سند باکس چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بازی سندباکس چیست؟ راه‌های کسب درآمد از Sandbox

فناوری بلاک‌چین امروزه در همه حوزه‌ها توسعه پیدا کرده است و به عنوان یک تکنولوژی نوین به کاربران معرفی می‌شود. اکثر سرمایه‌گذاران فعال در بازار ارز دیجیتال با فناوری بلاک‌چین آشنایی دارند و از مزایای فراوان آن بهره می‌برند. بلاک‌چین یک شبکه غیرمتمرکز می‌باشد که مانند یک زنجیره‌ای از بلوک‌ها می‌باشد. فناوری بلاک‌چین اولین بار توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو در حوزه سرمایه‌گذاری معرفی شد، بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال برپایه فناوری بلا‌ک‌چین می‌باشد که اکنون با گذشت چندین سال از فعالیت آن همچنان به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود.

شاید فکر کنید که فناوری بلاک‌چین فقط در حوزه سرمایه‌گذاری می‌باشد اما بلاک‌چین به عنوان یک فناوری نوین علاوه‌بر حوزه سرمایه‌گذاری در سایر زمینه‌ها از جمله بازی‌های رایانه‌ای محبوبیت فراوانی کسب کرده است. بازی‌هایی که مبتنی برفناوری بلاک‌چین می‌باشند قابلیت کسب درآمد در حین بازی را دارند که این قابلیت باعث شده بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به کسب درآمد از این طریق بپردازند. ترکیب دو فناوری بلاک‌چین و دنیای متاورس در صنعت بازی‌های یارانه‌ای یک نوع سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که با سرگرمی و بازی همراه می‌باشد.

 یکی از بازی‌هایی که امروزه مورد توجه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال قرار گرفته‌ است بازی سند باکس Sandbox می‌باشد که به عنوان یکی از بازی‌های محبوب سال ۲۰۲۱ و بعد از آن شناخته می‌شود. آنچه که باعث می‌شود سندباکس نسبت به سایر بازی‌ها متمایز شود قابلیت Play to Earn می‌باشد که به عبارتی به معنی کسب درآمد از طریق بازی است. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد ما به معرفی و بررسی بازی سندباکس می‌پردازیم.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

بازی Sandbox چیست؟

در ابتدا برای اینکه بتوانید از بازی سند باکس درک بهتری داشته باشید بهتر است در مرحله اول با بازی‌های کریپتویی آشنایی پیدا کنید. بازی‌های کریپتویی به بازی‌هایی گفته می‌شود که بر بستر بلاک‌چین فعالیت می‌کنند در هرکدام از این بازی‌ها دارای یک توکن مخصوص می‌باشند. شما در این بازی‌ها علاوه‌بر سرگرمی می‌توانید از طریق بازار و امکانات درون بازی به کسب درآمد نیز بپردازید.

بازی سندباکس یک بازی ویدئویی می‌باشد که مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند و در این بازی کاربران می‌توانند به کسب درآمد از دارایی‌های بازی بپردازند. در واقع تا قبل از ایجاد بازی‌های کریپتویی با قابلیت Play to Earn بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی به روش سنتی عمل می‌کردند و در این بازی‌ها کاربران فقط نقش بازیکن را داشتند و محتوای بازیکنان توسط صاحبان بازی کنترل می‌شد و کاربران دارای امکانات زیادی نبودند اما در بازی‌های Play to Earn از جمله بازی سندباکس کاربران جز اصلی بازی هستند و به عنوان صاحبان بازی شناخته می‌شوند.

 بازی سندباکس فقط مختص افراد گیمر نیست بلکه بازی ساز‌ها می‌توانند نیز از این بازی بهره ببرند. برای گیمرها سندباکس یک بازی محسوب می‌شود که در دنیای متاورس می‌باشد و گیمر‌ها می‌توانند به صورت آنلاین با سایر کاربران بازی کنند و به کسب درآمد بپردازند. اما همانطور که گفته شد این بازی منحصرا برای گیمرها نمی‌باشد و افرادی که به طراحی بازی نیز می‌پردازند می‌توانند از سند باکس برای کسب درآمد و کار استفاده کنند به این صورت که سندباکس برای این افراد یک قالب محسوب می‌شود که بر اساس آن می‌توانند با نرم‌افزارهایی که پلتفرم در اختیارشان قرار می‌دهد به کسب درآمد بپردازند.

بازی‌های کریپتویی که مبتنی برفناوری بلاک‌چین هستند به منظور پرداخت پاداش به کاربران خود از توکن‌های متعلق به بازی استفاده می‌کنند. رمزارز اصلی بازی توکن سندباکس می‌باشد که با نام SAND شناخته می‌شود. در این بازی‌ توکن‌های دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. بازی سندباکس دارای یکسری توکن غیرقابل معاوضه نیز می‌باشد که از آن‌ها به عنوان NFT یاد می‌شود.

در این بازی تکه‌هایی از زمین با نام LAND وجود دارد که عنوان NFT می‌باشد و شما می‌توانید با پرداخت توکن SAND این NFT را خریداری کنید. دقت داشته باشید که توکن‌های غیرقابل معاوضه هرکدام دارای یک ارزش خاص می‌باشند و ویژگی‌های خاصی دارند، در سایر مقالات آموزشی پارسیان بورس ما به معرفی NFTهای درون بازی‌های کریپتویی پرداخته‌ایم.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

بازی سندباکس چه محصولاتی را ارائه می‌دهد؟

بازی سندباکس به منظور ایجاد تجربه‌های نوین برای کاربران از طراحی ویژه‌ای برخوردار می‌باشد و درون بازی سه محصول مختلف را به کاربران بازی ارائه می‌دهد و شما برای استفاده از این محصولات نیازی به آشنایی با دانش برنامه‌نویسی ندارید و می‌توانید به راحتی از این محصولات استفاده کنید. سه محصول اصلی بازی سندباکس به شرح زیر می‌باشد؛

  • نرم‌افزار VoxEdit
  • نرم‌افزار Sandbox Marketplace مربوط به بازار سندباکس
  • نرم‌افزار Sandbox Game Maker مربوط به قسمت بازی ساز سندباکس

نرم‌افزار VoxEdit

نرم‌افزار VoxEdit یک وسیله برای ادیت ‌وکسل Voxel می‌باشد و توسط توسعه‌دهندگان بازی سندباکس ساخته شده است. این محصول مخصوص هنرمندان و طراحان بازی می‌باشد و باعث می‌شود آن‌ها بتوانند دارایی‌های وکسل خود را برای متاورس سندباکس طراحی کنند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که وکسل چیست؟ درواقع وکسل یا واکسل به یکسری تصاویر سه بعدی گفته می‌شود که از انسان‌ها، حیوانات، وسایل نقلیه و سایر ابزارها طراحی می‌شوند و در بازی سندباکس این وکسل‌ها دارایی یا Assets گفته می‌شود.

طراحان بازی می‌توانند این وکسل‌ها را توسط نرم‌افزار نام برده شده طراحی کنند و سپس به بازار سندباکس منتقل کنند و به عنوان یک توکن NFT در آن بازار به فروش برسانند. کاربران می‌توانند از طریق بازار این توکن‌های ساخته شده را خریداری کنند و در بازی از آن‌ها استفاده کنند. توکن‌هایی که از طریق این نرم‌افزار ساخته می‌شوند از استاندارد ERC-1155 برخوردار می‌باشند که براساس استاندارد NFT در شبکه اتریوم می‌باشد.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

بازار سند باکس Sandbox Marketplace

همانطور که در بخش قبلی گفته شد با استفاده از نرم‌افزار ادیت شما در ابتدا به عنوان یک طراح می‌توانید یکسری وکسل ایجاد کنید و سپس برای فروش آن‌ها به بازار سندباکس مراجعه کنید. نرم‌افزار بازار سندباکس محلی برای خرید و فروش توکن‌های NFT می‌باشد. برای اینکه بتوانید دارایی‌های خود را که طراحی کرده‌اید به عنوان NFT در بازار سندباکس به فروش برسانید در مرحله اول باید دارایی‌های وکسل خود را در سیستم توزیع فایل همتا به همتا و غیرمتمرکز IPFS آپلود کنید. این کار به منظور ثبت این وکسل‌ها و اثبات مالکیت‌ آن‌ها در بلاک‌چین صورت می‌گیرد و به محض اینکه فرآیند اثبات مالکیت انجام شود دارایی‌ها به عنوان توکن‌های NFT در بازار سندباکس قرار می‌گیرند.

نرم‌افزار Game Maker سندباکس

یکی دیگر از محصولات کاربری که بازی سندباکس به کاربران ارائه می‌دهد نرم‌افزار Game Maker یا همان بازی‌ساز سندباکس می‌باشد. بازی سندباکس همانطور که گفته شد محل خوبی برای کسب درآمد طراحان بازی می‌باشد و این بازی فقط منحصرا برای گیمرها ساخته نشده است. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید بازی‌های سه بعدی را به صورت رایگان ایجاد کنید و برای استفاده از این نرم‌افزار شما نیازی به دانش کدنویسی ندارید زیرا تمامی ابزارها به صورت بصری در اختیار شما قرار دارد. در طراحی بازی خود شما می‌توانید از وکسل‌هایی که به صورت NFT در بازار قرار دارند و توسط افراد دیگری طراحی شده‌اند استفاده کنید.

منظور از Asset یا دارایی بازار سندباکس چیست؟

منظور از Asset یا دارایی در بازی سندباکس وکسل‌هایی می‌باشد که در بازار سندباکس به صورت NFT به فروش می‌رسند و این دارایی‌ها به عبارتی محتوای بازی را ایجاد می‌کنند. از این دارایی‌ها برای طراحی زمین‌ها یا همان LAND در بازار سندباکس استفاده می‌شود. این دارایی‌ها را می‌توان به عنوان کلکسیون جمع‌آوری کرد و همچنین از طریق آن‌ها به کسب درآمد پرداخت. Asset یا همان دارایی‌ها به محض اینکه در بازار سندباکس آپلود می‌شوند به توکن ERC-1155 تبدیل می‌شوند که یک نوع استاندارد برای ایجاد NFT در شبکه اتریوم می‌باشد و طراحان به منظور پرداخت هزینه آپلود دارایی‌ها در بازار از توکن SAND استفاده می‌کنند.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

منظور از  LANDیا زمین در بازی Sandbox چیست؟

در بازی سندباکس شما با LAND زیاد سروکار دارید و باید حتما با آن‌ها آشنایی داشته باشید. زمین‌ها یا همان  LANDدر بازی سندباکس بخشی از دنیای متاورس این بازی هستند. این زمین‌ها مربوط به ساخت‌ و ساز می‌باشند و طراحان بازی با کمک نرم‌افزارهای مختلف در این زمین‌ها بازی‌های متعدد و مراحل بازی را طراحی می‌کنند. LAND به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT شناخته می‌شوند که با استاندارد ERC-721 ایجاد شده‌اند و هرکدام از آن‌ها دارای ارزش منحصر به فردی می‌باشد.

تعداد زیادی زمین در بازی سندباکس وجود دارد که عدد تقریبی آن ۱۶۶.۴۶۴ قطعه زمین می‌باشد، این زمین‌ها با قرارگیری کنار یکدیگر قابلیت ایجاد Estate را دارند. این Estateها در صورتی که متعلق به چند نفر باشند به عنوان District شناخته می‌شوند و تمامی این اجزای مختلف در نقشه بازی سندباکس قابل مشاهده می‌باشد.

حتما بخوانید:

الماس و کاتالیزور در بازی سندباکس

در بازی سندباکس یکسری الماس نیز وجود دارد که توسط آن‌ها ویژگی‌های یک دارایی مشخص می‌شود. الماس‌ها یا همان GEMs توکن‌های ERC-20 می‌باشند که برای نشان دادن ویژگی هر دارایی استفاده می‌شوند. هر دارایی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد دارای تعداد الماس خاصی می‌باشد و تعداد الماس هر دارایی در رابط کاربری متاورس نشان داده می‌شود. الماس‌ها همانند امتیاز عمل می‌کنند به این صورت که هرچقدر یک دارایی الماس بیشتری داشته باشد به این معنا می‌باشد که ویژگی‌ها متعددتری دارد و در نهایت از ارزش بیشتری برخوردار می‌باشد. با استفاده از هر الماس می‌توانید ۲۵ ویژگی‌ را به یک دارایی اختصاص دهید و در این قسمت شما با کمک کاتالیزورها می‌توانید قدرت الماس‌ها را تا ۴ برابر افزایش دهید.

 به این معنی که هر دارایی با کمک کاتالیزورها می‌تواند تا ۱۰۰ ویژگی داشته باشد. طراحان به منظور اینکه دارایی خود را با ارزش‌تر نشان دهند و همچنین برای تعریف کمیابی آن از الماس‌ها استفاده می‌کنند. الماس‌ها به چند دسته متفاوت تقسیم می‌شوند که از هرکدام از این دسته‌ها دارای یکسری ویژگی‌ خاص می‌باشد. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که از چه طریقی می‌توانید به دریافت الماس اقدام کنید؟ برای بدست آوردن الماس شما می‌توانید از دو روش اقدام کنید؛ روش اول استیک کردن SAND روی زمین‌ها و دریافت الماس به عنوان پاداش می‌باشد و روش دیگر خرید الماس از بازار سندباکس است.

کاتالیزورها توکن‌های ERC-20 می‌باشند که به منظور تعریف دسته‌بندی و نایابی دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما با استفاده از این کاتالیزورها می‌توانید تعداد الماس‌های بیشتری را به دارایی خود اضافه کنید. کاتالیزورها به چهار دسته‌بندی رایج Common , حماسی Epic, نایاب Rare و افسانه‌ای Legendary تقسیم می‌شوند. بازی سندباکس یک بازی کریپتویی می‌باشد که از قابلیت Play to Earn برخوردار است و در این بازی شما از طریق سه روش می‌توانید به کسب درآمد بپردازید که این روش‌ها به شرح زیر می‌باشد؛

  • بازی کردن و پاداش گرفتن
  • طراحی بازی و کسب درآمد از آن
  • ساختن دارایی‌های متعدد و فروش آن در بازار سندباکس

در بازی سندباکس شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار VoxEdit به ساخت دارایی‌های متعدد از قبیل آواتار بپردازید و سپس این دارایی‌ها را به عنوان یک توکن NFT در بازار سندباکس با قیمت مدنظر خود به فروش برسانید. دامنه قیمتی دارایی‌هایی که در بازار سندباکس به فروش می‌رسد از کمتر از ۱۰ SAND شروع می‌شود و تا هزاران SAND قیمت می‌خورد. در کنار این نوع کسب درآمد شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار ساخت بازی سندباکس بازی طراحی کنید و به کسب درآمد بپردازید.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

آشنایی با رمزارز SAND

اولین بار توکن SAND در ماه آگوست ۲۰۲۰ در پلتفرم معاملاتی بایننس به کاربران عرضه شد، سند یک رمزارز ERC-20 مبتنی بر شبکه اتریوم می‌باشد و شما می‌توانید از این توکن به صورت‌های مختلفی استفاده کنید. اولین کاربرد این توکن استفاده آن در بازی می‌باشد به این صورت که کاربران اقداماتی از جمله هزینه بازی کردن، خرید تجهیزات و آواتارهای خود را باید از طریق پرداخت توکن SAND انجام دهند و طراحان دارایی‌ها نیز برای آپلود دارایی‌های خود در بازار سندباکس و خرید الماس باید از توکن SAND استفاده کنند.

 علاوه‌بر این از SAND به عنوان یک توکن حاکمیتی نیز استفاده می‌شود و دارندگان این توکن می‌توانند در توسعه پلتفرم و اجرای تصمیمات مشارکت داشته باشند. با داشتن توکن SAND حق رای به کاربران داده می‌شود. دارندگان توکن SAND تصمیم می‌گیرند که خود در رای‌گیری‌ها شرکت کنند یا حق رای خود را به بازیکن‌های منتخب خود اهدا کنند. همچنین شما می‌توانید با داشتن توکن SAND به استیکینگ نیز بپردازید. به این صورت که از طریق استیکینگ می‌توانید توکن بیشتری به دست آوردید و همچنین از این طریق به دریافت الماس و کاتالیزور نیز اقدام کنید.

نقشه راه پروژه سندباکس

بازی سندباکس دارای یک تاریخچه نسبتا طولانی می‌باشد که از سال ۲۰۱۱ استارت آن خورده شده است. در سال ۲۰۱۱ کمپانی پیکسول Pixowl طراحی شد و سپس در ماه می سال ۲۰۱۲ حق امتیاز این بازی برای سیستم عامل IOS اعطا شد که در همین سال سند باکس به عنوان بهترین بازی از طرف شرکت اپل شناخته شد. در ماه فوریه سال ۲۰۱۳ بازی سندباکس برای سیستم عامل اندروید عرضه شد و در سال ۲۰۱۵ نسخه استیم سندباکس ارائه شد و همچنین تعداد دانلودهای این بازی از مرز ۱۰ میلیون بار عبور کرد.

در همین سال سندباکس با پلتفرم‌های متعددی همکاری کند و سپس در سال ۲۰۱۵ نسخه Evolution سندباکس معرفی شد و در همین سال نصب بازی سند باکس از ۱۶ میلیون بار عبور کرد. در سال ۲۰۱۶ نسخه Evolution بازی سندباکس برای سیستم عامل IOS، اندروید و استیم به صورت رایگان عرضه شد و سندباکس همکاری خود را با کمپانی سرگرمی Bandai Namco و DreamWorks آغاز کرد.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ دانلود بازی سندباکس از مرز ۴۰ میلیون بار عبور کرد و فالورهای اکانت سندباکس در فیسبوک ۷۵۰ هزار نفر رسد دارد. سپس در ماه می ۲۰۱۸ اعلام راه‌اندازی پروژه سند باکس ۳ بعدی در بلاک‌چین معرفی شد و در سال ۲۰۱۹ داشبورد عمومی در سندباکس معرفی شد. در همان سال پیش فروش LAND آغاز شد و نسخه بتا وکس ادیت معرفی شد. در سال ۲۰۲۰ پیش فروش زمین‌ها انجام شد و ورژن بتا وکس ادیت راه‌اندازی شد، سپس در ادامه همین سال ورژن آلفای Game Maker به صورت خصوصی عرضه شد و برگزاری ۶ راند فروش زمین در ۵ هفته صورت گرفت.

  در سال ۲۰۲۱ نسخه جدید سندباکس با آپدیت معرفی شد و در همین سال مراسم‌های کسب جایزه نیز برگزار شد و نسخه آلفای بازی سندباکس با قابلیت چند نفره معرفی شد و در سال ۲۰۲۲  بازگشایی تدریجی متاورس برای صاحبان زمین‌های عرضه‌کننده بازی‌های با کیفیت صورت گرفت و در همین سال نسخه موبایل بازی سندباکس عرضه شد. همچنین سندباکس در آینده نزدیک قصد دارد NFTهای ویژه‌ای را معرفی کند و نسخه کنسول بازی سندباکس را در اختیار کاربران قرار دهد. سندباکس ادعا می‌کند در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰۰۰ بازی عرضه خواهد کرد که NFT‌های جدید در آن‌ها نیز عرضه می‌شود.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

معرفی توسعه‌دهندگان پروژه سندباکس

شرکت تولید کننده پروژه سندباکس Pixowl می‌باشد که در طراحی و ساخت بازی تجربه زیادی دارد و تاکنون بازی‌های زیادی مانند Wonder Park را طراحی کرده‌است. آرتور مادرید Arthur Madrid و سباستین بورگه Sebastien Borget سازندگان بازی سندباکس و موسسان کمپانی پیکسول هستند.

بازی سندباکس با چه پلتفرم‌هایی همکاری می‌کند؟

سندباکس با کمپانی‌ و پلتفرم‌های متعددی همکاری می‌کند که برخی از این کمپانی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • Atari
  • Opera
  • Wax
  • Care Bears

توکن SAND را از کجا بخریم؟

برای خرید این توکن شما می‌توانید به داشبورد وبسایت sandbox.game مراجعه کنید و همچنین شما می‌توانید از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز مانند بایننس به خرید توکن SAND اقدام کنید.

سند باکس چیست؟
سند باکس چیست؟

بهترین کیف پول برای نگهداری رمزارز بازی Sandbox چیست؟

برای فعالیت در بازی سندباکس و خرید توکن آن شما باید دارای یک کیف پول دیجیتالی باشید که بتوانید رمزارز SAND را در آن نگهداری کنید. در ابتدا توجه داشته باشید که کیف پولی که انتخاب می‌کنید از استاندارد ERC-20 پشتیبانی کند. شما برای ذخیره‌سازی رمزارز SAND می‌توانید از کیف پول‌های اتریومی مانند اتمیک والت، متامسک، تراست ولت و مای اتر ولت استفاده کنید.

سخن آخر

فناوری بلاک‌چین امروزه به عنوان یک تکنولوژی نوین به کاربران ارائه شده است که قابلیت‌های فراوانی دارد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های فناوری بلاک‌چین درآمدزایی و‌ سرمایه‌گذاری می‌باشد که مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است. فناوری بلاک‌چین در حوزه ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که یک روش نوین سرمایه‌گذاری را پیشنهاد می‌دهد که در مقایسه با روش سنتی سرمایه‌گذاری از امنیت بیشتری برخوردار می‌باشد. اما ویژگی‌های فناوری بلاک‌چین فقط محدود به دنیای ارز دیجیتال و خرید و فروش آن نمی‌شود و امروزه شاهد حضور فناوری بلاک‌چین در صنعت بازی‌های ویدئویی نیز هستیم که این بازی‌ها در مقایسه با بازی‌های سنتی کامپیوتری از ویژگی‌های خاصی از جمله کسب درآمد برخوردار می‌باشند.

 به بازی‌هایی که از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند بازی‌های کریپتویی گفته می‌شود که دارای قابلیت Play To Earn می‌باشند. این بازی‌ها دارای توکن‌های مخصوص خود هستند که در بازی با یک قیمت مشخص خرید و فروش می‌شوند . بازی سند باکس از جمله بازی‌های معروف کریپتویی دنیای متاورس می‌باشد که گیمرهای زیادی به کسب درآمد از طریق این بازی پرداخته‌اند. بازی سندباکس دارای توکن اصلی SAND می‌باشد که در صرافی بایننس موجود هست و همچنین دارای یکسری توکن غیرقابل تعویض می‌باشد که در بازار سندباکس خرید و فروش می‌شود. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزار کننده دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال، ما به معرفی بازی سندباکس و ویژگی‌های متعدد آن پرداختیم.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی