آموزش سایت کریپتو بابلز (Crypto Bubbles)؛ چگونه از کریپتو بابلز سیگنال و GEM بگیریم؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش سایت کریپتو بابلز (Crypto Bubbles)؛ چگونه از کریپتو بابلز سیگنال و GEM بگیریم؟

شاید قبلاً بارها اصطلاح Crypto Bubbles یا حباب های کریپتو را شنیده باشید. این عبارت به معنی افزایش وحشتناک قیمت یک ارز دیجیتال است که عمدتاً ناشی از تبلیغات و شایعات و بسیار بیشتر از ارزش ذاتی آن‌هاست. با این حال سایتی که در این مقاله درباره آن حرف می‌زنیم با این عبارت تفاوت‌هایی دارد و بسیار برای تریدرها کاربردی است. سایت کریپتو بابلز خدمات مختلفی را در رابطه با Cryptocurrency ها ارائه می‌کند، مانند تجزیه و تحلیل بازار، ردیابی real-time داده‌ها، اخبار به‌روز بازار، منابع آموزشی و اجتماع آنلاین معامله گرها.

آموزش سایت Crypto Bubbles – داده های قابل ارائه

همان ابتدا وقتی وارد سایت کریپتو بابلز می‌شوید با صفحه‌ای پر از حباب های سبز و قرمز روبرو خواهید شد.

آموزش سایت Crypto Bubbles - داده های قابل ارائه

هر یک از این حباب‌ها نشان‌دهنده یکی از ارزهای دیجیتال است. با بررسی جداگانه هر ارز می‌توانید به گذشته آن در بازار، صعودی یا نزولی بودنش در طی دوره‌های زمانی متفاوت و وضعیت حال حاضر آن پی ببرید. به طور کل سایت کریپتو بابلز مانیتورینگ ارزهای کریپتو کارنسی برای معامله گرها یا سرمایه گذارها را فراهم می‌کند.

آموزش سایت Crypto Bubbles - داده های قابل ارائه

رنگ و حجم حباب ها می‌تواند در همان نگاه اول داده‌های کلی و مناسبی را در اختیار تریدر بگذارد. هرچه میزان رنگ سبز حباب بیشتر و مشخص‌تر باشد یعنی این کوین در بازه زمانی انتخابی شما افزایش داشته است. بازه زمانی را هم از سمت چپ و بالای سایت می‌توانید انتخاب کنید. گزینه‌های year, month, weak, day و hour نشان‌دهنده تغییرات کوین های مختلف در طول سال، یک ماه، یک هفته، یک روز و یک ساعت است.

حال اگر رنگ حباب قرمز باشد و بازه زمانی day را انتخاب کرده باشید یعنی این کوین در 24 ساعت گذشته روندی نزولی داشته است. درصد این کاهش و افت ارز هم زیر علامت اختصاری آن نوشته شده است. برای مثال در تصویر بالا می‌بینید که بیتکوین با علامت اختصاری BTC در 24 ساعت گذشته‌ی بازار 3.4 % رشد کرده است.

میزارن بزرگی و کوچکی یک حباب هم حجم آن را در کل بازار ارز دیجیتال نشان می‌دهد.

آموزش سایت Crypto Bubbles - داده های قابل ارائه

 شما می‌توانید به دلخواه خود تغییراتی در شکل و چینش حباب ها ایجاد کنید. برای مثال روی علامت چرخ‌دنده یا تنظیمات بزنید، بعد در مقابل «استیبل کوین» گزینه Hide را انتخاب کنید. با این کار استیبل کوین هایی مثل USDT یا USDC که حجم قابل توجهی از بازار را اشغال کرده‌اند از بین حباب ها حذف می‌کنید تا به باقی کریپتو کارنسی ها دسترسی داشته باشید و بتوانید فرصت‌های معاملاتی بهتری را پیدا کنید.

آموزش سایت Crypto Bubbles - داده های قابل ارائه

از دیگر قابلیت‌های جذاب این سایت این است که شما می‌توانید تمام آلت کوین ها یا حتی استیبل کوین ها را براساس ارزهای فیات یا بیتکوین و اتریوم بسنجید. این می‌تواند دید خوبی به شما بدهد که یک کوین مشخص در برابر دلار و بیتکوین در بازه زمانی خاص چه تغییراتی داشته است. برای مثال از قسمت تنظیمات، پس از آن Currency گزینه Usd را به BTC تغییر دهید و حالا با دید و استراتژی متفاوتی بازار را تحلیل کنید.

آموزش سایت Crypto Bubbles - داده های قابل ارائه

شما همچنین می‌توانید رنگ‌های کریپتو بابلز را از قرمز و سبز به زرد و آبی تغییر دهید. اگرچه پیشنهاد ما این است با همان قرمز و سبز کار کنید چرا که تریدرها بنا به تجربه پیشین خود، معمولاً واکنش سریع‌تری به این دو رنگ دارند.

از خوبی‌های سایت crypto bubbles پشتیبانی از زبان فارسی است. اگر کار کردن با زبان انگلیسی برایتان دشوار است از قسمت تنظیمات آن را روی پرچم ایران و فارسی قرار دهید. با این که چنین قابلیتی در سایت وجود دارد، اما پیشنهاد ما کار کردن با زبان انگلیسی است چرا که فعالین بازارهای سرمایه باید با اصطلاحات انگلیسی بازار کار کنند و بهتر است آن را به زبان مادری ترجمه نکنند.

آموزش ساخت واچ لیست در سایت Crypto Bubbles

از آن‌جایی که سایت کریپتو بابلز 1000 کوین مختلف را به شما نشان می‌دهد و بررسی این همه ارز در طول روز بسیار دشوار خواهد بود، همچنین همه‌ی آن‌ها مورداستفاده تریدرها نیست، می‌توانید از واچ لیست استفاده کنید. به هر تعدادی که بخواهید می‌توانید واچ لیست بسازید.

برای این کار به بخش تنظیمات بروید و در قسمت Watchlists روی علامت + بزنید و برای لیست خود اسمی بگذارید. برای مثال «پارسیان بورس».

آموزش ساخت واچ لیست در سایت Crypto Bubbles

در قدم بعدی وارد صفحه اصلی بشوید و ارز مدنظر خود که دوست دارید در این لیست باشد انتخاب کنید. روی علامت + بزنید و حالا گزینه واچ لیست مدنظر خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت واچ لیست در سایت Crypto Bubbles

برای هر تعداد ارز دیگر می‌توانید این مراحل را طی کنید. ساخت واچ لیست‌ها به شما کمک می‌کند خیلی راحت‌تر بتوانید ارزهای مدنظرتان را دنبال و بررسی کنید. مورد مهم‌تر استفاده از این قابلیت شناسایی GEM ها است. جم کوین ها به آن کوین‌هایی گفته می‌شود که در حال حاضر مورد توجه قرار نمی‌گیرند اما در آینده ارزش آن‌ها افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، زمانی که بیت کوین برای اولین بار وارد بازار شد، تقریباً هیچ کس ارزش بالقوه آن را نمی‌دید پس به نوعی GEM محسوب می‌شد.

آموزش ساخت واچ لیست در سایت Crypto Bubbles

روش سریع‌تر اضافه کردن کوین‌ها به واچ لیست‌تان استفاده از بخش پایینی سایت CRYPTO BUBBLES است. کافیست روی علامت + کنار هر ارز کلیک کنید و پس از آن واچ لیست مورد نظر را انتخاب کنید.

آموزش تحلیل فاندامنتال در سایت کریپتو بابلز

کلیک روی حباب هر کوین به شما اطلاعات جامع‌تری می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تحلیل بنیادی و در نتیجه ترید کنید. برای مثال ارز Shiba را بررسی کنیم.

آموزش تحلیل فاندامنتال در سایت کریپتو بابلز

در کنار Trade علامت صرافی های ارز دیجیتال را می‌بینید که کوین موردنظر در آن‌جا خرید و فروش می‌شود. مثلاً شیبا در صرافی هایی مثل بایننس، کوکوین، گیت، کوین بیس و بای‌بیت امکان معامله را دارد. در قسمت بعدی شما می‌توانید ببینید که هر یک شیبا برابر با چند دلار است. با تغییر currency در بخش تنظیمات می‌توانید ببینید که یک شیبا چند بیتکوین، اتریوم یا یورو است.

در سمت چپ Trade دو آیکون آبی و سبز رنگ می‌توانید ببینید. یکی از مزیت‌های بزرگ سایت کریپتو بابلز همکاری با دو وبسایت معروف کوین مارکت کپ و CoinGecko است. اگر روی آیکون آبی کلیک کنید به صورت مستقیم به پیج آن ارز در سایت کوین مارکت کپ می‌روید. اطلاعات بسیار جامعی از هر ارز می‌توانید در این سایت پیدا کنید.

آموزش تحلیل فاندامنتال در سایت کریپتو بابلز

با کلیک بر روی آیکون سبز (آیکون دایناسور) وارد سایت کوین گکو می‌شوید و باز هم اطلاعات بیشتری درباره ارز مدنظرتان در این سایت می‌توانید ببینید.

در بخش بعدی که بسیار مهم است با سه دیتای مهم Rank، Market Cap و 24h Volume روبرو خواهید شد. Rank  در واقع رتبه و جایگاه ارز را در بازار و  بین آن 1000 کوین نشان می‌دهد. عدد Market Cap از ارزش کل کوین در بازار حرف می‌زند. برای مثال شیبا ارزی حدود 19 بیلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال دارد. عبارت بعدی 24h Volume است که حجم معاملات آن ارز را در طی 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد. یکی از راه‌های شناسایی اولیه GEM ها در بازار این است که حجم معاملات روزانه نسبت به رنک آن‌ها عدد به نسبت بزرگ‌تری باشد. یعنی اگرچه رنک یک ارز خیلی بالا نیست ولی نظر تریدرها را جلب کرده و معاملاتی خوبی روی آن صورت گرفته است.

در قسمت انتهایی اطلاعات یک کریپتو بابلز درصد افزایش و کاهش ارز را می‌بینید. همچنین نمودار گذشته بازار در ارز موردنظر با توجه به دوره زمانی که انتخاب کرده‌اید، قابل مشاهده است. هنگامی که دنبال تحلیل فاندامنتال اولیه از یک ارز هستید، موضوع حائز اهمیت همین گذشته نمودار است. حتماً توجه داشته باشید که ارزهای پامپی دامپی برای سرمایه گذاری مناسب نیستند. نمودار پامپی دامپی به این معناست که یک ارز کندل‌های صعودی ناگهانی و نزولی ناگهانی و سیر غیرمنطقی داشته باشد.

سیگنال گیری فاندامنتال از سایت کریپتو بابلز

پیش از پرداختن به این مبحث حتماً به این نکته دقت کنید که این سایت فقط یک دید کلی فاندامنتال به شما می‌دهد و برای تحلیل عمیق‌تر حتماً باید با جزییات بیشتری یک ارز را بررسی کنید. بنابراین به این اطلاعات اکتفا نکنید.

سیگنال گیری فاندامنتال از سایت کریپتو بابلز

در بخش دوم سایت که لیست کوین‌ها را می‌بینید یا در همان حباب هر ارز، به 5 ستون year, month, weak, day و hour نگاه کنید.  اگر 4 ستون سمت راست قرمز باشند و فقط ستون Hour یک ارز سبز باشد، نشان‌دهنده این است که این ارز به طور کل روند نزولی داشته است. حالا در یک pull back می‌تواند فرصت مناسبی برای پوزیشن شورت یا فروش باشد. برعکس این موضوع هم صادق است. اگر چهار ستون با دوره‌های طولانی‌تر سبز باشند و فقط ستون «یک ساعت» قرمز باشد با یک اصلاح یا پول بک طرفیم و فرصت پوزیشن لانگ یا خرید وجود دارد. البته این استراتژی، مانیتور بازار به طور کلی است و دقت و بررسی بیشتری برای ورود به یک معامله نیاز است.

با ترکیب این روش و واچ لیست می‌توانید سبدهای ارز دیجیتال متفاوتی بسازید. اگر این Portfolio ها را در بازه های زمانی متفاوتی مانیتور کنید به مرور می‌توانید ارزهای مناسبی برای معامله و سود داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن های سایت Crypto bubbles

سایت کریپتو بابلز به غیر از نسخه وب، دو نسخه اندروید و آیفون هم دارد. می‌توانید با دانلود هر نسخه که مناسب گوشی هوشمند شما است از اپلیکیشن آن هم استفاده کنید.

برای دانلود نسخه اندروید کریپتو بابلز به این لینک در گوگل پلی مراجعه کنید.

برای دانلود نسخه آیفون هم به این لینک در اپل استور بروید.

نتیجه گیری

اگر یک معامله گر یا سرمایه گذار پیگیر بازار کریپتو هستید، استفاده از سایت Crypto Bubbles را به شما پیشنهاد می‌کنیم. راه مناسبی است برای تجسم واقعی هر آنچه که در بازار CryptoCurrency اتفاق می‌افتد. یکی از بهترین  ابزار این سایت، لینک سریع به کوین مارکت کپ و کوین گکو است. این ابزار بررسی کوین‌های جدید را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر دوست دارید با سایت‌های بیشتری در حوزه ارزهای دیجیتال آشنا شوید حتماً سری به مقالات این بازار بزنید.

سوالات متداول

  1. سایت کریپتو بابلز با چه صرافی های ارز دیجیتالی کار می‌کند؟
    لیست صرافی ها را می‌توانید در حباب هر کوین در کنار قسمت Trade یا در سمت راست فهرست کوین ها ببینید. همچنین در قسمت انتهایی سایت لیست کامل صرافی ها موجود است. این سایت بیشتر با صرافی های متمرکز و معتبر کار می‌کند، از جمله: بایننس،MEXC، ByBit، کو کوین، io و OKX.
  2. صرافی های همکار سایت Crypto Bubbles به ایرانی‌ها هم خدمات می‌دهند؟
    اگر در ایران هستید نمی‌توانید با صرافی بایننس کار کنید اما ایرانی‌های زیادی در صرافی KuCoin حساب دارند و با آن کار می‌کنند. همچنین صرافی MEXC یکی از صرافی‌های معتبری است که به ایرانی‌ها خدمات می‌دهد.
  3. امکان ترید از طریق سایت Crypto Bubbles وجود دارد؟
    شما به طور مستقیم نمی‌توانید در سایت کریپتو بابلز ترید کنید. برای ترید هر جفت ارز کافیست روی حباب آن کلیک کنید و روی یکی از صرافی‌هایی که ارز مدنظر را دارند، کلیک کنید.
  4. می‌توانم در کریپتو بابلز تحلیل کنم؟
    این سایت امکانات خوبی برای تحلیل و ساخت چک لیست های مختلف به معامله گرها ارائه می‌دهد. با این حال بهتر است صرفاً برای یک تحلیل فاندامنتالِ کلی از آن استفاده و بازار را مانیتور کنید. برای تحلیل های بیشتر نمودارها، اخبار و سنتیمنت بازار را در نظر بگیرید.
امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی