معرفی بهترین جفت ارزها برای ترید
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی بهترین جفت ارزها برای ترید

قاعده جفت ارزها، یکی از پایه‌های ثبات در دنیای معاملات است. براساس این قانون، ارزش هر ارز برپایه ارز دیگری سنجیده و تعیین می‌شود. با اینکار از آشفتگی بازار جلوگیری شده و هرکسی نمی‌تواند به سلیقه خود قیمتی را تعیین کند.

در بازار ایران یکی از محبوب‌ترین جفت ارزها، ریال و دلار است. در یک مثال ابتدایی اینکه شما در ازای یک مقدار مشخص ریال، چه میزان دلار دریافت می‌کنید، رابطه جفت ارزی میان دلار و ریال را توضیح می‌دهد.

این مسئله برای تریدرهایی که روزانه در حال تبادل ارزها با یکدگیر هستند، یکی از کلیدی‌ترین مفاهیمی است که باید مدنظر قرار دهند. اختلاف قیمت میان دو ارز، می‌تواند تضمین کننده سود شما در بازار باشد. برای آشنایی با نحوه معامله جفت‌ارزها، انواع آن‌ها و روش خرید و فروش‌شان، تا این انتهای مقاله همراه آکادمی پارسیان بورس باشید.

جفت ارز چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، زمانی که شما یک ارز را می‌فروشید و در ازای ارزش آن، مقدار مشخصی از ارز دوم را دریافت می‌کنید، در حال معامله جفت ارزها هستید. یکی از معاملات شناخته شده در این زمینه، معامله بیت کوین و تتر است. همانطور که معامله دلار و ریال در این شناخته شده و مرسوم است.

جالب است بدانید که بازار فارکس با تراکنش روزانه چند تریلیون دلاری خود، بزرگ‌ترین بازار معامله جفت ارزها در دنیاست. شما در هر معامله فارکس در واقع در حال خرید و فروش ارز‌ها با یکدیگر، یا به عبارت دیگر معامله جفت ارزها هستید. در یک معامله جفتی، شما با دو مفهوم قیمت فروش (Ask) و قیمت خرید(Bid) روبه‌رو هستید.

منظور از قیمت فروش، ارزش ارز دوم است. اینکه در ازای پرداخت مقداری مشخصی از ارز مبدا، چه مقدار از ارز مقصد را به دست می‌آورید. به عنوان مثال و با توجه به قیمت دلار در زمان نگارش این مقاله (اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) شما در ازای ۵۲۰ هزار ریال، یک دلار دریافت خواهید کرد. پس یک دلار قیمت فروش شماست.

همینطور قیمت خرید نشان دهنده‌ی مقدار ارزی است که برای به دست آوردن یک واحد از ارز پایه هزینه می‌کنید. در درخواست خرید و فروش جفت ارز، ارز اول، همان واحد پول مقصد شماست و ارز دوم واحد پولی مبدا.

به عنوان مثال درخواست یورو/ریال به معنای فروش ریال به منظور خرید یورو می‌باشد. در میان تریدرها محبوب‌ترین جفت ارزها، دلار/ یورو هستند و در رتبه بعدی دلار/ین قرار گرفته‌است.

تا اینجا با مفهوم جفت ارز آشنا شدید، در ادامه مقاله به بررسی معاملات جفتی می‌پردازیم.

معاملات جفت ارز‌ها چگونه انجام می‌شود؟!

معاملات جفت ارز‌ها چگونه انجام می‌شود؟!

معامله جفت ارز‌ها مسئله مرسومی است که به صورت‌های مختلفی در جهان تجارت انجام می‌شود‌. کاری که در صرافی‌ها انجام می‌شود در واقع شکل سنتی مبادله جفت ارزهاست.

شما برای مهاجرت، سفر خارجی یا سرمایه‌گذاری از این روش معاملاتی استفاده می‌کنید. ماهیت کارآمد این روش باعث شده تا پای آن امروزه به تجارت‌های آنلاین هم کشیده شود. یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های معاملاتی در میان رمزارزها، تبادل دو ارز مختلف با یکدیگر است.

این استراتژی مخصوصا در زمانی که قیمت یک ارز به طور کوتاه مدت افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند می‌تواند سودآوری بالایی داشته‌باشد. تمام ولت‌های قدرتمند موجود در بازار، از جفت ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کنند که کار مبادله را برای کاربران بسیار آسان می‌کند.

در بازار فارکس نیز، جفت‌ ارز‌ها یکی از محبوب‌ترین روش‌های معاملاتی در دسترس هستند. در اینجا، اساس تبدیل ارزها به یکدیگر، نرخ خرید و نرخ فروش است که در مقدمه به مفهوم آن‌ها اشاره کردیم. باید بدانید که نرخ تبدیل جفت ارزها به یکدیگر کاملا شناور بوده و هیچگاه در طول بازار ثابت باقی نمی‌ماند.

به عنوان مثال تصور کنید که شما قصد دارید در ازای مقدار مشخصی دلار، به میزان مورد نظر یورو دریافت کنید. تفاوت ارزش میان دلار و یورو به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله آن‌ها ما می‌توانیم به عواملی مانند تولید ناخالص ملی، شرایط اقتصادی و نرخ بهره در کشورهای پشتیبان این ارزها، پشتوانه‌ مالی آن‎ها، اخبار پیرامون‌شان و ده‌ها پارامتر دیگر اشاره کنیم که باعث می‌شود در شرایطی از بازار ارزش ارز‌ها نسبت به یکدیگر دچار تغییر شود.

در حال حاضر و در زمان تنظیم این مقاله، نرخ تبدیل یورو به دلار عدد ۱.۳۰۴۵ می‌باشد. یعنی در ازای دریافت یک یورو شما باید ۱.۳۰۴۵ دلار واریزی داشته‌باشید. پس مشخص است که ارزش یورو از دلار بیشتر بوده چرا که به ازای هر یک یورو باید بیشتر از یک دلار هزینه کنید.

شما به عنوان یک تریدر حرفه‌ای باید بدانید که چه عواملی به عنوان مهم‌ترین گزینه در ایجاد شرایط نرخ تبدیل در میان جفت ارزها تاثیرگذار است. همانطور که تا الان حدس زده‌اید، این پارامتر همان عرضه و تقاضاست که شکل دهنده ارزش‌ یک ارز نسبت به ارز دیگر می‌باشد.

تمام شرایطی که در اینجا ذکر کردیم در خصوص مبادله رمزارزها نیز به طور کامل صادق است.

البته باید این را نیز بدانید هر موفقیتی در بازار نیازمند آموزش و تجربه است. شما بدون این دو بال امکان پرواز و کسب سودهای کلان را نخواهید داشت. همواره آموزش نیازمند بستری مطمئن است که شما را در طول مسیر همراهی و تحت حمایت همه جانبه خود قرار دهد. تفاوتی نمی‌کند که شما در آغاز راه بوده و یا مدتی ست که به تجارت در این زمینه مشغولید، نیاز به آموزش و به روز رسانی اطلاعات، نیازی ست که هر تریدر موفقی آن را احساس می‌کند و در این راه، آکادمی پارسیان بورس با سابقه برگذاری کلاس‌های آموزش فارکس به شیوه آنلاین و حضوری، در تمام طول مسیر برای کسب موفقیت‌های بزرگ همراه شماست.

بهترین جفت ارزها برای ترید در فارکس

بهترین جفت ارزها برای ترید در فارکس

پیش از آنکه بحث را در این زمینه شروع کنیم باید بدانید که معامله جفت ارزها به هیچ عنوان کار آسانی نیست و کسب سود از این طریق نباید شما را فریب دهد. معامله جفت ارزها نیازمند درک بالایی از تحلیل تکنیکال روند بازار بوده و تا زمانی که شما خبره نشده‌اید و کار با ابزارهای مختلف را فرا نگرفته‌اید پیشنهاد ما به شما ترید در زمینه جفت ارز دلار/یورو است.

بهترین جفت ارزها برای معامله تریدرهای تازه‌کار، دلار/ یورو می‌باشد.

نکته دیگری که باید بدانید این است که ما در اینجا ارزش جفت ارزها را برپایه حجم معاملات و قدرت نقدشوندگی طبقه‌بندی کردیم و اصلا به این معنی نیست که معامله در سایر جفت ارزها را پیشنهاد نمی‌کنیم. درواقع بهترین جفت ارز برای هر معامله‌گر انتخابی ست که بیشترین هماهنگی را با استراتژی او در بازار داشته‌باشد.

اما برای داشتن ترید موفق و کسب سود بیشتر بهتر است این نکته را بدانید که اغلب تریدرهای موفق که تایم فریم کوتاه مدت دارند (یعنی به اصطلاح، سرمایه‌گذاران با اهداف کوتاه مدت هستند) در یک زمان بیشتر از سه جفت ارز را برای معامله انتخاب نمی‌کنند. اما این مسئله برای تریدرهایی با بیزینس پلن طولانی مدت‌تر صادق نبوده و آن‌ها در این زمینه محدودیتی ندارند.

در ادامه نگاهی به لیست بهترین جفت ارزها برای معامله می‌اندازیم:

  • دلار آمریکا USD
  • یورو EUR
  • ین ژاپن JPY
  • پوند انگلیس GBP
  • دلار استرالیا AUD
  • دلار کانادا CAD
  • فرانک سوئیس CHF
  • دلار نیوزیلند NZD

بهترین جفت ارز برای مبتدی‌ها

بهترین جفت ارز برای مبتدی‌ها

همانطور که گفتیم، بهترین جفت ارز برای مبتدیان جفت ارز دلار/یورو است. مهم‌ترین پارامتر در انتخاب جفت ارز برای مبتدیان توجه به میزان نقدشوندگی آن است. اگر به مقاله جفت ارزها مراجعه کنید، در آن در رابطه با انواع جفت ارزها صحبت کرده و آن‌ها را به سه دسته تقسیم‌بندی کرده و نخستین دسته، مربوط به جفت ارزهای اصلی بود.

اگر شما به عنوان یک تریدر مبتدی قصد ورود به بازار جفت ارزها را دارید، بهتر است ابتدا یکی از جفت ارزهای اصلی را برای معامله انتخاب کنید و زمانی که در تحلیل تکنیکال آن به طور کامل مسلط شدید، سراغ جفت ارزهای دیگر بروید.

بهترین جفت ارزها برای اسکالپ

بهترین جفت ارزها برای اسکالپ

اسکالپ یکی از تکنیک‌های معاملاتی فارکس در کوتاه مدت است. بهترین جفت ارزها برای اسکالپ، ارزهای فرعی هستند. نوسان در این ارزها بالاتر است و شما با انجام تحلیل تکنیکال در بهترین زمان ممکن می‌توانید با استراتژی اسکالپ از این ارزها به سودهای بالایی دست پیدا کنید.

یکی دیگر از انتخابات شما برای ترید به شیوه اسکالپ، انجام معامله در ارزهای اگزاتیک است. البته باید در نظر داشته‌باشید که این ارزها از نوسانات غیرقابل پیش بینی برخوردار بوده و تحلیل آن‌ها نیاز به مهارت بسیار بالایی داشته و مشکل دیگر این ارزها، قدرت نقدشوندگی پایین آن‌هاست که ارزهای اگزاتیک را تبدیل به گزینه اول معامله‌گران اسکالپ نمی‌کند.

نتیجه گیری

معامله جفت ارزها شیوه آشنایی در بازارهای معاملاتی است. صرافی‌ها و سایر دکان‌های معاملاتی که در آن‌ها پول‌های کاغذی با یکدیگر معامله می‌شدند، از دیرباز وجود داشته و امروزه، با ظهور و گسترش بازارهای تجارت آنلاین، شاهد گسترش صرافی‌هایی در این فضا هستیم که علاوه‌بر معامله جفت ارزها، به جفت ارزهای دیجیتال نیز می‌پردازند.

درک کار با جفت ارزها کار دشواری نبوده و همین موضوع باعث شده تا اکثر تریدرهای مبتدی به سمت این نوع از معاملات کشیده شوند. از سمت دیگر به دلیل سودهای بالایی که در این زمینه وجود دارد، معامله‌گران حرفه‌ای همواره نگاه ویژه به این قسمت از بازار داشته‌اند.

در آخر می‌توانید سوالات خود در این رابطه را از طریق بخش کامنت‌ها با کارشناسان ما در میان گذاشته و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی