آموزش کیف پول آیم توکن، بررسی معایب و مزایای imToken
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش کیف پول آیم توکن، بررسی معایب و مزایای imToken

اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید، حتماً نام ولت یا کیف پول دیجیتالی به گوش شما خورده است. سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در این زمینه معتقدند که در دنیای ارزهای دیجیتال، بدون استفاده از کیف پول دیجیتالی نمی‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید و اگر یک کیف پول مناسب انتخاب نکنید، ممکن است پیشرفتی در این بازار مالی نداشته باشید.

بنابراین، انتخاب یک کیف پول مناسب، اولین گام در ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. برای آشنایی با انواع کیف پول‌ها و روش‌های تحلیلی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود در کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید. در این مقاله، ما قصد داریم کیف پول آیم توکن را به شما معرفی کنیم و همچنین مزایا و معایب آن را توضیح دهیم و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

معرفی کیف پول آیم توکن (imToken)

کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند و کیف پول آیم توکن یکی از انواع کیف پول‌های موبایلی است که به کاربران امکان مدیریت دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. قبل از بررسی ویژگی‌های کیف پول آیم توکن، بهتر است با مفهوم کلی کیف پول‌ ارز دیجیتال آشنایی بهتری پیدا کنید. برای آشنایی کامل با این موضوع می‌توانید به مقاله کیف پول ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

کیف پول آیم توکن یک کیف پول نرم‌افزاری است که روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود. امروزه موبایل‌ها به عنوان یک وسیله حیاتی برای انسان‌ها شناخته می‌شوند به همین دلیل کیف پول‌های موبایلی به یکی از راحت‌ترین و متداول‌ترین نوع کیف پول‌ها تبدیل شده‌اند.

کیف پول آیم توکن یک ولت ارز دیجیتال است که از سه ارز اصلی شامل اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC) و ایاس (EOS) پشتیبانی می‌کند. همچنین، کیف پول آیم توکن به کاربران خود این امکان را می‌دهد که توکن‌های ERC20 و ERC721 و همچنین همه توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین ایاس را در کیف پول خود ذخیره و مدیریت نمایند.

کیف پول آیم توکن در دو نسخه برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS عرضه شده و با حجم تقریبی 50 مگابایت برای تمام کاربران دسترسی را فراهم کرده است و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که با استفاده از گوشی موبایل خود به راحتی دارایی‌های دیجیتال موجود در حساب‌های خود را مدیریت نمایند.

بعد از استقبال گسترده کاربران از کیف پول imToken، این شرکت در سال 2019 کیف پول سخت‌افزاری به نام imKey تولید و عرضه کرد. این کیف پول سخت‌افزاری با نام imKey امکان مدیریت کیف پول در حالت آفلاین را برای کاربران فراهم کرده است که دارای امنیت بسیار بالایی نیز می‌باشد.

ویژگی‌های کیف پول آیم توکن

ویژگی‌های کیف پول آیم توکن

این کیف پول در کنار امکان ذخیره و انتقال ارزهای دیجیتال، دارای چندین امکانات مهم توسعه‌یافته می‌باشد که در این قسمت به آنها اشاره می‌کنیم.

1.  استیکینگ در کیف پول آیم توکن

یکی از مهم‌ترین امکانات این کیف پول، امکان استیکینگ (Staking) است. برای استفاده از این ویژگی در کیف پول، کافیست به بخش مرورگر (Browser) بروید و بر روی گزینه استیکینگ (Staking) کلیک کنید. با انجام این کار شما به صفحه اصلی مربوط به استیکینگ در کیف پول منتقل می‌شوید. کیف پول آیم توکن علاوه بر پشتیبانی از (ATOM)، از بلاکچین‌های اثبات سهام (POS) مانند Polkadot، Tezos و Kusama نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر در رابطه با این روش سرمایه‌گذاری اطلاعات کاملی ندارید می‌توانید به مقاله استیکینگ مراجعه نمایید.

2. برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)

بسیاری از کیف پول‌ها دسترسی مستقیم به برنامه‌های غیرمتمرکز ندارند و برای دسترسی به این برنامه‌ها باید نام یا URL برنامه موردنظر را در بخش جستجو وارد کنید. اما کیف پول آیم توکن به شما امکان دسترسی مستقیم به برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌دهد و نیازی به جستجو ندارید. همچنین، این کیف پول دارای بخشی مخصوص برنامه‌های غیرمتمرکز پیشنهادی است که می‌توانید از بین آن‌ها برنامه مدنظر خود را انتخاب کنید.

آموزش ثبت نام در کیف پول آیم توکن

در این قسمت به نحوه ثبت نام در کیف پول آیم توکن می‌پردازیم. برای نصب و شروع استفاده از کیف پول آیم توکن، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. نصب کیف پول

  • ابتدا باید کیف پول آیم توکن را برای تلفن همراه خود دانلود کنید. از نرم‌افزارهایی مانند گوگل پلی استور یا اپ استور، بسته به سیستم عامل تلفن همراهتان، برنامه را دانلود و نصب کنید.
  • سپس یک حساب کاربری برای خود ایجاد کرده و یک رمز عبور قوی انتخاب کنید.
  • پس از ایجاد حساب کاربری، یک عبارت بازیابی دریافت خواهید کرد. این عبارت را در جایی امن نگه دارید، چرا که کلید بازیابی در صورت از دسترس خارج شدن کیف پول لازم است.

آموزش ثبت نام در کیف پول آیم توکن

2. رابط کاربری کیف پول

  • در صفحه اصلی کیف پول آیم توکن، اطلاعات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال شما و ارزش آنها به واحد پول فیات نمایش داده می‌شود.
  • یک منو با تمامی آدرس‌های دریافتی شما و کد QR اختصاصی وجود دارد که توسط مولد HD ایجاد شده است.
  • در این صفحه، شما همچنین تب‌های “Send” (ارسال) و “Receive” (دریافت) و همچنین گزینه صرافی داخلی را مشاهده می‌کنید.
  • در نهایت، یک منوی “My Profile” (پروفایل من) وجود دارد که اطلاعات شخصی حساب کاربری شما را نمایش می‌دهد.

آموزش ثبت نام در کیف پول آیم توکن

3. ایجاد یک آدرس

  • برای ایجاد یک آدرس، برنامه را باز کنید و پس از ایجاد حساب کاربری، آدرس شما به طور خودکار ایجاد می‌شود.

آموزش ثبت نام در کیف پول آیم توکن

آموزش خرید و فروش در کیف پول آیم توکن

  • برای ارسال دارایی‌های دیجیتال، به منوی “Send” بروید و آدرس مقصد را وارد کرده و مبلغ مورد نظر را وارد نمایید. همچنین می‌توانید کارمزد را تنظیم کرده و سپس تراکنش را تأیید کنید.
  • دریافت دارایی دیجیتال در کیف پول ImToken هم به همین سادگی است. به تب اختصاصی “Receive” بروید و آدرس عمومی جدیدی ایجاد کنید. با استفاده از مولد HD، هر بار می‌توانید یک آدرس جدید داشته باشید.

آموزش خرید و فروش در کیف پول آیم توکن

مزایای کیف پول آیم توکن

همه کیف پول‌های دنیای ارز دیجیتال، مزایا و معایب خاص خود را دارند و imToken نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزایاي این کیف پول به شرح زیر می‌باشد:

1. آیم توکن یک کیف پول HD است

کیف پول‌های Hierarchical deterministic یا به اختصار HD از الگوی ساختار درختی یا سلسله‌مراتبی استفاده می‌کنند تا کاربران بدون نیاز به پشتیبان‌گیری، کلیدهای عمومی و خصوصی خود را ایجاد کنند. کیف پول imToken نیز بر اساس این اصول برای هر تراکنش، یک آدرس عمومی جدید ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از کیف پول‌ها به مقاله کیف پول HD مراجعه نمایید.

2.  کیف پول imToken یک برنامه متن باز است

کیف پول آیم توکن یک کیف پول متن باز است و پس از ساخت، ساختار و کد برنامه‌نویسی آن در دسترس عموم قرار می‌گیرند. کاربران نرم افزارهای متن باز می‌توانند با تغییر کدهای برنامه‌نویسی، نرم افزار را برای خود شخصی‌سازی کنند. همچنین، کاربران imToken می‌توانند در انجمن‌های اختصاصی این نرم افزار، به آخرین آپدیت‌ها و راه‌حل‌های مشکلات رایج دسترسی داشته باشند.

3. کیف پول آیم توکن یک صرافی یکپارچه است

این کیف پول علاوه بر ذخیره و نگهداری ارز، به عنوان یک صرافی یکپارچه نیز عمل می‌کند و گزینه سواپ توکن را به کاربران ارائه می‌دهد. این امکان به کاربران این اجازه را می‌دهد که توکن‌های یک ارز دیجیتال را به ارز دیگری مبادله کنند و بدون نیاز به استفاده از واسطه ارز فیات این مبادله را انجام دهند. این سرویس با ساده‌تر کردن مبادلات توکن‌ها، به کاهش هزینه‌های کارمزد اضافی برای کاربران منجر می‌شود.

معایب کیف پول آیم توکن

معایب کیف پول آیم توکن

با همه تعریف‌هایی که از کیف پول imToken توضیح دادیم، این کیف پول معایب خاص خود را دارد که به شرح زیر است:

1. پشتیبانی نکردن از فیات

یکی از معایب استفاده از کیف پول آیم توکن، عدم پشتیبانی از ارزهای فیات یا پول رایج است. به عبارت دیگر، کاربران این کیف پول نمی‌توانند با پول فیات ارز دیجیتال خریداری کنند و برای انجام چنین معاملاتی باید به سرویس‌های خارجی مراجعه کنند.

2. نبود قابلیت چند امضایی

قابلیت چند امضایی یا Multisignature، یک روش امنیتی در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است که با افزایش امنیت معاملات مهم ایفای نقش می‌کند. در این سیستم، گروهی از کاربران تراکنش را تأیید و امضا می‌کنند و سپس ارسال به شبکه بلاک‌چین را آغاز می‌نمایند. از آنجا که کیف پول imToken این قابلیت را پشتیبانی نمی‌کند، هر کاربر به تنهایی مسئولیت ارسال تراکنش‌ها در شبکه را دارد.

3. احراز هویت تک‌عاملی

کیف پول آیم توکن از احراز هویت تک‌عاملی استفاده می‌کند که به نوعی احراز هویت در یک مرحله است. این بدان معناست که تنها داشتن رمز عبور اولیه برای انجام تراکنش‌ها کافی است و نیاز به تأیید دو مرحله‌ای نیست. این می‌تواند در مواجهه با تهدیدهای امنیتی مانند حمله‌های سایبری، امنیت کیف پول کاربران را تحت شرایط خاصی به خطر بی‌اندازد.

نتیجه گیری

در این مقاله، ما به معرفی کیف پول آیم توکن پرداخته و نحوه استفاده از آن را آموزش داده‌ایم. کیف پول آیم توکن یک کیف پول با پشتیبانی چند رمزارز است که امکانات جذابی را به کاربران ارائه می‌دهد. این کیف پول از یک تکنیک رمزنگاری قوی برای حفظ امنیت کوین‌های شما استفاده می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که کیف پول آیم توکن یک کیف پول موبایلی است، دسترسی به آن بسیار آسان است و کاربران می‌توانند در هر زمان و هر مکان دارایی‌های رمزارزی خود را بررسی کنند.

با توجه به تمام این ویژگی‌ها، می‌توان کیف پول Imtoken را به عنوان یک گزینه مناسب برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال در نظر گرفت.

سوالات متداول

  1. نحوه استفاده از ولت سخت افزاری آیم توکن به چه صورت است؟
    می‌توان از کیف پول سخت افزاری به‌صورت جداگانه استفاده کرد یا با بلوتوث کیف پول را به نسخه موبایلی کیف پول متصل کرد.
  2. کیف پول آیم توکن از چه شبکه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟
    کیف پول آیم توکن یک ولت ارز دیجیتال است که از سه ارز اصلی شامل اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC) و ایاس (EOS) پشتیبانی می‌کند. به علاوه، کاربران کیف پول آیم توکن قادرند توکن‌های ERC20 و ERC721 و همچنین تمام توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین ایاس را در کیف پول خود ذخیره و مدیریت کنند.
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی