شرکت های متاورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی 7 مورد از برترین شرکت های متاورس

بعد از از رشد قیمت بیت کوین و ترند شدن ارزهای دیجیتال و پس از NFTها، اکنون نوبت به متاورس رسیده تا نظر همه افراد را به این حوزه جذب کند. متاورس را می‌توان یکی از داغ‌ترین موضوعات مطرح امروز دانست. شرکت‌های زیادی در حال سرمایه‌گذاری روی متاورس هستند و به نظر می‌رسد که به زودی این دنیای جدید نیز همانند اینترنت جزوی از زندگی روزمره ما خواهد شد. امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی شرکت های متاورس بپردازیم و برنامه‌ها و اهداف آن‌ها را در متاورس بررسی کنیم، پس تا انتها با پارسیان بورس همراه باشید!

ما در این مقاله ابتدا به پیشینه متاورس می‌پردازیم و سپس شرکت های متاورس را کامل معرفی می‌کنیم. اما اگر قصد درآمدزایی از متاورس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره آموزش متاورس شرکت کنید تا به‌خوبی با نحوه درآمدزایی از این دنیای جدید آشنا شوید!

پیشینۀ واژۀ متاورس

نخستین‌بار واژه متاورس در سال 1922 و در رمان علمی تخیلی “سقوط برف” اثر ” نیل استیونسن” مطرح شده که در این رمان انسان‌­ها قادر هستند تا به‌­عنوان آوارتارهای قابل برنامه‌ریزی با یکدیگر و همچنین با عامل­‌های نرم ­افزاری در یک محیط سه­‌بعدی که در حقیقت استعاره‌­ای از دنیای واقعی است، تعامل داشته باشند.

خالق این اثر از واژه متاورس برای توصیف فضای جدیدتر و پیشرفته‌­­تری از اینترنت کنونی استفاده کرده است و بیان می­‌کند که در آینده فضایی مانند اینترنت بر پایه واقعیت مجازی ایجاد می‌­شود که دنیای انسان‌­ها را با تغییرات فراوانی روبه‌رو می­‌کند.

در فضایی که توسط استیونسن تداعی شده است، انسان‌­ها می‌­توانند با استفاده از وسیله‌­ای شبیه به عینک ایمنی مجهز به یک نمایشگر واقعیت مجازی، به فضای متاورس که یک خیابان با عرض 100 متر است، بروند و این فضا را از دیدگاه اول شخص مشاهده کنند. در این رمان، افراد می­‌توانند با استفاده از آواتارها، با ظاهری که خودشان می­خواهند به‌نظر برسند و شاید ایده استفاده از آوارتار، در شبکه امروزی متاورس نیز مربوط به همین رمان باشد.

در این رمان، شرایط رفت ­و آمدی آواتارها همانند انسان­‌هاست و این شخصیت‌­ها می­توانند مانند انسان­‌های واقعی این‌طرف و آن طرف بروند و از وسایل نقلیه استفاده کنند. وسیله حمل ­و نقل عمومی در این رمان، مونو ریلی است که شخصیت‌­ها می‌­توانند با استفاده از آن جابه‌­جا شوند.

بهترین شرکت های متاورس

7 مورد از مهم‌­ترین شرکت های متاورس

همان­‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، شرکت‌­های متعددی در حوزه متاورس حاضر هستند و در بخش­‌های مختلف، به فعالیت می­‌پردازند. در این بخش قصد داریم، برخی از شرکت­‌های مهم فعال در متاورس را به شما عزیزان معرفی کنیم. این شرکت های متاورس همگی از قدرتنمدترین و فعال‌ترین‌‌ها در این زمینه هستند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی رو متاورس کرده‌اند!

گوگل

اگر شرکت گوگل را مهم‌­ترین شرکت دنیا بنامیم، اغراق نکرده‌­ایم. با اینکه گوگل هنوز به شکل رسمی و صراحتا در مورد متاورس اظهار نظر کرده است، اما این شرکت دارای پتانسیل بسیار خوبی برای ورود به متاورس و توسعه آن است. گوگل بیشتر بر روی موضوع آواتارها تمرکز کرده و قصد دارد از این طریق، کاربران را به هم مرتبط کند و زمینه‌­ساز ارتباط‌­سازی راحت و نزدیک بین کاربران باشد. در همین راستا، در سال 2021 شرکت گوگل بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را ترکیب کرد و این دو بخش به تیم “گوگل لبز” تبدیل شدند.

گوگل متاورس

متا (Meta)

شرکت متا یکی از بزرگ­ترین شرکت‌­های حوزه فضای مجازی و شبکه‌­های اجتماعی است و امروزه با بیش از سه میلیارد کاربر در شبکه‌­های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام و غیره، شرکت بسیار مهمی در این عرصه است. مارک زاکربرگ به‌­عنوان مالک متا و یکی از بزرگ­ترین حامیان متاورس معتقد است که در ده سال آینده، بیش از یک میلیارد نفر در متاورس فعال خواهند بود.

زاکربرگ متاورس را نسبت به فضای مجازی برتر می­داند زیرا این فضای جدید به کاربران احساس “بودن” را منتقل می­کند و حس حضور مشترک میان کاربران ایجاد می‌­شود. ضمنا زاکربرگ پیش­تر به اهمیت مواردی مانند NFT، ارزهای دیجیتال و بلاک چین اشاره کرده بود و ارتباط این موضوعات با یکدیگر می­تواند تغییرات بزرگ را در سراسر جهان به وجود آورد.

متا قصد دارد تا با پیشبرد فعالیت خود در متاورس، تغییرات و تحولات بسیاری را در این فضا به وجود آورد که از جمله آن‌ها می­‌توان به:

  • پیام‌­رسانی به صورت VR: این امر برای کمک به اتصال کاربران در طیف گسترده بسیار مهم و کاربردی است.
  • پروژه Cambria: یک هدست واقعیت مجازی سازگار با دنیای Oculus Quest VR.
  • Horizon Marketplace: مکانی که خریداران، فروشندگان و سازندگان می‌­توانند کالاهای دیجیتالی را مبادله کنند.

متاورس فیسبوک

مایکروسافت (Microsoft)

شرکت مایکروسافت نیز از دیگر شرکت­‌های پیش‌گام در حوزه متاورس است و پیش‌ازاین فعالیت­‌هایی در زمینه هولوگرام و واقعیت گسترده (XR) از طریق پلتفرم مایکروسافت مش داشته است. این شرکت از بزرگ‌ترین حامیان ترکیب دنیای واقعی با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و اعلام کرده است که قصد دارد تا هولوگرام‌­ها و آواتارهای مجازی را تا سال 2022 به Microsoft Teams اضافه کند.

مایکروسافت

اپیک (Epic Games)

شرکت اپیک یکی از بزرگ‌ترین سازندگان بازی در دنیا است که مدیرعامل آن در مصاحبه‌­ای اعلام داشته است که بسیار به فضای متاورس علاقه­‌مند است و دوست دارد به توسعه متاورس بپردازد. این شرکت از سازندگان بازی فورتنایت است و پیش‌ازاین نیز هنرمندانی مانند آرایانا گرانده و تراویس اسکات در این بازی کنسرت برگزار کرده‌­اند و حتی سخنرانی مشهور مارتین لوتر کینگ در سال 1963 نیز در این پلتفرم بازسازی شده است.

این شرکت امکان این را فراهم کرده است تا با استفاده از تکنولوژی MetaHuman Creator ، یک نسخه دیجیتالی از خودتان بسازید و آن را در فضای بازی­‌های دنیا آزاد توسعه دهید.

پیشنهاد ویژه:

برای مشاهده بازی‌هایی که در متاورس وجود دارند، مقاله بهترین بازی های متاورس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اپیک گیمز

بایننس (Binance)

بایننس نیز یکی دیگر از شرکت های متاورس است. همان­طور که پیش­تر نیز اشاره کردیم، ارتباط بسیار مهم و قابل­ توجهی میان شبکه­‎‌های بلاک­چینی، ارزهای دیجیتال، NFTها و متاورس وجود دارد و این موضوع باعث شده تا بایننس در پروژه متاورس نقشی اساسی داشته باشد. در متاورس می­‌توان به سیستم‌­ها و فرایندهای مالی جدیدی ایجاد کنید و بایننس تلاش دارد تا زیرساخت‌­های لازم را فراهم نماید.

به طور مثال، بایننس بازار NFT را ایجاد کرده است که کاربران می­توانند از شبکه­‌های بلاک­چین مختلف، NFTهای خود را مبادله کنند و این موضوع باعث بهبود عملکرد متقابل اکوسیستم‌­های متاورس می­‌شود. ضمنا طیف گسترده‌­ای از جفت توکن­‌ها توسط بایننس عرضه شده است که ایجاد این بازارهای لیکوئیدی می‌­تواند برای  رشد صنعت متاورس بسیار مفید باشد.

بایننس

تنسنت (Tencent)

شرکت تنسنت یکی از بزرگ­ترین شرکت‌­های سازندۀ بازی­‌های ویدئویی است که با ساخت بازی­‌هایی مانند Pubg، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این شرکت مالک شبکه­‌های اجتماعی چینی و پلتفرم­‌های پیام‌­رسانی مختلفی مانند WeChat و Tencent QQ است. همان­طور که در مورد شرکت متا و شرکت اپیک اشاره کردیم، هر دو صنعت بازی­‌های ویدیویی و شبکه­‌های اجتماعی به متاورس مرتبط است و اینکه این شرکت با فضای متاورس تعامل داشته باشد، امری ضروری و مهم است.

مدیران تنسنت  به اهمیت زیرساخت بازی خود در توسعه متاورس تأکید کرده‌اند. شرکت تنست قصد دارد با به­‌کارگیری محبوبیت و تجربه خود در صنعت گیم، پیشگام صنعت گیم در متاورس باشد. تنسنت به شکل خاصی بر موضوع سخت‌­افزاری واقعیت مجازی یا همان VR تاکید داشته است و قصد دارد با استفاده از راه‌حل­‌های نرم ­افزاری، مشارکت کاربر در صنعت بازی در متاورس را افزایش دهد.

این روند به میزان سهام آن‌ها در Epic Games، تولیدکنندگان Fortnite، Riot Games و ناشر League of Legends بستگی دارد. با توجه به این دلایل، Tencent احتمالاً از بازی‌های ویدئویی به‌عنوان جایگاه خود در متاورس استفاده خواهد کرد.

شرکت های متاورس (تنسنت)

نایکی (NIKE)

یکی دیگر از شرکت های متاورس، کمپانی نایکی می‌باشد. نایکی یکی از مشهورترین و برترین شرکت­‌های تولیدکننده البسه ورزشی در جهان است که اخیرا با خرید شرکت RTFKT (که تولیدکننده انواع کتانی است)، اعلام کرده است که برای پیوستن به متاورس برنامه ریزی کرده است. نایکی قصد دارد از طریق ارتباط خود با تولیدکنندگان لوازم ورزشی، شرکت­‌های حوزه خلاقیت، سرگرمی و بازی و ورزشکاران را در فضای متاورس گسترش دهد. ضمنا باید اشاره کنیم که نایکی اقدام به احداث سرزمینی به نام NIKELAND کرده است و به شکل گسترده­ای در فضای متاورس سرمایه‌­گذاری کرده است.

nikeee

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مفهوم و کارایی متاورس پرداختیم و بیان کردیم که این تکنولوژی سطح جدیدی از اینترنت است که ارتباط مجازی انسان­‌ها را واقعی‌­تر و همه‌جانبه‌تر می­کند و می‌­تواند تأثیر بسزایی در کیفیت فعالیت‌­های مجازی مانند جلسات و… داشته باشد. ضمناً اشاره کردیم که شرکت­‌های معتبری مانند متا (فیسبوک سابق) و مایکروسافت بسیار به آینده این تکنولوژی امیدوار هستند و به همین دلیل، در ساخت و توسعه این فضا سرمایه‌­گذاری کرده‌­اند. در ادامه به بررسی مراحل ورود به متاورس پرداختیم و نکات مربوط به آن را بیان داشتیم.

همان­طور که با مطالعه متن بالا دریافتید، این تکنولوژی جدید و به‌­روز می‌­تواند انقلابی بزرگ در صنعت شبکه‌­های اجتماعی را به وجود آورد و می­توان گفت که آینده­ای درخشان انتظار متاورس را می‌­کشد. در پایان امید است که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و به خوبی با شرکت های متاورس و برنامه های آنها آشنا شده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی