چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟(10 نکته حیاتی)

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟ این سوالی است که ذهن افراد زیادی را در بازار کریپتو به خود درگیر می‌کند. و ما امروز در این مقاله 10 ویژگی مهم را ذکر می‌کنیم که یک تریدر موفق باید داشته باشد، پس تا انتها همراه ما باشید.

قبل از اینکه وارد موضوعات اصلی بحث تریدر ارز دیجیتال شویم، باید ابتدا با معنی و مفهوم تریدر آشنا شویم. ترید به معنای خرید و فروش و معامله می‌باشد. البته که معنی ترید به صورت خاص، خرید دارایی های مالی به قیمت کمتر و فروش آن به قیمت بیشتر می‌باشد. همچنین این موضوع در بازارهایی که به صورت معکوس اجازه‌ی معامله داده می‌شود را نیز شامل می‌شود. یعنی فروش در قیمت پایین تر و خرید در قیمت بالاتر. حال این مفهوم به ارز دیجیتال نیز بسط داده می‌شود.

در واقع تریدر ارز دیجیتال، معامله‌گری است که بر روی ارز های دیجیتال، خرید و فروش می‌کند. ترید با سرمایه گذاری تفاوت دارد. به عبارتی، در سرمایه گذاری، شخص به مدت طولانی صاحب دارایی می‌باشد. درحالی که در ترید، شخص برای کوتاه مدت و به صورت نوسانی، دارایی را تحت مالکیت خود می‌بیند.

حال که مقدمه‌ای برای این موضوع آورده ایم، نوبت آن رسیده است وارد مبحث اصلی شویم. اگر به ارز دیجیتال علاقه مند هستید و می‌خواهید رمز و راز ترید ارز دیجیتال را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قصد داریم در این مقاله به ویژگی های یک تریدر موفق بپردازیم و با آن ها آشنا شویم.

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم؟

از حدود 11 سال پیش که بیت‌کوین به وجود آمد، همواره افراد زیادی به شغل تریدر ارز دیجیتال و آموزش ترید روی آورده اند. این افراد با تفکر اینکه می‌توانند از پول خود کار کشیده و سود بدست بیاورند، وارد این شغل دیجیتالی شده اند. البته که امروزه دنیای ارز های دیجیتالی بسیار رشد کرده و ابعاد مختلفی از آن پیش روی ما قرار دارد. لازمه‌ی هر شغلی، آموزش و خبره شدن در آن می‌باشد. به عنوان مثال یک مکانیک ماشین هیچ وقت نمی‌تواند در برنامه نویسی موفق شود. بنابراین باید در هر کاری، آموزش لازم را دید.

در بازار ارز های دیجیتال نیز موضوع بالا صدق می‌کند. یک تریدر ارز دیجیتال، باید زمان زیادی را صرف آموزش، مشاهده‌ی اخبار، غلبه بر احساسات و تصمیم های راهگشا کند. به طور کلی، یک تریدر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد. در ادامه این ویژگی ها را بررسی می کنیم.

برای تبدیل شدن به یک تریدر ارز دیجیتال موفق، لازم است در خود ویژگی های زیادی را پرورش دهیم. شاید برخی از ویژگی ها مقداری عجیب باشند اما به طرز فوق العاده‌ای مهم و حیاتی می‌باشند. به عنوان مثال، شخص تریدر نباید معامله گری را قمار اشتباه بگیرد. در صورت ارتکاب به چنین کاری، شخص به سرعت پول های خود را از دست می‌دهد.

افرادی که ترید را با قمار اشتباه می‌گیرند، با هدف کسب سود و پر کردن جیب خود راهی بازار  ارز دیجیتال می‌شوند. اما آن‌ها با اشتباهات خود، علاوه بر افزایش ندادن پول خویش، باعث از دست رفتن آن و کم شدن مقدار آن نیز می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از ویژگی های یک تریدر ارز دیجیتال موفق را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های یک تریدر ارز دیجیتال موفق

ویژگی های یک تریدر موفق، می‌تواند موارد زیادی باشد. به طور کلی یک تریدر ارز دیجیتال، باید مهارت هایی را در خود پرورش دهد تا با استفاده از آن ها در موقعیت های مناسب، سود های زیادی را بدست آورد. در زیر به تعدادی از این ویژگی ها اشاره شده است.

ویژگی های یک تریدر ارز دیجیتال موفق

آموزش دیدن و افزایش دانش پیوسته در زمینه ارزهای دیجیتال

کسب دانش برای یک تریدر ارز دیجیتال، یک موضوع جدانشدنی می‌باشد. او دائماً بر علم و دانش خود می افزاید و منابع جدید را برای کسب دانش می‌یابد. به عبارتی دیگر، تریدر، علم و تجربه را دو بال موفقیت خود در این راه می‌بیند و برای کسب سرمایه‌ی بیشتر، دانش را فرا می‌گیرد. در همین راستا، شما می‌توانید در دوره‌های آموزشی پارسیان بورس در این زمینه کمک بگیرید. برای مثال، دوره آموزش ارز دیجیتال، صفر تا صد مباحث راچگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم به شما به صورت آنلاین آموزش می‌دهد و دارای آپدیت دائمی و مادام‌العمر می‌باشد.

همچنین اگر ساکن مشهد هستید، دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس نیز به‌صورت حضوری در مکان آموزشگاه برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید.

در نظر گرفتن بحث ریسک به ریوارد

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، مفهوم قمار در تریدر ارز دیجیتال راه ندارد. با اینکه ریسک، جزئی از کار یک تریدر محسوب می‌شود اما نباید او این موضوع را با معامله گری اشتباه بگیرد. قمار به معنای پذیرش ریسک بدون فکر می‌باشد که به از بین رفتن پول منتهی می‌شود. بر خلاف قمار، معامله گری و ریسک پذیری، عملی است که با فکر انجام می‌گیرد و پول تنها نقش مثبت این موضوع را بازی می‌کند. بنابراین قمار به از دست دادن پول و ریسک پذیری و معامله گری، به افزایش سرمایه‌ی شخص منتهی می‌شوند.

پیشنهاد ویژه: کلاس های تخصصی آموزش ارز دیجیتال در شهرهای مختلف

پیگیری آخرین خبرها و موضوعات تاثیرگذار بر ارزهای دیجیتال

به دست آوردن اطلاعات از منابع مهم و قوی و داشتن یک شبکه‌ی وسیعی از ارتباطات برای هر تریدری لازم است. یک تریدر ارز دیجیتال موفق، سعی به کسب بهترین اطلاعات از دقیق ترین منابع می‌کند. سرعت و دقت اطلاعات به دست آمده می‌تواند بسیار مهم و حیاتی قلمداد شود. به عنوان مثال اعلام جنگ و حوادث مربوط به آن، می‌تواند بازار های مالی علی الخصوص بازار ارز دیجیتال را ملتهب نماید.

چگونه به یک تریدر حرفه ای تبدیل شویم

منطقی بودن

مورد چهارم از ویژگی های یک تریدر موفق، منطقی بودن وی می‌باشد. او باید اخبار را به دقت بررسی نماید و میزان و تاثیر آن را بر روی ارز های دیجیتال واکاوی نماید. اگر اخبار و شرایط مناسب برای معامله گری وجود نداشته باشد، وی نباید اقدام به کاری کند. معمولاً تریدر ها در 80 % مواقع کاری انجام نمی‌دهند و در 20 % مابقی، اقدام به معامله گری می‌نمایند.

منظم بودن

نظم در یک تریدر ارز دیجیتال باید به وضوح قابل مشاهده باشد. او باید اشتباهات خود را یادداشت نماید تا در آینده آن ها را تکرار ننماید. همچنین نوشتن نقاط قوت و ضعف به صورت مکتوب، می‌تواند بسیار راهگشا و مفید واقع شود.

متعهد بودن به استراتژی خود

یک تریدر، باید متعهد باشد. متعهد بودن بدین معنا می‌باشد که او با خود عهد و پیمان ببند که منظم باشد، اهل قمار نباشد و شخصیت معامله گری را در خود تقویت نماید. یکی از مهم ترین عناصری که در تریدر ارز دیجیتال وجود دارد، قرار دادن حد ضرر یا استاپ لاس می‌باشد. وی باید متعهد باشد که به این مقدار پایبند است و در صورت رسیدن معامله به حد ضرر، با وجود زیان مالی، از معامله کنار برود. این کار باعث می‌شود وی متحمل زیان بیشتری نشود.

چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم

دوری از طمع

طمع در هرکاری نامطلوب می‌باشد اما در ترید، طمع به عنوان سمی می‌باشد که تریدر با دستان خود آن را می‌نوشد. تریدر ارز دیجیتال باید طمع را کنار بگذارد تا از گزند آسیب آن، در امان باشد. به وسیله‌ی طمع، تریدر با دستان خود، سرمایه‌ی خود را نابود می‌کند.

صبور بودن

مورد هشتم، صبوری می‌باشد. یک تریدر ارز دیجیتال باید بسیار صبور باشد. راز موفقیت یک تریدر، در صبور بودن خود می‌باشد. معمولاً افرادی که وارد دنیای ترید می‌شوند، می‌خواهند به سرعت و با عجله، به سرمایه‌ی کلانی برسند. آن ها بر این باورند که در این بستر، کسب سود و افزایش سرمایه بسیار راحت است. همین امر موجب شکست و سقوط آنان می‌شود. بنابراین صبور بودن در ترید بسیار مهم و حیاتی می باشد.

تفکر مستقلانه

تفکر مستقلانه، از جمله صفات یک تریدر ارز دیجیتال می‌باشد. او باید به صورت مستقل شرایط را بررسی نماید و در صورت لزوم، وارد معامله شود. تفکر مستقلانه با کسب اطلاعات متفاوت است. تریدر باید از منابع مختلف اطلاعات لازم را کسب نماید. بعد از کسب اطلاعات، این موارد در ذهن تریدر بررسی و کنکاش می‌شوند. سرانجام با بررسی شرایط، نحوه‌ی ورود به معامله را اختیار می‌کند.

رازداری

رازداری نیز از جمله مواردی می‌باشد که باید یک تریدر ارز دیجیتال آن را در خود پرورش دهد. اینکه چه مقداری سرمایه دارید و در چه راهی سرمایه گذاری کرده اید، را لازم نیست همه بدانند. بنابراین باید در نگهداری این اطلاعات مهم و ارزشمند، بکوشید.

ویژگی های یک تریدر موفق

آیا من می‌توانم یک تریدر موفق شوم؟

برای اینکه به درجه ای برسید که بتوانید خود را تریدر ارز دیجیتال موفق بنامید، باید ویژگی های فوق را در خود پرورش دهید. فراموش نکنید که آموزش و افزایش روزانه‌ی علم، به موفقیت هر چه بیشتر شما کمک شایانی می‌نماید. راه و روش های معامله گری و اینکه چه زمان وارد یک معامله شوید و چه زمان از آن خارج شوید، بسیار مهم می‌باشند. در واقع با رعایت کردن چنین موارد پیش پا افتاده ای، می‌توانید پله های موفقیت برای رسیدن به مقام تریدر ارز دیجیتال موفق را طی کنید.

یک تریدر، باید تمام ابزار های لازم برای موفقیت خود را حمل کند و نباید قلمی را جا بگذارد. در انتها امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و اطلاعات لازم و کاربردی را کسب کرده باشید. درصورتی که علاقه‌مند شرکت در دوره‌های آموزشی در زمینه بازار ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید از دوره‌های مختلف پارسیان بورس، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران، آموزش ارز دیجیتال در اصفهان، و… استفاده کنید. امیدواریم پاسخ سوال خود یعنی چگونه یک تریدر ارز دیجیتال موفق شویم را متوجه شده باشید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محسن صفا
    27 اسفند 1402 10:40

    اولین گام شما بایدبفرمایید ارز دیجیتال چگونه بوجود آمده چه کسانی چه دولتی این ارز را ضمانت می کند مردم یک موبایل می خرند به ضمانت نامه اش نگاه می کنند بقیه مطالب تان بی ارتباط بود مثل اینکه منطقی باشید منطقی بودن یعنی چی می خواستی مردم پیچاره راه به این راه بکشانی تا بیچاره بشوند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی