بهترین نرم افزار فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی 8 مورد از بهترین نرم افزارهای فارکس

فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی است و هزاران نهاد و شخص حقیقی و حقوقی در این بازار فعالیت دارند. در چنین بازار بزرگی، مزیت‌های کوچک باعث برتری می‌شود. یکی از این مزیت‌ها، مسلط بودن به نرم افزارهایی است که در خرید و فروش به شما کمک می‌کنند. در این مطلب از آکادمی پارسیان بورس قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزارهای فارکس بپردازیم و ببینیم که این نرم افزارها چطور می‌توانند به شما در مسیر سوددهی کمک کنند. با ما همراه باشید.

نرم افزار فارکس چیست؟

نرم افزار فارکس به برنامه‌های کامپیوتری اطلاق می‌شود که فعالیت‌های معاملاتی آنلاین ارزهای فارکس را تسهیل می‌کنند. این نرم افزارها برای کمک به معامله‌گران در تجزیه و تحلیل داده‌های بازار، اجرای معاملات و مدیریت کارآمد حساب‌های معاملاتی طراحی شده‌اند.

نرم‌افزار معاملات فارکس می‌تواند از نظر پیچیدگی متفاوت باشد، از ابزارهای نموداری ساده گرفته تا پلتفرم‌های معاملاتی جامع که طیف وسیعی از ویژگی‌ها و عملکردها را ارائه می‌دهند. معامله‌گران از این نرم افزار برای تصمیم‌گیری آگاهانه، ردیابی روند بازار و اجرای معاملات در بازار جهانی فارکس به صورت 24 ساعته استفاده می‌کنند.

امروزه نرم افزارهای زیادی وجود دارند که امکانات ساده برای ترید را فراهم می‌کنند. با این حال، بهترین نرم افزارها به ارائه ابزارهای ساده اکتفا نمی‌کنند بلکه با ارائه سیگنال، استراتژی معاملاتی، ارائه فضا برای کدنویسی استراتژی، بک تست، داده‌های مهم و … فضا را برای کسب سود راحت‌تر کرده‌اند.

معرفی بهترین نرم افزار فارکس

معرفی بهترین نرم افزار ترید فارکس

بدون شک امکاناتی که نرم افزارهای ترید ارائه می‌دهند، امکاناتی است که نباید به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. امکان تنظیم حدضررهای مختلف، باز کردن و بستن پوزیشن‌ها به صورت خودکار، کشف ترند و … از ساده‌ترین امکاناتی است که می‌توانند در اختیار شما قرار دهند. در ادامه مروری بر بهترین نرم افزارهای فارکس خواهیم انداخت و خواهیم دید که هر یک چه ویژگی دارند.

البته قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با بهترین نرم افزارهای فارکس صحبت کنیم باید این را بدانید که نرم افزارها نمی‌توانند برای افرادی که اطلاعات کاملی از بازار فارکس ندارند، معجزه کنند. در واقع شما باید تریدر یا معامله‌گر باشید تا بتوانید با کمک این ابزارها، معاملات خود را به شکل بهتری پیش ببرید.

این را نیز باید بدانید که اگر بدون داشتن دانش کافی وارد این بازار شوید، قطعا هیچ سودی به دنبال نداشته و حتی ممکن است با ضررهای زیادی مواجه شوید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم آموزش فارکس را جدی بگیرید. به این صورت به فردی حرفه‌ای تبدیل خواهید شد و می‌توانید سرمایه خود را در بازار بورس جهانی، چندین برابر کنید.

1. نرم افزار پیپس آلرت

نرم افزار پیپس الرت

یکی از بهترین نرم افزارهای ترید فارکس، پیپس آلرت است که توسط شرکتی با همین نام در سال 2017 طراحی شده است. کار این نرم افزار، سیگنال‌دهی است. الگوریتم‌های این نرم افزار به طور خودکار بازار را رصد می‌کنند و بهترین فرصت‌های ترید را به شما می‌دهند.

با استفاده از پیپس آلرت شما می‌توانید حدوداً 7 سیگنال در روز را دریافت کنید و اقدام به کسب سود کنید. این نرم افزار همچنین امکان اتصال به متا تریدر 4 و 5 را دارد و همچنین در نسخه‌های وب، اندرید و … قابل دسترسی است. این نرم افزار البته رایگان نیست و برای خرید آن باید حق اشتراک بپردازید. از دیگر ویژگی‌های دیگر پیپس آلرت این است که می‌توان روی هر بروکری سیگنال‌های آن را پیاده سازی کرد.

2. نرم افزار ام تی 4 (MetaTrader 4)

متاتریدر 4

متاتریدر 4 (MT4) یک نرم افزار ترید فارکس است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو بهترین نرم افزارهای فارکس است. این نرم افزار کاربردهای دیگر خارج از بازار فارکس هم دارد اما بیشتر استفاده از آن برای فارکس است.

MT4 که توسط شرکت روسی MetaQuotes Software Corp ساخته شده است، اولین بار در سال 2005 منتشر شد و به سرعت در بین معامله‌گران و بروکرها در سراسر جهان محبوبیت یافت. از جمله مهمترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رابط کاری ساده و جذاب
    MT4 یک رابط بصری و کاربرپسند ارائه داده است که هم برای معامله‌گران تازه‌کار و هم برای معامله‌گران با تجربه جذاب است. ابزارهای نمودار، شاخص‌های فنی و عملکردهای مدیریت سفارش آن به راحتی قابل دسترس و سفارشی‌سازی هستند.
  2. نمودار پیشرفته
    این پلتفرم قابلیت‌‌هایی از جمله ارائه بازه‌های زمانی مختلف، انواع نمودارها و بیش از 30 اندیکاتور تکنیکال را دارد. معامله‌گران می‌توانند داده‌های بازار را با این نرم افزار به طور موثر تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.
  3. ترید خودکار
    MT4 به دلیل پشتیبانی از معاملات الگوریتمی مشهور است. معامله‌گران می‌توانند برای اجرای معاملات بر اساس استراتژی‌های از پیش تعریف شده، که اسکریپت‌های معاملاتی خودکار هستند، ترید کنند.
  4. بک تست
    معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را با استفاده از داده‌های تاریخی آزمایش کنند تا بقای آن‌ها را قبل از اعمال آن در معاملات زنده ارزیابی کنند. این ویژگی به اصلاح و بهینه‌سازی رویکردهای معاملاتی کمک می‌کند.

3. نرم افزار ام تی 5 (MetaTrader 5)

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای فارکس متا تریدر 5 است. متا تریدر MetaTrader 5 (MT5) یک نرم افزار ترید قدرتمند و همه کاره است که توسط MetaQuotes Software Corp توسعه یافته است. این پلتفرم جانشین MetaTrader 4 (MT4) شده است و مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد که برای رفع نیازهای معامله‌گران در بازارهای مالی مختلف طراحی شده اند.

ویژگی های کلیدی متاتریدر 5 عبارتند از:

  1. پشتیبانی از چند دارایی
    MT5 محدود به معاملات فارکس نیست، بلکه امکان ترید در طیف گسترده‌تری از دارایی‌ها، از جمله سهام، کالاها، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال را نیز فراهم می‌کند. این انعطاف پذیری آن را برای معامله‌گران با علایق مختلف جذاب می‌کند.
  2. تایم فریم های‌پیشرفته
    MT5 تایم فریم‌های اضافی از جمله نمودارهای 2 دقیقه‌ای و 8 ساعته را ارائه داده و گزینه‌های بیشتری نسبت به نسخه قبلی برای تریدرها به همراه دارد.
  3. عمق بازار (DOM)
    معامله‌گران می‌توانند به DOM دسترسی داشته باشند که عمق و نقدینگی بازار را به صورت بلادرنگ نمایش می‌دهد و امکان تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری برای معاملات را فراهم می‌کند.
  4. تقویم اقتصادی
    MT5 دارای یک تقویم اقتصادی یکپارچه است که معامله‌گران را در مورد رویدادهای اقتصادی آینده و تأثیر بالقوه آن‌ها بر بازارها مطلع می‌کند.

4. نرم افزار سیگنال استارت

نرم افزار سیگنال استارت برای فارکس

Signal Start یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای فارکس است که خدماتی را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به کپی تریدینگ و دنبال کردن سیگنال‌های معاملاتی از معامله‌گران با تجربه و موفق ارائه می‌دهد. این نرم افزار به عنوان یک پلتفرم واسطه‌ای عمل می‌کند که ارائه دهندگان سیگنال (معامله کنندگان با تجربه) را با دنبال کنندگان (سرمایه‌گذاران یا معامله‌گران دیگری که به دنبال تکرار استراتژی‌های موفق هستند) متصل می‌کند.

بهترین نرم افزار فارکس برای اندروید چیست؟

در ادامه مروری بر نرم افزارهایی خواهیم انداخت که نسخه اندروید آن‌ها جزو بهترین ابزارهای ترید هستند. با ما همراه باشید.

1. اپلیکیشن زی فارکس

اپلیکیشن زی فارکس

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای فارکس، اپلیکیشن زی فارکس است که امکان ترید در فارکس را برای جفت‌های معاملاتی بزرگ، کوچک و حتی کم عمق (مانند ارزهای کشورهایی که توسعه پایدار ندارند) را فراهم کرده است. از جمله ویژگی‌های خاص این نرم افزار، امکان تبادل ارزهای دیجیتال با ارزهای فارکس است. همچنین این نرم افزار امکان اتصال مستقیم به متاتریدر 5 را دارد و سیگنال‌های دریافتی را می‌تواند با وصل کردن این دو پلتفرم به هم پیاده سازی کرد.

با این حال، وجه تمایز زی فارکس با دیگر نرم افزارهای فارکس در این نیست. در داخل سرویس‌های این نرم افزار، داده‌های ویژه‌ای مانند تحلیل‌های روزانه بازار، هفتگی و همچنین امکان رصد بازار به صورت لحظه‌ای وجود دارد. در واقع این نرم افزار بخشی تحقیقاتی ارائه کرده است که تحلیل‌های جدید را با روش‌های علمی در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

همچنین اگر علاقه‌مند به ترید در کامیودیتی‌ها هستید، یا به صورت کلی، قصد دارید که ترید در بازار فارکس را آغاز کنید اما بازارهای معاملاتی دیگر مانند انرژی، طلا، کریپتو و … نیز برایتان مهم است و نیاز به جا به جایی دارایی‌ها دارید، این نرم افزار جزو بهترین نرم افزارها برای شما محسوب می‌شود.

2. اپلیکیشن متا تریدر 4

نسخه اپلیکیشن متا تریدر 4 از جمله بهترین نرم افزارهای فارکس است که جزو پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید برای ترید در فارکس نیز محسوب می‌شود. این نرم افزار تمامی قابلیت‌های خاص تریدر 4 در نسخه‌های دیگر (از معاملات الگوریتمیک تا نمودارهای پیشرفته) را ارائه داده است.

این اپلیکیشن با نسخه غیراندرویدی همین نرم افزار هماهنگ است و در واقع هر معامله‌ای که در نسخه اصلی متاتریدر انجام داده باشید، در این نرم افزار نیز قابل مشاهده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه اندوریدی این اپلیکیشن، امکان ایجاد قفل‌های مخصوص در گوشی‌های اندرویدی است. امنیت بالا، بهبود دهنده استراتژی‌ها، امکان هج کردن و پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی برای ایجاد استراتژی‌های معاملاتی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از متا تریدر 4 است.

3. اپلیکیشن نت دانیا استاک

اپلیکیشن نت دانیا

نرم افزار NetDania یک نرم افزار معاملاتی محبوب است که داده‌های معاملاتی فراوانی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نرم افزار NetDania اغلب توسط معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و متخصصان مالی برای دسترسی به داده‌های بازار به صورت بلادرنگ، انجام تحلیل تکنیکال و تصمیم‌گیری آگاهانه در معاملات استفاده می‌شود.

امکانات بی‌شمار این نرم افزار شامل ارائه نمودارهای پیشرفته، امکان شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها و هشدارها، ایجاد واچ لیست از ارزهای مختلف، ارائه اخبار تازه و همچنین داده‌های معاملاتی است. حتی اگر قصد ترید در بازار فارکس را نداشته باشید، این نرم افزار می‌تواند برای بیرون کشیدن اطلاعات از بازارهای مالی برای شما مفید باشد. داده‌های به روز و تحلیل‌هایی که در این اپلیکیشن پیدا خواهید کرد بین سایر نرم افزارهای فارکس ارائه شده، منحصر به فرد است.

4. اپلیکیشن این وستینگ

نرم افزار investing در فارکس

این وستینگ یکی دیگر بهترین نرم افزارهای فارکس است که طیف گسترده‌ای از اطلاعات و ابزارهای مالی از جمله نرم افزار معاملات فارکس را ارائه می‌دهد. این پلتفرم به عنوان یک منبع جامع برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که به دنبال مشارکت در بازار ارز خارجی (فارکس) و همچنین سایر بازارهای مالی هستند، عمل می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی نرم افزار معاملات فارکس Investing و خدمات آن عبارتند از:

  1. ارائه قیمت لحظه‌ای فارکس
    این نرم افزار به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا نرخ‌های جفت ارزهایی که در بازار دچار نوسان هستند را به صورت دقیق مشاهده کنند.
  2. نمودار پیشرفته
    این پلتفرم ابزارهای نموداری پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا حرکت‌های قیمت فارکس را با شاخص‌های تکنیکال مختلف، ابزارهای ترسیم و انواع نمودار تجزیه و تحلیل کنند. این امر تحلیل تکنیکال را برای معامله‌گران تسهیل می‌کند.
  3. تقویم اقتصادی
    یک تقویم اقتصادی در این نرم افزار وجود دارد که اطلاعاتی در مورد رویدادهای اقتصادی آتی، اطلاعیه‌ها و انتشار داده‌هایی ارائه می‌دهد که ممکن است بر بازارهای فارکس تأثیر بگذارد. معامله‌گران می‌توانند از این تقویم برای برنامه‌ریزی استراتژی‌های معاملاتی خود استفاده کنند.
  4. مدیریت پورتفولیو
    برخی از نسخه‌های این پلتفرم ابزارهای مدیریت پورتفولیو را برای ردیابی و مدیریت حساب‌ها و پوزیشن‌های خرید و فروش ارائه می‌کنند.

بهترین نرم افزار بک تست فارکس چیست؟

همانطور که می‌دانید بک تست یکی از مهمترین فعالیت‌های تریدرها برای کسب سود در بازار فارکس است. به فرآیند ارزیابی عملکرد یک استراتژی یا سیستم معاملاتی با استفاده از آن در داده‌های تاریخی بازار برای شبیه‌سازی نحوه عملکرد آن در گذشته، بک تست می‌گویند.

هدف اولیه از بک تست، ارزیابی قابلیت و اثربخشی یک استراتژی معاملاتی قبل از به خطر انداختن سرمایه واقعی در معاملات زنده است. فرآیند بک تست معمولاً به این صورت است که فضایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در بازاری واقعی ولی با سرمایه‌ای غیرواقعی ترید خود را انجام بدهید.

سپس این نرم افزارهای فارکسی هستند که عملکرد شما را ارزیابی می‌کنند و به شما می‌گویند که آیا استراتژی شما مناسب ورود به بازار هست یا خیر.

اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که قابلیت‌های مختلفی داشته و هر کدام برای نوع خاصی از استراتژی ترید یا کاربران مناسب هستند:

  • Metatrader 4
  • Tradingview
  • AmiBroker
  • Multichart
  • Ctrader
  • NinjaTrader

نتیجه گیری

در این مطلب نگاهی به بهترین نرم افزارهای فارکس انداختیم و دیدیم که این نرم افزارها چگونه می‌توانند به سودآوری شما کمک کنند. در بازار مالی بزرگی مثل فارکس که نوسانات زیاد است و هر لحظه ممکن است یک نوسان کوچک سرمایه شما را به باد بدهد، استفاده از ابزارهایی که بتوانند سرعت و کیفیت عملکرد شما را بالاتر ببرد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیش از ورود به بازار سعی کنید با مبالغ بسیار کمی روش استفاده از این نرم افزارها را یاد بگیرید تا در صورت هر گونه خطا، ضرر مالی نبینید. پس از آن که به این نرم افزارها مسلط شدید می‌توانید با خیال آسوده به کسب سود بپردازید.

سوالات متداول

  1. نرم افزار فارکس چیست؟
    نرم افزارهای فارکس، نرم افزارهایی هستند که به افزایش دقت و سرعت معاملات شما کمک می‌کنند و می‌توانند از خطاهای انسانی در ترید جلوگیری کنند.
  2. بهترین نرم افزارهای فارکس کدامند؟
    نرم افزارهای پیپس آلرت، متاتریدر 4 و 5 و همچنین سیگنال استارت از جمله این نرم افزارها هستند.
  3. بهترین نرم افزارهای فارکس برای اندروید کدام هستند؟
    نرم افزارهای دانیا استاک، متاتریدر 4، زی فارکس و این وستینگ از بهترین نرم افزارهای فارکس هستند که می‌توانید در سیستم عامل اندروید از آن‌ها برای معاملات و مدیریت سرمایه در فارکس استفاده کنید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • عالی. لطفا دقیقا بفرمایید کدوم برای ما تازه کارها خوبه که نصب کنیم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی