بیت کوین کش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بیت کوین کش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟ + قیمت لحظه ای

همه سرمایه‌گذاران و افرادی که حتی با این حوزه سروکار ندارند، اسم بیت کوین را شنیده­‌اند. همه می­‌دانیم که بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز ایجاد شده در دنیا، امروز تا چه حد توسعه و گسترش یافته است. علاوه بر بیت کوین رمزارزهای دیگری نیز به این بازار روبه‌رشد ارائه شدند. یکی از ارزهای دیجیتالی که در دنیای کریپتوکارنسی‌ها ارائه و معرفی شد بیت کوین کش است، آنچه که در نگاه اول جلب‌ توجه می­‌کند شباهت نام بیت کوین و بیت کوین کش است. ما می­‌خواهیم بدانیم بیت کوین کش چه ارتباطی با بیت کوین کش دارد؟ آیا این دو رمزارزهای مشابهی هستند؟ یا 2 ارز دیجیتال کاملا متفاوت از هم هستند؟ همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی این دو رمزارز بپردازیم.

همه چیز درباره بیت کوین

قبل از معرفی بیت کوین کش باید بگوییم همان‌طور که می‌­دانید، Bitcoin با نام اختصاری BTC در سال 2009 توسط گروهی و یا فردی ناشناس با تکنولوژی مبتنی بر بلاک چین ارائه شد، و جهان برای نخستین بار مفهوم پول‌های دیجیتال را درک کرد. البته سال‌ها طول کشید تا درک پدیده پول‌های دیجیتالی همه‌گیر شود و اعتماد نسبی و کلی نسبت به ارزهای دیجیتال ایجاد شود.

Bitcoin نخستین رمزارز ارائه شده توسط بشر است، و سرآمد بازار رمز ارزها تا به امروز است. در تاریخ نوشتن این مقاله، بیت کوین با سهم بازاری بسیاری زیادی که دارد در رتبه نخست رمزارزها ایستاده است، و تقریبا نصف بازار کریپتوکارنسی‌ها در دست بیت کوین است.

در حال حاضر شرایط بیت کوین در بازار در تاریخ 27 تیر 1400 به شرح زیر است:

نام رتبه سهم بازاری ارزش بازاری قیمت هر بیت کوین
بیت کوین 1 44/18  میلیارد دلار 597/93 31/873 دلار

بیت کوین کش چیست و چگونه متولد شد؟

بیت کوین با تمام سرآمد بودن‌ هایش، نکات ضعفی نیز داشت که باعث شد تیم توسعه‌دهنده به فکر طراحی انشعابی جدید از آن شوند. و همین امر باعث شد Bitcoin Cash با نام اختصاری BCH در آگوست سال 2017 از طریق فرآیند هارد فورک پا به عرصه وجود بگذارد.

در حقیقت هر دوی بیت کوین و بیت کوین کش ارز دیجیتالی هستند که بیت کوین کش، زاده و توسعه‌یافته بیت کوین است که با هدف بهبود و ارتقا و رفع مشکلات بیت کوین به وجود آمده است.

Bitcoin cash در حقیقت انشعاب بیت کوین است، و از برخی ابعاد با بیت کویت شباهت‌هایی و از برخی ابعاد تفاوت‌هایی با آن نیز دارد، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

در حال حاضر جایگاه بیت کوین کش در بازار سرمایه به شرح زیر است:

نام رتبه سهم بازاری ارزش بازاری قیمت هر بیت کوین
Bitcoin cash 12 0/61 8/38 میلیارد دلار 445/68 دلار
بیت کوین کش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بیت کوین کش چیست و چگونه متولد شد؟

قیمت لحظه ای بیت کوین کش

bitcoin-cash
bitcoin-cash

Bitcoin Cash (BCH)

قیمت
ریال 21,844,510

با مراجعه به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، امکان مشاهده نرخ لحظه ای اکثر رمزارزهای بازار را خواهید داشت.

بیت کوین و بیت کوین کش چه شباهت‌هایی با هم دارند؟

  • هر دوی این‌ها ارز دیجیتال و یک پول الکترونیکی همتا به همتا هستند.
  • حداکثر عرضه هر دو رمزارز 21 میلیون است.
  • جهت انجام معاملات، بیت کوین و بیت کوین کش به‌واسطه و شخص ثالثی نیاز ندارند.
  • Bitcoin cash انشعابی از Bitcoin است.

7 تفاوت‌ بیت کوین و بیت کوین کش چیست؟

علی‌رغم وجود شباهت‌ها، تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش به شرح زیر است:

1) هزینه نقل و انتقالات:

در بیت کوین کش هزینه نقل و انتقلات مالی کمتر از بیت کوین است، که همین امر نشان دهنده توسعه این رمزارز است.

2) کارمزد دریافتی:

در بیت کوین کش، میزان کارمزد دریافتی نسبت به بیت کوین کمتر است، و از این حیث مزیت محسوب می­‌شود.

3) سرعت معاملات:

سرعت معاملات در بیت کوین کش سریع‌تر از بیت کوین است، در حالی که سرعت کم تراکنش­‌ها در بیت کوین یکی از چالش­‌های اساسی کاربران در معاملات است.

4) سختی استخراج:

استخراج در بیت کوین به نسبت بیت کوین کش سخت‌تر است، بطور مثال مجموعه عوامل سرعت کم،کارمزد زیاد و … استخراج بیت کوین را با دشواری مواجه می‌کنند.

5) بزرگی بلاک:

در بیت کوین کش بلاک‌ها بزرگ‌تر از بیت کوین هستند، و بزرگی بلاک بیت کوین کش در حدود 32 مگابایت است.

6) ارزش بازاری:

ارزش برند و مقبولیت بیت کوین نسبت به بیت کوین کش در نزد سرمایه‌گذاران بیشتر است، و از این حیث بیت کوین برتر از بیت کوین کش است.

7) تفاوت‌های فنی:

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو رمزارز این است که بین بیت کوین و بیت کوین کش تفاوت‌های فنی وجود دارد.

بررسی مزایا و معایب بیت کوین کش:

مزایای بیت کوین کش چیست؟ معایب بیت کوین کش چیست؟
سرعت زیادی دارد. تعداد استخرهای bitcoin cash محدود است.
هزینه کم نقل و انتقالات مالی بیشتر سرمایه‌گذاران نگاه کوتاه‌مدت به بیت کوین کش دارند.
قابل‌قبول در بیشتر صرافی‌های معتبر دنیا تعداد سرمایه‌گذاران bitcoin cash نسبت به بیت کوین کمتر است.
دارای بلاک بزرگ‌تر
نتیجه‌گیری:

در این مقاله پیرامون بیت کوین کش و تفاوت‌های آن با بیت کوین یاد گرفتیم. بیت کوین کش نسخه بهبودیافته و ارتقا یافته همان بیت کوین است، با این‌ وجود هر دو ارز دیجیتال مجزایی هستند که دارای مشخصات خاص خود هستند و دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی می­‌باشند. بیت کوین کش از بسیاری از جنبه‌ها نسبت به بیت‌کوین برتری دارد، و در کل فلسفه خلق بیت کوین کش هم این است، ولی با این‌ وجود هنوز بیت کوین است که یکه‌تاز بازار سرمایه است، و ارزشمندترین کوین به‌حساب می­آید.

ارزش زیاد بیت کوین چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر برند باعث توسعه و گسترش هرچه‌تمام‌تر آن شده است، و ترجیح سرمایه‌گذاران بر روی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین است، از طرفی بیت کوین کش آینده مبهمی دارد، و سرمایه گذران ترجیح می­‌دهند برای بازه زمانی کوتاه‌مدت روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

شما هم اگر به دنبال سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و بیت کوین هستید ولی با این‌ وجود نمی­‌دانید روی چه کوینی سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید، ما در آکادمی پارسیان بورس به دنبال پاسخ به سوالات و ابهامات شما هستیم. کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا به بهترین نحو بهترین تصمیم را برای ادامه فعالیت خود در بازارهای مالی داشته باشید.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام اینجا کلیک کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های جامع حضوری، از  طریق صفحه آموزش ارز دیجیتال در مشهد اقدام کنید، شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری پارسیان بورس مثل آموزش ارز دیجیتال در رشت نیز شرکت کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
  • ما در سری مقالات معرفی ارز دیجیتال، تعدادی از رمزارزهای مهم را بررسی کرده‌ایمو درصورتی علاقه‌مندی می‌توانید به مطالعه این مقاله‌ها بپردازید.
5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی