سرمایه گذاری در متاورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با نحوه سرمایه گذاری در متاورس از صفر تا صد

در سال‌های گذشته، ایده‌های جدیدی در مورد اینترنت و این موضوع باعث شده است تا همه در مورد این ایده‌ها کنجکاو باشند. یکی از این ایده‌ها، ایده جهان‌های مجازی است که در آن انسان‌ها به دور از محدودیت‌های فیزیکی قادرند تا تعاملی مؤثر را ایجاد نمایند. با توجه به اقبال عمومی به چنین فضاهایی، بسیاری افراد جهان‌های مجازی مثل متاورس را محیطی مناسب برای سرمایه‌گذاری ارزیابی کرده‌اند. به‌همین دلیل بر آن شدیم تا این مقاله را در مورد نحوه سرمایه گذاری در متاورس بنویسیم.

پدیده متاورس خیلی جدید است و همین امر موجب به‌وجود آمدن یک پرسش مهم در ذهن افراد شده، چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم؟ ما در دوره آموزش متاورس، صفر تا صد کسب درآمد از دنیای متاورس را به‌صورت عملی به شما آموزش می‌دهیم، در این دوره شما زیر نظر استاد مجموعه آموزش می‌بینید و می‌توانید از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوید که قاعدتاً این شیوه مسیری هموارتر را برای شما فراهم خواهد کرد تا سریع‌تر به سود برسید. اما اگر قصد دارید به‌صورت مستقل فعالیت کنید، این مقاله را از دست ندهید.

سرمایه گذاری در metaverse

متاورس چیست؟

متاورس را می‌توان به این شکل تعریف کرد:

جهانی مجازی که در آن می‌توان با ایجاد آواتار مخصوص به خود، تجربیاتی که سابقاً در دنیای واقعی یا فیزیکی تجربه کرده‌ایم را در پلتفرمی مجازی و سه‌بعدی تکرار کنیم.

این مفهوم پس از همه‌گیری ویروس کرونا، بیش از پیش موردتوجه قرار گرفت زیرا دیگر امکان برگزاری تجمعات و جلسات ممکن نبود و این موضوع باعث شد تا ایده متاورس جدی‌تر شود. در دهه‌های گذشته، اینترنت توانست تمام جهات و جنبه‌های زندگی انسان‌ها را دچار تحول کند و امروزه پیش‌بینی می‌شود تا متاورس بتواند همین کار را تکرار کند.

متاورس علاوه بر جلب توجه کاربران، به شکلی خاص و ویژه توجه شرکت‌های بزرگ را به خود جلب کرده است، به شکلی که شرکت بزرگ فیس‌بوک، اسم خود را به “متا” تغییر داد و اعلام کرد که قصد دارد میلیاردها دلار را در متاورس سرمایه‌گذاری کند و خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی تکنولوژی متاورس معرفی کرد. ما در مقاله شرکت های متاورس، به‌طورکامل کمپانی‌های سرمایه گذار در متاورس را معرفی کرده‌ایم.

امروزه شرکت‌های بزرگ فناوری با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر چند دهۀ گذشته، به توانایی‌هایی بسیاری رسیده‌اند و با به‌کارگیری قدرت محاسباتی بیشتر و دسترسی پرسرعت به اینترنت، توانسته‌اند پیشرفت‌های چشم‌گیری مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و… پلتفرم‌های مجازی را به شکل خارق‌العاده‌ای پدید آورند. متاورس قصد دارد تا “احساس حضور” را به فضای مجازی فعلی اضافه کند و با ایجاد فضای سه‌بعدی و هوشمند، انجام هر کاری که در دنیای فیزیکی انجام می‌دهیم را در این دنیای مجازی ممکن کند.

با ساخت آواتارها، امکان کارکردن، بازی‌کردن، ورزش‌کردن، یادگیری و … در دنیای دیجیتالی متاورس ممکن خواهد بود. شما می‌توانید عناصر واقعی مانند دکوراسیون خانه یا محل کار خود را داشته باشید و حتی با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و گرافیک جالب توجه متاورس، حضور در مکان‌های خاص مانند پاریس، ساحل هاوایی و… را تجربه نمایید. با در هم آمیختن خیال و واقعیت، ساختن چنین فضایی ممکن شده است.

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم؟

زاکربرگ به‌عنوان مالک شرکت “متا” و یکی از بزرگ‌ترین حامیان متاورس بیان داشته است که با استفاده از متاورس می‌توان “حس حضور” را به افراد حاضر در متاورس منتقل کرد به این شکل که افراد می‌توانند جلسه‌ای را در متاورس برگزار کنند و این حس را داشته باشند که به طور واقعی، در یک اتاق حضور دارند، ارتباط چشمی برقرار کنند و حس مشترکی داشته باشند.

این نوع حضور چیزی فراتر از تماس صوتی یا تصویری فعلی است و حالتی ایده‌آلی از دنیای مجازی است. این موضوع می‌تواند در کنار فناوری واقعیت افزوده قرار گیرد و شرایط بی‌نظیر را به وجود آورد، به این شکل که می‌توان فضایی مانند روم باستان را ایجاد کرد و معلم می‌تواند با استفاده از این تکنولوژی، دانش‌آموزان را به این فضا ببرد و آموزش را به شکل تکمیلی انجام دهد! بی‌نظیر است!

چگونه در متاورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

بدیهی است که متاورس با توجه به شرایط انقلابی و مشخصات خود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را ایجاد کرده است. در متاورس، به‌جای بهره‌گیری از واحدهای پولی مرسوم از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ارز مبنا استفاده می‌شود و این موضوع باعث شده تا قیمت ارزهای دیجیتال بیش‌ از پیش رشد داشته باشد. البته پیش‌بینی روند ارزهای دیجیتال و بررسی یک به یک آن‌ها بحث متفاوتی است که در دوره ارز دیجیتال پارسیان بورس به‌طورکامل و عملی به آن پرداخته می‌شود.

اما چگونه می‌توانیم در این فضا سرمایه‌گذاری کنیم؟ برای سرمایه گذاری در متاورس سه راه وجود دارد که در این بخش آنها را به طور کامل برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

پیشنهاد ویژه:

خرید توکن‌های متاورس

برای خرید دارایی‌ها در متاورس‌ و پلتفرم‌های مجازی به ارزهای دیجیتال نیاز دارید زیرا اغلب پلتفرم‌های مجازی، برای خود ارز دیجیتالی را به‌عنوان ارز مبنا برگزیده‌اند. به طور مثال برای خرید دارایی‌هایی مانند زمین در سندباکس، می‌بایست از رمزارز SAND استفاده نمایید و یا برای خرید دارایی در پلتفرم دسنترالند می‌بایست از توکن بومی شبکه یعنی رمزارز MANA استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آموزش دیسنترالند را مطالعه نمایید.

باتوجه‌به این موارد شما عزیزان برای سرمایه‌گذاری می‌توانید رمزارزهای مرتبط با پلتفرم‌های مجازی را خریداری نمایید و هولد کردن را در دستور کار خود قرار دهید. هنگامی که کاربرد پلتفرم‌های مجازی متاورسی بیشتر شود و به‌اصطلاح این پلتفرم‌ها همگانی و همه‌گیر شوند، ارزش این توکن‌ها بسیار افزایش خواهد یافت.

metaversee invest

خرید توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) درون بازی

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در متاورس، خرید NFTها می‌باشد. توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFTها مواردی هستند که می‌توانید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید. این NFTها می‌توانند یک اثر هنری دیجیتالی، یک ویژگی درون یک بازی و … باشند و شما می‌توانید با خرید و سرمایه‌گذاری در این توکن‌های غیر قابل تعویض، به سود سرشاری دست پیدا کنید. اگر در مورد NFT اطلاعی ندارید، مقاله NFT چیست را مطالعه کنید.

خرید زمین مجازی در متاورس (از اصلی‌ترین شیوه‌های سرمایه گذاری در متاورس)

دیگر راهی که می‌توانید از طریق آن کسب سود کنید و سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام دهید، خرید زمین در متاورس است. بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی که امروزه بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند و افراد معاملات متعدد زمین را در آنها انجام می‌دهند، سندباکس، اکسی اینفینیتی و دسنترالند نام دارند که همگی از بهترین بازی های متاورس هستند.

سندباکس را می‌توان دنیایی مجازی مبتنی بر بلاک‌چین دانست، دستنرالند یک جهان مجازی سه‌بعدی و اتریوم محور است و اکسی اینفینیتی پلتفرمی است که برای کسب درآمد از طریق بازی به وجود آمده است و رمز ارز مورد استفاده در این بازی، ارز SLP نام دارد.

زمین‌ها در این سه پلتفرم به شکل توکن‌های یکتا خرید و فروش می‌شوند و امکان سرمایه‌گذاری بر روی این توکن‌ها فراهم است و شما می‌توانید با مطالعه و تحقیق در مورد هر یک از این پلتفرم‌ها، خرید و سرمایه‌گذاری را انجام دهید.

metaverse world invest

آیا سرمایه گذاری در متاورس سودآور است؟

هیچ‌کس نمی‌تواند آینده تکنولوژی متاورس را پیش‌بینی کند، همان‌طور که در دهه‌های گذشته نمی‌شد پیش‌بینی کرد که اینترنت تا این حد مورد استقبال قرار گیرد. باتوجه‌به این موضوع، ممکن است پروژه متاورس در ده سال آینده دنیا را تسخیر کند و یا به‌طورکلی با شکست مواجه شود. ممکن است این تکنولوژی به شکلی قابل‌توجه پیشرفت کند و یا به‌طورکلی از بین برود. پس نمی‌توان تعیین کرد که سرنوشت سرمایه‌گذاری در این پلتفرم به چه شکل خواهد بود.

اما آن چیزی که محرز است، این است که درصورتی‌که فناوری متاورس سرانجامی مانند اینترنت داشته باشد، هویت دیجیتالی ما اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد و تملک دارایی‌هایی دیجیتالی نقش بسیاری مهمی در مسیر هویت دیجیتالی خواهد داشت. در آینده متاورس، به‌طورقطع توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFTها تثبیت خواهند شد و ارزش آنها افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. باتوجه‌به این موضوع شما می‌بایست شرایط متاورس و ارزهای دیجیتال را تحلیل نمایید و باتوجه‌به شرایط سرمایه خود، در مورد سرمایه گذاری در متاورس و یا عدم سرمایه‌گذاری در آن تصمیم‌گیری نمایید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی