استیکینگ ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس

برای فعالیت در بازار رمز ارزها، چالش‌های زیادی پیش روی شما است، از هزینه و سرمایه زیاد گرفته تا تجهیزات گران‌قیمت، و زمان و ریسک زیادی که بایستی صرف این کار شود. با این‌ حال روشی در دنیای کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد، که بر اساس آن می‌توانید بدون تقبل و ریسک زیاد اقدام به کسب درآمد کنید. استیکینگ ارز دیجیتال یا Staking روشی است که جذابیت خاص خود را دارد، و شما با هر سرمایه‌ای می‌­توانید اقدام به فعالیت در آن کنید. ما در این مقاله به دنبال این هستیم تا بدانیم استیکینگ دقیقا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

برای درک بیشتر Staking تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

Staking از نظر لغوی به معنای “سهام گذاری” است. اگر بخواهیم به معنای عمیق سهام‌گذاری و یا همان استیکینگ بپردازیم باید بگوییم که استیکینگ به معنای قفل دارایی در کیف پول مخصوصی است که به امنیت شبکه کمک می‌­کند. به‌عبارتی ‌دیگر، شما اگر سرمایه خودتان را در داخل کیف پول نگهداری کنید و از آن استفاده نکنید، و آن را قفل کنید می‌­توانید از آن کسب سود و پاداش کنید.

استیکینگ زمان و انرژی کمتری از شما می­‌گیرد، و نیاز به سرمایه زیادی ندارد. از طرفی برای Staking نیاز نیست که تجهیزات زیادی داشه باشید. برخلاف ماینینگ که شما به سرمایه و تجهیزات زیادی نیاز دارید.

کاربرد استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم به کاربرد استیکینگ اشاره کنیم، باید گفت هدف اصلی از آن  کمک به امنیت شبکه است. در حقیقت دارایی و سرمایه شما به افزایش امنیت شبکه کمک می‌­کند.

کاربرد دیگر استیکینگ خلق پاداش و سود برای سرمایه‌گذاران است، به عبارتی با ذخیره و قفل سرمایه خودتان، می­‌توانید برای خودتان پاداش ایجاد کنید. البته باید گفت پاداش و سود دریافتی استیکینگ کمتر از ترید کردن است، و میزان ریسک آن نیز به‌مراتب کمتر از ریسک ترید است.

استیکینگ ارزهای دیجیتال چه مزایا و معایبی دارد؟

استیکینگ نیز همانند هر روش سرمایه‌گذاری مزایا و معایب خاص خود را دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌­کنیم:

مزایای استیکینگ چیست؟ معایب استیکینگ چیست؟
به هزینه‌های زیادی نیاز ندارد دارای نوسان است
با هر نوع سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. با قفل شدن دارایی، امکان استفاده از آن وجود ندارد
پیچیدگی و سختی خاصی ندارد درصدی از استیکینگ به validator ها تعلق دارد
استیکینگ ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
استیکینگ ارز دیجیتال

انواع استیکینگ ارزهای دیجیتال کدام است‌؟

1. Locked staking

در استیکینگ قفل شده شما به‌ ازای نگهداری سرمایه خود در کیف پول‌های نرم‌ افزاری و یا کیف پول‌های صرافی‌ها، می‌­توانید در بازه زمانی مشخص شده و با شرایط اعلام شده، بدون انجام ترید به کسب سود بپردازید.

در استیکینگ قفل شده، شما با قفل دارایی نمی­‌توانید از آن استفاده کنید.

2. Cold staking

این استیکینگ نیز همان استیکینگ قفل شده، به‌ صورت قفل شده‌است و شما نمی‌­توانید از دارایی خود در طول مدت‌ زمان سهام‌گذاری یا استیکینگ استفاده کنید.

تنها تفاوت cold staking با استیکینگ قفل شده، استفاده از کیف پول سخت افزاری مانند لجر و … است.

3. Flexible staking

در استیکینگ منعطف شما هم‌زمان هم می‌­توانید با دارایی خود اقدام به ترید نمایید، و هم آن را قفل کنید. به عبارتی به‌ صورت کامل قفل نیست، و منعطف است.

تفاوتی که در این سهام‌گذاری وجود دارد این است که سود و پاداش آن نسبت به 2 استیکینگ اشاره شده کمتر است.

انواع ارزهای دیجیتال جهت استیکینگ کدام‌اند؟

معروف‌ترین ارزهای دیجیتال که می‌­توان با آن‌ها staking کرد به شرح زیر هستند:

اتریوم 2.0:

اتریوم جز رمزارزهای بسیار مشهور و معتبر در بازار کریپتوکارنسی‌ها است، اتریوم 2.0 نسخه دوم اتریوم است.

جهت انجام استیکینگ می‌توان از 32 اتر و 1 کلاینت شبکه اصلی اتریوم استفاده کرد.

الگورند:

الگورند با نماد ALGO رمز ارزی است که جهت پرداخت‌های بین‌المللی ایجاد و ارائه شده است، این رمزارز با سازوکار PPOS ایجاد شده است، و سالانه سودی بالغ بر 5 الی 10 درصد می‌­دهد.

تزوس:

رمزارز تزوس با نماد (XTZ) جز ارزهای اولیه‌ای است که عرضه اولیه آن بسیار موفق آمیز بوده است، و در سال 2018 ایجاد شده است. جهت خرید و سرمایه‌گذاری در این استیکینگ می­‌توان از 8000 کوین تزوس و 1 فول نود تزوس استفاده کرد.

آیکون:

رمزارز آیکون (ICX) بر اساس الگوریتم سهام نمایندگی شده (DPOS) ایجاد و ارائه شده است و سالانه سودی بالغ بر 6 الی 36 درصد می­‌دهد.

استیکینگ ارز دیجیتال | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
staking

چگونه می‌توان استیکینگ کرد؟

برای انجام سرمایه‌گذاری در استیکینگ ها می‌­توان از طریق صرافی‌ها و یا کیف پول‌ها اقدام کرد، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری از طریق صرافی هستید، می‌­توان با استفاده از صرافی‌های معتبری مانند بایننس اقدام به استیکینگ کرد.

اگر به دنبال استفاده از کیف پول هستید، از انواع کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری می‌­توانید استفاده کنید.

از جمله مهم‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری که می‌­توان اشاره کرد عبارت‌اند از:

  • کیف پول لجر:

این کیف پول از جمله مهم‌ترین کیف پول‌ها به‌حساب می‌آید، و شامل دو مدل کیف پول لجر نانو S و لجر نانو X است.

  • کیف پول ترزور:

این کیف پول قدیمی‌ترین کیف پول است که شامل دو نوع Trezor one و Trezor T است.

مهم‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری نیز شامل کیف پول‌های زیر است:

  • کیف پول تراست والت: کیف پول Ttust Wallet کیف پول نرم افزاری است که توسط صرافی بایننس حمایت و پشتیبانی می­‌شود.
  • کیف پول اکسودوس: کیف پول Exodus این قابلیت را دارد که با کیف پول ترزور نیز اتصال یابد.
  • کیف پول اتمیک: از جمله کیف پول‌های نرم افزاری کاربرپسند دیگر اتمیک است، که شما می­‌توانید بر اساس ترجیح و نیاز و شرایط خودتان یکی از کیف پول‌های معرفی شده را انتخاب کنید.
سخن آخر:

برای سرمایه‌گذاری در حوزه staking حتما قبل از اقدام و عملی تحقیق و بررسی کامل انجام دهید، و به بررسی شرایط استیکینگ، سابقه و موارد مهم آن بپردازید، یکی از موارد مهمی که به شما کمک می­‌کند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و ردیت است که در آن می­‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید. علاوه‌ برآن می‌­توانید با مشاوران آکادمی پارسیان بورس در تماس باشید. مشاوران ما در هر زمانی ارائه‌دهنده خدمات مشاوره ارزهای دیجیتال، آموزش ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری و … برای شما هستند.

در مسیر سرمایه‌گذاری مطمئن ما همراه شما هستیم.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی