کیف پول سرد
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیف پول سرد چیست؟ بهترین کیف پول سرد کدام است؟

نگهداری ارزهای دیجیتال در یک مکان امن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران حوزه کریپتوکارنسی می‌باشد. در میان انواع مختلف کیف پول‌هایی که برای ارز دیجیتال وجود دارد، کیف پول‌های سرد، از نظر امنیت بهترین هستند. امروز در این مقاله قصد داریم ببینیم که کیف پول سرد (Cold Wallet) چیست و چه انواعی دارد؟ تعدادی از بهترین کیف پول‌های سرد را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که مطلع هستید، کریپتوکارنسی‌ها وجود خارجی و یا فیزیکی ندارند. اغلب برای نگهداری از سرمایه، از کیف پول استفاده می‌کنند. کیف پول ارز دیجیتال نیز از کریپتوکارنسی‌ها و یا همان ارزهای دیجیتال نگهداری می‌کند. این کیف پول‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. از جمله انواع آنها می‌توان به کیف پول سرد و همچنین کیف پول گرم، اشاره نمود. آیا از مفهوم این کیف پول‌ها آگاهی دارید؟!

کیف پول گرم چیست؟

این کیف پول‌ها از جمله متداول‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که سهولت در استفاده و راه اندازی سریع و ایده‌آل آنها، محبوبیت آنها را در بر داشته است. اغلب معامله‌گران که به صورت روزانه در حال معامله ارز دیجیتالی بوده و با تراکنش‌های متعددی مواجه هستند، از این کیف پول‌ها استفاده می‌کنند. این کیف پول‌ها با اتصال به اینترنت بر روی دسکتاپ و یا گوشی همراه شما، امکان انجام تراکنش‌ها را میسر می‌کنند. اغلب کیف پول‌هایی که در صرافی‌ها تولید می‌شوند، کیف پول گرم هستند. از معایب این کیف پول‌ها، می‌توان به امنیت پایین آنها اشاره نمود.

کیف پول سرد (Cold Wallet) چیست؟

اگر به دنبال یک راهکار امن برای نگهداری از کریپتوکارنسی‌های خود هستید، می‌توانید کیف پول سرد (Crypto Wallet) را انتخاب کنید. این کیف پول‌ها امکان مدیریت (از جمله: ارسال، دریافت و نگهداری) ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می‌کنند. این کیف پول‌ها به اینترنت وصل نبوده و تنها زمانی می‌توانید آنها را به اینترنت وصل کنید که نیاز به ارسال ارز دیجیتال داشته باشید. لذا از امنیت بالایی برخوردار بوده و امکان دسترسی هکرها به ارزهای دیجیتالی را بسیار کاهش خواهند داد. یکی از ایراداتی که به این کیف پول‌ها وارد شده است، نامناسب بودن آنها برای تراکنش‌های روزانه می‌باشد. انجام تراکنش‌ها با استفاده از این کیف‌ پول‌ها بسیار زمان‌بر است.

در صورتی که قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و به کسب درآمد از آن بپردازید، می‌توانید در دوره‌ی آموزش آنلاین ارز دیجیتال پارسیان بورس شرکت کنید. این دوره کاملاً عملی بوده و شما در این دوره صفر تا صد مباحث ارز دیجیتال را فرا خواهید گرفت.

حتما بازدید کنید: دوره آموزش ارز دیجیتال

انواع کیف پول سرد

قبل از توضیح انواع کیف پول سرد، بهتر است با مفهوم کلید خصوصی و کلید عمومی آشنا شوید. همانطور که از نام کلید خصوصی برمی‌آید، این کلید امنیت ارزهای دیجیتال شما را در بر داشته و در فرایند رمزنگاری کیف پول شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلید عمومی چیزی شبیه به یک کد پستی است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی برای دریافت و ارسال رمز ارزهای خود استفاده کنید.

کیف پول کاغذی

یکی از انواع کیف پول سرد است که از متریال تولیدی شبیه به کاغذ، ساخته شده است. این کیف پول در بر دارنده‌ی کلید خصوصی و عمومی بوده اما قابلیت استفاده بر روی هیچ سروری را در بر نخواهند داشت مگر با به همراه داشتن کاغذ مربوطه. از جمله مزایای آن می‌توان به امنیت بسیار بالا و عدم هک شدن آنها اشاره نمود. اما از معایب آنها نیز می‌توان به آسیب پذیری بسیار زیاد آنها اشاره کرد. این کاغذها در برابر آتش سوزی، سرقت و … آسیب پذیر بوده و از بین می‌روند. لذا می‌توانید برای جلوگیری از بروز این وقایع، چند کپی از آنها تهیه نمایید.

کیف پول سرد کاغذی

کیف پول سخت افزاری

از مهمترین خصوصیت این کیف پول، می‌توان به فیزیکی بودن دستگاه اشاره نمود. در تعریف کلی از این کیف پول می‌توان به یک: دستگاه آفلاین، رمزنگاری شده و ایمن برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال، اشاره کرد. از جمله قابلیت‌های ارزشمند این کیف پول، می‌توان به برخورداری از پشتیبان Mnemonic اشاره نمود. سادگی و همچنین ایمنی بسیار بالا، دو المان بسیار مهم برای محبوبیت این کیف پول‌ها به شمار می‌روند.

کیف پول ذهنی

یکی از دغدغه‌های بسیاری از کاربران، هک شدن کیف پول آنها توسط هکرها است. کیف پول ذهنی با تعریف کلید خصوصی که از قبل در نظر گرفته شده است، امکان هک شدن را بسیار کاهش خواهد داد. هکرها با پیش‌بینی‌های مناسب، به راحتی به کلید خصوصی افراد دست خواهند یافت. زیرا اغلب افراد از کاراکترهای تکراری استفاده می‌کنند.

حتما بازدید کنید:

بهترین کیف پول سرد

همانطور که ذکر کردیم، کیف پول سرد به سبب امنیت بالا و سهولت در استفاده، با استقبال و محبوبیت بیشتری از سوی مخاطبین مواجه گشته است. این کیف پول‌ها به سبب برخورداری از محبوبیت فوق العاده، در انواع مختلفی طراحی و تولید شده‌اند که هر کدام از آنها مزایای خاص و کاربردی را در بر خواهند داشت. لذا با یک بررسی کوتاه، می‌توانید از یک انتخاب دقیق و هوشمندانه، مطلع گردید. از جمله انواع محبوب این کیف پول‌‌ها می‌توان به:

  • کیف پول سرد ترزور: (از جمله مزایای فوق العاده در این کیف پول می‌توان به: امنیت بسیار بالا، ساختار ظاهری کوچک و کاربردی، حمل و نقل ساده و آسان و همچنین به روزرسانی سخت افزاری آن اشاره نمود.)
  • کیف پول سرد لجر: (یکی از اصلی‌ترین رقبای کیف پول ترزور، کیف پول سرد لجر است. عملکرد مشابه این کیف پول به ترزور، محبوبیت بیش از پیش آن را در بر داشته است. این کیف نیز مزایای برجسته‌ی کیف پول ترزور را در بر داشته است.)
  • کیف پول سرد Keep Key: (از مزایای برتر در این کیف پول سرد نیز می‌توان به: طراحی بسیار شایسته و مقاوم، قابلیت حمل و نقل ساده، بهره برداری از نوآوری‌های خلاقانه و … اشاره نمود.)

cold wallet

مقالات مرتبط

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کیف پول سرد، انواع آن و بهترین cold walletها صحبت کردیم؛ نگهداری از ارزهای دیجیتال مسئله مهمی است که هر سرمایه‌گذاری باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد، زیرا در غیر این‌صورت ممکن است به از دست رفتن سرمایه او منجر شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله نسبت به این امر آگاه شده و والت‌های مناسب برای خودتان را انتخاب کرده باشید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی