انواع حساب در بروکر آلپاری فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

انواع حساب در بروکر آلپاری✔ و شرایط معاملاتی آن در فارکس

در این مقاله  از آکادمی پارسیان بورس می‌خواهیم درباره یکی از بروکر های فارسی زبان پر استفاده در بازار فارکس به نام بروکر الپاری معرفی کرده و در این مقاله ما قصد داریم به انواع حساب در بروکر آلپاری فارکس در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌گیرد صحبت کنیم و مزایا و معایب و ویژگی های هر یک از حسابهای آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

آلپاری چیست؟

آلپاری یکی بروکرهای معروف فارکس بین ایرانیان است که در مقاله‌ای تحت عنوان آلپاری چیست به‎‌طورکامل به آن پرداخته‌ایم، اما در این مطلب انواع حساب در آن را به صورت تخصصی به شما توضیح خواهیم داد.

انواع حساب در بروکر آلپاری

آلپاری یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین بروکرهای بازار فارکس در بین ایرانیان می باشد. یکی از ویژگی‌های مهم آلپاری که باعث شده است توجه تعداد بسیار زیادی از فارسی زبانان به آن جلب شود، پشتیبانی از زبان فارسی می باشد به گونه‌ای که استفاده از این برنامه به راحتی برای هر کسی که به زبان فارسی سخن می گوید امکان پذیر می باشد.

علاوه بر این قابلیت بسیار خوب حساب در بروکر آلپاری از انواع مختلفی از حسابهای معاملاتی پشتیبانی می کند که هر کدام از این حساب ها می تواند ویژگی ها و امکانات خاص و مهمی را در اختیار تریدر ها قرار دهد.

همه چیز در مورد بروکر آلپاری

حساب های کاربری ارائه شده در بروکر آلپاری را میتوان دسته دسته اصلی تقسیم بندی کرد:

۱)حساب های حقیقی

۲)حساب های مجازی یا دمو

۳)حساب های پم PAMM

در ادامه این مقاله که جزوی از مباحث مهم دوره آموزش فارکس در مشهد آکادمی پارسیان بورس می باشد، درباره هر کدام از حسابهای معاملاتی ذکر شده در بروکر آلپاری بحث کرده و ویژگی های آنها را برای شما بیان می کنیم. گفتنی است پارسیان بورس درحال گسترش دوره‌های حضوری فارکس خود در سراسر کشور است، از صفحه آموزش فارکس می‌توانید لیست این دوره‌ها را مشاهده کنید!

حساب مجازی یا دمو در بروکر آلپاری:

قبل از اینکه با مفهوم حساب مجازی یا دمو و امکانات و ویژگی های آن آشنا شویم می خواهیم به معرفی دو عدد از برنامه های ارائه شده در زمینه بازار فارکس که از بروکر آلپاری نیز پشتیبانی می کنند نام ببریم. برنامه متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ دو عدد از کاربردی ترین برنامه های ارائه شده در زمینه بازار فارکس می باشد که شما می توانید به راحتی از برنامه گوگل پلی آن را دانلود و استفاده کنید.

منظور از حساب مجازی یا دمو نوعی از حسابهای معاملاتی می باشد که احتیاج به واریز کردن پول از سمت شخص استفاده کننده و یا همان تریدر ندارد، در واقع این حساب شما را در فضای واقعی بازار قرار می‌دهد و مقداری پول که آن نیز توسط خود شما انتخاب می شود در حساب معاملاتی شما قرار می دهد و شما می توانید با استفاده از آن پول و جفت ارز ها و یا سهام هایی که در بروکر آلپاری در اختیار شما قرار داده می شود معاملات خود را انجام داده و به آزمودن دانش و اطلاعات خود در زمینه معاملات در بازار فارکس بپردازید.

در حقیقت مقدار پولی که شما وارد هر معامله می کنید پولی مجازی است و هیچ تاثیری بر روند معاملات سهم ندارد فقط این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که دانسته های خود را در زمینه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیازمایید بدون این که هیچ ضرری متحمل بشوید.

انواع حساب در بروکر آلپاری

انواع حساب حقیقی در بروکر آلپاری

در این قسمت می خواهیم درباره حساب های واقعی نظیر (حساب Nano MT4، حساب Standard MT4، حساب Standard MT5، حساب ECN MT4، حساب ECN MT5، حساب Pro ECN MT4، حساب پم بروکر آلپاری) که میتوان در بروکر آلپاری افتتاح کرد صحبت کنیم.

این حساب ها  برخلاف حساب دمو و مجازی نیاز به واریز پول از سمت شخص باز کننده حساب دارد و تمام ضرر و زیان وی بر اساس اتفاقات صورت گرفته در معاملات او را محاسبه می شود و به پول و اضافه و از آن کم خواهد شد.

حساب Nano MT4

حساب نانو چیست ؟ ابتدا می خواهیم درباره حساب نانو صحبت کنیم. حساب نانو  حسابی می باشد که بسیار مورد استفاده کسانی که به تازگی وارد بازار فارکس شده اند قرار می گیرد، علاوه بر افراد ذکر شده معامله گران حرفه ای و با تجربه هم که دوست دارند استراتژی هایی با ریسک پایین در پیش بگیرند میتوانند از این نوع حساب معاملاتی بروکر آلپاری استفاده می کند.

از ویژگی های حساب نانو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موجودی حساب شما در حساب نانو بر اساس سنت نمایش داده میشود.
  • از جمله ابزارهایی که در این حساب معاملاتی در اختیار تریدر ها قرار می گیرد می توان به ۳۳ جفت ارز و دو فلز اشاره کرد.
  • پشتیبانی از بیشتر استراتژی های تجاری مانند اسکالپینگ
  • استاپ لاست ۱۰ درصدی
  • انجام معاملات سریع
  • حداکثر حجم معاملات ۱۰۰لات
  • ماکزیمم معاملات باز : ۲۵۰ معامله
  • امکان معامله بر روی همه ی نماد ها به جز ارز های دیجیتال

حساب Standard MT4

حساب استاندارد که در برنامه متاتریدر ۴ در اختیار تمام تریدرها قرار می‌گیرد حسابی است که می تواند به آسانی توسط کسانی که دارای اطلاعات کافی از بازار فارکس هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

برخی از ویژگی های ارائه شده در حساب استاندارد بروکر آلپاری به شرح زیر می باشد:

  • ارز پایه مورد استفاده در این حساب دلار و یورو می باشد
  • دادن امکان معامله در ۳۳ جفت ارز و دو فلز به تریدر ها
  • تعداد معاملات باز : ۵۰۰ معامله
  • حساب معاملاتی بدون بهره
  • انجام معاملات سریع
  • اردر گذاری سریع

Standard MT5

از نظر کارکرد و کارایی این حساب استاندارد نیز کاملاً مشابه حساب قبلی می باشد، تنها تفاوتی که در بین این دو حساب می توانیم مشاهد کنیم، پلتفرم ارائه دهنده آن ها می باشد به گونه‌ای که این حساب توسط اپلیکیشن متاتریدر ۵ در اختیار تریدر ها قرار داده میشود و محدودیت دیگری که این حساب دارد این است که، این حساب نیازمند حداقل موجودی ۱۰۰ دلار یا یورو می باشد.

بخشی از ویژگی های ارائه شده توسط این حساب بروکر آلپاری شامل:

  • قابلیت پشتیبانی از ۲۲ رمز ارز
  • بدون اسپرد
  • اسپرد شناور
  • معاملات سریع

حساب ها Standard MT5

ECT MT4

حساب ای سی ان که در اپلیکیشن متاتریدر ۴ در بروکر آلپاری در اختیار تریدر ها قرار می گیرد مخصوص استفاده تریدر های حرفه ای و با تجربه می باشد که دوست دارند در یک محیط تجارت اتوماتیک به انجام تراکنش ها و معاملات خود بپردازند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این حساب تجاری که باعث افزایش سرعت در انجام معامله ها شده عدم دریافت بهره می باشد، به این صورت که این حساب بهره ی هر معامله را در اسپرد آن حساب می کند.

حال به معرفی برخی از ویژگی های این حساب به صورت خلاصه می پردازیم:

  • بدون بهره بودن این حساب معاملاتی
  • اسپرد متغیر و محاسبه بهره در آن
  • پشتیبانی از ارز های دیجیتال و شاخص های بورس آمریکا

انواع حساب ها - آی بی IB بروکر آلپاری در ایران

حساب ECN MT5

این حساب نیز از نظر ویژگی ها و شیوه استفاده کاملا مشابه حساب قبلی می باشد با این تفاوت که اپلیکیشن مورد نیاز برای استفاده از متاتریدر ۵ بوده و برخلاف حساب قبلی دارای محدودیت حداقل موجودی حساب به میزان ۵۰۰ دلار یا یورو می باشد. اسپرد محاسبه شده در این حساب معاملاتی صفر است اما کارمزد بروکر در هنگام استفاده از این حساب معاملاتی شش دلار می باشد.

حتما بخوانید:

حساب Pro ECN MT4

از جمله ویژگی هایی که بروکر آلپاری برای این نوع حساب خود که در اختیار تریدر ها قرار داده است میتوان نام برده این است که با استفاده از تکنولوژی ای سی ان در این حساب، تمامی سفارشات و اردر های تریدر ها بدون تأخیر زمانی ارسال و ثبت میشود.

از دسترسی های این حساب کاربری میتوان به دسترسی به ۲۶ جفت ارز، دو نماد سی اف دی کالا، شش نماد شاخص بازار، یک نماد ارز دیجیتال و دو فلز گرانبها اشاره کرد.  محدودیتی که این حساب همانند حساب قبلی دارد، محدودیت حداقل موجودی حساب به میزان ۵۰۰ دلار یا یورو می باشد. اسپرد حساب صفر و کارمزد بروکر در استفاده از این حساب مبلغ شش دلار می باشد .

حساب پم PAMM در بروکر آلپاری

یکی از بهترین حسابها و درواقع یک از جالب ترین امکاناتی که بروکر آلپاری در اختیار تریدر های استفاده کننده از آن قرار داده است، حساب پم می باشد. این حساب مخصوص کسانی میباشد که مایل به سرمایه گذاری در بازار فارکس بوده اما وقت تحلیل و یادگیری این بازار را ندارند.

نحوه کارکرد این حساب بروکر آلپاری به این گونه است که شما پس از افتتاح این حساب و شارژ کردن موجودی حساب خود این موجودی را در اختیار تریدرهای باتجربه که در بازار فارکس در حال فعالیت می باشند قرار داده و آنها با پول شما معامله کرده و در ازای فعالیتی که بر روی دارایی شما انجام می دهند از شما کارمزد دریافت می کنند.

حساب پم PAMM چیست و چه کاربردی دارد

کدام حساب بروکر آلپاری بهتر است؟

همانطور که در توضیحات هر حساب کاربری بروکر آلپاری اشاره کردیم هر کدام از این حساب ها ویژگی های خاص خود را دارند و در واقع اینکه شما از کدام یک از این حساب ها استفاده کنید بستگی به شرایط و وضعیت اطلاعاتی شما در بازار فارکس و یا ارزهای دیجیتال دارد.

برای مثال اگر شما می خواهید اطلاعات و داده های خود را در زمینه بازار فارکس و ارز های دیجیتال مورد آزمایش و آزمون قرار دهید می توانید از حسابهای دمو استفاده کنید که هیچ ضرری را متحمل شوید و به راحتی به آزمون و خطا در بازار فارکس بپردازید.

تفاوت حساب های آلپاری

اگر شما می خواهید با مقداری پول کم معاملات خود را در بازار فارکس انجام دهید می توانید از حساب های نانو استفاده کنید. در این حساب همانطور که گفته شد واحد معاملاتی ما سنت می باشد، این به این معنی است که اگر شما حتی مبلغ یک دلار را در حساب معاملاتی خود واریز کنید موجودی شما ۱۰۰۰ سنت نمایش داده میشود و شما می توانید با این هزار سنت به انجام معاملات خود بپردازید و ریسک ضرر کردن را برای خود کاهش دهید.

کدام حساب آلپاری بهتر است؟

اما اگر شما تریدر با تجربه ای در زمینه فارکس هستید می توانید از حساب های استاندارد در هر کدام از متاتریدر های ۴ و یا ۵ استفاده کنید که در این نوع حساب ها شما میتوانید با حتی ۲۰ دلار شروع به انجام معاملات خود کنید به صورت کلی می توانیم بگوییم که این دو حساب یعنی حساب نانو و حساب استاندارد برای شروع کار در بازار فارکس حساب های خوب و کاربردی محسوب می شود.

اگر شما وقت کافی برای انجام معاملات در بازار فارکس را ندارید اما دوست دارید که پول خود را در بازارهای معاملاتی سرمایه گذاری کنید می توانید از حساب  پم PAMM استفاده کنید  و در نهایت افرادی که تجربه، دانش و اطلاعات بسیار زیادی در زمینه ارز های دیجیتال و فارکس دارند میتوانند از حسابهای پرو برای انجام معاملات خود استفاده کنند.

حساب بدون سواپ آلپاری

در آلپاری حساب های اسلامی بدون سوآپ برای حساب های معاملاتی متاتریدر 4 در دسترس است که به مشتریان این امکان را می دهد تا به جای پرداخت سوآپ، بسته به جفت ارز یا تعداد لات های باز، 3 دلار کمیسیون ثابت به ازای هر لات بپردازند.

3.8/5 - (13 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • عالی

    پاسخ
  • اینکه میگید :اسپرد حساب صفر و کارمزد بروکر در استفاده از این حساب مبلغ شش دلار می باشد رو متوجه نمیشم . دقیقا کی اون شش دلار رو قراره بگیره؟! به محض ایجاد حساب؟! بعد از هر معامله؟! به عنوان کمیسیون؟! موقع هر برداشت؟! . وقتی نوشتید اسپرد صفر یعنی کارمزد صفر . بعد دوباره اون کارمزد شش دلار از کجا اومده ؟! شاید منظورتون به ازای هر لات معامله کردن شش دلار کسر میشه ؟!! نمیدونم منظورتون دقیقا از کارمزد شش دلار چیه … و اینکه من دنبال حسابی هستم که اسپرد یا کارمزد خام به من بده یعنی هیچ نوسانی و شناوری از بابت اسپرد وجود نداشته باشه یعنی خط اسک وجود نداشته باشه و تنها اون خط قیمت دیده بشه . اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنونتون میشم با سپاس و درود فراوان

    پاسخ
    • کارمزد 6 دلار یعنی به ازای هر لات معامله 6 دلار کارمزد از حساب موقع بستن معامله کسر میشه

      پاسخ
  • سلام.درecn5 میگید اسپرد صفر است.یعنی قیمت و خرید و فروش یکی است؟ خوب البته کارمزد میگیرید.ولی سود اسپرد را در این حساب خاص بخشیدید به تریدر/. لطفا بگید چون میخوام عنقریب یه حساب باز کنم و باید کمی اطلاعات راجع بهش داشته باشم.ممنون

    پاسخ
  • سلام. وقت بخیر. می خوام هج رو فعال کنم در آلپاری
    . چکار کنم؟

    پاسخ
  • hamidreza
    5 دی 1402 00:28

    درود و وقت بخیر. مرسی از مطالب خبوتون . من یک سوال داشتم. حساب نانو الپاری تنها بر روی پلتفرم معاملاتی metatrader 4 قابل انجام است؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      9 دی 1402 17:47

      سلام دوست بزرگوار
      ممنون از توجه شما
      بله روی متاتریدر4 ارائه میشه

      پاسخ
  • عالی بود، آیا در کارگزاری alpari معاملات در حساب ecn، در دو پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 قابل اجرا هست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی