eos11
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز دیجیتال ایاس چیست؟ 0 تا 100 رمزارز EOS

امروزه ارزهای دیجیتال و بازار غیرمتمرکز آن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. ارزهای دیجیتال یک نوع پول رمزنگاری شده محسوب می‌شوند که بر بستر بلاک‌چین فعالیت می‌کنند. ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها یکسری خدمات ویژه را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند، به عنوان مثال بیت کوین به عنوان اولین رمزارز جهان شناخته می‌شود که از محبوبیت زیادی برخوردار است. بعد از ظهور بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگری بر بستر بلاک‌چین ایجاد شدند که هرکدام از آن‌ها دارای یک ارزش خاص می‌باشند به عنوان مثال ارز ایاس یکی از این رمزارزها محسوب می‌شود.

ارزهای دیجیتال دارای ماهیت غیرمتمرکز می‌باشند و غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال به این معنا می‌باشد که هیچ نهاد یا سازمان دولتی از بازار آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند و ارزهای دیجیتال به صورت فرامرزی در اختیار سراسر افراد جهان قرار دارند. شما ارزهای دیجیتال را می‌توانید از صرافی‌های آنلاین خریداری کنید و در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس برگزارکننده دوره آموزش ارز دیجیتال، قصد داریم ارز ایاس را به عنوان یک دارایی دیجیتال محبوب به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم تا بتوانند با تمام ویژگی‌های این رمزارز آشنایی پیدا کنند.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟

در واقع ارز ایاس مربوط به پلتفرم EOS می‌باشد. پلتفرم EOS به منظور ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است و همچنین این پلتفرم برای کاربران امکان استفاده از قراردادهای هوشمند DApp را فراهم می‌کند.

اگر با ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های دیجیتالی آشنایی داشته باشید متوجه می‌شوید که این پلتفرم دارای سازوکاری مشابه با اتریوم می‌باشد که همین موضوع باعث شده این پلتفرم تبدیل به یکی از رقبای اصلی اتریوم شود.

پلتفرم ایاس ابتدا در ژانویه سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت مدت زمان کوتاهی به یکی از بهترین پلتفرم‌های سایت کوین مارکت کپ تبدیل شد. ارز دیجیتال EOS دارای یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد و به عنوان یک ارز دیجیتال قصد دارد تجربه بهتری را برای کاربران ایجاد کند و همچنین دارای نقشی در بهبود مشاغل باشد. در حال حاضر ایاس بر این باور است که یکی از قوی‌ترین زیرساخت‌ها برای برنامه‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود. در واقع ایاس تا حد زیادی شبیه اتریوم می‌باشد و به همین دلیل جز رقبای اصلی اتریوم محسوب می‌شود. اما مانند هر ارز دیجیتال و پلتفرم دیگر ایاس نیز دارای یکسری معایب می‌باشد.

ایاس یک سیستم غیرمتمرکز محسوب می‌شود که توسعه‌ دهندگان با استفاده از پلتفرم ایاس می‌توانند نرم‌افزارهای مختلف ایجاد کنند و در حال حاضر ارز دیجیتال ایاس دارای یک ویژگی منحصر به فرد می‌باشد که مقیاس پذیری افقی آن است. مقیاس پذیری افقی ایاس به این معنی می‌باشد که بلاک‌چین ایاس قادر است قراردادهای هوشمند را به صورت موازی و همزمان در شبکه پردازش کند که این ویژگی باعث می‌شود شبکه و ارز دیجیتال ایاس از محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

ایاس بر مبنای الگوریتم اثبات سهام PoS ایجاد شده است، به دلیل اینکه ایاس از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند در مقایسه با بیت کوین و اتریوم مصرف انرژی کمتری دارد و سرعت پردازش آن در مقایسه با سایر شبکه‌ها بسیار بالاتر می‌باشد و نکته جالب توجه این است که در شبکه ایاس نیاز به پرداخت هیچگونه کارمزدی وجود ندارد. نام اختصاصی این رمزارز EOS می‌باشد که از نوع کوین است، عرضه کل آن به مقدار 1.045.678.936 می‌باشد و مقدار در گردش آن 979.092.711 است. ارز ایاس دارای وبسایت رسمی به نشانی EOS.IO می‌باشد که شما ازطریق این وبسایت می‌توانید به تمامی اطلاعات مربوط به این رمزارز دسترسی پیدا کنید.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟
ارز دیجیتال ایاس چیست؟

تاریخچه ایاس EOS

ارز دیجیتال ایاس در ابتدا توسط یک شرکت به نام Black.one ایجاد شد. شرکت Black.one در ابتدا به منظور جذب فناوری بلاک‌چین توسط برندان بلومر ایجاد شد. ارز دیجیتال ایاس توسط افرادی به اسم لیمر استوی و دانیل لامیر توسعه پیدا کرد که هر کدام از این توسعه‌ دهندگان داری سابقه کاری درخشانی می‌باشد. بلومر موسس شرکت Black.one یک کارآفرین می‌باشد و یکی از مشاغل آن فروش سرمایه برای بازی‌های ویدئویی می‌باشد و لیمر استوی موسس استیم می‌باشد و دانیل لارمیر بنیان‌گذار بیت شیرز می‌باشد. در مورد تاریخچه ارز ایاس باید گفت که عرضه اولیه آن از سال ۲۰۱۷ توسط شرکت خصوصی Black.one آغاز شد  و به مدت یک سال ادامه داشت، طبق اخبار ارز دیجیتال پروژه ایاس رکورد جذب سرمایه ۴ میلیارد دلاری را در مدت یکسال زده است.

وایت پیپر این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ انتشار پیدا کرد. در ابتدا توکن‌های ایاس بر روی شبکه اتریوم فعالیت می‌کردند و همچنین ذخیره آن‌ها در کیف پول اتریوم صورت می‌گرفت و سر انجام در سال ۲۰۱۸ این رمزارز به شبکه مخصوص به خود انتقال داده شد. در ابتدا به منظور ایجاد یک شبکه اختصاصی نسخه‌های آزمایشی ایجاد شدند که بعد از ارائه چهار نسخه آزمایشی شبکه اختصاصی ارز ایاس ایجاد شد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال EOS

ارز ایاس دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشد که باعث شده این ارز دیجیتال و پلتفرم مربوطه آن به یکی از بزرگ‌ترین رقبای اتریوم تبدیل شود. در حال حاضر پلتفرم ایاس بسیار سرعت بالایی دارد و توسط ارز دیجیتال ایاس هدایت می‌شود. دارندگان ارز دیجیتال ایاس می‌توانند در شبکه حق رای داشته باشند و در توسعه شبکه ایفای نقش کنند.

بسیاری از منتقدان بر این باورند که شرکت خصوصی Black.one غیرمتمرکز بودن پروژه ایاس را از بین برده است و این موضوع باعث می‌شود که ارز ایاس از هدف اصلی سایر ارزهای دیجیتال فاصله بگیرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بلاک‌چین ایاس سرعت پردازش بسیار بالا و مقیاس پذیری آن‌ می‌باشد که بلاک‌چین ایاس را قادر کرده‌ است تا قراردادهای هوشمند را به صورت موازی اجرا کنند همچنین تمامی تراکنش‌ها در درون شبکه ایاس رایگان می‌باشد و کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌شود. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار به همان میزان که ارز ایاس دارید مالک شبکه آن نیز محسوب می‌شوید و قادر خواهید بود که به همان مقدار پهنای باند شبکه را در اختیار بگیرید.
شبکه ایاس دارای یک رابط کاربری بسیار ساده می‌باشد و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند از طریق شبکه نرم‌افزار‌های خود را ایجاد و مدیریت کنند. بلاک‌چین ایاس از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز DApp پشتیبانی می‌کند که این موضوع  بسیار کاربردی است و به همین دلیل دارای عملکرد موفقی نیز می‌باشد. همانطور که گفته شد شبکه ایاس از الگوریتم اثبات سهام بهره می‌گیرد که این موضوع باعث شده مصرف انرژی آن در مقایسه با سایر شبکه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند و همچنین سرعت پردازش آن افزایش پیدا کند. ارز دیجیتال ایاس و پلتفرم آن توانایی پردازش چندگانه را دارند و از انعطاف پذیری زیادی برخوردار می‌باشند.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟
ارز دیجیتال ایاس چیست؟

عملکرد ارز دیجیتال EOS

پلتفرم ایاس یک زنجیره بلوک و کوین محسوب می‌شود و EOS.IO در بالای سیستم بلاک‌چین آن قرار دارد. استفاده و تنظیم برنامه‌های ایاس نسبت به سایر سیستم عامل‌ها بسیار آسان‌تر می‌باشد و کاربران می‌توانند به راحتی از زنجیره ایاس استفاده کنند. سیستم عامل آسان و رابط کاربری پسندیده در واقع رمزی برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر محسوب می‌شود که پلتفرم ایاس مدنظر خود قرار داده است. همانطور که گفته شد کوین ایاس یک نوع ارز دیجیتال محسوب می‌شود که بر روی شبکه اختصاصی خود به نام ایاس فعالیت می‌کند و این شبکه برای فعالیت خود از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند.

پلتفرم ایاس به منظور ایجاد قراردادهای با عملکرد بالا قابل استفاده می‌باشد و در واقع ایاس پلتفرمی را ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند در فضایی با رابط کاربری ساده به ایجاد قراردادهای هوشمند اقدام کنند و نرم‌افزارهای خود را توسعه دهند، همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد به منظور توسعه قراردادهای هوشمند شبکه ایاس را به اتریوم ترجیح دهند.

ایاس دارای ایده ایجاد برنامه‌های بلاک‌چین می‌باشد که می‌توانند در برنامه‌های تحت وب فعالیت کنند. شبکه ایاس دارای یک حاکمیت بسیار غیرمتمرکز و قانونی می‌باشد و در واقع این شبکه یک سیستم عادلانه را طراحی کرده است. در واقع بر اساس این سیستم گفته می‌شود که ایاس با وجود حاکمیت اصولی نسبت به اتریوم و بیت کوین غیرمتمرکزتر می‌باشد، بر خلاف بیت کوین و اتریوم که دارای استخر استخراج می‌باشند ایاس دارای چندین بلاک‌ساز می‌باشد که حتی به آن‌ها نمی‌توان لقب ماینر را داد زیرا فرآینده انجام کار آن‌ها متفاوت می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود قدرت به صورت عادلانه در بین کاربران تقسیم شود و همین موضوع باعث می‌شود که ایاس دارای یک ساختار غیرمتمرکز عادلانه باشد.

خصوصیات بلاک‌چین EOS

بلاک‌چین ایاس همانطور که گفته شد دارای یکسری تفاوت نسبت به سایر شبکه‌ها می‌باشد و خود ایاس ادعا می‌کند که بلاک‌چین او دارای یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. یکی از مشکلات اصلی که شبکه‌های بلاک‌چین با آن رو به رو هستند مقیاس پذیری می‌باشد.

برخلاف اینکه فناوری بلاک‌چین بسیار نوین می‌باشد اما در زمینه انجام تراکنش‌های همزمان نمی‌تواند به صورت گسترده عمل کند و این موضوع باعث می‌شود کاربران در استفاده از این فناوری دچار مشکل شوند. برای مثال بیت کوین که به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود تنها قابلیت تایید ۸ تراکنش را در ثانیه دارد اما ایاس مدعی شده که با کمک الگوریتم اثبات سهام قادر است میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه تایید کند که در واقع این موضوع سرعت بیشتری به پردازش شبکه می‌دهد.

پلتفرم ایاس نسبت به سایر پلتفرم‌ها مانند اتریوم دارای یک انعطاف‌ پذیری خاص می‌باشد، زیرا سیستم اتریوم بر اثر حمله DAO دچار مشکل شد و توسعه دهندگان مجبور به ایجاد فورک شدند اما ایاس با استفاده از DPOS در صورت خرابی برنامه به شما تضمین می‌دهد که سیستم اصلی به مشکل نمی‌خورد و همین موضوع نشان می‌دهد که سیستم ایاس دارای یک انعطاف پذیری بالا می‌باشد.

شبکه ایاس دارای یک حاکمیت منحصر به فرد می‌باشد و خود اعضای شبکه قوانین و نحوه حاکمیت شبکه را تعیین می‌کنند. قوانین توسط اعضای شبکه تعیین می‌شود و توسعه‌ دهندگان نیز در راستای توسعه شبکه باید از این قوانین پیروی کنند. همچنین شبکه ایاس از یک پردازش برابر و مساوی برخوردار است به این صورت که دستورالعمل‌های برنامه بین چند پردازنده به صورت مساوی و برابر پردازش می‌شود و با این قابلیت سرعت پردازش در شبکه افزایش پیدا می‌کند. شبکه ایاس دارای یک مقیاس پذیری عمودی و افقی می‌باشد و مقیاس پذیری عمودی قدرت پردازش شبکه را افزایش می‌دهد در حالی که مقیاس پذیری افقی تعداد پردازش را افزایش می‌دهند و امکان اجرای قراردادهای هوشمند به صورت همزمان را برای کاربران فراهم می‌کند. قابلیت همکاری در پلتفرم ایاس امکان پذیر می‌باشد و تبادل اطلاعات در سیستم‌های مختلف صورت می‌گیرد همچنین رمزارز ایاس دارای یک شبکه غیرمتمرکز می‌باشد که یک سیستم عامل غیرمتمرکز را به کاربران خود ارائه کرده است و این مهم‌ترین ویژگی ایاس محسوب می‌شود.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟
ارز دیجیتال ایاس چیست؟

چند تفاوت عمده بین Ethereum و EOS

همانطور که گفته شد ایاس اصلی‌ترین رقیب شبکه اتریوم محسوب می‌شود زیرا هر دو پلتفرم جز پروژه‌های مهم بلاک‌چین محسوب می‌شوند که دارای یکسری تفاوت بایکدیگر هستند. اتریوم برای اجرای کار خود از سیستم اثبات کار بهره می‌گیرد در صورتی که ایاس برای ادامه روند خود از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند.

هدف اتریوم غیرمتمرکز کردن محاسبات جهانی می‌باشد اما ایاس به منظور اجرای سریع برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند ایجاد شده است. اتریوم تلاش دارد که هسته خود را تمرکززدایی کند اما ایاس ویژگی‌های غیرمتمرکز را تا حدودی حذف کرده است و سرعت را در خود بهبود بخشیده است. ارز ایاس در مقابل با ارز اتریوم یکسری تفاوت‌های عمده از جمله میزان کارمزد و مقیاس پذیری را دارا می‌باشد، همچنین اتریوم دارای هزینه‌ معاملاتی بسیار بالایی می‌باشد که تفاوت بسیار زیادی با ایاس دارد.

قیمت روز و لحظه ای ارز دیجیتال ایاس | EOS

در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز ایاس 0.8980 دلار می‌باشد که معا‌دل ۳۶٫۶۹۳ تومان است. ارزش بازار این ارز حدود 966.4 میلیون دلار می‌باشد و در رتبه ۳۹ بازار قرار دارد. ارز ایاس دارای سهم ۱۱ درصدی از کل بازار می‌باشد.

eos
eos

EOS (EOS)

قیمت
ریال 32,114

برای مشاهده‌ی لیست کامل قیمت روز کریپتوکارنسی‌ها، می‌توانید به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه نمایید.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ارز دیجیتال EOS

همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال دچار نوسانات قیمتی بالایی می‌باشند و همین موضوع موجب محبوبیت آن‌ها شده است. ارزهای دیجیتال به دلایل خاص دچار نوسانات قیمتی می‌شوند و ارز ایاس نیز از این نوسانات قیمتی مستثنی نمی‌باشد. عواملی که بر روی قیمت ارز ایاس تاثیر می‌گذارند عبارتند از:

نقض امنیت

در دنیای ارز دیجیتال فعالیت رسانه‌ها و اخبار اقتصادی تاثیر بسیار زیادی روی قیمت ارزهای دیجیتال دارد. اگر کاربران در رسانه‌های اجتماعی یک ارز دیجیتال را مورد انتقاد قرار دهند سرمایه‌گذاران ممکن است نسبت به آینده ارز بدبین شوند و به فروش آن اقدام کنند، این امر باعث عرضه بیشتر و تقاضای کمتر و در نتیجه افت قیمت رمزارز می‌شود.

عرضه و تقاضا

در هنگام پیش بینی قیمت ارز دیجیتال یک عامل مهم تاثیرگذار بر روی قیمت میزان عرضه و تقاضا می‌باشد. هنگامی که عرضه یک ارز دیجیتال محدود باشد، تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند و ما شاهد افزایش قیمت خواهیم بود در صورتی که اگر عرضه محدود نباشد تقاضا برای آن کاهش پیدا می‌کند و دچار افت قیمت خواهیم بود. برای مثال بیت کوین با عرضه محدود همیشه میزان تقاضا را افزایش می‌دهد و اکنون شاهد افزایش قیمت این رمزارز هستیم.

محبوبیت DApp

از آنجایی که سیستم ایاس از DApp ها پشتیبانی می‌کنند می‌توانند در روند نوسانات قیمتی خود نقش داشته باشد زیرا DApp ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و بسیاری از کاربران قصد دارند با استفاده از DApp مشاغل خود را به صورت غیرمتمرکز توسعه دهند و در صورتی که تقاضا برای DApp افزایش پیدا کند شاهد تغییر قیمت ارز ایاس نیز خواهیم بود.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟
ارز دیجیتال ایاس چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال EOS

همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتال از طریق صرافی ارزهای دیجیتال خریداری می‌شود و به منظور ذخیره و نگهداری از آن‌ها از کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. کیف پول‌ ارزهای دیجیتال به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. کیف پول سرد یا سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال به اینترنت متصل نمی‌باشد و به همین دلیل از امنیت بالاتری برخوردار می‌باشد اما کیف پول‌های گرم حالت نرم‌‌افزاری دارند و دائما به اینترنت متصل هستند.

ارز ایاس می‌تواند در کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ذخیره شود و این بستگی به سرمایه‌گذاران دارد که چه نوع کیف پولی برای نگهداری این رمزارز انتخاب کنند. کیف پول‌های سرد یا همان سخت‌افزاری مانند یک فلش مموری هستند که شما برای ورود به آن‌ها نیاز به یک رمز عبور دارید و در این کیف پول سخت افزاری تمامی دارایی دیجیتال شما به صورت دسته بندی شده قرار دارد.

کیف پول‌های سرد به دلیل اینکه به اینترنت متصل نیستند از امنیت بالایی برخوردار می‌باشند و تقریبا سرقت از آن‌ها غیرممکن می‌باشد. اما در حالت کلی کیف پول‌های نرم‌افزاری روی تلفن همراه یا کامپیوتر شما نصب می‌شوند و به صورت دائمی به اینترنت متصل هستند به همین دلیل خطر سرقت دارایی در آن‌ها بیشتر می‌باشد. بعضی از کیف پو‌ل‌های نرم‌افزاری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. کیف پول‌ها از نظر امنیت و تنوع پشتیبانی رمزارز با یکدیگر متفاوت هستند و شما در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید نهایت دقت را به کار ببرید.

کیف پول‌هایی که از ارز ایاس پشتیبانی می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس EOS

 برای سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال شما در مرحله اول باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید، صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید از طریق وبسایت صرافی‌ها به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید.

برای خرید ارزهای  دیجیتال شما باید در یک صرافی ثبت نام کنید، صرافی‌های خارجی و ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارند که صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها از دسترس کاربران ایرانی خارج هستند اما شما با استفاده از فیلترشکن با آی پی ثابت می‌توانید در صرافی‌های خارجی فعالیت کنید. شما می‌توانید در ابتدا استیبل کوین خریداری کنید و سپس استیبل کوین‌ها را به ارز دیجیتال مدنظر خود تبدیل کنید. برای خرید ارز ایاس شما می‌توانید با ریال و دلار اقدام کنید، برای خرید ارز ایاس با ریال ابتدا باید در یک صرافی ایرانی ثبت نام کنید تا بتوانید با استفاده از ریال ارز ایاس را خریداری کنید.

در حال حاضر صرافی‌های ایرانی بیشتر بیت کوین و اتریوم را به فروش می‌رسانند به همین دلیل سعی کنید از اعتبار صرافی که قصد خریداری ارز از آن را دارید اطمینان حاصل کنید. معمولا خرید ارز ایاس از طریق دلار راحت‌تر می‌باشد زیرا معمولا این روش از اعتبار بیشتری برخوردار می‌باشد و شما می‌توانید از بهترین صرافی‌های جهان به خرید ارز ایاس اقدام کنید. اما این روش سختی‌های خود را نیز دارد زیرا که تمام صرافی‌ها برای کاربران ایرانی تحریم هستند و شما از طریق آی پی ثابت و از طریق سایر رمزارزها به خرید ارز ایاس اقدام کنید. با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ می‌توانید لیست صرافی‌هایی که از رمزارز ایاس پشتیبانی می‌کنند را پیدا کنید.

شما همچنین می‌توانید در پلتفرم ایاس ثبت نام کنید و حساب کاربری منحصر به خود را ایجاد کنید. برای ایجاد حساب کاربری در بلاک‌چین ایاس در مرحله اول شما باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید که از رمزارز ایاس پشتیبانی کند تا بتوانید ارز ایاس را در آن ذخیره و نگهداری کنید. برای دریافت ایاس باید در کیف پول مدنظر خود نام ایاس را جست‌وجو کنید و به صفحه اختصاصی ایاس وارد شوید. سپس کیف پول خود را با رمزارز ایاس شارژ کنید.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟
ارز دیجیتال ایاس چیست؟

معرفی چند صرافی برای تبدیل ارز بیت کوین و اتریوم به ایاس

شما برای تبدیل ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم به ایاس می‌توانید از طریق یکسری صرافی‌ها و سایت‌های تبادل استفاده کنید که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

سایت Challengy

این سایت یک پلتفرم مخصوص تبادل ارز می‌باشد و در واقع نمی‌توان به آن صرافی گفت. این سایت تقریبا سریع‌ترین راه برای تبادل رمزارزها می‌باشد که کارمزد بسیار پایینی نیز دارد. در سایت چلنج شما می‌توانید تقریبا ۳۵ نوع رمزارز را به راحتی به یکدیگر تبدیل کنید. این ربات با یکسری پلتفرم‌ها مانند بیترکس هماهنگ می‌باشد و در کمترین زمان درخواست خرید و فروش شما را ثبت می‌کند و بهترین قیمت را به شما پیشنهاد می‌دهد.

صرافی بایننس Binance

یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها در حوزه ارز دیجیتال صرافی بایننس می‌باشد که راه مناسبی برای تبدیل بیت کوین و اتریوم به ایاس نیز تلقی می‌شود.

صرافی بایننس در چین قرار دارد و به همین دلیل احتمال تحریم و بلوکه شدن پول شما بسیار پایین می‌باشد و شما به عنوان یک کاربر ایرانی می‌توانید از این صرافی استفاده کنید، این صرافی دارای کیف پول مخصوص به خود نیز می‌باشد که شما می‌توانید رمزارزها را در این کیف پول ذخیره و نگهداری کنید. شما می‌توانید بیت کوین و اتریوم یا سایر رمزارزها از طریق این صرافی به  ارز ایاس تبدیل کنید. معمولا پیشنهاد می‌شود که برای استفاده از این صرافی از یک کیف پول دیگر برای ذخیره و نگهداری دارایی دیجیتال خود استفاده کنید. در حالت کلی این صرافی راهی مناسب برای خرید و فروش ارز ایاس محسوب می‌شود که در دسترس سرمایه‌گذاران می‌باشد. مقاله آموزش صرافی بایننس از آکادمی پارسیان بورس روش خرید و فروش ایاس را بیان نموده است.

صرافی ShapeShift

یکی از صرافی‌های دیگری که دارای امنیت بالایی می‌باشد و شما از طریق آن می‌توانید بیت کوین و اتریوم را به ارز ایاس تبدیل کنید صرافی ShapeShift می‌باشد. پلتفرم این صرافی دارای یک رابط کاربری ساده می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید رمزارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنید، همچنین این سیستم ارز شما را ذخیره نمی‌کند و به همین دلیل دیگر نیاز نیست نگران بلوکه شدن حساب و دارایی خود باشید.

صرافی Hitbtc

یکی از صرافی دیگر برای تبدیل رمزارزها به ایاس صرافی Hitbtc می‌باشد که مانند بایننس دارای یک رابط کاربری ساده است، اما توجه داشته باشید که ریسک بلوکه شدن دارایی شما در این صرافی بسیار بالا می‌باشد و حتما بعد از تبدیل دارایی خود را به یک کیف پول امن منتقل کنید.

ارز دیجیتال ایاس چیست؟
ارز دیجیتال ایاس چیست؟

نحوه فروش ارز دیجیتال ایاس EOS

برای خرید و فروش ارز ایاس و سایر رمزارزها شما باید از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. در واقع صرافی‌ها محل مناسبی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند که به صورت غیرمتمرکز و آنلاین فعالیت می‌کنند. برای فروش ارزهای دیجیتال و ارز ایاس شما ابتدا باید یک صرافی انتخاب کنید که از امنیت و اعتبار بالایی برخوردار باشد و سپس در آن صرافی به منظور فروش ارز دیجیتال احراز هویت کنید.

بعد از ثبت نام و انجام احراز هویت شما می‌توانید به فروش ارز دیجیتال ایاس و سایر رمزارزها در صرافی اقدام کنید. در حال حاضر صرافی‌های خارجی و ایرانی وجود دارند که در زمینه رمزارزها فعالیت می‌کنند، معمولا چون صرافی‌های خارجی کارمزد کمتری از سرمایه‌گذاران دریافت می‌کنند از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشند، معمولا صرافی‌های خارجی از امنیت بالاتری برخوردار می‌باشند و شما با اطمینان کامل می‌توانید ارز خود را در این صرافی‌ها به فروش برسانید.

آیا ارز دیجیتال EOS استخراج می‌شود؟

بازار ارزهای دیجیتال امروزه بیش از پیش در میان سرمایه‌گذاران محبوب می‌باشد، اولین ارز دیجیتال معرفی شده به بازار بیت کوین می‌باشد که اولین سکه‌های آن از طریق استخراج در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت. استخراج ارزهای دیجیتال کار راحتی محسوب نمی‌شود و ماینرها برای استخراج این ارزهای دیجیتال نیازمند دستگاه‌هایی با پردازش بالا و همچنین مصرف انرژی زیادی هستند.

ارزهای دیجیتالی که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند از طریق استخراج در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند اما ارزهای دیجیتالی مانند ایاس که مبتنی بر روش اثبات سهام هستند دیگر نیازی به استخراج ندارند و بلاک‌ها به صورت ساخته شده در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اما در الگوریتم اثبات کار بلاک‌ها جهت ساخت باید استخراج شوند، این رمزارز مبتنی بر ERC-20 می‌باشد و شما می‌توانید ابتدا اتریوم را استخراج کنید و سپس از طریق صرافی مانند بایننس اتریوم را به ارز ایاس تبدیل کنید. برای بدست آوردن رمزارز ایاس شما باید رمزارزی مانند اتریوم را استخراج کنید و سپس از طریق صرافی و وبسایت‌های تبدیل ارز می‌توانید اتریوم را به ایاس تبدیل کنید.

آینده ارز دیجیتال EOS چگونه است؟

ارز دیجیتال ایاس به دلیل ویژگی‌های بیان شده از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد، از گذشته تا کنون ارز ایاس دچار نوسانات بازار شده است. برای اینکه بتوانید آینده یک رمزارز را پیش‌بینی کنید باید به گذشته آن دقت کنید و روند قیمت رمزارز را در گذشته به طور دقیق بررسی کنید. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بازار رمزارزها دگرگون شد و هر رمزارزی به بالاترین قیمت خود دست پیدا کرد.

در این سال‌ها همانطور که بیت کوین و سایر رمزارزها رشد فراوانی داشتند ایاس نیز با جمع آوری سرمایه ۴ میلیون دلاری در عرضه اولیه رکورد زد و میان سرمایه‌گذاران به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب معرفی شد. رمزارز ایاس هم یک ارز نسل سوم می‌باشد که در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی شد. سازندگان ایاس برای تولید و اجرای این رمزارز سعی کردند که سایر رمزارزها مانند بیت کوین را بررسی کنند و از اشتباهات رایج آن‌ها درس بگیرند تا در نهایت بتوانند ارز دیجیتال بهتری را روانه بازار کنند. بعد از تحقیقات فراوان این تیم حرفه‌ای موفق به معرفی ارز دیجیتال و شبکه‌ای شدند که قدرت مقیاس پذیری بالایی دارد و می‌تواند هزاران تراکنش را به صورت همزمان بررسی کنند تمامی این ویژگی‌ها مربوط به ایاس می‌باشد در حالی که اتریوم و بیت کوین از نظر قدرت مقیاس پذیری بسیار ضعیف می‌باشند.

افزایش کاری و مقیاس پذیری ایاس باعث شده که این رمزارز از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و سرمایه‌گذاران نسبت به آینده این رمزارز بسیار خوشبین هستند. بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌شود که ارز ایاس شاهد رشد فراوانی خواهد بود و گفته می‌شود قیمت آن در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به ۱۱.۸۹ دلار نیز می‌رسد. که همه این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد آینده درخشانی در انتظار رمزارز ایاس خواهد بود.

مقالات مرتبط

کلام نهایی

بازار ارزهای دیجیتال امروزه بیش از گذشته در میان سرمایه‌گذاران محبوبیت دارد زیرا به واسطه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود تا دارایی خود را حفظ کنند و در مرور زمان به ارزش آن اضافه کنند. ارزهای دیجیتال یک نوع پول مبتنی بر علم رمزنگاری می‌باشد که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال به این معنی می‌باشد که هیچ نهادی این ارزها را پشتیبانی نمی‌کند.

اولین رمزارز معرفی شده به بازار بیت کوین می‌باشد که مبتنی بر روش اثبات کار می‌باشد. بعد از موفقیت بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگری روانه بازار شدند که هرکدام از آن‌ها خدمات خاصی را به کاربران خود ارائه می‌کردند در میان ارزهای دیجیتال متعدد دو پروژه هستند که در بلاک‌چین از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد که به ترتیب اتریوم و ایاس می‌باشد.

ایاس به عنوان یک شبکه بلاک‌چین می‌باشد که یک سیستم عامل غیرمتمرکز را به کاربران خود ارائه می‌دهد و سرمایه‌گذاران از طریق این شبکه قادر به توسعه و ساخت نرم‌افزارها هستند. در حال حاضر ایاس به عنوان یک رقیب اصلی برای اتریوم محسوب می‌شود که دارای یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد پلتفرم و رمزارز ایاس می‌توان به مقیاس پذیری افقی آن اشاره کرد که از قابلیت اجرای همزمان تراکنش‌ها را دارد و از سرعت پردازش بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

پلتفرم ایاس مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام می‌باشد و امنیت این شبکه بسیار بالا می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به بررسی موضوع ارز ایاس چیست و چگونه کار می‌کند پرداختیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با این ارز دیجیتال و ویژگی‌های آن آشنایی پیدا کنند.

آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز استفاده کنید.
  • پارسیان بورس – آکادمی ارز دیجیتال در مشهد
5/5 - (6 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی