معامله نفت در فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

نکات مختلف معامله نفت در فارکس

نفت نیروی محرکه اقتصاد جهانی است که آن را به یکی از استراتژیک‌ترین و نقدترین کالای امروزی تبدیل کرده است. همچنین ناگفته نماند که علاوه بر این که معامله نفت در فارکس اهمیت زیادی دارد این کالای پرطرف‌دار در بین تجار و دیگر بازارهای جهانی نیز محبوب است.

همان‌طور که می‌توان حدس زد درصد بالایی از موادی که هر روزه با آن کار می‌کنیم و مورد استفاده ما قرار می‌گیرد از نفت ساخته شده است. ساده‌ترین مثال آن کامپیوتر‌های رومیزی است که برای تولید آن به‌اندازه ده برابر وزنش نفت مصرف می‌کند. همچنین 90 درصد صنعت حمل‌ونقل از سوخت‌های مشتق شده از نفت تأمین می‌شود. نکته آخر این‌ که از نفت در صنعت انرژی کاربرد بسیار زیادی دارد و درصد قابل‌توجهی از برق مصرفی در خیلی از کشور‌ها از سوختن مشتقات نفتی است.

همه این داده‌ها به ما نشان می‌دهد که بدون نفت، اقتصاد جهانی نیز از کار می‌افتد. از این رو قیمت هر بشکه نفت یکی از دقیق‌ترین داده‌ها بازارهای مالی است. کاهش و افزایش قیمت نفت می‌تواند اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار دهد. اکنون ما هم در این مقاله قصد داریم در خصوص نفت خام و تجارت این کالای باارزش در فارکس صحبت کنیم.

نماد نفت در فارکس (ارز نفت برنت bco)

در این بخش قصد داریم در خصوص نماد نفت در فارکس (ارز نفت برنت bco) صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید نفت در بازار فارکس مثل طلا، نقره و.. به‌عنوان کالا‌ قابلیت معامله دارد. نوسانات بالای این کالا باعث محبوبیت آن شده است. شما می‌توانید با استفاده از CFD، بدون اینکه نیازی به مالکیت نفت داشته باشید؛ این کالای باارزش را معامله کنید. معاملات نفت در بازار فارکس به سه صورت زیر انجام می‌پذیرد:

  • خرید اسپات یا نقطه‌ای: نشان‌دهنده خرید یا فروش فوری نفت به‌صورت لحظه‌ای به‌جای خرید تاریخ معینی در آینده است.
  • قراردادهای آتی نفت: قراردادهایی هستند که در آن شما توافق می‌کنید مقداری نفت را با قیمت تعیین شده در تاریخ معین مبادله کنید.
  • قراردادهای آپشن یا اختیار معامله: همانند قرارداد‌های آتی است؛ اما شما می‌توانید از اختیار معامله خود استفاده کرده و قرارداد را اجرا نکنید.

در واقع، شما با خرید و یا فروش قراردادهای CFD نفت، در این بازار شرکت کرده و از نوسانات و تغییرات قیمت نفت در بازار سود یا ضرر می‌کنید. قیمت نفت در بازار فارکس تحت‌تأثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، شرایط سیاسی و اقتصادی کشورهای تولیدکننده نفت، شرایط آب‌وهوایی و… است.

در بازار فارکس، چندین نماد مرتبط معامله نفت در فارکس وجود دارد که در ادامه لیستی از تمامی نماد‌ها آورده شده است:

  • BCO نماد نفت برنت
  • CL نماد نفت خام غرب تگزاس (WTI)
  • OIL نماد نفت خام
  • UKOIL نماد نفت خام بریتانیا
  • USOIL نماد نفت خام آمریکا
  • XBR/USD نفت برنت به دلار آمریکا
  • XTI/USD نفت خام غرب تگزاس به دلار آمریکا

نماد نفت خام آمریکا در بازار فارکس

نماد نفت خام آمریکا در بازار فارکس

در این بخش قصد داریم در خصوص نماد نفت خام آمریکا در بازار فارکس صحبت کنیم. همان‌طور که در بخش قبل گفتیم نماد نفت خام ایالات متحده در بازار فارکس “USOIL” است. نفت فارکس یک CFD به‌حساب می‌آید که بر اساس قیمت نفت خام غرب تگزاس (WTI) معامله می‌شود.

نفت خام WTI نوعی نفت خام باکیفیت است که در ایالات متحده استخراج می‌شود و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع نفت خام در جهان شناخته می‌شود. در بخش بعد بیشتر به این نوع نفت خام می‌پردازیم. همین موضوعات باعث شده که نماد USOIL یک انتخاب محبوب برای معامله گرانی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار نفت هستند.

نماد USOIL در بازار فارکس فرصتی را برای معامله‌گران فراهم کند تا از نوسانات قیمت و تغییرات ارزش نفت فارکس سود ببرند. معامله‌گران برای معامله نفت خام می‌توانند از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال برای شناسایی روندها و الگوهای موجود در بازار استفاده کنند.

نماد USOIL را می‌توان با ارزهایی نظیر دلار آمریکا، یورو و یِن ژاپن معامله کرد. همچنین معامله‌گران می‌توانند از اهرم برای افزایش حجم در معاملات خود استفاده کنند و در نتیجه سود خود را افزایش دهند. اما باید توجه داشته باشید که این امر ریسک معامله را افزایش می‌دهد. در نتیجه، معامله‌گران برای از دست ندادن سرمایه خود باید ریسک خود را مدیریت کنند و از استراتژی‌های مدیریت ریسک مناسب استفاده کنند.

نماد WTI یا CL در فارکس

در این بخش قصد داریم در خصوص نماد WTI یا CL در فارکس صحبت کنیم. نفت غرب تگزاس همان‌طور که از اسمش پیداست در ایالات متحده و در ایالت تگزاس استخراج می‌شود. این نفت خواص مشابهی با برنت دارد. نفت برنت، یک نفت کم گوگرد است و در سکوهای نفتی دریای شمال استخراج می‌شود. این نفت به دلیل خواص سبک و شیرین بودن و برای تولید گازوئیل و بنزین مناسب است. این نفت حدود 70 درصد از کل بازار نفت در فارکس را تشکیل می‌دهد.

یکی از مزیت‌های نفت خام WTI این است که به نسبت نفت خام برنت میزان گوگرد کمتری دارد و سبک‌تر است از این رو قیمت پایین‌تری نیز دارد. نمودار نفت خام WTI را در پلتفرم‌های معاملاتی معروف با نام CL پیدا کنید. قیمت نفت غرب تگزاس تحت‌تأثیر عوامل چون عرضه و تقاضای جهانی، سطح تولید کشورهای عمده تولیدکننده نفت مانند ایالات متحده، روسیه و عربستان سعودی نیز هست. از این رو معامله در این بازار نیاز دانش فنی تکنیکال و فاندامنتال زیادی است از این رو باید قبل از سرمایه‌گذاری دانش فنی زیادی کسب کرده باشید.

معامله نماد نفت در فارکس

معامله نماد نفت در فارکس

در این بخش قصد داریم در خصوص معامله نماد نفت در فارکس صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم معاملات نفت در بازار فارکس به دلیل نوسانات زیاد بازار موردتوجه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران قرار گرفته است. اما خریدوفروش نفت در بازار فارکس چگونه انجام می‌شود.

همان‌طور که گفتیم خریدوفروش نفت می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. از راه‌های معامله این کالا می‌توان به قراردادهای آتی نفت اشاره کرد که در این قرارداد قیمت و تاریخ از پیش تعیین شده و در آینده رخ می‌دهد. یکی دیگر از رایج‌ترین راه‌ها برای معامله نفت در بازار فارکس CFDها  است. CFD ‌ها به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که در خصوص تغییرات قیمت نفت بدون این که واقعاً مالک آن دارایی باشند؛ حدس و گمان بزنند. برای معامله CFDهای نفت در فارکس، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول انتخاب یک بروکر یا کارگزاری معتبر است که از معاملات نفت پشتیبانی می‌کنند. قبل از انتخاب بروکر باید در خصوص آن تحقیق کرده باشید؛ زیرا بروکرهای کلاهبردار در بازار فارکس بسیار زیاد هستند. پس از انتخاب بروکر مناسب باید حساب معاملاتی باز کرده و مبلغ مورد نیاز جهت معامله را آماده کنید. پس از آن نمادی که قصد معامله‌کردن دارید را انتخاب و با توجه به دانش تکنیکال و بنیادی که دارید چارت نفت را مشاهده و نقاط بالقوه را شناسایی کنید.

در نهایت برای از بین بردن ریسک‌های احتمالی و جلوگیری از ضررهای جدی بهتر است از استراتژی‌های مختلفی مثل حد ضرر استفاده کنید چرا که در صورت ضرر، مبلغ زیادی سرمایه از دست ندهید.

عوامل محرک قیمت نفت در فارکس

بازار نفت به دلیل حجم معاملات زیاد و عوامل بیرونی زیادی که وجود دارد بسیار پر نوسان است از این رو بهتر است عوامل محرک قیمت نفت در فارکس را بدانیم تا بهتر بتوانیم در خصوص خرید یا فروش در این بازار پرنوسان تصمیم‌گیری کنیم.

عرضه و تقاضا

نفت نیز دیگر کالاهایی که در بازار فارکس خریدوفروش می‌شوند؛ تابع قانون عرضه و تقاضا است. قیمت نفت عمدتاً تحت‌تأثیر کشورهایی است که سطح اقتصادی بالاتری هستند. این کشورها برای صنایع توسعه‌یافته خود به نفت نیاز دارند.

مسلماً طرف دیگر بازار عرضه نفت است که تحت‌تأثیر تولیدکنندگان است. از این رو، معامله‌گران باید به طور منظم وضعیت ذخایر نفت و مشتقات آن، گزارش‌های مربوط به وضعیت چاه‌های فعال را که همگی بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارند، نظارت کنند.

قیمت دلار آمریکا

از آنجایی که نفت نسبت به دلار به فروش می‌رسد؛ قیمت آن و در آمد فارکس رابطه تنگاتنگی با وضعیت این ارز دارد. این رابطه مستقیم است به این صورت که اگر دلار ضعیف شود قیمت نفت در فارکس را نیز با خود کاهش می‌دهد و بالعکس.

دلار کانادا (CAD) نیز یک واحد پولی است که با قیمت نفت رابطه تنگاتنگی دارد. دلیل این رابطه وابستگی اقتصاد کانادا به صادرات نفت است که موجب همبستگی 80 درصد با قیمت نفت شده است. بنابراین، اگر قصد تجارت نفت را دارید، باید بر رشد ارز کانادا نیز نظارت داشته باشید.

بلایای طبیعی

علاوه بر عوامل اقتصادی مانند عرضه و تقاضا، قیمت نفت نیز متأثر از طبیعت است. طوفان، زلزله و سایر بلایای طبیعی می‌توانند به زیر ساخت‌های معادن و چاه‌های نفت آسیب بزند و عرضه نفت، پردازش، پالایش و ذخیره‌سازی این کالا را مختل کند. این موضوع بر عرضه نفت تأثیر منفی می‌گذارد و کاهش عرضه موجب از بین رفتن تعادل بین عرضه و تقاضا شده و در نهایت منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود.

شاخصهای اقتصادی

شاخص‌های اقتصادی مانند رشد تولید ناخالص داخلی، تورم می‌توانند بر قیمت نفت در فارکس تأثیر بگذارند. رشد اقتصادی کشور و افزایش تورم می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای نفت و افزایش قیمت‌ آن شود.

تصمیمات اوپک

به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفته می‌شود. این سازمان یکی از عوامل تأثیرگذار در بازار است که قیمت نفت را جا به جا می‌کند. تصمیمات اعضای اوپک برای کاهش یا افزایش تولید می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت نفت داشته باشد.

مقایسه نفت خام برنت در مقابل WTI

مقایسه نفت خام برنت در مقابل WTI

نفت خام برنت و نفت خام غرب تگزاس (WTI) دو کالای نفتی رایج در بازار فارکس و در معاملات جهانی هستند. درست است که از هر دو نوع نفت خام به‌عنوان معیاری قیمت‌گذاری نفت فارکس استفاده می‌شوند؛ اما باید در نظر داشته باشید که تفاوت‌های متعددی بین آن‌ها وجود دارد. در این بخش قصد داریم به مقایسه نفت خام برنت در مقابل WTI بپردازیم.

یکی از تفاوت‌های اصلی این دو موقعیت جغرافیایی آنهاست. نفت خام برنت از میادین نفتی در دریای شمال استخراج می‌شود؛ این در حالی است که نفت خام WTI از میادین نفتی در امریکا و ایالت تگزاس استخراج می‌شود. این تفاوت بر روی هزینه انتقال تأثیرگذار است.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو کیفیت نفت WTI است. درست است که نفت خام برنت یک نفت خام سبک است که گوگرد کمی دارد؛ اما در مقایسه با نفت خام WTI کیفیت پایین‌تری دارد. این مزیت نفت غرب تگزاس باعث می‌شود که پالایش آن را ساده‌تر شده و در هنگام سوختن آلودگی کمتری ایجاد می‌کند. کیفیت بالاتر نفت خام غرب تگزاس آن را گران‌تر نیز کرده است.

علاوه بر دو مورد بالا، حجم معاملات و نقدینگی این دو نفت در فارکس نیز می‌تواند متفاوت باشد. نفت خام WTI فعال‌ترین قرارداد آتی نفت خام در جهان است که حجم معاملات بالایی در بورس کالای نیویورک دارد. نفت خام برنت نیز به صورت گسترده معامله می‌شود؛ اما قرارداد آتی آن در بورس کالای بین قاره‌ای (ICE) معامله می‌شود. روی کاغذ به دلیل ارزشمند‌تر بودن نفت خام غرب تگزاس، باید قیمت بالاتری داشته باشد؛ اما در برخی از موارد ممکن است به دلیل نوسانات بازار قیمت نفت برنت بیشتر از نفت غرب تگزاس نیز شود.

عرضه نفت، سطوح تولید نفت

سطح عرضه نفت، سطوح تولید نفت عوامل مهمی هستند که بر اقتصاد جهانی و قیمت نفت در فارکس تأثیر زیادی دارند. نفت یک منبع پر استفاده است که قیمت آن تحت‌تأثیر عوامل مختلفی از جمله تنش‌های اقتصادی، بلاهای طبیعی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی است.

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت شامل ایالات متحده، عربستان سعودی و روسیه، ایران هستند. این کشورها به طور منظم میلیون‌ها بشکه نفت در روز تولید می‌کنند. همان‌طور که گفتم سطح تولید این کشورها می‌تواند با توجه به عواملی که اشاره کردیم متغیر باشد.

همچنین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یکی بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار روی میزان تولید نفت است. کشورهای عضو این سازمان بخش قابل توجهی از ذخایر نفت جهان را در دست دارند. کشورهای عضو اوپک اغلب سطوح تولید خود را به منظور تأثیرگذاری بر قیمت‌های جهانی نفت هماهنگ می‌کنند و تصمیمات آن‌ها می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای اقتصاد جهانی و قیمت نفت داشته باشد.

به طور کلی می‌توان گفت تولید و عرضه و قیمت نفت در فارکس مسائل پیچیده‌ای هستند که تحت تأثیر طیف وسیعی از عوامل قرار دارند. درست است که جهان همیشه به دنبال پیشرفت تکنولوژی و کاهش مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی است؛ اما نقش نفت در اقتصاد جهانی همیشه موضوع مورد توجه و بحث باقی خواهد ماند.

تقاضای نفت، سلامت اقتصاد جهانی

تقاضای نفت، سلامت اقتصاد جهانی

همان‌طور که می‌توان حدس زد دو عامل تقاضای نفت، سلامت اقتصاد جهانی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. نفت به عنوان یکی از مواد اولیه مهم برای تولید انرژی، نیاز اصلی و موتور محرک توسعه است. از این رو هم‌زمان با رشد اقتصادی تقاضا برای نفت نیز افزایش می‌یابد. نمونه این رشد اقتصادی را می‌توان در بازارهایی مانند چین و هند دید که عامل اصلی افزایش تقاضا این دو کشور برای نفت در سال‌های اخیر همین رشد اقتصادی بوده است.

در کنار این موارد نمی‌توان گفت همیشه رشد اقتصادی موجب افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت نفت در فارکس می‌شود. برخی کشورها که در جهان بسیار توسعه یافته‌اند؛ به دنبال راه‌هایی هستند که از نظر مصرف انرژی کارآمدتر شوند. این کشورها به دنبال این موضوع هستند که مقدار نفت موردنیاز خود را برای سطح مشخصی از تولید را کاهش دهند.

علاوه بر این، پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی صورت می‌گیرد ممکن است تقاضا برای نفت را کاهش دهد. برای مثال جایگزین شدن وسایل نقلیه‌‌ای با سوخت کمتر و یا با منابع انرژی تجدیدپذیر کار می‌کنند به جای وسایل نقلیه پرمصرف قدیمی؛ می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

درست است که دولت‌ها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش وابستگی جهانی به نفت هستند. این امر منجر شده که کشورهای توسعه‌یافته برای حل کردن معضل انرژی به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی و بادی و… رجوع کنند. همچنین این کشورها سیاست‌هایی اعمال می‌کنند که کارایی را افزایش داده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. اما با وجود این تلاش‌ها، نفت احتمالاً محرک اصلی اقتصاد جهان است و روند کلی رشد اقتصادی موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت نفت فارکس می‌شود.

نحوه تجارت و سرمایه گذاری در نفت خام

در این بخش قصد داریم در خصوص نحوه تجارت و سرمایه‌گذاری در نفت خام در فارکس صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم سرمایه‌گذاران و سفته‌بازان به کمک استراتژی‌های خود نقاط بالقوه را پیدا کرده و از نوساناتی که در بازار وجود دارد استفاده کرده و کسب سود می‌کنند.

در خصوص تجارت نفت باید ابتدا نوع نفتی را که قصد دارید معامله کنید را انتخاب کنید. همان‌طور که در این مقاله و تا اینجا متوجه شدید انواع مختلفی از نفت وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند در بازار فارکس معامله کنند. از معروف‌ترین نفت‌ها می‌توان به نفت خام برنت و نفت خام غرب تگزاس (WTI) اشاره کرد. نکته مهم این است که انواع مختلف نفت شرایط معاملاتی متفاوتی دارند. بنابراین مهم است که قبل از معامله در مورد نفت انتخابی خود تحقیق کنید.

قبل از معامله نفت باید تجربه و دانش کافی در خصوص معاملات داشته باشد و استراتژی معاملاتی مشخصی برای خود مشخص کنید و به معامله بپردازید. تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و اخبار، نکته‌های مهمی وجود دارد که معامله‌گران هنگام معامله و برسی تغییرات قیمت نفت در فارکس باید از آن‌ها استفاده کنند. شما باید به کمک میزان ریسک‌پذیری که دارید و سرمایه‌ و دانشی که دارید به معاملات نفت بپردازید. این توانایی‌ها به صورت تجربی به دست نیامده و شما نیاز دارید تا آموزش فارکس را در مجموعه‌ای معتبر بگذرانید. به این صورت ریسک کار خود را به صورت قابل توجهی کاهش خواهید داد.

استراتژی های تجارت نفت

استراتژی های تجارت نفت

استراتژی های مختلفی برای معاملات نفت وجود دارد که در این بخش قصد داریم در خصوص استراتژی‌های تجارت نفت صحبت کنیم.

تحلیل تکنیکال: این تحلیل شامل تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت و استفاده از اندیکاتورها، روندها، خطوط حمایت و مقاومت و الگوهایی است که هدف آن شناسایی فرصت‌های معاملاتی است. معامله‌گران به کمک الگوهایی در حرکت قیمت نفت مانند خطوط روند، سطوح حمایت و مقاومت و الگوهای نمودار می‌توانند تصمیمات معاملاتی گرفته و نقاط ورود و خروج را مشخص کنند.

تحلیل بنیادی: این تحلیل شامل تجزیه و تحلیل عوامل اقتصادی و تأثیرگذار است که می‌تواند بر عرضه و تقاضای نفت تأثیر بگذارد. معامله‌گران ممکن است اخبار و رویدادهای مربوط به تولید نفت، سهمیه‌های منتشر شده از تولید اوپک و شاخص‌های اقتصادی مانند تولید ناخالص ملی و تورم را رصد کنند تا فرصت‌های مناسبی که در بازار رخ می‌دهد را شناسایی کنند.

معامله بر روی اخبار: این نوع معامله شامل بررسی اخبار و رویدادهایی است بر روی قیمت نفت فارکس تأثیر گذارند. این نوع اخبار شامل اطلاعیه‌های اوپک، گزارش‌هایی از موجودی انبار هست. معامله‌گران در این شرایط از واکنش فوری بازار و هجوم معامله‌گران بی‌تجربه استفاده کرده و به دنبال تغییرات کوتاه‌مدت قیمت هستند.

معاملات نوسانی: این نوع معاملات شامل نگهداری موقعیت‌ها برای چندین روز یا حتی چند هفته باشد. هدف معامله‌گران از این کار این است که وارد تغییرات قیمتی بزرگ‌تری در بازار شوند و کسب سود کنند. معامله‌گران برای انجام این نوع معاملات از ترکیبی از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی بالقوه و نوسانی استفاده می‌کنند.

صرف‌نظر از استراتژی معاملاتی که معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند؛ نکته مهم داشتن یک برنامه مدیریت ریسک است. این برنامه شامل رعایت حد سود و حد ضرر برای محدود کردن ضررهای احتمالی است. همچنین معامله‌گران باید مدیریت سرمایه داشته باشند و از معاملات که از اهرم زیاد استفاده می‌کند؛ پرهیز کنند. با این کار می‌توان شانس موفقیت را کمی بیشتر کرد.

مزایای معاملات نفت در فارکس

در این بخش قصد داریم بخشی از مزایای معامله نفت در فارکس بپردازیم. مزایای آن عبارت‌اند از:

  • سرمایه‌ اولیه کمی مورد نیاز است. سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع معامله 100 دلار یا 100 یورو است.
  • امکان دسترسی به اهرم‌ها در معاملات CFD به معامله‌گران اجازه می‌دهد که با حجم بیشتری معامله کرده و در نتیجه می‌تواند سود خود را افزایش دهد.
  • از آنجایی که بازار CFDهای نفت دو طرفه است؛ به معامله‎‌گران این اجازه را می‌دهد تا زمانی که قیمت صعودی است و هم زمانی که نزولی است معامله کرده و کسب سود کنند.
  • در معاملات CFD عدم مالکیت دارایی پایه وجود دارد. به این معنی است که قراردادهای خرید و فروش معامله می‌شوند. در نتیجه شما مالک کالایی نیستید.
  • نقدینگی بالا در بازار نفت در فارکس بسیار زیاد است، این به معنی است که فرصت‌های معاملاتی فراوان و اسپردهای کم برای معامله‌گران وجود دارد.
  • بدون تاریخ انقضا: برخلاف قراردادهای آتی، CFDها تاریخ انقضا ندارند. معامله‌گران می‌توانند موقعیت‌های خود را تا زمانی که بخواهند نگهدارند و یا هر زمان که بخواهند آن‌ها را ببندند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در طول این مقاله متوجه شدید نفت خام با جفت ارزهای زیادی معامله می‌شود و یکی از کالای محبوب و پرنوسان در بازار فارکس به حساب می‌آید. برای معاملات نفت در بازار فارکس نیازمند تجربه و دانش زیادی هستید. بازار معامله نفت در فارکس نوسانات زیادی دارد و آشنا بودن با مواد تأثیرگذار در این بازار نیازمند دانش چندین ساله هست. از این رو اگر در این بازار تازه‌کار هستید بهتر است از محیط دمو برای شروع معاملات استفاده کرده و تجربه کسب کنید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی