آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس Nobitex
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس Nobitex

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری جذاب و پر ریسک است اما انتخاب درست صرافی‌هایی که در آن‌ها فعالیت می‌کنید می‌تواند به میزانی چشمگیر، امنیت دارایی‌های دیجیتال شما را تضمین کند. بسیاری از صرافی‌های خارجیِ کریپتو با ایرانی‌ها سر ناسازگاری دارند. در این شرایط، خدمات برخی از صرافی‌های داخلی از جمله نوبیتکس، رضایت خیلی از کاربران ایرانی را جلب کرده است. نوبیتکس به سرعت در حال ارتقای سطح خدمات خود به کاربران ایرانی است و جزو برترین صرافی‌های ایران محسوب می‌شوند. در این نوشته از آکادمی پارسیان بورس به شما یاد خواهیم داد که چگونه می‌توان دارایی‌های دیجیتال خود را در این صرافی ایرانی، خرید و فروش کنید.

مراحل خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس Nobitex

  • ورود به نوبیتکس

اولین قدم برای استفاده از صرافی nobitex ورد به سایت آن است. برای این کار کافیست کلمه نوبیتکس را در گوگل جستجو کنید. یکی از اولین نتایجی که مشاهده خواهید کرد. دامنه https://nobitex.ir خواهد بود. روی آن کلیک کنید و وارد سایت رسمی صرافی نوبیتکس شوید. البته می‌توانید اپ نوبیتکس را از کافه بازار دانلود کرده و از آن نیز استفاده کنید.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
قبل از هر چیز روی گزینه ثبت نام در قسمت بالا و سمت راست صرافی نوبیتکس کلیک کنید

بعد از اینکه وارد سایت صرافی نوبیتکس شدید برای اینکه بتوانید از خدمات صرافی استفاده کنید باید قبل از هر چیز در صرافی ثبت نام کنید. ثبت نام اولیه در این صرافی بسیار آسان است و شاید در کمتر از یک دقیقه موفق به این کار شوید.

 برای ثبت نام روی گزینه ثبت نام در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. اگر حساب جیمیل متصل به سیستم دارید مستقیما روی قسمت «با گوگل وارد شوید» کلیک کنید. در غیر این صورت کادر‌های خالی مربوط به آدرس ایمیل، پسورد، عبارت امنیتی و کد معرف را پر کنید و تیکِ پذیرش قوانین و مقررات را بزنید. اگر کادر‌ها را به درستی پر کنید ظرف چند لحظه وارد محیط کاربری صرافی nobitex خواهید شد.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ورود با جیمیل، سریعترین راه ثبت نام در صرافی نوبیتکس

اگر شخصی خاص، شما را به صرافی آشنا کرده است می‌توانید از کد معرفی که وی به شما داده، استفاده کنید و هر دوی شما از پرداخت درصدی از کارمزد معاملات در صرافی، معاف خواهید شد.

گذر واژه‌ای دلخواه را در کادر مربوطه وارد کنید. گذرواژه باید ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و نشانه‌ها باشد تا از قدرت کافی برخوردار باشد.

بهتر است قبل از زدن تیک بخش قوانین و مقررات آن‌ها را به دقت مطالعه کنید تا بعد‌ها دچار سوال یا مشکل نشوید.

ورود به بخش سوالات متداول

اگر روی بخش راهنمای ثبت نام نیز کلیک کنید به صفحه سوالات متداول هدایت می‌شوید و به سوالات شما در مورد تمامی بخش‌های ثبت نام، احراز هویت، واریز و برداشت، امنیت حساب و سطوح معاملاتیِ صرافی از قبل پاسخ داده شده است.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
برای یافتن جواب سوالات خود به بخش راهنمای ثبت نام در صرافی نوبیتکس بروید

ورود به محیط کاربری صرافی nobitex

بعد از اینکه در صرافی نوبیتکس ثبت نام کردید به محیط کاربری صرافی وارد می‌شوید. اولین صفحه‌ای که بعد از لاگین شدن در صرافی نوبیتکس، برای شما باز می‌شود، بخشِ داشبورد است. داشبورد اولین مورد از منوی صرافی است. در پلتفرم ویندوز در قسمت راست صفحه، بخش‌های مختلف منوی کشوییِ نوبیتکس در همان لحظه لاگین شدن، قابل مشاهده هستند. پس بیایید به قسمت‌های مختلف آن بپردازیم.

قسمت‌های مختلف منوی صرافی نوبیتکس

1-داشبورد

در این بخش، متوجه خواهید شد که سطح اولیه شما به صورت پیشفرض روی سطح صفر تعیین شده است. برای استفاده از خدمات صرافی نوبیتکس اولین کاری که بعد از لاگین شدن باید انجام دهید احراز هویت است یعنی اینکه باید یک سری اطلاعات مربوط به خود را در این صرافی وارد کنید.

2- حسابداری

بعد از اینکه کار احراز هویت شما در صرافی تکمیل شد می‌توانید  اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس کنید. برای این کار باید ابتدا به صرافی پول واریز کنید تا بتوانید با این پول توکن‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

 واریز پول به نوبیتکس به صورت ریالی امکان پذیر است. برای واریز ریالی به صرافی نوبیتکس باید به بخش حسابداری و سپس به قسمت افزودن کارت بروید و یک کارت بانکی که متعلق به خودتان است را در این بخش وارد کنید. البته قبل از افزودن کارت نیاز به احراز هویت دارید که از بخش افزودن کارت مستقیما به صفحه احراز هویت هدایت می‌شوید. بعد از اینکه کارت شما در صرافی نوبیتکس تایید شد، واریز ریالی از آن کارت به مقصد صرافی نوبیتکس یا برداشت ریالی از صرافی نوبیتکس به مقصد کارت معرفی شده برای شما امکان پذیر خواهد شد.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بعد از ورود با جیمیل به بخش حسابداری> افزودن کارت بروید، با این کار به صفحه احراز هویت هدایت می‌شوید

3-کیف‌های من

کیف‌های من سومین بخش از منوی صرافی نوبیتکس است. علاوه بر دو بخش واریز و برداشت ریالی که در زیر مجموعه بخش حسابداری قرار دارند از بخش کیف‌های من نیز  می‌توانید اقدام به واریز و برداشت ریالی کنید. در بخش کیف‌های من علاوه بر ریال، 13 کیف پول دیگر نیز در اختیار شما هستند که می‌توانید به آن‌ها واریز کریپتویی داشته باشید یا به صورت کریپتویی از آن‌ها برداشت کنید. این کیف پول‌ها عبارت اند از: کیف پول بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر، ریپل، بیت کوین کش، باینس کوین، EOS، استلار، اتریوم کلاسیک، ترون، دوج کوین و پیمان.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بخش «کیف پول های من» در صرافی نوبیتکس جایی برای واریز و برداشت ریالی و کریپتویی

علاوه بر موارد فوق، ارزهای دیجیتال شیبا، کاردانو، آوه، چین لینک، یونی سواپ و دای نیز در صرافی نوبیتکس قابل خرید و فروش و نگهداری هستند. کیف پول این رمز ارز‌ها به صورت پیش فرض در بخش «کیف پول‌های من» وجود ندارد اما اگر به بخش بازارهای اصلی یا بازارهای حرفه‌ای بروید می‌توانید کیف پول این رمز  ارزها را نیز اضافه کنید.

4- سفارشات باز

 در این قسمت، اردر‌هایی که در قیمت‌هایی خاص قرار داده‌اید نمایش داده می‌شوند. مثلا فرض کنید که مقداری ترون دارید و می‌خواهید آن را در قیمتی بالاتر بفروشید. پس یک اردر فروش برای ترون خود قرار می‌دهید. برای این کار باید به بخش «بازارهای اصلی» یا «بازارهای حرفه‌ای» بروید که در ادامه در این مورد، بیشتر توضیح خواهیم داد.

5- بخش تاریخچه در صرافی نوبیتکس

در بخش تاریخچه که در منوی کشویی صرافی نوبیتکس وجود دارد می‌توانید تاریخچه واریز و برداشت، معاملات، سفارشات و تراکنش‌های خود را مشاهده کنید. گاهی اوقات به دلیل نبود نقدینگی کافی، سفارشات خرید و فروش شما دقیقا در قیمتی اجرا نمی شود که شما تعیین کرده بودید بلکه در قیمتی نزدیک به قیمت تعیین شده اجرا خواهند شد. در این شرایط با رفتن به بخش تاریخچه، می‌توانید از جزئیات انجام معاملات آگاهی پیدا کنید.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
برای پی بردن به قیمت دقیق انجام معاملات به بخش تاریخچه در منوی کشویی صرافی نوبیتکس بروید

برای پی بردن به قیمت دقیق انجام معاملات به بخش تاریخچه در منوی کشویی صرافی نوبیتکس بروید.

پیشنهاد ویژه: دوره تخصصی آموزش ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال (بیت کوین) در صرافی نوبیتکس

خرید در قیمت آنی بازار با ورود به بخش سفارش سریع

برای خرید در قیمت آنی بازار به دو صورت می‌توانید اقدام کنید اولین مورد این است که به بخش سفارش سریع بروید.

 این بخش در قسمت بالای صفحه و سمت راست قرار دارد. در این بخش، تنها می‌توانید ارزهای دیجیتال موجود در صرافی نوبیتکس را با ریال خریداری کنید. پس باید به ازای مبلغی که می‌خواهید ارز دیجیتال خرید کنید، ریال در کیف پول ریالی خود داشته باشید. سپس تنها کاری که لازم است انجام دهید وارد کردن مبلغ ریالی‌ای است که می‌خواهید با آن ارز دیجیتال خریداری کنید.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ورود به بخش سفارش سریع برای خرید ارز دیجیتال در قیمت آنی

ورود به یکی از دو بخش بازار اصلی یا حرفه‌ای

این دو بخش را  نیز، هم در سمت راست و بالای صفحه و هم در منوی کشویی صرافی نوبیتکس می‌توانید پیدا کنید. در بخش بازار اصلی، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال به تومان و در بخش بازار حرفه‌ای، این امکان به تتر برای شما فراهم است.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
دو بخش بازار اصلی و بازار حرفه ای در نوبیتکس به ترتیب محل خرید و فروش رمز ارز به ریال و به تتر هستند

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در قیمت جاری بازار از این دو بخش، تنها کافیست مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید بخرید و بفروشید وارد کنید، روی گزینه انتخابِ پایین ترین قیمت(در صورت خرید) یا بالاترین قیمت(در صورت فروش) کلیک کنید تا بهترین قیمت برای شما درج شود. سپس روی گزینه خرید یا فروش کلیک کنید. با این کار دقیقا همان اتفاقی که در حالت سفارش سریع می‌افتد، رخ خواهد داد.

آموزش خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
تصویری از ورود به بخش بازار حرفه ای نوبیتکس برای خرید و فروش ترون با تتر

خرید و فروش در قیمت دلخواه

برای خرید و فروش در قیمت دلخواه باید به یکی از دو بخش «بازار اصلی» یا «بازار حرفه ای» بروید و مانند حالت قبل، حجم خرید یا فروش خود را کادر مقدار، وارد کنید اما برای قیمت، قیمت دلخواه خود را وارد کنید. با این کار یک سفارش باز در قیمت مورد نظر برای شما قرار داده می‌شود که هرگاه بازار به قیمت شما رسید موقعیت معاملاتی شما اجرا می‌شود و رمز ارز مورد نظر برای شما خریداری شده یا توکن‌ های شما به فروش می‌رسند.

مزایای صرافی نوبیتکس نسبت به صرافی های ایرانی دیگر

  • سرعت مناسب معاملات
  • قیمت‌های و کارمزدهای منصفانه
  • سرعت بالای واریز و برداشت‌های ریالی
  • امنیت بالا و امانت داری در حفاظت از دارایی‌های کاربران

معایب صرافی نوبیتکس نسبت به صرافی های ایرانی دیگر

  • تعداد کم ارز‌های دیجیتال قابل معامله
  • فاقد امکان معاملات مارجین و پرپشوال است و تنها پشتیبانی از معاملات اسپات
  • سخت گیری و کندی تایید احراز هویت
  • فاقد امکان استکینگ و استخرهای نقدینگی
  • بالا بودن کارمزدهای واریز و برداشت کریپتویی در سطوح پایین کاربری
  • ضعف در اپلیکیشن موبایلی صرافی

کلام آخر

در کل باید گفت صرافی نوبیتکس، مخصوصا سطح کاربری تریدر آن، برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال اصلی و معروف‌تر، عالی است. در زمینه واریز و برداشت‌های ریالی نیز بسیار خوب عمل می‌کند و شاید سریع‌ترین صرافی کریپتوی داخلی در زمینه واریز و برداشت‌های ریالی باشد. کارمزدهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز در این صرافي بسیار منصفانه و رضایت بخش هستند. اما این صرافی نقاط ضعفی هم دارد که کم بودن تعداد رمز ارز‌ها و سخت گیری بیش از حد در هنگام احراز هویت، مهم‌ترین این ضعف‌ها هستند.

اگر به دنبال کلاس ارز دیجیتال برای یادگیری عمیق مفاهیم این حوزه هستید می‌توانید از دوره غیرحضوری پارسیان بورس استفاده کنید. همچنین کلاس حضوری در شهرهای زیر نیز برگزار می‌گردد:

و دیگر شهرها.

4.5/5 - (4 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • نادر عظیمی
    17 تیر 1401 14:56

    سلام لطفا از سایت ارزفی هم مطلب بذارید هم تعداد ارزهایی بالایی دارد و هم مارکت حرفه ای با بیش از 330 ارز دارد مارکت حرفه ای و تبدیل هم نیازی به احراز هویت ندارد و فقط در صورت خرید با ریال یا فروش و دریافت ریال نیازمند احراز هویت میباشد با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی