بروکر آلپاری
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بروکر آلپاری چیست؟ بررسی alpari از 0 تا 100

اگر قصد دارید بدانید که بروکر آلپاری چیست و با زیر و بم آن آشنا شوید، جای خوبی آمده‌اید! شما به عنوان یک سرمایه‌گذار در امور سرمایه‌گذاری خود به یک بروکر نیاز دارید و بروکر انتخابی شما باید از اعتبار کافی برخوردار باشد. در حال حاضر بروکر‌های متعددی وجود دارند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هر یک از این بروکرها یکسری خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهند. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی بروکر آلپاری و بررسی مزایای آن می‌پردازیم.

بروکر آلپاری چیست؟

بروکر آلپاری یک پلتفرم به منظور انجام امور مالی به صورت آنلاین می‌باشد که به صورت جهانی در حال فعالیت می‌باشد. این بروکر مختص به یک دارایی نمی‌باشد و از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان یک پلتفرم مالی بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری بازار فارکس شناخته می‌شود. این بروکر دارای یک دفتر مرکزی می‌باشد که در سنت وینسنت و گرنادینز واقع شده است.

 نقش بروکر در بازارهای مالی بسیار زیاد می‌باشد و اگر شما قصد دارید در بازارهای سرمایه‌گذاری از جمله فارکس سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید بهتر است یک بروکر دارای اعتبار و شناخته‌شده را به منظور انجام معاملات خود انتخاب کنید. شما به منظور اینکه درک بهتری از بروکر آلپاری داشته باشید می‌توانید به وبسایت رسمی این کارگزاری مراجعه کنید و فعالیت خود را در این کارگزاری آغاز کنید. جهانی بودن بروکر آلپاری باعث شده است که این کارگزاری دارای اعتبار بالایی باشد و معامله‌گران از سراسر نقاط دنیا از این بروکر در امور مالی خود استفاده کنند. آلپاری یک پلتفرم تجارت آنلاین می‌باشد که ۵۰ نوع دارایی را پشتیبانی می‌کند و بازار فارکس هم بخشی از دارایی‌های این بروکر محسوب می‌شود.

ویژگی های آلپاری چیست

ویژگی‌های آلپاری چیست؟

پلتفرم آلپاری همانطور که گفته شد به عنوان یک بروکر جهانی شناخته می‌شود و به همین دلیل معامله‌گران زیادی در بازارهای سرمایه‌گذاری با این بروکر آشنایی دارند. پس در مرحله اول بروکر آلپاری اولین و مهم‌ترین اصل یعنی اعتبار لازمه را دارا می‌باشد و همین موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران زیادی از این بروکر استفاده کنند.

بروکر آلپاری امکان تجارت در حوزه API را فراهم کرده است و این پلتفرم به عنوان یک بروکر تجارت آنلاین ابزارهای معاملاتی متنوعی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد، همچنین در این بروکر اطلاعاتی از قبیل تجزیه‌ تحلیل نمودارها توسط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار در دسترس شما قرار دارد. بروکر آلپاری به منظور استفاده در چندین دستگاه طراحی شده است و شما می‌توانید آن را در مرورگر خود و موبایل به صورت همزمان استفاده کنید. بروکر آلپاری فقط منحصر به افراد حرفه‌ای بازار نمی‌شود و معامله‌گران مبتدی نیز با توجه به سطح معاملاتی خود می‌توانند از ابزارهای معاملاتی این بروکر بهره‌مند شوند.

بروکر آلپاری از آنجایی که به عنوان یک بروکر جهانی شناخته می‌شود به بیش از ۷ زبان زنده دنیا دسترسی دارد و از نظر مقدار سپرده محدودیتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد نکرده است به این شکل که سرمایه‌گذاران حداقل با ۱ دلار سپرده نیز می‌توانند معاملات خود را در بازارهای مالی آغاز کنند و فضای کاربرپسند این بروکر باعث شده که همواره آلپاری به عنوان یک کارگزاری محبوب در میان مردم شناخته شود.

آیا آلپاری ایمن است؟

معمولا بیشتر پلتفرم‌های تجارت آنلاین بدون وجود یک نهاد نظارتی فعالیت خود را انجام می‌دهند و این موضوع باعث شده سرمایه‌گذاران بسیار زیادی دید خوبی به این پلتفرم‌ها نداشته باشند. هنگامی که یک بروکر بدون وجود یک نهاد نظارتی فعالیت خود را آغاز می‌کند تمامی مسائل را با توجه به صلاح دید خود حل می‌کند و این موضوع باعث می‌شود در خیلی از موارد سرمایه‌گذاران نارضایتی خود را در امور مالی ابراز کنند. در نتیجه پلتفرم‌های مالی که بدون نهاد نظارتی فعالیت می‌کنند دارای اعتبار زیادی نیستند و بسیاری از سرمایه‌گذاران دارایی خود را در اختیار این پلتفرم‌ها قرار نمی‌دهند.

بر‌وکر آلپاری به عنوان یک پلتفرم تجارت آنلاین به مدت ۲۴ سال فعالیت خود را در حوزه‌های مالی ادامه داده است. آلپاری دارای یک سیستم حساب شده می‌باشد و نهاد نظارتی FSA کنترل این پلتفرم تجاری را به دست گرفته است. فعالیت بروکر آلپاری توسط نهادهای مختلفی نظارت می‌شود و همین موضوع باعث شده است که این بروکر از اعتبار و امنیت بسیار زیادی برخوردار باشد. بروکر‌هایی که توسط نهادهای رسمی نظارت می‌شوند حق ایجاد تغییر در دارایی‌‌ها را ندارند و شما در هنگام دریافت وجه می‌توانید به صورت دقیق اطلاعات حساب و دارایی‌های خود را در اختیار داشته باشید.

درصورتی که یک بروکر مانند آلپاری به هر دلیلی قوانین وضع شده را نقض کند نهادهای نظارتی تاییدیه این بروکر را سلب می‌کنند و معامله‌گران به راحتی متوجه این نقض قوانین خواهند شد. به منظور مطلع شدن از اخبار مرتبط به بروکر آلپاری یا پلتفرم‌های تجاری مختلف می‌توانید از کانال‌های اطلاع‌رسانی آکادمی پارسیان بورس استفاده کنید و از اخبار روز مربوط به بازارهای مالی باخبر شوید (لینک کانال). شما منظور اینکه امور امنیتی را تا حد زیادی انجام داده باشید می‌توانید از حساب‌های بانکی مجزا برای سپرده‌گذاری استفاده کنید. شما می‌توانید از بانک‌های ردیف ۱ استفاده کنید تا سپرده‌گذاری خود را به صورت ایمن انجام دهید.

امنیت آلپاری

انواع حساب در بروکر آلپاری چیست؟

ما در مقاله‌ای جداگانه تحت عنوان انواع حساب های آلپاری، به‌طورکامل و از صفر تا صد به معرفی انواع حساب در آلپاری و تفاوت آنها پرداخته‌ایم که لازم است حتما مطالعه کنید!

بانک‌های Tier 1 چیست و کاربرد آن در آلپاری

همانطور که گفته‌ شد به سرمایه‌گذاران بروکر آلپاری پیشنهاد می‌شود که سرمایه‌ خود را در بانک‌های ردیف یک یا به عبارتی Tier 1 سپرده‌گذاری کنند، اما این بانک‌های Tier 1 چیست و چگونه کار می‌کند؟ بانک‌های ردیف یک از نظر نگهداری سرمایه‌ مشتری جز مطمن‌ترین بانک‌ها محسوب می‌شوند. اصطلاح Tier1 در واقع  به منظور توصیف قدرت مالی یک بانک استفاده می‌شود و بانک‌های Tier1 به عنوان پشتوانه از سرمایه اصلی و قدرتمندی استفاده می‌کند و سپرده افراد در برابر ضررهای مالی غیر منتظره نیز در امان هست. در صورتی که شما دارایی خود را در حساب‌ بانک‌های ردیف یک قرار دهید حتی اگر بروکر آلپاری از دسترس خارج شود دارایی شما تحت کنترل می‌باشد و در نهایت قابل برگشت است.

 با توجه به وجود حساب‌های ردیف یک در بروکر آلپاری می‌توان تشخیص داد که بروکر آلپاری از امنیت بالایی برخوردار می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را در این بروکر آغاز کنید. بروکر آلپاری مانند هر بروکر دیگر در بازارهای مالی سوددهی را برای شما تضمین نمی‌کند و در مرحله اول موفقیت در بازارهای مالی به مهارت شما بستگی دارد.

به عنوان یک سرمایه‌گذار شما ضرر را تجربه می‌کنید و در نهایت به سوددهی دست پیدا می‌کنید به همین دلیل دستخوش ضرر شدن شما ربطی به بروکر و میزان اعتبار آن ندارد. در هنگام استفاده از بروکر آلپاری بهتر است که جهت اطمینان دو حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. یکی از این حساب‌ها حالت دمو و آزمایشی دارد که شما می‌توانید جهت کسب تجربه معاملات خود را در حساب دمو آغاز کنید و حساب دیگری سپرده‌گذاری واقعی خود را شروع کنید. با استفاده از حساب آزمایشی می‌توانید از تحلیل بازار استفاده کنید که این موضوع باعث می‌شود آگاهی شما در دنیای معامله‌گری افزایش پیدا کند. با استفاده از حساب آزمایشی در بروکر آلپاری می‌توانید تا حد زیادی از ضرر در معاملات خود جلوگیری کنید.

مقایسه آلپاری با سایر بروکرها

شما به منظور اینکه با بروکر آلپاری آشنایی بهتری پیدا کنید بهتر است از نظر خدمات رسانی و موضوع‌های دیگر این بروکر را با سایر بروکرهای بازارهای مالی مقایسه کنید. بروکر آلپاری توسط یکسری نهادهای رسمی نظارت می‌شود به منظور بررسی این نهادها می‌توانید به سایت رسمی بروکر آلپاری مراجعه کنید. برای سرمایه‌گذاری در بروکر آلپاری یکسری قوانین و مقررات وجود دارد که در صورت پیروی از این قوانین مشکلی در روند معاملاتی شما ایجاد نخواهد شد. در حال حاضر نهادهای نظارتی در تلاش هستند که طرح‌های باز پرداخت و گزینه‌های حمایتی دیگر را در این بروکر ارائه کنند. سیستم‌های نظارتی بروکر آلپاری در تلاش هستند که اعتماد کاربران را جلب کنند و به همین منظور در تلاش هستند که در صورت ورشکستگی بروکر سپرده‌های معامله‌گران را باز گردانند. در واقع این برنامه‌ها به منظور تضمین اعتبار بروکر صورت می‌گیرد.

 بروکر آلپاری توسط نهادهای نظارتی مالی رسمی تنظیم شده است و اداره امور این بروکر توسط این نهادها بررسی می‌شود. نهادهای نظارتی روی رفتار کارگزاران نظارت دقیق دارند  و در هنگام بروز مشکل قادر خواهند بود اقدامات لازم را انجام دهند. توجه داشته باشید که پیش از اینکه تجارت آنلاین خود را آغاز کنید ، می‌توانید از وجود این سیستم‌های نظارتی اطمینان حاصل کنید و سپس با اطمینان بیشتر‌ی بروکر آلپاری را برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید.

بروکر آلپاری

آیا آلپاری معتبر است؟

هنگامی که قصد دارید یک بروکر را از لحاظ اعتبار بررسی کنید باید به یکسری فاکتورهای خاص توجه کنید، یک بروکر در صورتی که از اعتبار کافی برخوردار باشد توسط نهادهای نظارتی مورد تایید قرار می‌گیرد و در حال حاضر بروکر آلپاری مورد تایید سازمان FSA می‌باشد همچنین یک بروکر در صورتی که به عنوان یک بروکر جهانی شناخته شود از اعتبار زیادی برخوردار می‌باشد و بروکر آلپاری در حال حاضر به عنوان یک بروکر جهانی شناخته می‌شود.

 آلپاری یک پلتفرم جهانی می‌باشد و در بیش از ۱۹۴ کشور وجود به عنوان یک پلتفرم تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلپاری به عنوان یک پلتفرم تجارت جهانی در قاره‌های اروپا، آسیا، اقیانوسیه و آفریقا فعالیت می‌کند.  در حال حاضر بیش از ده هزار کاربر در بروکر آلپاری فعالیت می‌کنند و این کارگزاری از ۵۰ دارایی پشتیبانی می‌کند. آلپاری اطلاعات شخصی مشتریان خود را با استفاده از سیستم رمزگذاری SSL در رایانه‌های شخصی و سیستم‌های عامل تلفن همراه محافظت می‌کند.

کارمزد آلپاری

همانطور که می‌دانید بروکرهای فعال در بازارهای مالی به منظور ارائه خدمات یکسری هزینه‌های جانبی را از سرمایه‌گذاران دریافت می‌کنند که این هزینه‌ها به عنوان کارمزد در صرافی‌ها شناخته می‌شود. به عنوان یک مزیت در نظر داشته باشید که بروکر آلپاری برای حساب‌های غیرفعال کارمزدی دریافت نمی‌کند و همین موضوع باعث شده بروکر آلپاری نسبت به بروکر‌های دیگر از محبوبیت بیشتری برخودار باشد. همچنین بروکر آلپاری بابت سپرده‌گذاری سرمایه‌گذاران کارمزدی دریافت نمی‌کند و شما تنها در صورت پرداخت معاملات ملزم به پرداخت کارمزد می‌باشید. همچنین بروکر آلپاری یکسری ابزارهای معاملاتی دارد که در کنار خدمات مالی به شما ارائه می‌کنند.

شما به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق در بحث مدیریت سرمایه حتما باید به کارمزد صرافی توجه کنید و بدانید چند درصد از معاملات خود را باید به بحث کارمزد اختصاص دهید. کارمزد بر روی سوددهی و ضرر شما در معاملات تاثیر بسیار زیادی دارد.  همانطور که گفته شد آلپاری برای حساب‌های غیر فعال کارمزدی دریافت نمی‌کند و تنها در صورت غیرفعال شدن حساب یک نوع کارمزد دیافت می‌‌شود که آن کارمزدی است که از بروکر از مشتری دریافت می‌کند تا خسارت وارد شده به مجموعه را جبران کنند.

 بروکرها براساس برنامه‌ریزی‌های خود یکسری الزامات خاصی برای فعالیت تجاری شما تعیین می‌کنند که براساس شرایط و ضوابط حساب‌ها، مشتریان باید آن‌ها را رعایت کنند. اگر حساب معاملاتی سرمایه‌گذاران در طی یک بازه زمانی خاص که توسط بروکر تعیین شده است، فعالیت نداشته باشد، امکان دارد که کارمزد عدم فعالیت از آن‌ها دریافت شود.بروکر آلپاری برای اینکه بتواند ابزارهای CFD را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد، کارمزد دریافت می‌کند.

حداقل سپرده الپاری

حداقل سپرده آلپاری

یکی از مزایایی که باعث شده بروکر آلپاری توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار گیرد بدون محدودیت بودن سپرده شما می‌باشد. بسیاری از سرمایه‌گذاران در بروکرها به دلیل محدودیت سپرده‌گذاری با مشکل مالی مواجه می‌شوند اما شما در بروکر آلپاری می‌توانید حداقل با ۱ دلار سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید که این روش باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی معاملات خود را در بروکر آلپاری آغاز کنند.

نحوه شارژ حساب آلپاری

اگر قصد دارید با نحوه واریز و برداشت در بروکر آلپاری آشنا شوید، لازم است حتما مقاله شارژ حساب آلپاری را از بلاگ پارسیان بورس مطالعه نمایید.

کلام نهایی

به منظور سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی از جمله فارکس شما نیاز به یک بروکر دارید که به عنوان پل ارتباطی در بازار ایفای نقش کند و دارایی خود را نزد بروکر سپرده‌گذاری کنید. در حال حاضر بروکرهای متعددی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها دارای سطح امنیتی متفاوتی می‌باشند و از نظر خدمات رسانی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما در مورد اینکه بروکر آلپاری چیست و بررسی کارایی این بروکر در بازارهای مالی به‌طورکامل صحبت کردیم!

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • آیا این درسته که، کارگزاری آلپاری در حال حاضر در سنت وینست و گرنادینز [Financial Services of Saint Vincent and Grenadines] ثبت بوده، اما سنت وینسنت، دیگر به بروکرهای فارکس، مجوز و رگولیشن، اعطا نمی کند؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      9 دی 1402 18:00

      سلام دوست بزرگوار
      صحت این موضوع رو نمی توانیم تایید کنیم ولی در جریان باشید که در صورت هرگونه اتفاقی رگولاتوری ها برای ایرانیان کاربردی ندارند.

      پاسخ
  • فرهادی
    5 دی 1402 00:15

    وقتتون بخیر، من جایی خوندم که بروکر alpari، در آغاز فعالیت خود در سنت ویسنت، توانست موفق به اخذ مجوز فعالیت در آنجا با شماره ثبت [20389 IBC 2012] شده. آیا این ادعا درسته؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      9 دی 1402 17:49

      سلام دوست بزرگوار
      مدارک و مستندات مربوط به مجوزات هر بروکر رو از روی وبسایت بروکر مورد نظرتون چک بفرمایین.

      پاسخ
  • سلام من دو سال هست تو حساب آلپاری خودم فعالیت نداشتم ، حسابم غیر فعال شده ، حسابم رو شارژ کنم ، خود به خود فعال میشه ؟ کارمزد چقدر میگیره ؟ ممنون اگه راهنمایی کنید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      11 دی 1402 11:04

      سلام دوست بزرگوار
      از طریق پشتیبانی خود بروکر آلپاری این مورد را جویا بشید.

      پاسخ
  • شیرین ربانی
    3 بهمن 1402 12:18

    سلام وقت بخیر ببخشید من توی مجله اقتصاد ژورنال خوندم آلپاری سرویس کش بک هم داره خواستم بدونم درسته؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی