت بازار را ردیابی می‌کند. در این حالت حد ضرر معامله بر اساس نوسانات بازار تنظیم‌شده و به‌صورت درصدی از قیمت ارز دیجیتال مشخص می‌شود.

6. سفارش TP/SL

معاملات فیوچرز صرافی Mexc، از تنظیم هر دو سفارش [Take Profit] و [Stop Loss] به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هنگام باز کردن یک موقعیت خرید در قرارداد BTC/USDT، می‌توانید قیمت‌های حد ضرر را برای هر دو سفارش [Take Profit] و [Stop Loss] تعیین کنید.

آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی  MEXC

با استفاده از یک مرورگر به وب‌سایت رسمی www.mexc.com وارد شوید، روی [Futures] کلیک کرده و [USDT-M Perpetual Futures] را انتخاب کنید تا وارد صفحه معاملات فیوچرز شوید.

آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی  MEXC

صفحه معاملات فیوچرز MEXC را با دقت مرور کنید تا محتوای بخش‌های مختلف را قبل از سرمایه‌گذاری به‌طور کامل درک کنید، ازجمله: اطلاعات پایه بازار فیوچرز، نمودارهای K-line، اطلاعات دفترچه سفارش، اطلاعات موقعیت و سفارش، اطلاعات دارایی و … . این موارد، نکاتی است که هر تریدر حرفه‌ای در رابطه با آن‌ها اطاعات داشته باشد. می‌توانید برای تبدیل شدن به معامله‌گری حرفه‌ای در دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس شرکت کنید. برای مشاهده جزئیات روی information و order کلیک کنید.

معاملات فیوچرز صرافی Mexc، شامل معاملات USDT-M و معاملات Coin-M هست. در قراردادهای فیوچرز USDT-M ارز USDT و در معاملات Coin-M دارایی‌های دیجیتال مربوطه به‌عنوان مارجین استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند جفت‌های معاملاتی مختلفی را انتخاب کرده و بر اساس نیاز خود به معامله بپردازند.

آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی  MEXC

اگر وجوه کافی در پروفایل خود در دسترس ندارید، می‌توانید وجوه را از حساب لحظه‌ای خود به‌حساب آتی خود منتقل کنید. اگر وجوهی در حساب نقدی شما موجود نیست، می‌توانید ابتدا ارز فیات را شارژ یا معامله کنید.

آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی  MEXC

برای ثبت سفارش، اطلاعات سفارش را در پنل سفارش (شامل انتخاب نوع سفارش، قیمت و تعداد) پر کنید، سپس سفارش خود را ثبت کنید.

آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی  MEXC

نحوه ثبت سفارش فیوچرز در  Mexc

برای ثبت سفارش معاملات فیوچرز صرافی Mexc، ابتدا بایستی اهرم معاملات فیوچرز را تنظیم کنید. اهرم فیوچرز دائمی MEXC تا 200 برابر پشتیبانی می‌کند. البته ضریب اهرم ممکن است بسته به جفت معاملات آتی متفاوت باشد. این سطح از اهرم حداقل بودجه موردنیاز برای باز کردن و حفظ یک موقعیت را تعیین می‌کنند.

اما چگونه ضریب اهرم را تنظیم کنیم؟ به‌طور مثال: اگر در حال حاضر یک موقعیت خرید با اهرم 30 برابری دارید و می‌خواهید ریسک معامله کاهش دهید، می‌توانید اهرم را از 30 برابر به 20 برابر تغییر دهید. روی دکمه Long 30x کلیک کنید و به‌صورت دستی نسبت اهرم موردنظر را روی 20x تنظیم کنید. درنهایت، روی Confirm  کلیک کنید.

نحوه ثبت سفارش فیوچرز در  Mexc

پس از تنظیم اهرم خود می‌توانید موقعیت خرید و فروش را باز کنید.

  • پوزیشن لانگ یا خرید

باز کردن موقعیت خرید زمانی صحیح است که تریدری پیش‌بینی کند که قیمت در بازار فیوچرز افزایش خواهد یافت. پوزیشن لانگ، شامل خرید قراردادهای آتی با قیمت مناسب و انتظار برای افزایش قیمت است.

  • پوزیشن فروش یا شورت

پوزیشن فروش زمانی است که تریدر پیش‌بینی کند که قیمت فیوچرز کاهش می‌یابد، با فروش مقدار معینی از دارایی معاملات فیوچرز را می‌بندد.

برای تکمیل سفارش دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • وارد شوید

از وب‌سایت رسمی MEXC https://www.mexc.com دیدن کنید و [Futures Markets] را در منوی [Derivatives]  انتخاب کنید.

نحوه ثبت سفارش فیوچرز در  Mexc

  • رابط swap را مطالعه کنید. این مرحله عمدتاً شامل اطلاعات قرارداد، جفت‌های معاملاتی، اطلاعات قیمت، اطلاعات موقعیت و سفارش و stop_loss است.

نحوه ثبت سفارش فیوچرز در  Mexc

  • شروع به ترید نمایید. در این مرحله کاربران می‌توانند هر یک مبادلات را بر اساس تقاضای خود ترید کنند. با آموزش آنلاین فارکس، تکمیل مراحل فوق برای شما آسان خواهد بود.

نحوه ثبت سفارش فیوچرز در  Mexc

  • انتقال دارایی: در صورت ناکافی بودن موجودی قرارداد، کاربران می‌توانند دارایی را از حساب شخصی به‌حساب پلتفرم منتقل کنند.
  • در این صفحه سفارش را ثبت کنید و روی [sell] یا [buy] کلیک کنید.

نحوه ثبت سفارش فیوچرز در  Mexc

نحوه پیگیری سفارش در صرافی مکسی چگونه است؟

در صفحه اصلی معاملات فیوچرز چندین گزینه معاملاتی برای کاربران وجود دارد:

  • Open order

بعد از ثبت سفارش تا اتمام فرآیند سفارش، در پایین صفحه اصلی گزینه open order وجود دارد که سفارش تکمیل‌نشده را نشان می‌دهد.

  • Open position

در این قسمت می‌توانید موقعیت خریدوفروش را بسته یا باز کنید.

  • Order history

در این قسمت تاریخچه سفارش و تاریخ باز و بسته بودن موقعیت دیده می‌شود.

نحوه پیگیری سفارش در صرافی مکسی چگونه است؟

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

معامله گران کریپتو به دو دسته سازندگان (makers) و گیرندگان (takers) تقسیم می‌شوند. از ژوئن 2023، MEXC کارمزد 0% (کارمزد صفر) را برای سازندگان و 0.01% کارمزد برای گیرندگان در معاملات فیوچرز تعیین کرده است.

سازندگان به معامله‌گرانی اطلاق می‌شوند که با ثبت سفارش‌های جدید با قیمت‌هایی که در حال حاضر در دفترچه سفارش‌ها موجود نیست، نقدینگی را به بازار عرضه می‌کنند. گیرندگان افرادی هستند که با تسویه‌حساب در برابر سفارشات موجود معامله می‌کنند.

علاوه بر MEXC، صرافی‌های دیگر نیز ساختارهای کارمزد متفاوتی برای سازندگان و گیرندگان دارند. این موضوع به این دلیل است که وقتی سازندگان سفارش‌های بیشتری را با قیمت‌هایی که در حال حاضر در دفترچه سفارش‌ها موجود نیست، ثبت می‌کنند، ثبت سفارش‌ها و اجرای سفارش‌ها برای گیرندگان آسان‌تر می‌شود؛ بنابراین، صرافی‌ها نرخ کارمزد کمتری را برای سازندگان تعیین می‌کنند.

بنابراین، MEXC برای سفارش‌های سازنده در معاملات آتی 0% کارمزد دارد، درحالی‌که سفارشات گیرنده دارای کارمزد 0.01٪ هستند.

نتیجه گیری

معاملات فیوچرز به دلیل نوسانات مؤثر و مدیریت ریسک به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازار مالی جهانی تبدیل شده‌اند. هنگامی‌که با دانش کافی و یک استراتژی روشن وارد بازار شوید، معاملات فیوچرز به‌عنوان یک انتخاب ارجح برای تریدرها محسوب می‌شود. در این مقاله، معاملات فیوچرز صرافی Mexc را بررسی کردیم و چگونگی کارکرد آن را توضیح دادیم. ما در آکادمی پارسیان بورس ویژگی‌های هر صرافی مالی را بررسی می‌کنیم تا بینش‌هایی مالی برای تریدرها را فراهم کنیم. اگر تمایل به آشنایی با اصول معاملاتی دارید، مشاوران ما در این مجموعه، راهنمای شما برای ارتقای رویکرد معامله‌تان خواهند بود.

سوالات متداول

  • چرا معامله گران معاملات فیوچرز صرافی Mexc را انتخاب می‌کنند؟
    معاملات فیوچرز صرافی Mexc، ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد که برای همه سرمایه‌گذاران جذاب است. برای مدیریت و پوشش ریسک در تجارت ارزهای دیجیتال، معاملات فیوچرز یکی از کارآمدترین گزینه است.
  • آیا معاملات فیوچرز صرافی MEXC امن است؟
    MEXC یک صرافی ارز دیجیتال و دارایی دیجیتال مستقر در کانادا است که به دلیل امنیت بالا بین کاربران زیادی شناخته شده است.
  • آیا برای انجام معاملات فیوچرز صرافی MEXC نیاز به احراز هویت است؟
    این صرافی از فناوری پیشرفته و احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) برای محافظت از حساب‌های کاربری در برابر دسترسی غیرمجاز و تهدیدات امنیتی استفاده می‌کند.
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی