دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با انواع و بهترین ولت‌ها

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ این یکی از پرسش‌های اصلی است که در ابتدای ورود به دنیای ارز دیجیتال برای افراد پیش می آید. یکی از مهم‌ترین مسئله هایی که امروزه در صدر اخبار قرار دارد و توجه عده‌ی زیادی از افراد را به خود جلب کرده است بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی هاست. برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما نیاز به کیف پول ارز دیجیتال دارید تا بتوانید با خیالی آسوده و با ضریب امنیتی بالا ارزهایی را که خریداری کرده‌اید نگهداری کنید. در این مطلب قصد داریم صفر تا صد هرآنچه لازم است درمورد نگهداری و ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال خود در یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب و ایمن را بدانید به شما آموزش دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

همانطور که می‌دانید دنیای ارزهای دیجیتال دنیایی ناشناخته است که اگر بدون آموزش به آن وارد شوید این امکان وجود دارد که کل سرمایه‌تان از دست رفته و به عبارت رایج لیکویید شوید. در صورتی که به دنبال یک موسسه‌ی حرفه‌ای برای آموزش یا کسب اطلاعت در زمینه‌ی ارز دیجیتال در مشهد می‌گردید پیشنهاد ما آکادمی پارسیان بورس است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آکادمی پارسیان بورس از دوره‌های موجود و در حال برگزاری اطلاع کسب کرده و علاوه بر آن از مطلب‌های مفید آن بهره‌مند شوید.

آنچه در این مقاله می خوانید پنهان

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس

ارز دیجیتال چیست؟

در حقیقت ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی، به هر شکل ارزی گفته می‌شود که به صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها استفاده نماید. این ارزها، برای تایید تراکنش ها به بانک‌ها متکی نیستند و مرجع صادرکننده یا تنظیم‌کننده مرکزی ندارند، اما از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش‌ها و صدور واحدهای جدید استفاده می‌کنند.

با این سیستم همتا به همتا، هر کسی در هر جایی قادر به ارسال و دریافت ارز می‌باشد. یعنی بجای اینکه پول فیزیکی، در دنیای واقعی رد و بدل شود، پرداخت‌های رمزنگاری، به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین، تراکنش‌ها را توصیف می‌کنند. ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می‌گردند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده‌اند، که یک دفتر کل توزیع شده است و توسط شبکه‌ای توزیع شده از رایانه‌ها اجرا می‌گردد. ارزهای دیجیتال از ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا پوند انگلیس متمایز هستند زیرا هیچ مرجع مرکزی، آنها را صادر نمی‌کند و اینچنین آنها، در برابر مداخله یا دستکاری دولت غیرقابل نفوذ می‌شوند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست چه کار می‌کند؟

همانطور که شما برای نگهداری وجوه نقدی و پول‌های کاغذی نیاز به یک محل برای نگهداری مانند حساب بانکی و یا کیف پول دارید در دنیای رمزارزها هم وجود یک کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری شده ضروری است که به آن کیف پول ارز دیجیتال گفته می‌شود. عمده‌ی کیف پول‌ها یا همان والت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شوند دیجیتالی یا همان رمزنگاری شده هستند و شما می‌توانید به کمک آنها بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزهای دیگر را در اختیار داشته و برای فرستادن و یا گرفتن آنها اقدام کنید.

به طور کلی ارزهای دیجیتال دارای یک برنامه‌ی نرم افزاری هستند که به نام کیف پول دیجیتالی یا والت (Wallet) شناخته می‌شوند و به این صورت هستند که از کلیدهایی که خصوصی و نیز عمومی هستند استفاده می‌کنند (البته کلیدهای رمزنگاری شده یا دیجیتالی) که این کلیدها می بایست ذخیره شوند. علاوه بر این،  کیف پول ارز دیجیتال توانایی این را دارد که با بلاک چین‌های مختلف در ارتباط باشد تا کاربر آن‌ قادر باشد رمزارزهای مختلف را گرفته یا ارسال کند و همچنین بتواند حساب کاربری خود و تراز آن را مورد بررسی قرار دهد

. هیچ کدام از ارزهای دیجیتال به خودی خود و از ابتدا داخل کیف پول‌ها نیستند و در بلاک چین ها حضور داشته و نگهداری می شوند. پس از خریداری این ارزها توسط کاربر این رمزارزها به کیف پول مورد نظر انتقال پیدا کرده و در آن نگهداری می‌شوند. اگر دوست دارید در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال کار کنید و هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید آکادمی پارسیان بورس در مشهد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و به شما کمک کند تا در این فضا سودهای خوبی کسب کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست

کیف پول‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به چه شکل کار می کنند؟

همانطور که می‌دانید در حساب بانکی شما در بانک پولی نگهداری نمی‌شود بلکه عملا ارزش آن مبلغی که شما سپرده‌گذاری کرده اید نگهداری می‌گردد. اما برای رمزارزها موضوع متفاوت است. آنچه که در کیف پول ارز دیجیتال برای یک رمزارز نگهداری می‌شود کلیدهای دیجیتالی آن هستند که به شکل هم خصوصی و هم عمومی وجود دارند.

واقعیت این است که با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال قطعا آن‌ها را نمی‌توان در کیف پول‌هایی که فیزیکی هستند نگه داشت. اما کیف پول‌ها یا همان والت‌های رمز ارزها کار این کیف پول فیزیکی را در دنیای واقعی انجام می‌دهند. دقت کنید آدرسی که برای کیف پول ارز دیجیتال شما مطرح می‌شود نظیر شماره حساب شما در بانک است. پس مشکلی به وجود نمی‌آید اگر آن را به سایر افراد ارائه دهید. چرا که برای جابجایی و انتقال ارزهای دیجیتال به آن نیاز است. این آدرس برای هر کیف پول همانند شماره حساب بانکی برای حساب های شما یکتا بوده و منحصر بفرد است.

نکته‌ی دیگر این که شما می‌توانید هر تعداد که دوست دارید آدرس والت برای کیف پول ارز دیجیتال خود داشته باشید و هیچ مشکلی هم به وجود نخواهد آمد. آدرس‌ها ترکیبی از اعداد و حرف‌های بزرگ و کوچک هستند و طولانی و پیچیده طراحی می‌شوند. با توجه به ماهیت شفاف بلاک چین ها خیلی راحت می‌توان به این امر پی برد که در کیف پول خاص چه مبلغی وجود دارد و حتی تراکنش‌های مالی آن کیف پول خاص هم قابل پیگیری هستند. ولی هیچ هویت واقعی از دارنده‌ی این والت نشان داده نمی‌شود.

کلیدهای عمومی و خصوصی برای یک والت به چه صورت هستند؟

عموم افراد فکر می‌کنند که کلید عمومی برای کیف پول ارز دیجیتال همان آدرس کیف پول عمومی می‌باشد. اما حقیقت این است که آدرسی که برای والت یک شخص ارائه می‌شود، متشکل از یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی بی‌همتا است. به کمک کلید خصوصی والت خود می‌توانید به مبالغی که در ارتباط با آدرس والت رمزارزهای شما است خیلی راحت دسترسی پیدا کنید. این موضوع را می توان نظیر رمز عبور شما در دنیای واقعی برای حساب های بانکی تان به شمار آورد که برای انتقال پول به آن نیاز است. همانطور هم که می دانید این رمز عبور کاملاْ شخصی بوده و تنها شما آن را در اختیار دارید و هیچ فرد و نهاد دیگری حتی خود بانک هم آن را در اختیار ندارد. در مقابل اگر کسی از این رمز عبور باخبر شود به حساب‌های شما دسترسی داشته و می‌تواند از آن‌ها مبالغی برداشت کند. کلید خصوصی برای کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان دقیقاْ شبیه به همین رمز عبور برای حساب‌های بانکی به شمار آورد که امنیت کیف پول شما تا حد زیادی وابسته به این کلید خصوصی است که می بایست به شدت مراقب آن باشید.

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کلیدهای عمومی و خصوصی برای یک والت به چه صورت هستند؟

کلید عمومی چه کاربردی دارد؟

کلید عمومی اما از نظر منطق و ریاضی به نوعی در ارتباط با آدرس کیف پول ارز دیجیتال شماست که آن را می‌توان یک نسخه‌ی هش دانست. اما این یعنی چه؟ به کمک هش شما می‌توانید یک دنباله‌ی ورودی که می‌تواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد را به صورت یک دنباله‌ی جدید رمز‌گذاری نموده و به عنوان خروجی آن را تحویل بگیرید. به کمک این عملکرد هش یک لایه‌ی امنیتی جدید به کیف پول شما اضافه شده و به نوعی ضمانت می‌کند که والتی که شما در اختیار دارید با ضریب امنیت بالایی هک نخواهد شد.

اگر یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی برای یک والت را در کنار هم قرار دهید از نظر ما و شما این کلیدها هیچ ارتباطی به هم ندارند. اما نرم افزار موجود می تواند ارتباط میان آنها را تشخیص داده و می‌فهمد که این دو به نحوی خاص با هم در ارتباط هستند. ارتباطی که بین این دو کلید تشخیص داده می‌شود اثبات کننده‌ی این موضوع است که شما دارنده‌ی سکه‌های آن رمزارز موجود در والت هستید و به شما این امکان را می‌دهد تا آن‌ها را جابجا کنید.

همه‌ی این‌ها را گفتیم اما خوب است بدانید شما هیچ نیازی به این فلسفه‌های پنهان پشت نرم افزار کیف پول ارز دیجیتال ندارید و سعی کنید تنها به عنوان یک نرم افزار یا سایت مثل جیمیل از آن بهره ببرید. اگر در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال در مشهد و یا سایر مسئله‌های بورسی و سرمایه‌گذاری بازارهای مالی اعم از بورس ایران، فارکس و … به دنبال یک مرجع معتبر برای آموزش هستید سری به سایت آکادمی پارسیان بورس بزنید تا بتوانید به کمک آن پله‌های ترقی را طی کنید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست

انواع مختلف کیف پول‌های موجود برای ارزهای دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال دارای انواع مختلف و متنوعی است که هر کاربر می تواند بسته به نیازی که دارد و نیز ویژگی هایی که در ذهن خود در نظر دارد یک یا چندتای آنها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهد. کیف پول ارز دیجیتال مختلف هر یک دارای مشخصه های منحصر بفرد خود هستند و امکانات و قابلیت های مختلفی را برای کاربرشان فراهم می‌آورند. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های یک کیف پول را می‌توان امنیت آن به شمار آورد. چرا که هرچقدر سطح امنیتی کیف پول ارز دیجیتال شما پایین باشد آنگاه امکان هک شدن و از دست رفتن سرمایه تان بالا می‌رود. پس می‌بینید که انتخاب کیف پول تا چه اندازه می‌تواند برای حفظ سرمایه‌تان مهم باشد.

کیف پول‌ها می‌توانند به‌طورکلی در دو دسته سرد و گرم دسته‌بندی شوند که خود نیز انواعی دارند که در ادامه به توضیح تمام آن‌ها پرداخته و در ادامه چند نمونه معروف و معتبر از هرکدام معرفی خواهیم کرد.

کیف پول گرم چیست؟

کیف‌ پول‌ گرم، نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که همیشه به اینترنت متصل می‌باشد و نسبت به کیف‌ پول‌ سرد، کاربری راحتتری دارد و انتقال ارز، بین کاربران کریپتو را تسهیل می کند.

کلیدهای خصوصی، در خود برنامه در کیف پول‌های گرم، نگهداری و رمزگذاری می‌شوند و به صورت آنلاین ذخیره می‌گردند. اما کیف پول گرم، آسیب‌پذیری‌های پنهانی نیز دارد و هکرها می‌توانند آنها را هدف قرار دهند. سهولت استفاده از این کیف پول برای خرید و معامله یا نقد کردن دارایی، باعث شده تا در بسیاری موارد، نسبت به کیف پول سرد، ترجیح داده شود.

در حقیقت کیف پول داغ یک خزانه آنلاین است که می تواند روی بلاک‌چین‌های مختلف کار کند و امکان تبادل ارزهای متفاوت بین مالک و کاربران نهایی را فراهم میسازد. کاربران کیف پول‌های گرم، باید بخش کوچکی از ارزهای دیجیتال را در این چنین پلتفرم‌هایی نگهداری کنند تا از تهدیدات امنیت سایبری در امان باشند.

کیف پول داغ را می توان کیف پول نرم افزاری نیز نامید. زیرا  این روش، یک نوع ذخیره‌سازی دیجیتال است که در رایانه یا تلفن همراه، می‌توان به آن دسترسی داشت. کیف پول‌های داغ، به دلیل اتصال به اینترنت، به اندازه کیف پول سرد، در برابر هکرها امن نیستند.

کیف پول‌های گرم خود نیز در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. کیف پول های ارز دیجیتال بر روی سیستم عامل های دسکتاپ که می‌توان از آن‌ها بر روی کامپیوترها و یا لپ تاپ ها مورد استفاده قرار داد. این نوع از کیف پول ارز دیجیتال هم ایمن هستند و هم در عین حال کار کردن با آنها راحت است.
  2. کیف پول‌های قابل استفاده بر روی گوشی‌های هوشمند که تقریباْ مشابه انواع ذکر شده در بالاست با این تفاوت که برای سیستم عامل های گوشی‌ها طراحی شده‌اند و مانند یک اپلیکیشن می بایست دانلود شوند. نحوه ی عملکرد آن‌ها هم به کمک یک کد کیو آر (QR Code) و اسکن کردن آن می باشد.
  3. کیف پول‌های تحت وب که کار کردن با آن‌ها راحت بوده اما در عین حال کمترین ضریب امنیت را ارائه می دهند. چرا که فرد یا گروهی که این نوع از والت ها را طراحی نموده است کاملا بر آن مسلط است. برای مثالی از این نوع کیف پول می توان به امکان هولد کردن رمز ارزها در صرافی‌های آنلاین اشاره کرد. در صورتی که سرور این صرافی هک شود کوین های شما هم در معرض خطر از دست رفتن قرار می گیرند.

کیف پول سرد چیست؟

کیف پول سرد یا ذخیره‌سازی سرد، در حققیت ذخیره‌سازی آفلاین ارز دیجیتال است. کیف پول رمزنگاری، که به اینترنت متصل نباشد، ذخیره‌سازی سرد بوده و به آن کیف پول سرد گفته می‌شود. با توجه به آفلاین بودن کیف پول سرد، امنیت عالی برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد زیرا هکرها، بدون اتصال به اینترنت، نمی‌توانند به کیف پول ارز دیجیتال شما، دسترسی داشته باشند.

کیف پول سرد، مبتنی بر سخت‌افزار است و به صورت آفلاین وجود دارد. باوجودیکه استفاده از کیف پول سرد به اندازه کیف پول گرم راحت نیست، اما امنیت و ایمنی آن بسیار بیشتر است. استفاده از این کیف پول آفلاین، کلیدهای شما را در برابر هکرهای آنلاین محافظت می‌نماید.

این کیف پول‌های سخت‌افزاری، یک دستگاه‌ خارجی به شکل USB یا بلوتوث می‌یاشد که کلیدهای شما را ذخیره می‌کنند. کیف پول ارز دیجیتال سرد برای افرادی که قصد خرید و نگهداری دارایی‌های رمزنگاری را برای زمان طولانی دارند، بهترین گزینه است.

کیف پول‌های سرد را نیز می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی نمود:

  1. کیف پول ارز دیجیتال کاغذی که عموماْ آن‌ها را به عنوان یکی از کم ارزش ترین والت ها به حساب می‌آورند. در این نوع از والت‌ها شما کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول خود را روی کاغذ چاپ می‌کنید تا سطح بالایی از امنیت را در اختیار داشته باشید چرا که کلیدها در این شیوه با هیچ سروری در بستر اینترنت مرتبط نیستند و قابلیت هک به شدت پایین می‌آید و برای دسترسی به کیف پول مورد نظر تنها راه حل در اختیار داشتن تکه کاغذ چاپ شده برای کلیدها است. برای انتقال مبالغ در این روش خیلی راحت به کمک اسکن کردن کلیدها و یا وارد کردن آن‌ها در یکی از انواع کیف پول های بالا می‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.
  2. کیف پول سخت افزاری که بالاترین سطح امنیت را در میان گزینه های بالا دارد. این کیف پول ارز دیجیتال به شکل یک دستگاه فیزیکی است که می توان کلیدهای خصوصی و عمومی را در ان سیو کرد. وقتی بخواهید مبالغی را جابجا کنید آن را به اینترنت متصل می‌کنید و می بایست پین یا همان رمز شخصی‌تان را برای این دستگاه ارائه داده و سپس قادر به استفاده از آن‌ها هستید.

کیف پول گرم بهتر است یا کیف پول سرد؟

ابتدا از جهات مختلف، کیف پول ارز دیجیتال گرم و سرد را مقایسه می‌نماییم :

  • امنیت: کیف پول سرد امنیت بیشتری دارد، با وجودیکه کیف پول‌های گرم، می‌توانند سطح بالایی از امنیت را تامین کنند اما بدلیل آنلاین بودن، در معرض خطر هک شدن، قرار دارند.
  • راحتی: کیف پول ارز دیجیتال گرم، راحتی کاربری بیشتری دارد. با این نوع از کیف کریپتو، می‌توانید رمزارز را به سرعت، دریافت و ارسال نمایید در صورتیکه کیف پول سرد، سرعت را قربانی امنیت می‌نماید.
  • قیمت: قیمت نیز در اینجا مورد توجه قرار می‌گیرد، کیف پول‌های گرم معمولا رایگان هستند، در حالی که کیف پول های سرد یا سخت افزاری بین 50 تا 200 دلار قیمت دارند.
  • دسترسی:‌ کیف پول گرم، به راحتی در دسترس است اما دسترسی سختتر به کیف پول سرد، از مشخصات آن می‌باشد.
  • قابلیت استفاده: در کیف پول ارز دیجیتال گرم، بهتر است مقدار کمی از رمزنگاری را ذخیره کنید اما کیف پول سرد، بهترین گزینه برای ذخیره مقادیر زیادی ارز دیجیتال می‌باشد.

یکی از راه‌های مهم راه‌اندازی کیف پول برای جلوگیری از خطرات، استفاده از ترکیب ذخیره‌سازی سرد و گرم است، به این صورت که عمده ارز دیجیتال در کیف پول سرد نگهداری شده و از یک کیف پول گرم با میزان کمتر ارز دیجیتال برای معامله و تجارت روزانه، استفاده نمود. با توجه به اهمیت امنیت رمزارز، استفاده از کیف پول سرد، یک گزینه هوشمندانه است که ارزش هزینه کردن را دارد، بخصوص اگر قصد سرمایه‌گذاری جدی در دنیای کریپتو را دارید.

امنیت کیف پول‌های دیجیتالی

کاربران باید به این نکته توجه کنند که تهدید برای ارز دیجیتال آنها از طریق بلاک چین نیست، بلکه از طریق کیف پول یا صرافی آنها است. اطلاعات و کلید خصوصی شما، توسط هکرها، قابل ردیابی و ذخیره‌سازی هستند. به این طریق هکرها، به دارایی شما دسترسی داشته و قادر به سرقت از پس‌انداز شما خواهند بود.

امروزه، رقابت بین انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال، درحال‌افزایش است، زیرا تعداد افرادی که از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند نیز رو به افزایش است. به همین دلیل برای کاربران مهم است که از کیف پول‌های رمزنگاری استفاده کنند که توسط شرکت‌های معتبر باسابقه مطمئن، توسعه یافته‌اند. اما همیشه به یاد داشته باشید که این مسئولیت شماست که شیوه های خوب را برای محافظت از پول خود اتخاذ کنید:

مراقب خدمات آنلاین باشید

در حقیقت شما باید مراقب هر سرویسی که برای ذخیره پول شما به صورت آنلاین طراحی شده، باشید. انواع صرافی‌ و کیف پول‌ ارز دیجیتال ممکن است با نقص‌های امنیتی مواجه باشند، به همین جهت باید در انتخاب چنین خدماتی بسیار دقت نمود. استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای نیز توصیه می شود.

مقادیر کم برای مصارف روزمره

کیف پول ارز دیجیتال مانند یک کیف پول با پول نقد است. نگهداری مقادیر بالای سرمایه، چه در کیف پول فیزیکی و چه در کیف پول کریپتو، مطمئن و امن نیست. خوب است که فقط مقادیر کمی ارز دیجیتال برای استفاده‌های روزمره در رایانه، موبایل یا سرور خود نگه داشته و باقیمانده وجوه را در یک محیط امن تر حفظ کنید.

از کیف پول خود بک آپ بگیرید

یک نسخه پشتیبان از کیف پول ارز دیجیتال شما، می‌تواند از سرمایه شما در برابر خرابی کامپیوتر و بسیاری از اشتباهات انسانی محافظت کند. در صورت سرقت تلفن همراه یا رایانه، امکان بازیابی کیف پول، در صورت رمزگذاری کیف پول وجود دارد.

رمز عبور خود را هرگز فراموش نکنید

رمز عبور خود را فراموش نکنید وگرنه سرمایه شما برای همیشه، از بین می‌رود. در واقع، شما باید رمز عبور خود را حتی پس از گذشت چندین سال، حفظ نمایید. قطعا نگهداری یک کپی کاغذی در محلی امن، می‌تواند کمک‌کننده باشد.

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

کیف پول کوین بیس CoinBase: بهترین برای مبتدیان

یک کیف پول بصری و بسیار امن است که توسط یک صرافی معروف پشتیبانی می‌شود. کیف پول کوین بیس یک کیف پول ارز دیجیتال عالی برای مبتدیانی است که تجربه اندکی از کریپتو دارند. این برنامه به اکثر حساب‌های بانکی اصلی متصل می‌گردد.

مزایا:

  • رابط کاربر پسند که به راحتی قابل پیمایش است
  • پشتیبانی از بیش از 5500 دارایی دیجیتال
  • پشتیبانی از احراز هویت چندگانه و دو مرحله ای
  • توسط یک پلتفرم تجاری معتبر که قادر به جبران دارایی‌های از‌دست‌رفته یا دزدیده شده است، پشتیبانی می شود
  • دسترسی به مبادلات غیرمتمرکز درون برنامه‌ای را فراهم کرده و می‌تواند توکن‌ها را بدون هیچ واسطه‌ای تبدیل کند
  • برای محافظت از کلیدهای دیجیتال شما، پشتیبان‌گیری ابری ارائه می‌دهد

معایب:

  • مسائل امنیتی و نقاط ضعف مشابه سایر کیف پول‌های گرم
  • فقط در دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت، در دسترس است

کیف پول متامسک MetaMask: بهترین برای اتریوم

آموزش کامل کیف پول متامسک (Metamask

MetaMask یکی از پر استفاده‌ترین کیف پول‌های اتریوم است که ماهانه بیش از 30 میلیون کاربر فعال دارد. یکی از دلایل محبوبیت آن، سهولت استفاده و دسترسی آن بوده که دارای طراحی جذاب و ساده برای سرمایه‌گذاران مبتدی است.

مزایا:

  • طراحی رابط بصری در برنامه مرورگر
  • امکان دسترسی سریع و آسان به هزاران توکن و برنامه غیرمتمرکز در شبکه اتریوم
  • امکان ارتباط با بازارهای NFT
  • از هزاران dApp پشتیبانی می کند
  • بر روی کد منبع باز ساخته شده، که به توسعه‌دهندگان و کارشناسان امنیتی اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار را برای اطمینان از ایمن بودن آن بررسی کنند
  • اطلاعات حساب رمزگذاری شده و به صورت محلی ذخیره می شود، به این معنی که کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را دارند

معایب:

  • ممکن است هزینه‌های خرید اتر زیاد باشد
  • امکان ذخیره بیت کوین بطور مستقیم وجود ندارد

تراست ولت Trust Wallet: بهترین برای موبایل

کیف پول تراست

Trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب تلفن همراه و برنامه رسمی تلفن همراه  Binance، از صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان است. باوجود پیوندهای آن به بایننس، این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما را نگه نمی‌دارد و خود کاربر مسئول حفاظت از آنها است. تراست ولت بیش از 40 بلاک چین و بیش از 4.5 میلیون سکه و توکن که بیشترین تعداد در لیست ما است، را پشتیبانی می‌نماید.

همچنین تراست ولت، یک گزینه عالی موبایل برای علاقه مندان به NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است. این کیف دارای یک مرورگر Web3 داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً از طریق برنامه به dApps و بازی‌های بلاکچین دسترسی داشته باشند.

مزایا:

  • دارای یک رابط کاربری تمیز و قابل اسکن همینطور ساده و راحت
  • دارای بیشترین تعداد دارایی‌های پشتیبانی شده
  • از طیف گسترده ای از سکه ها و توکن ها پشتیبانی می کند
  • با یکی از 12 رمزارز مختلف سود کسب کنید
  • پشتیبانی داخلی از dApps و NFT
  • مرورگر داخلی Web3
  • ادغام با Binance DEX به کاربران امکان می دهد تعداد زیادی توکن را با کارت بدهی یا اعتباری خریداری کنند
  • در میان انواع موبایلی کیف پول ارز دیجیتال با بالاترین رتبه در بازارهای اپل و گوگل

 

معایب:

  • متعلق به Binance است که با مشکلات نظارتی در ایالات متحده مواجه شده است
  • منابع آموزشی در مورد توکن‌ها و سکه‌ها محدود است

برای آشنایی با نحوه کار با تراست ولت، حتما پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش کار با تراست ولت را مطالعه نمایید.

لجرLedger Nano S Plus : بهترین کیف پول رمزنگاری سخت افزاری

کیف پول لجر چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کیف پول Ledger

Ledger یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در فضای ارز دیجیتال با کیف پول‌های سخت‌افزاری است که انتخابی محبوب در بین علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بوده و تعداد زیادی دارایی‌های پشتیبانی‌شده، چارچوب امنیتی فشرده و قابلیت‌های تجارت از طریق برنامه یکپارچه را ارائه می‌دهد.

اولین کیف پول آن، Nano S، در آوریل 2022 به Nano S Plus ارتقا یافت که با ارائه صفحه نمایش بهبودیافته، بالا بردن ظرفیت ذخیره‌سازی و یک پورت کابل USB-C عرضه شد.

قیمت این کیف پول 87.25 دلار است، قیمتی مناسب که حد وسط قیمتی بین گزینه‌های موجود در بازار را دارد. بعلاوه ، ابعاد آن 2.2 × 0.7 × 0.36 اینچ و صفحه نمایش آن 128 در 64 پیکسل است، به این معنی که حمل و نقل و همچنین جستجو در برنامه های نصب شده، آسان‌تر است.

مزایا:

  • امکان نصب حداکثر 100 برنامه همزمان
  • خرید و فروش ارز دیجیتال به طور مستقیم از طریق برنامه Ledger Live
  • امکان تایید تمام تراکنش ها را با فشار دادن 2 دکمه
  • سازگار با 50 کیف پول سخت افزاری دیگر
  • اولین و تنها کیف پول‌ سخت‌افزاری، دارای گواهینامه امنیتی از یک آژانس دولتی

معایب:

  • گران تر از کیف پول اصلی آن
  • سیستم عامل سفارشی منبع باز نیست

برای اطلاعات بیشتر مقاله کیف پول لجر چیست را مطالعه کنید.

ارزهای دیجیتال را در کیف پول صرافی نگهداری کنیم یا کیف پول شخصی؟

کیف پول ارز دیجیتال به برنامه ای گفته می‌شود که به سرمایه گذار اجازه می‌دهد تمام ارز دیجیتال خود را ذخیره نماید. از طرفی دیگر، صرافی ارز دیجیتال به وب سایت یا سرویسی اطلاق می‌شود که در آن می‌توان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال نمود یا ارز فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کرد. تصمیم در مورد نگهداری کریپتو، در صرافی یا کیف پول ارز دیجیتال، یک انتخاب شخصی است. اما درنظر داشته باشد که در صورت هک شدن صرافی یا کلاهبرداری صاحبان آن، کل سرمایه دیجیتال خود را از دست خواهید داد. با وجودیکه همیشه کیف پول‌ها ایمن‌تر از صرافی هستند اما شما را با چالش‌هایی چون پشتیبان‌گیری، ایمن‌سازی و مدیریت کیف پول مواجه می‌کنند. بهتر است قبل از هر انتخابی جوانب و خطرات احتمالی آن را درنظر داشته باشد.

نگاهی به برخی از معروف‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال

حال که در مورد کیف پول ارز دیجیتال اطلاعات کاملی به دست آوردیم لازم است تا با برخی از بهترین‌های آنها هم آشنا شویم که به شرح زیر هستند:

  1. کیف پول تحت دسکتاپ اکسدوس Exodus
  2. کیف پول موبایلی برد والت Bread Wallet
  3. کیف پول سخت افزاری لجر Ledger Nano S
  4. والت جکس Jaxx
  5. والت مای‌سلیوم MySelium
  6. والت سخت افزاری ترزور Trezor
  7. کیف پول معتبر وینومی coinomi
  8. والت فری والت Freewallet که هم بر روی اندروید و هم در بستر آی او اس قابل استفاده است
  9. تراست والت Trustwallet که از انواع متعددی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند
  10. کوین بیس Coinbase Wallet

هر یک از این والت ها را می‌توانید بسته به نیازی که دارید و از آن مهمتر بسته به ارز دیجیتالی که تصمیم به نگهداری آن دارید انتخاب کنید. چرا که هر والت از انواع خاصی از رمز ارزها پشتیبانی میکند.

مطالبی که در این متن بررسی کردیم

برای نگهداری رمز ارزها می بایست از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کرد. در این مطلب به صورت مفصل به این موضوع پرداختیم و برخی از بهترین انواع این کیف پول ها را معرفی کردیم.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید،  برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در رشت استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی