معرفی کامل ارز دیجیتال پولکادات (Polkadat)
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (Polkadat)

بررسی ارز دیجیتال پولکادات

در حال حاضر در عصر ارزهای دیجیتال به سر می بریم و کمتر کسی است که این ارزهای دیجیتال را نشناسد یا حداقل نام آن‌ها را نشنیده‌ باشد. یکی از ارزهایی که در این بستر معرفی شده است ارز دیجیتال پولکادات است. به طور کلی پولکادات را می‌توان به عنوان نسل جدیدی از بلاک چین‌ها به شمار آورد که وظیفه‌ی آن برقراری اتصال میان شبکه هایی است که مبتنی بر بلاک‌چین هستند و در نهایت هدف آن به وجود آوردن یک شبکه از بلاک چین‌ها است که به صورت یکپارچه مشغول به انجام فعالیت هستند. گفته می‌شود پروژه‌ی پولکادات قرار است انحصاری بودن اینترنت را از میان برداشته و آن را به صورت عمومی در اختیار همه‌ی کاربران قرار دهد. در این مطلب قصد داریم تا به صورت مفصل به ارز دیجیتال پولکادات پرداخته و در مورد پلتفرم آن اطلاعاتی ارائه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال پولکادات

زیرساخت‌های ارز دیجیتال پولکادات به چه صورت است؟

یکی از هدف‌های اصلی از به وجود آمدن ارزهای دیجیتال این است که به کمک تکنولوژی موسوم به بلاک چین مشکل‌های موجود در جهان واقعی را مرتفع کنند. جالب است بدانید ارز دیجیتال پولکادات و پلتفرم ان خود برای بهبود بخشیدن و رفع مشکل هایی که در زمینه‌ی خود بلاک‌چین‌ها وجود دارند طراحی شده و به وجود آمده است. در آفیشال وب سایت این ارز دیجیتال آمده است که پولکادات یک فناوری است که علاوه بر این که به صورت شبکه‌ای است چند زنجیره‌ای نیز هست. به بیان ساده‌تر پولکادات را می‌توان به عنوان یک بلاک چین به شمار آورد که قادر است تا بلاک چین های مختلف موجود در بسترهای مختلف را به یکدیگر مرتبط سازد.

یکی از ارزهای دیجیتالی که روی شبکه پولکادات ساخته شده است، ارز ریف می باشد.

بزرگترین هدفی که از طراحی این فناوری در سر توسعه دهنده ی آن بود حل مشکل‌های بزرگی بود که در این زمینه وجود داشتند و سبب می‌شدند تا کارایی این فناوری‌های بلاک چینی و شبکه‌های آن‌ها در جهان واقعی ما کاهش پیدا کنند. دو مشکل عمده‌ای که در این مورد وجود داشته است عبارت هستند از:

1. مقیاس پذیر بودن یا همان Scalability

2. انزوا یا Isolation

حال پلتفرم پولکادات برای این که این مسئله‌ها را حل کند راهکارهایی را در نظر گرفته است که در لایت‌پیپر آن به صورت مفصل به این راه حل‌ها پرداخته شده است. در ادامه‌ی صحبت راجع به ارز دیجیتال پولکادات به این راه‌حل‌هایی ذکر شده در لایت‌پیپر آن برای حل این مسئله‌ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت لحظه ای پولکادات

[mcrypto id=”7576″]

شما در لندینگ قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال، لیست جامعی از قیمت کریپتوکارنسی های مختلف بازار را مشاهده خواهید کرد.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
پولکادات

راه‌حل‌های ذکر شده در لایت پیپر ارز دیجیتال پولکادات برای رفع مشکلات بلاک‌چین‌ها

همانطور که در قسمت قبلی هم گفتیم دو مشکل عمده‌ای که بر بلاک چینی‌ها و فناوری آنها وارد بود عبارت بود از مقیاس پذیری و انزوا. برای رفع این مشکل‌ها ارز دیجیتال پولکادات در لایت پیپر خود راه‌حل‌هایی ارائه کرده است که در ارتباط با سه مفهوم زیر هستند:

1. ریلی چین Relay Chain که آن را تحت عنوان شبکه‌ای به شمار می‌آورند که اصلی‌ترین شبکه برای این ارز دیجیتال است. کلیه‌ی بلاک‌چین‌هایی که در بستر اینترنت مشغول به انجام فعالیت هستند به وسیله‌ی این شبکه با یکدیگر اتصال برقرار می‌کنند.

صفر تا صد امنیت و ترید ارزهای دیجیتال
ادامه

2. پاراچین Parachain: این عبارت را می‌توان مخفف شده‌ی عبارت Parallelized Chains به شمار آورد که به نام زنجیره‌های موازی هم شناخته می‌شوند. این پاراچین زنجیره های تکی را به کمک شبکه‌ی موسوم به پولکادات به صورت موازی اجرایی می‌کند.

3. بریج چین Bridge Chain: در صورتی که یک شبکه از پروتکل های مخصوص گاورننس Governance که به نام پروتکل‌های نظردهی پولکادات هم شناخته می‌شود بهره نبرد می‌تواند از این زنجیره برای برقراری اتصال استفاده کند.

به کمک توانایی ریلی چین این پلتفرم مسئله‌ی برقراری تعامل میان بلاک‌چین‌های موجود برای هر بستر کاملا قابل حل خواهد بود. در مقابل هم ارز دیجیتال پولکادات به کمک مشخصه‌ی پاراچین خود قادر است تا مشکل‌هایی که در زمینه‌ی مقیاس پذیری وجود دارند را مرتفع سازد.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
رمز ارز

آشنایی با شبکه‌ی پولکادات

یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها در مورد شبکه‌ی ارز دیجیتال پولکادات را می‌توان امنیت آن به شمار آورد که این امنیت به صورت اشتراکی ارائه می‌شود. یعنی این شبکه می‌تواند امنیت بقیه‌ی زنجیره‌ها و شبکه‌هایی را که به آن وصل هستند تامین نماید. هر بلاک چین از یک معماری منحصر بفرد برای خود بهره می‌برد. همین امر سبب شده است تا بلاک‌چین‌های متعددی وجود داشته باشند که هر کدام کارایی‌های خاص خود را دارند. مثلا برخی بلاک‌چین‌ها با هدف ذخیره‌سازی پا به عرصه می‌گذارند و برخی دیگر به منظور تایید هویتی و مدیریت آن مشغول به انجام فعالیت است.

در بستر بلاک‌چین ارز دیجیتال پولکادات هر بلاک چین قادر است با کارایی خاص خود فعالیت کرده و به صورت بهینه مشغول به فعالیت شود. این بهینه سازی کمک می‌کند تا کلیه‌ی کارایی‌های غیرمرتبط و اضافه و نیز کدهایی که به آن‌ها احتیاجی نیست از میان برداشته شده و در نتیجه‌ی این امر زنجیره‌ها به شکلی کاملا بهینه فعالیت خود را انجام دهند.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال پولکادات

حال که مختصری راجع به شبکه‌ی پولکادات اطلاعات به دست آوردیم نوبت به آن می‌رسد که در مورد ارز دیجیتال پولکادات هم به صحبت بپردازیم و با آن آشنا شویم. این ارز دیجیتال که با نماد DOT در فضای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود در بستر بلاک چین پولکادات مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد. عمده‌ی کاربرد این راز دیجیتال را می‌توان سه هدف زیر به شمار آورد:

1. برقراری اتصال میان بلاک چین های مختلف

2. انجام فعالیت های موسوم به استکینگ

3. کمک به کنترل سرمایه‌ها

کاملا در نقطه‌ی مقابل بقیه‌ی بلاک‌چین‌ها که بر پایه‌ی پروتکل ثابت کردن سهامداری کار می‌کنند، کلیه‌ی حساب‌های کاربری که این ارز دیجیتال را برای خود دارند می‌توانند این شبکه را تحت مدیریت تمام و کمال خود داشته باشند. این موضوع یعنی این که این اشخاص می‌توانند در مورد وضعیت‌های با اهمیت این پلتفرم نظر داده و شرکت داشته‌باشند. برای مثال می‌توانند در زمینه‌ی آپدیت شبکه، بهبود و بالا بردن سطح پروتکل‌های آن، تصحیح شبکه و سایر مواردی از این دست دخالت داشته و اظهارنظر کنند. این موضوع را عموما به عنوان یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها و مزیت‌های پلتفرم پولکادات به شمار می‌آورند که در عین اینکه نامتمرکز است توانسته است برای کاربران خود دموکراسی را در رای و نظر هم به ارمغان بیاورد.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
بلاکچین

پروسه‌ی ICO یا عرضه اولیه‌ی سکه های دات به چه صورت بود؟

یکی از مکانیزم‌هایی که توسعه‌دهندگان و ایده‌پردازان دنیای ارزهای دیجیتال برای معرفی پروژه‌های خود از آن بهره می‌برند پروسه‌ی آی سی او (ICO) یا همان عرضه اولیه توکن‌ها و یا سکه‌ها است. این پروسه به این شکل انجام می‌شود که نام سکه و یا توکن مورد نظر در لیست صرافی‌های ارز های دیجیتال معتبر آورده می‌شود و سپس افراد برای خرید آن اقدام می‌کنند. این امر برای ارز دیجیتال دات هم به همین شکل انجام شده است. یعنی در سال 2017 ICO ارز دیجیتال دات انجام شد که می‌توان آن را به عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عرضه اولیه در این سال به شمار آورد. قیمتی که برای هر یک واحد از این سکه در نظر گرفته بودند 109 هزارم یک اتریوم (ETH) بود.

ارز آواکس (AVAX) چیست؟ آینده آن چگونه خواهد بود؟
ادامه

در نتیجه در جریان عرضه اولیه‌ی پولکادات یا همان ارز دیجیتال دات به طور کلی 5 میلیون توکن به فروش رفت که رقمی معادل 485331 واحد اتریوم را در اختیار توسعه‌دهنده‌ی این ارز دیجیتال قرار داد. در پروسه‌ی این ICO که در ماه اکتبر سال 2017 انجام گرفت چیزی در حدود 150 میلیون دلار پول جابجا شد. چرا که در آن زمان قیمت هر واحد اتر برابر با 320 دلار بود که پس از فروش تعداد واحد اتریوم گفته شده چنین مبلغی برای این عرضه اولیه بیان شد. جالب است بدانید تم‌ها پس از گذشت چند ماه از این پروسه‌ی ICO قیمت اتر به 1400 دلار هم رسید.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
چند زنجیره ای

نتیجه گیری

پولکادات را می‌توان به عنوان یک پروژه‌ی بلاک چین به شمار آورد که از انواع چند زنجیره‌ای است. هدف اصلی از راه اندازی این شبکه برطرف کردن و رفع مشکل‌های سایر شبکه های بلاک چینی است. ارز دیجیتال پولکادات که در فضای همین بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرد در سال دو هزار و هفده به صورت عرضه اولیه در اختیار عموم قرار گرفت. از جمله ی بهترین کیف پول های دیجیتال یا همان والت های ارز دیجیتال پولکادات می توان به Parity Signer، پولکا والت، تراست و … اشاره کرد.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
پولکادات

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

بررسی ارز دیجیتال پولکادات (polkadat) | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس–مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
  • این مقاله یکی از مطالب سری مقالات معرفی ارز دیجیتال بود که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با رمزارزهای مختلف بازار آن‌ها را مطالعه کنید.

اینستاگرام پارسیان بورس

مقاله‌های پیشنهادی


با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
طراحی و توسعه توسط