خرید بیت کوین Bitcoin
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

چگونه بیت کوین (Bitcoin) بخریم؟ آموزش خرید بیت کوین در سال 1401

همیشه موضوعی که در دنیا ترند می‌شود طرفدارهای خاص خود را پیدا می‌کند و افراد دوست دارند آن را تجربه کنند. این امر به خصوص در بازارهای مالی و در هنگام کسب سود مشاهده می‌شود و در صورتی که موردی در یک برهه‌ی زمانی سودآور باشد سرهای زیادی به سمت آن می چرخد.

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیت کوین به شدت رونق داشته و افراد به دنبال راهی برای خرید بیت کوین هستند. اگر شما هم از دسته‌ی افرادی هستید که دوست دارید بدانید چطور می شود این رمزارز گرانبها را خریداری کرد و همچنین علاقمند به فراگیری دوره آموزش ارز دیجیتال هستید ،تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

قیمت لحظه ای بیت کوین

bitcoin
bitcoin

Bitcoin (BTC)

قیمت
ریال 2,429,921,808

آیا ایران خرید بیت کوین (Bitcoin) را قانونی به شمار می آورد؟

آیا ایران خرید بیت کوین (Bitcoin) را قانونی به شمار می آورد؟

پیش از این که بخواهیم به آموزش خرید بیت کوین بپردازیم لازم است تا در ابتدا ببینیم آیا اصلاً انجام این کار در کشور ما قانونی به شمار می‌آید؟ آیا قانون خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته و از نظر قانونی منعی برای آن وجود ندارد؟

بعد از کشمکش های فراوان در کشورمان در نهایت در سال 1398 و در آذر ماه اینگونه اعلام کردند که ارزهای دیجیتال و بیت کوین به وسیله‌ی ایران هم به رسمیت شناخته می‌شود و قرار است قانون‎‌های لازم برای انجام کار در این حوزه وضع شوند.

لذا هم خرید بیت کوین و هم فروش آن در حال حاضر در بستری کاملاً قانونی صورت می‌پذیرد و حتی در اختیار داشتن دستگاه های استخراج کننده یا همان ماینرها با در اختیار داشتن مجوزهای مربوطه و طی کردن پروسه های قانونی برای دریافت آن بلامانع است و افرادی که چنین دستگاه‌هایی را با مجوز مربوطه در اختیار دارند می‌توانند نسبت به ماین کردن بیت کوین بدون هیچ گونه منع قانونی اقدام کنند.

روش های خرید بیت کوین (Bitcoin) در ایران

با توجه به این که بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال در بستر اینترنت تعریف شده اند قطعاً بهترین کار این است که معامله‌ی آن هم در همین فضا صورت پذیرد. با توجه به این که کشور ما در شرایط تحریمی بسیار سختی به سر می‌برد و مبادلات تجاری دنیا با ما به شدت محدود است این امکان که ما بتوانیم خیلی راحت از صرافی های بین المللی که در این زمینه مطرح هستند بهره مند شویم وجود ندارد. اما با این حال باز هم راه حل هایی برای این موضوع وجود دارد که می‌تواند به کاربران ایرانی این امکان را بدهد که نسبت به خرید بیت کوین و یا فروش آن اقدام کنند. این روش ها به شرح زیر هستند:

  1. انجام خرید و فروش ها به وسیله ی صرافی آن هم به شکل غیر حضوری و در عین حال آنلاین
  2. امکان خرید این رمزارز از افرادی با هویت حقیقی و به شکلی کاملا مستقیم

در ادامه به توضیح مختصر هر یک از این روش ها می‌پردازیم.

  1. انجام خرید و فروش ها به وسیله‌ی صرافی آن هم به شکل غیر حضوری و در عین حال آنلاین

انجام خرید و فروش ها به وسیله‌ی صرافی آن هم به شکل غیر حضوری و در عین حال آنلاین

نخستین گامی که برای خرید یک ارز دیجیتال نظیر بیت کوین می‌توانید انجام دهید عضو شدن در یک صرافی معتبر است. درست است که در وضعیت تحریم قرار داریم اما باز هم صرافی معتبر و نامداری هستند که بتوانیم از آنها خدمات دریافت کنیم.

این صرافی LocalBitcoins بوده و کاربران آن می‌توانند برای خرید و فروش بیت کوین در همان محدوده ی قیمتی معین شده فی مختلفی ارائه دهند تا بتوانند این ارز دیجیتال را با قیمتی که در نظر دارند خریداری نمایند. به دو شکل می‌توانید پروسه‌ی خرید بیت کوین را انجام دهید.

نخست از خود صرافی و به صورت مستقیم و دیگری استفاده از صرافی به عنوان یک واسط که خریدار و فروشنده ها را به یکدیگر لینک می‌کند و در نهایت برای این کار کارمزد دریافت می‌کند.

  1. امکان خرید این رمزارز از افرادی با هویت حقیقی و به شکلی کاملا مستقیم

در روش دوم شما می‌توانید خارج از فضای اینترنت شخصی که بیت کوین دارد را پیدا کرده و نسبت به مبادله و معامله با وی اقدام کنید. در این مورد می‌بایست دقت فراوانی صورت گیرد تا درگیر گروه‌های کلاهبردار نشوید.

اما در صورتی که بتوانید کسی را پیدا کنید که به وسیله‌ی ماینر این ارز دیجیتال را استخراج کرده و می‌فروشد، می‌توانید با خیالی راحت و بدون هیچ گونه کارمزدی اقدام به خرید بیت کوین کنید. از اهمیت پیدا کردن فروشنده‌ی معتبر غافل نشوید. در صورتی که از سایت های صرافی ها استفاده می‌کنید این نکته ها می‌توانند کمک کننده باشند:

  1. فروشنده ای را انتخاب کنید که آمار خوبی از معامله های وی در سایت به ثبت رسیده باشد.
  2. علاوه بر این کامنت های سایر کاربران در مورد این شخص را بررسی کنید
  3. همچنین شخصی را انتخاب کنید که دست کم یک سال از زمان افتتاح حساب وی طی شده باشد.

مرحله های موجود برای خرید و فروش بیت کوین کدام هستند؟

مرحله های موجود برای خرید و فروش بیت کوین کدام هستند؟

حال که در مورد روش های خریداری کردن بیت کوین اطلاعاتی به دست آوردید لازم است تا در مورد مرحله هایی که می‌بایست برای خرید این ارز دیجیتال انجام شوند هم کمی اطلاعات به دست آورید. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. گام نخست: نصب یک کیف پول یا اصطلاحاً والت (Wallet)
  2. گام دوم: یافتن یک فروشنده‌ی دارای اعتبار

حال به شرح این مراحل می‌پردازیم.

بهترین کیف پول های بیت کوین در سال 2021 برای اندروید

گام اول: باید در یک صرافی ثبت نام کنید.

قبلاً درباره صرافی ها توضیح دادیم، و گفتیم که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز به عضویت در یک صرافی معتبر دارید، این صرافی می‌­تواند یک صرافی ایرانی و یا یک صرافی غیرایرانی باشد.

برای خرید و فروش بیت کوین نیز شما به عضویت و ثبت نام در یک صرافی دارید، و این قدم آغازین مسیر سرمایه‌گذاری است.

 صرافی‌های بسیار زیادی در ایران و دنیا وجود دارد، که بر اساس ترجیح و شرایط خودتان می­‌توانید کی را برگزینید.

چند نمونه صرافی معتبر خارجی:

  • Binance
  • Currency
  • Coinbase Pro
  • Huobi Global
  • و…

چند نمونه صرافی معتبر ایرانی:

  • صرافی نوبیتکس
  • صرافی والکس
  • صرافی تبدیل
  • صرافی اکس کوینو
  • صرافی اکسیر
  • و…

گام دوم: یک کیف پول باید داشته باشید.

گام دوم: یک کیف پول باید داشته باشید.

بعد از عضویت در صرافی شما بایستی یک کیف پول برای خودتان داشته باشید، منظور از کیف پول، کیف پول آنلاینی است که از طریق آن بتوانید به خرید و فروش ارز دیجیتال و بیت کوین بپردازید، در کیف پول دارایی‌های شما ذخیره خواهند شد، همچنین لازم به ذکر است که کیف پول می‌­تواند به شکل نرم افزار و یا سخت افزار باشد.

شاید این سوال برایتان پیش آید که برای خرید و فروش بیت کوین چگونه کیف پول داشته باشید؟ ما در همین جا پاسخ شما را خواهیم داد، برای داشتن کیف پول باید:

  • به سایت بیت کوین به bitcoin.com مراجعه کنید.
  • در مرحله بعدی از طریق گزینه sing up اقدام کنید.
  • سپس ایمیل معتبر و پسوورد غیر قابل حدس وتقریبا سختی انتخاب کنید.
  • بعد از انجام مراحل فوق، باید گزینه creat my wallet را باید بزنید.
  • ایمیلی به شما ارسال خواهد شد، ایمیل خودتان را بررسی کنید و آن را تایید کنید.
  • برای دریافت آدرس کیف پول خودتان کافی است گزینه request را بزنید.

نکته : آدرس کیف پول شما متن و آدرسی همانند شماره حساب بانکی شما است.

گام سوم: از فروشنده معتبری بیت کوین بخرید.

برای خرید بیت کوین مبلغ موردنظر خودتان را بایستی ثبت کنید، و از فروشنده یا فروشندگانی بیت کوین بخرید که عملکرد و سابقه خوبی از نظر فروش داشته باشند، به عبارتی اگر نظرات مثبت درباره فعالیت فروشنده ای زیاد باشد، باعث ایجاد اعتماد بین سایر سرمایه گذاران خواهد شد.

فروشنده معتبر را از سوی افراد حقیقی و یا به واسطه صرافی های ارز دیجیتال بشناسید.

گام چهارم: حتما احراز هویت کنید.

این مرحله برای جلوگیری از کلاهبرداری ضروری است، زیرا در گذشته کلاهبرداری هایی در این زمنیه صورت گرفته است، پس برای جلوگیری از این اقدام حتماً بایستی احراز هویت کنید.

احراز هویت از طریق یک عکس و کارت ملی امکان پذیر است.

گام پنجم: پول را انتقال دهید و بیت کوین را دریافت کنید.

گام پنجم: پول را انتقال دهید و بیت کوین را دریافت کنید.

شما در این مرحله می‌­توانید حساب خود را شارژ کنید و پول را انتقال دهید، تا بیت کوین به کیف پول شما واریز شود.

این روش دو حالت دارد:

روش اول: شما بطور مستقیم از طریق صرافی، اقدام به خرید بیت کوین می­‌کنید، وصرافی بیت کوین را به آدرس کیف پول شما واریز می‌­کند.

روش دوم: در این روش صرافی صرفاً واسطه است، و بعد از شارژ حساب شما خودتان بایستی فروشنده معتبر پیدا کنید، و فروشنده بیت کوین را به آدرس کیف پول شما واریز می‌­کند.

گام ششم: از کیف پول خود یک نسخه بک آپ تهیه کنید.

نکته بسیار مهم این است که بعد از خرید و فروش حتماً از کیف پول یک نسخه پشتیبان بگیرید، این اقدام یک کار جهت ذخیره سازی اطلاعات شما در برابر هر اتفاق ناخواسته است.

نکات مهمی که در خرید بیت کوین باید بدانیم

  • باید گفت کاربران ایرانی به دلیل مشکلات تحریم، نمی­‌توانند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند. برای استفاده از صرافی‌های خارجی و خرید بیت کوین با ترفند هایی نظیر استفاده از IP کشور دیگر می‌­توان از خدمات آن صرافی‌ها استفاده کرد.
  • اگر بخواهید از ریسک خرید از صرافی های خارجی در امان بمانید، صرافی‌های ایرانی گزینه خوبی برای شما هستند، ولی نرخ کارمزد صرافی‌های ایرانی شاید باب میل شما نباشد.
  • برای فعال سازی نسخه پشتیبان کیف پول می­‌توانید از قسمت Security Center گزینه Back up fund را فعال کنید.
  • حتماً بعد از فعال سازی نسخه پشتیبان، کلمات بازیابی را جایی یادداشت کنید.
  • قبل از خرید بیت کوین از فروشندگان، حتماً و حتماً عملکرد و سوابق آن‌ها را از طریق تاریخچه معاملاتشان مطالعه کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به صورت مفصل روش ها و مرحله های خرید بیت کوین را شرح دادیم که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما قرار بگیرند.

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی