ارز آواکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز آواکس (AVAX) چیست؟ آینده آن چگونه خواهد بود؟

در این مطلب قصد داریم ارز آواکس را معرفی کنیم. دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و پروژه‌ها و ارزهای مختلفی وجود دارند که برای یادگیری نحوه تحلیل آن‌ها می‌توانید در دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال شرکت کنید. آنچه امروز خواهیم گفت، معرفی ارز آواکس و پلتفرم آوالانچ، نحوه کارکرد آن‌ها و نقشه راه و آینده آن‌ها خواهد بود. پس این مقاله را از دست ندهید و تا پایان همراه پارسیان بورس باشید!

آوالانچ Avalanche چیست؟

پلتفرم ایجاد کننده و ارائه دهنده توکن آواکس، پلتفرم آوالانچ می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی پلتفرم آوالانچ این است که این پلتفرم، یک پلتفرم open source است. که باعث ایجاد برنامه‌های دیفای و استقرار بلاکچین در اکوسیستم می‌شود. که همین ویژگی‌ها باعث شده است که آوالانچ بسیار مقیاس پذیر باشد. آواکس از جمله پلتفرم هایی می‌باشد که توانایی انجام تعداد بسیار زیادی از تراکنش ها و معاملات را در کمتر از ۱ ثانیه دارد و تعداد بسیار زیادی از اعتبارسنج ها را قادر می‌کند که بتواند به تولید بلاک در زنجیره بلاکچین آوالانچ بپردازند.

از ویژگی‌های مهمی که پلتفرم آوالانچ در اختیار تریدر ها قرار داده است، انجام تراکنش ها در کمترین زمان و همچنین امکان انجام سفارش های بسیار بزرگ‌تر از شبکه های بلاکچین موجود در داخل بازار می‌باشد. برای مثال می‌توانیم به انجام ۴,۵۰۰ معامله توسط پلتفرم آوالانچ در ثانیه با رعایت تمام مسائل امنیتی اشاره کنیم.

پلتفرم آوالانچ برای برطرف کردن و مرتفع کردن مشکلات و مسائلی که در تعداد بسیار زیادی از شبکه‌های بلاکچین معروف وجود دارد، ایجاد شده است و در تلاش است که بتواند خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای شبکه های بلاکچینی معروف مانند اتریوم و بیت کوین ارائه دهد و همواره در تلاش می‌باشد که کمبودهای خود را با استفاده از برنامه ریزی‌های جدید برطرف کند و ویژگی ها و قابلیت ها و ابزار های بیشتری را برای معامله‌گران خود فراهم کند.

از تفاوت‌های اصلی و قابل توجهی که ما می‌توانیم بین پلتفرم آوالانچ و سایر پلتفرم‌ها مشاهده کنیم، این است که پلتفرم آوالانچ یک پروتکل اجماع می‌باشد. مدتی پس از ارائه این پلتفرم تعداد بسیار زیادی از معامله‌گران تصور می کردند که این بلاک چین در مقایسه با سایر بلاکچین‌های در حال فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید یک بلاک چین کند و ناتوان در مقیا‌س پذیری باشد، این در حالی می‌باشد که، پروتکل آوالانچ رویکردهای جدیدی را برای اجماع ارائه کرد تا بتواند به نهایت سرعت و توان خود دست پیدا کند.

رمز ارز آواکس

حال وقت آن رسیده که در سری مقالات معرفی ارز دیجیتال، به معرفی ارز آواکس بپردازیم.

ارز دیجیتال آواکس چیست؟

در موضوع قبل ما در مورد پلتفرم آوالانچ صحبت کردیم. توکن اختصاصی پلتفرم آوالانچ رمز ارز آواکس می‌باشد. رمز ارز ارائه شده توسط پلتفرم آوالانچ از طریق روش استیکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. که این روش باعث ایجاد بستری امن در این پلتفرم شده است، از جمله قابلیت‌های توکن آواکس این می‌باشد که می‌توان از این توکن در تراکنش‌های مشابه و همچنین پرداخت کارمزد معاملات در پلتفرم آوالانچ استفاده شود. به عبارت ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که کارمزد معاملات صورت گرفته در پلتفرم آوالانچ می‌تواند به وسیله توکن آواکس پرداخت شود و توکن های مورد استفاده قرار گرفته در این روش سوزانده خواهد شد.

avalanche
avalanche

Avalanche (AVAX)

قیمت
$ 33.45

در کل تعداد توکن‌های عرضه شده آواکس توسط پلتفرم آوالانچ بسیار کم و در حدود ۷۲۰ میلیون توکن می‌باشد که ۳۶۰ میلیون آن در هنگام لانچ شدن این توکن در بازار به معامله درآمده است.

همچنین شرکت ارائه کننده توکن آواکس کیف پول هایی را نیز برای نگهداری این توکن در اختیار معامله گران بازار ارز دیجیتال قرار داده است. یکی از این کیف پول‌ها، کیف پول لجر می‌باشد که علاوه بر توکن آواکس از تعداد بسیار زیادی از توکن‌ها پشتیبانی می‌کند و معامله‌گران می‌تواند در این کیف پول‌ها رمز ارز آواکس خود را ذخیره کرده و یا انتقال دهند.

پیشنهاد ویژه:

بنیانگذاران ارز دیجیتال AVAX

پلتفرم آوالانچ Avalanche و توکن ارائه شده توسط این پلتفرم یعنی توکن آواکس توسط آزمایشگاه آوا و یا AVA Labs ایجاد شده اند. بنیانگذاران آزمایشگاه توسط سه نفر به نام های Emin Gun Sirer دارای دکترای علوم و مهندسی کامپیوتر، Kevin Sekninqi و Maofan “Ted” Yin می‌باشند. Emin Gun Sirer از جمله بنیان گذاران و مدیرعامل پلتفرم اوالانچ می‌باشد.

Kevin Sekninqi نیز بنیانگذار و معمار ارشد آزمایشگاه های AVA می‌باشد. کوین نامزد دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنلا می‌باشد و تجربه مشارکت در تحقیقات انجام شده در سازمان ناسا و مایکروسافت را در کارنامه خود دارد. همانطور که گفتیم Maofan Ted Yin از دیگر بنیان گذاران است. تد یین نیز نامزد دکترای علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل می‌باشد. وی اولین نویسنده پروتکل HoffStuff است که توسط پروژه Libera فیس بوک استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال آواکس

عملکرد پلتفرم آوالانچ Avalanch چگونه است؟

پلتفرم آوالانچ در نقشه راه و برنامه های ارائه داده شده توسط بنیانگذاران آن نشان داده که استراتژی خاصی برای ساده کردن تبدیل و فرآیندهای توسعه دارد که در ادامه این مقاله به معرفی و توضیح مختصری درباره بعضی از ویژگی‌های این استراتژی پلتفرم آوالانچ می‌پردازیم.

زیر شبکه Subnet

یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد ارائه شده توسط بنیان‌گذاران آوالانچ، توانایی ایجاد و ساخت بلاکچین های جدید می‌باشد، که این بلاک چین‌های ساخته شده جدید با نام “زیر شبکه Subnet” در اکوسیستم پلتفرم آوالانچ شناخته می شود.

زنجیره مبادله یا X_Chain

اولین بلاک چین ایجاد شده، X_chain است که این بلاک‌چین، یک بلاک چین غیر متمرکز است و به راحتی می‌تواند ساخته و برنامه‌ریزی شود. وجود این بلاک چین و سادگی در برنامه‌ریزی آن باعث می‌شود که هر شخصی قادر باشد دارایی های دیجیتال هوشمند را ایجاد کند. این دارایی‌ها می‌تواند موارد مختلفی مثل توک‌ های سودمن، رپد توکن ها و یا NFTها باشد.

زنجیره قراردادهای C_chain

این زنجیره قرارداد برای آسان‌تر کردن کار توسعه دهندگان اتریوم Etherium DAPP ایجاد شده است. زنجیره ایجاد شده با تمام ویژگی های بلاک چین اتریوم سازگار می‌باشد و می‌تواند به عنوان یک زنجیره تبدیل مورد استفاده قرار بگیرد که کاربران می‌توانند دارایی های خود را به راحتی به این بلاک‌چین انتقال دهند.

زنجیره سکو یا P_chain

یکی از زنجیره‌های مهم ایجاد شده در بلاک چین آوالانچ “زنجیره سکو یا P_chain”می‌باشد. این زنجیر برای به وجود آمدن هماهنگی در بین اعتبار سنج‌ها ایجاد شده است و همچنین بلاک چین می‌تواند به راحتی بر این زنجیره و زیر شبکه‌های جدید نظارت داشته باشد. زنجیره پی (P chain) همچنین امکان ذخیره توکن ها را در بلاک چین برای معامله گران فراهم می‌کند.

آوالانچ چیست

ایجاد زیر شبکه Subnets و بلاکچین در آوالانچ چگونه است؟

همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم یکی از ویژگی‌های بلاکچین آوالانچ توانایی ایجاد زیر شبکه یا Subnet می‌باشد. به این صورت که تمام معامله گران می‌توانند با پرداخت کارمزد توکن آواکس زیر شبکه مربوط به دارایی های خود را در این پلتفرم ایجاد کنند.

آوالانچ یک پلتفرم گسترده می‌باشد که به تنهایی چندین پلتفرم دیگر را در بر می‌گیرد و در نهایت توانسته هزار زیر شبکه مختلف برای خود ایجاد کند. همچنین با استفاده از پروتکل های جدید و برنامه‌های مشخص و معین یک چهارچوب امن و توزیع شده در سرتاسر جهان را برای کاربران به وجود آورده است و در عین حال قادر است هر فرمی را که با سلیقه تمام استفاده‌کنندگان خود سازگار باشد را در پلتفرم خود ایجاد کند.

همانطور که گفتیم پلتفرم آوالانچ به تمام معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا بتوانند با پرداخت هزینه کم بلاکچین خاص و متناسب با استراتژی‌های خود را به وجود بیاورند که این بلاک چین ایجاد شده، تعداد بسیار زیادی از ماشین‌های مجازی همانند EVM و WASM پشتیبانی می‌کند.

عرضه شبکه ایجاد شده در پلتفرم آوالانچ می‌تواند ساختمان و ساختار مختص به خود را داشته باشد. همانطور که گفتیم، استراتژی پلتفرم نوعی پروتکل اجماع می‌باشد که به این معنی است که، هر فرد می‌تواند بلاک چین ایجاد شده توسط خود را بر روی لایه برنامه منتقل کند و با استفاده از توکن و برنامه های موجود خود به فعالیت‌های خود بر روی بلاکچین زیر مجموعه ادامه دهد.

همانطور که پیش از این نیز گفتیم هر زیر شبکه می‌تواند با پرداخت کارمزد تعیین شده توسط توکن آواکس زیر شبکه مختص به خود را ایجاد کند یا بر روی زیر شبکه های دیگر ایجاد شده فعالیت کند، که هر دوی این موارد با پرداخت هزینه به وسیله توکن آواکس ممکن می شود. هر ارتباط در شبکه پلتفرم آوالانچ می‌تواند چندین زیر شبکه را تایید کند اما این تایید منوط به تایید شبکه اصلی می‌باشد.

whats

نقشه راه پلتفرم آوالانچ

همانطور که قبلاً نیز درباره نقشه راه صحبت کردیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر پلتفرم و توکن ارائه شده در بازار ارز دیجیتال داشتن یک نقشه راه می‌باشد که یک شمای کلی از روند و استراتژی شرکت بنیان گذار توکن و یا پلتفرمی که در دست احداث دارد را به استفاده کنندگان آن نشان می‌دهد و داشتن یک نقشه راه قوی و برنامه ریزی شده می‌تواند نشان‌دهنده این مسئله باشد که یک توکن یا پلتفرم آینده خوبی دارد یا خیر؛ در واقع می‌توان گفت نقشه راه خلاصه از برنامه هایی است که شرکت بنیانگذار یک توکن یا پلتفرم برای آینده کاری خود در نظر دارد. این یکی از معیارهای اساسی تمام معامله گران برای ورود به یک ارز دیجیتال یا توکن می‌باشد.

بررسی نقشه راه یا وایت پیپر پلتفرم آوالانچ به ما نشان می‌دهد که نقشه راه ارائه شده توسط بنیانگذاران آن دارای ویژگی‌های خاص و برجسته می‌باشد.

یکی از مسائلی که در نقشه راه یا وایت پیپر ارائه شده توسط بنیانگذاران آوالانچ به چشم می‌خورد، ساختار اجماع و پروتکل اجماع ارائه شده توسط این پلتفرم می‌باشد. ارائه این پروتکل باعث تامین امنیت و قدرت آوالانچ  شده است با توجه به ارائه پلتفرم آوالانچ در مدت زمان کوتاهی نسبت سایر پلتفرم های مشابه، نقشه راه ارائه شده توسط بنیانگذاران آن کاملا مشخص و شفاف نمی‌باشد.

از جمله موارد ارائه شده در نقشه راه ارائه شده توسط این پلتفرم، تلاش برای به روز رسانی پایگاه داده ها و استفاده از قوانین و نکات جدیدی که باعث افزایش امنیت پلتفرم شده است می‌باشد.

aavalanch

بررسی ویژگی‌‌‌‌‌‌های پلتفرم آوالانچ Avalanche

همانطور که در مبحث نقشه راه پلتفرم آوالانچ نیز درباره این مسئله صحبت کردیم، از ویژگی های خاص و منحصر به فرد ارائه شده توسط بنیانگذاران این پلتفرم باعث شده است که، توجه تعداد بسیار زیادی از معامله‌گران و تریدرهای بازار ارز دیجیتال به استفاده از این پلتفرم جذب شود. از جمله ویژگی‌های برجسته و قابل توجه ارائه شده توسط این پلتفرم را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخوردار بودن از فناوری خاص و منحصر به فرد

همانطور که قبلاً نیز درباره این مسئله صحبت کردیم یکی از ویژگی‌هایی که خاص پلتفرم آوالانچ می‌باشد و آن را از سایر پلتفرم های مشابه متمایز کرده است، استفاده از پروتکل اجماع می‌باشد. استفاده از این پروتکل باعث بیشتر شدن ساعت انجام تراکنش ها در واحد زمان و همچنین افزایش امنیت انجام تراکنش را برای معامله گران شده است.

تیم بنیانگذاران قوی

یکی از ویژگی‌های مهم و مورد توجه هر شرکت و پلتفرم که وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شود، تیم بنیانگذاران می‌باشد. وجود یک تیم بنیانگذار قوی در پشت یک ارز ارائه شده یا پلتفرم ایجاد شده می‌تواند نشان دهنده پشتوانه علمی و اقتصادی قوی آن محصول یا پلتفرم باشد. همانطور که گفتیم بنیانگذاران این پلتفرم اولین رمز ارز آن را مبتنی بر الگوریتم اثبات کار در سال ۲۰۰۳ به وجود آورده اند. همچنین بنیانگذاران دیگر این پلتفرم از پشتوانه علمی بسیار بالایی برخوردار می‌باشند که همین باعث جلب توجه تعداد بسیاری از معامله‌گران به استفاده از آوالانچ و آواکس شده است.

رشد پلتفرم

از ویژگی‌های مهمی که در هنگام بررسی میزان محبوبیت یک پلتفرم و میزان موفقیت آن در نظر گرفته می‌شود، رشد آن پلتفرم می‌باشد. بلاک چین آوالانچ توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی از ارائه و تعداد بسیار زیادی از توسعه دهندگان را به سمت خود جلب کند و توانسته رکورد تعداد بسیار زیادی از تایید کنندگان را برای خود به دست بیاورد. همچنین رشد پلتفرم می‌تواند گواهی مسئله برای معامله کنندگان بازار ارز دیجیتال باشد که این پلتفرم مطابق نقشه راهی که دارد عمل می‌کند و پلتفرم و یا توکن ثابت و راکدی نیست و در حال پیشرفت و پویا می‌باشد.

عدالت و برابری

یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم که باعث جلب توجه به تعداد بسیار زیادی از معامله کنندگان در بازار ارز دیجیتال شده است، برابری عدالت در بین استفاده کننده‌های آن می‌باشد به گونه‌ای که برای استفاده از این پلتفرم و استفاده از توکن ارائه شده آن، نیاز به سخت افزار های خاصی نمی‌باشد و این باعث شده است که تمام افراد با هر سطحی از امکانات بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند.

avaalanch

مقایسه پلتفرم آوالانچ با بلاکچین‌های دیگر

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که در بین پلتفرم آوالانچ و سایر بلاک‌چین‌های پر استفاده بیان می‌شود، استفاده از پروتکل اجماع می‌باشد. همانطور که گفتیم استفاده از این پروتکل باعث شده است که تعداد بسیار زیادی از معاملات در اندک زمان ممکن صورت بگیرد و همچنین امنیت استفاده از این پلتفرم برای معامله گران بسیار افزایش پیدا کند.

همچنین یکی دیگر از تفاوت‌های فاحشی که در بین پلتفرم آوالانچ و بلاک‌چین‌های دیگر وجود دارد، استفاده از الگوریتم گواه اثبات کار می‌باشد که باعث شده‌است این پلتفرم از طریق رای‌گیری اقدامات لازم را انجام دهد. در واقع می‌توانیم بگوییم برای اینکه یک تراکنش معامله انجام شده در پلتفرم آوالانچ مورد تایید قرار بگیرد، ابتدا از اعتبارسنج ها سوال پرسیده می‌شود و آنها نیز نظر خودشان را درباره پذیرفته شدن یا پذیرفته نشدن یک تراکنش یا معامله اعلام می‌کنند.

پس به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که دو مورد از مهم ترین تفاوت های پلاک و آن بلاک چین‌های دیگری که در زمینه ارز دیجیتال با آنها رقابت می‌کند، استفاده از پروتکل اجماع و همچنین الگوریتم گواه اثبات کار می‌باشد که هر کدام از این ها باعث به وجود آمدن ویژگی های منحصر به فرد این پلتفرم نسبت به سایر بلاکچین ها شده است.

نحوه خرید ارز دیجیتال AVAX

حال می خواهیم درباره نحوه خرید توکن آواکس صحبت کنیم؛ همانند توکن‌های دیگر برای خرید آن باید به صرافی های ارز دیجیتال داخل و یا خارج کشور مراجعه کنیم. اما به دلیل اینکه ایران توسط بسیاری از سازمان‌های خارجی مورد تحریم قرار گرفته شده است ما قادر به خرید این توکن از صرافی‌های داخلی نمی‌باشیم. به همین دلیل است که ابتدا باید اقدام به خرید یکی از استیبل کوین های موجود کرده و سپس این استیبل کوین را در صرافی هایی که ارز دیجیتال آواکس را پشتیبانی می‌کنند و معاملات آن در آن صرافی ها انجام می‌شود به ارز دیجیتال آواکس تبدیل کنیم.

برای تبدیل استیبل کوین به آواکس، ابتدا لازم است که ما در یکی از صرافی‌های خارجی ثبت نام کنیم. استفاده از صرافی‌های خارجی نسبت به صرافی‌های داخلی برای ما کارمزدهای کمتری را به همراه خواهد داشت و پس از خرید یک رمز ارز  می‌توانیم آن را به صرافی های پشتیبانی کننده توکن انتقال داده و آن را با توکن آواکس معامله کنیم.

avalanch

صرافی‌های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال AVAX

در ادامه صرافی‌های پشتیبانی‌کننده ارز آواکس را آورده‌ایم؛ صرافی های زیر صرافی هایی می‌باشد که برای ما امکان معامله کردن این توکن را فراهم می کند:

Binance ،Huobi Global ،Gate.Io ،OKEx ،CoinDCX و WAZIRx،KUCOIN

در هر کدام از صرافی های ذکر شده شما می‌توانید توکن خود را با جفت ارزها دلار آمریکا، اتریوم و یا بیت کوین معامله کنید.

یکی دیگر از صرافی هایی که می‌توان در زمینه ترید ارز آواکس به آن اشاره کرد، صرافی بایننس می‌باشد. همانطور که خود شما نیز می‌دانید صرافی بایننس یکی از معتبرترین و مطمئن ترین صرافی ها در زمینه ارز دیجیتال می‌باشد که شما می‌توانید با ثبت نام کردن در این صرافی دارایی‌های آواکس خود را به آن منتقل کنید، آن‌ها را خرید و فروش کنید و یا اقدام به خرید و فروش این توکن برای اولین بار از طریق صرافی بایننس کنید.

پس نکته مهم و قابل توجه در زمینه صرافی های پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال آواکس این است که صرافی مورد نظر ما باید از نظر امنیت، ساعت انجام معاملات و همچنین امکانات و ابزارهایی که در دسترس ما قرار می‌دهد مورد تایید خود ما و سایر معامله‌گران باشد و ما باید سعی کنیم از صرافی‌هایی که ناشناس می‌باشند و نسبت به امنیت و ایمن بودن آنها اطلاعات کافی نداریم، استفاده نکنیم.

سخن پایانی

در این نکته سعی کردیم هرآنچه لازم است در مورد ارز آواکس به شما آموزش دهیم؛ واضح است که برای حرفه‌ای شدن در بازار ارز دیجیتال نیاز است که حتما در یک دوره قوی، مثل آموزش ارز دیجیتال در مشهد یا آموزش ارز دیجیتال در اصفهان شرکت کنید. همچنین درصورتی که دوره آنلاین دوست دارید می‌توانید در دوره اشاره شده در ابتدای مقاله شرکت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی