wasabi wallet4
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش کیف پول واسابی

همه کیف پول‌های ارزهای دیجیتال پیشرو، غالباً سطح بالایی از امنیت را برای حفظ دارایی‌های رمزنگاری شما فراهم می‌کنند. کیف پول واسابی یکی از کیف پول‌های محبوب در حوزه رمز ارز بیت‌کوین می‌باشد که تصمیم داریم در این مطلب در رابطه با آن صحبت کنیم.

این کیف پول در سال 2018 توسط zkSNACKs به‌عنوان یک کیف پول بیت‌کوین متمرکز بر حریم خصوصی به‌صورت منبع باز راه‌اندازی شد و با سیستم‌عامل Windows، MacOS،Windows  و Linux سازگار است. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس جنبه‌های مختلف کیف پول واسابی را بررسی کرده و درنهایت در رابطه با آینده آن صحبت خواهیم کرد.

مروری بر کیف پول واسابی

نوع کیف پول سازگار با چندین سیستم‌عامل از جمله ویندوز، لینوکس و MacOS.
قیمت رایگان
تعداد رمز ارزهای قابل پشتیبانی 1 عدد (بیت‌کوین)
پاداش و استیکینگ ندارد
خدمات مشتری ندارد
سازگار با کیف پول سخت‌افزاری بله
نرم‌افزار موبایل ندارد
کارمزد کارمزد شبکه برای تراکنش‌های CoinJoin. هزینه‌ها ممکن است در برخی موارد سفارشی شود.

مزایا و معایب کیف پول واسابی

کیف پول واسابی نیز مانند همه کیف پول‌ها دارای تعدادی مزایا و معایب است که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

مزایا کیف پول واسابی

  • وجود قابلیت کوین جوین در کیف پول
  • افزایش حریم خصوصی از طریق ادغام با تراکنش TOR
  • رایگان
  • منبع باز
  • هزینه‌های شخصی سازی شده در کیف پول

قابلیت کوین جوین در کیف پول واسابی

قابلیت کوین جوین در کیف پول واسابی

برای درک هر چه ساده‌تر کوین جوین ابتدا یک نگاه مختصری به نحوه تراکنش در بیت‌کوین می‌پردازیم. در بیت‌کوین از مدل UTXO برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌شود و هر تراکنش دارای مقادیر ورودی و خروجی است.

هنگامی‌که قصد انجام معامله را دارید، در واقع کل موجودی خود را به‌عنوان ورودی قرار می‌دهید. مبلغ موردنظر شما به آدرس گیرنده ارسال شده و بیت‌کوین‌های مصرف نشده باقی‌مانده پس از کسر هزینه به آدرس شما بازگردانده می‌شود؛ بنابراین تراکنش شما یک ورودی و یک یا دو خروجی دارد.

CoinJoin این فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند تا در قالب یک تراکنش (که شامل چندین ورودی و چند خروجی است) شرکت کرده و تراکنش‌های خود را به شبکه ارسال کنند. به‌این‌ترتیب حتی گیرنده هم نمی‌تواند تشخیص دهد که بیت‌کوین‌های خود را از کدام آدرس دریافت کرده است.

هرچه تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر باشد، حریم خصوصی بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد. تراکنش‌های کوین جوین دارای امضای دیجیتال ویژه‌ای هستند. به‌این‌ترتیب هرکس قسمت مربوط به مدخل‌های خودش را امضا می‌کند.

هرکسی می‌تواند در این تراکنش شرکت کند و ورودی‌ها و خروجی‌های خود را امضا کند تا درنهایت این تراکنش در یک بلوک استخراج شود. همچنین امکان اجرای چندلایه کوین جوین وجود دارد؛ یعنی خروجی‌های یک تراکنش کوین جوین به‌عنوان ورودی تراکنش کوین جوین دیگر استفاده می‌شود.

کیف پول واسابی اتصالات هماهنگ مرکزی را با مقادیر متغیر به‌صورت خصوصی فعال کرده و به کوین جوین کمک می‌کند تا تراکنش‌های جداگانه بیت‌کوین را با ترکیب چندین کوین از چندین نفر در یک تراکنش واحد، امن‌تر کند.

کاربران کیف پول واسابی می‌توانند هر یک از بیت‌کوین‌های خود را با حداکثر صد کوین، با کوین کاربران دیگر ترکیب کنند، به‌گونه‌ای که تراکنش ثبت‌شده بلاک چین که شامل بسیاری از ورودی‌ها (وجوه ارسالی) و خروجی‌ها (وجوه دریافتی) است، عملاً غیرممکن باشد.

کوین جوین پیوند انتساب بین ورودی‌ها و خروجی‌ها را می‌شکند. همچنین کیف پول واسابی امضای Schnorr Blind را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ‌کس، ازجمله اپراتورها و هماهنگ‌کننده‌های Wasabi، نمی‌توانند ورودی‌ها و خروجی‌ها را به هم پیوند دهند.

استفاده از CoinJoin تعبیه‌شده در کیف پول واسابی خطر ناپدید شدن سرمایه یا دزدیده شدن آن را از بین می‌برد زیرا هر امضا به‌صورت محلی در دستگاه کاربر ایجاد شده و توسط کلیدهای امنیتی خصوصی کاربران کنترل می‌شود و به کاربران امکان کنترل کامل امضا را می‌دهد.

افزایش حریم خصوصی از طریق ادغام با TOR در کیف پول واسابی

TOR دسترسی به شبکه ناشناس را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار منبع باز ترافیک اینترنت را از طریق یک شبکه همپوشانی توزیع‌شده در سراسر جهان (شامل بیش از 6000 رله) هدایت کرده و به‌طور مؤثر مکان و استفاده کاربر را از هرکسی که نظارت شبکه یا تجزیه و تحلیل ترافیک را انجام می‌دهد پنهان می‌کند.

با استفاده از TOR، مشتریان یک مسیر شبکه را انتخاب می‌کنند و مداری را می‌سازند که در آن هر گره جانشین خود را می‌شناسد اما گره‌های دیگر را در مدار نمی‌شناسد. ترافیک در سلول‌های با اندازه ثابت برای کاهش حملات تحلیل شبکه جریان دارد و توسط یک کلید متقارن در هر گره باز می‌شود.

در کیف پول Wasabi، مرور TOR به‌طور پیش‌فرض برای رمزگذاری و ناشناس کردن ترافیک ارتباطی کاربران، ایمن کردن آن از جاسوسی خارجی و پنهان کردن آدرس IP کاربران استفاده می‌شود. TOR همچنین برای دستیابی به حریم خصوصی در طول عملیات CoinJoin بسیار مهم بوده و خطر ردیابی فعالیت کاربر در بلاک چین را در صورت بسته شدن Wasabi کاهش می‌دهد.

رایگان و منبع باز بودن کیف پول واسابی

واسابی علاوه بر رایگان بودن، منبع باز بوده و به کاربران کنترل بیشتری بر نرم‌افزاری که اجرا می‌کنند، می‌دهد.

به این ترتیب، کاربران آشنا به کدنویسی می‌توانند نرم‌افزار را مطابق با نیازهای خود شخصی‌سازی کنند.

معایب کیف پول واسابی

معایب کیف پول واسابی

باوجود مزایای توضیح داده‌شده در کیف پول واسابی، این کیف پول معایبی نیز دارد.

به‌طور مثال این کیف پول فقط از یک دارایی رمزنگاری‌شده بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند چندین دارایی را هم‌زمان در یک کیف پول واحد مدیریت کنند نامناسب است.

همچنین واسابی فقط یک نسخه دسکتاپ ارائه می‌دهد که این مورد باعث می‌شود که برای کاربرانی که می‌خواهند دارایی‌های رمزنگاری خود را از راه دور با یک گوشی هوشمند مدیریت کنند، مشکل باشد.

تأمین امنیت سرمایه کاربران در کیف پول واسابی

  • از زمان راه‌اندازی واسابی، این کیف پول، امنیت را بدون هرگونه گزارشی از نقض امنیتی حفظ کرده است. در مرحله نصب و راه‌اندازی، برای کاربران، یک عبارت 12 کلمه‌ای صادر می‌شود که یک‌رشته کلمات به‌طور تصادفی تولیدشده است که می‌تواند برای پشتیبان گیری از کیف پول یا دسترسی به آن در صورت گم شدن یا آسیب دیدن دستگاه کاربر استفاده شود. در واسابی کاربران کاملاً بر موجودی سرمایه خود نظارت دارند و می‌توانند کیف پول خود را با رمز عبور ایمن کنند.
  • واسابی به‌عنوان یک کیف پول، به حریم خصوصی کاربر اهمیت می‌دهد. این امر در ویژگی‌های داخلی CoinJoin، کنترل سکه و یکپارچه‌سازی Tor که به ناشناس ماندن کاربران و آدرس‌های IP آن‌ها کمک می‌کند، مشهود است. موارد مذکور از نقض امنیت و نشت داده‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • برای خصوصی و ناشناس نگه داشتن هویت کاربران، همیشه یک آدرس جدید برای هر تراکنش ایجاد می‌شود. هنگام کار با کیف پول، کاربران نیازی به احراز هویتKnow Your Customer (KYC) ندارند. در طول تراکنش‌ها، کاربران کیف پول می‌توانند از کوین جوین استفاده کنند.

نصب و راه‌اندازی کیف پول واسابی

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با روش نصب این راه اندازی صحبت کنیم، بهتر است روی این نکته تاکید داشته باشیم که نباید بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی در رابطه با بازارهای مالی وارد آن شده و دست به معامله بزنید. این کار سختی‌های خاص خود را داشته و با کمی خطا ممکن است ضرر زیادی در ابتدای راه تجربه کنید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از ساده‌ترین مباحث در میان تمامی بازارهای مالی است ولی با این حال نباید آموزش ارز دیجیتال را پشت گوش بیندازید چرا که این بازار نیز ریسک خود را داشته و احتیاط و آموزش چیزی است که شما به آن نیاز خواهید داشت.

کیف پول Wasabi یک کیف پول نرم‌افزاری است که برای عملیاتی شدن کامل باید به اینترنت متصل باشد. از آنجایی که کیف پول امکان ادغام سخت‌افزار را فراهم می‌کند، کاربران می‌توانند کیف پول سخت‌افزاری خود را با رابط Wasabi Wallet مدیریت کنند. این کیف پول فقط نسخه دسکتاپ با نرم‌افزاری دارد که با دستگاه‌هایی مانند ویندوز، لینوکس و MacOS سازگار است.

برای راه‌اندازی کیف پول، وارد وب‌سایت رسمی، wasabiwallet.io شوید و نسخه‌ای را که با دستگاه شما سازگار است را دانلود کنید. سپس روی نرم‌افزار دانلود شده کلیک کنید تا نصب شود.

پس از دانلود نرم‌افزار برای سیستم‌عامل خود و اجرای آن، صفحه‌ای باز می‌شود. برای شروع نصب روی Next کلیک کنید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول واسابی

سپس بر روی عبارت INSTALL کلیک کرده تا نرم‌افزار نصب شود. حالا بر روی FINISH کلیک می‌کنیم تا نصب نرم‌افزار تکمیل شود.

نصب و راه‌اندازی کیف پول واسابی

پس از راه‌اندازی کیف پول، یک کیف پول جدید ایجاد کنید، یک نام منحصربه‌فرد برای آن تعیین کرده و یک رمز عبور امن تنظیم کنید که توسط شخص دیگری قابل حدس زدن نباشد.

درنهایت، یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای به‌طور تصادفی تولید می‌شود. این عبارت باید با دقت حفظ شود زیرا برای بازیابی رمز عبور شما در دستگاه یا نرم‌افزار کیف پول دیگری لازم است.

ویژگی‌های نرم‌افزار کیف پول واسابی

  • رابط کاربری: این کیف پول دارای یک رابط کاربری آسان است و پلتفرم آن مجهز به گزینه‌هایی است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا به‌آسانی از کیف پول استفاده کنند.
  • خدمات مشتری: کیف پول Wasabi در این زمینه فعالیت کمی دارد. عدم در دسترس بودن چت زنده، سیستم ایمیل یا تلفن باعث می‌شود کاربران در صورت نیاز به تماس با تیم پشتیبانی Wasabi به مشکل بر برخورند. این وب‌سایت فقط سؤالات کلی و متداول را پاسخ می‌دهد.
  • هزینه و کارمزد: دانلود و نصب نرم‌افزار کیف پول رایگان است. بااین‌حال، انجام تراکنش‌های CoinJoin همراه با کارمزد است. در زمان نگارش، هزینه 0.003٪ تعیین‌شده است. بسته به جزئیات تراکنش، ممکن است از شما خواسته شود که تمام کارمزد را بپردازید.

انتقال پول در کیف پول واسابی

برای دریافت بیت‌کوین، ابتدا باید آدرسی را با دادن برچسبی به آن ایجاد کنید، مانند نام فردی که تراکنش را از آن دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند تراکنش را شناسایی کنید.

سپس می‌توانید آدرس تولید شده را برای فردی که می‌خواهد برای شما بیت‌کوین ارسال کند بفرستید یا کد QR را به او نشان دهید که می‌تواند با کیف پول خود اسکن کند. پس از دریافت پول، آدرس دیگر در تب Receive ظاهر نشده و برای دریافت بیت‌کوین بیشتر باید آدرس جدیدی ایجاد کنید.

هنگامی‌که تراکنش تائید شد،UTXO ها در زیر برگه Send به همراه برچسب‌هایشان نمایش داده می‌شوند. واسابی دارای ویژگی‌های کنترل سکه است، بنابراین می‌توانید  UTXOهایی را که می‌خواهید ارسال کنید با استفاده از کادر کناری آن‌ها انتخاب کنید.

پس از انتخاب UTXO هایی که می‌خواهید از آن‌ها ارسال کنید، آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید. کاربران Wasabi همچنین می‌توانند کارمزد تراکنش‌ها را با استفاده از یک نوار سفارشی کنند. هرچه هزینه کمتر باشد، زمان تائید طولانی‌تر است.

ارسال بیت‌کوین در کیف پول واسابی

ارسال بیت‌کوین در کیف پول واسابی

برای ارسال بیت‌کوین های ناشناس خود به آدرس‌های دیگر، پس از باز کردن اپلیکیشن به بخش SEND بروید. در کادر Status، تعداد بیت‌کوین‌های شما و میزان ناشناس بودن و حریم خصوصی آن‌ها نمایش داده می‌شود.

برای انتخاب مقدار بیت‌کوین که می‌خواهید ارسال کنید، باید با کلیک بر روی چک باکس‌های آن در لیست، آن را انتخاب کنید. همچنین کادری برای واردکردن آدرس طرف معامله وجود دارد.

حتماً این آدرس را با دقت وارد کنید و چندین بار آن را بررسی کنید؛ زیرا پس از تائید تراکنش، راهی برای برگرداندن آن و تغییر مقصد وجود ندارد. بنابراین، مطمئن شوید که بیت‌کوین‌های خود را به آدرس درست ارسال می‌کنید. درنهایت با واردکردن رمز عبور و انتخاب گزینه Send Transaction می‌توانید مقدار بیت‌کوین موردنظر را به آدرس گیرنده ارسال کنید.

آینده کیف پول واسابی

پروژه Wasabi Wallet هنوز به پایان نرسیده است و چندین توسعه‌دهنده منبع باز وجود دارند که دائماً برای بهبود بیشتر آن تلاش می‌کنند. نقشه بعدی این کیف پول شامل ادغام PayJoin و تکنیک CoinJoin بین فرستنده و گیرنده است.

هنگام استفاده، واسابی بر اساس یک درک مستقیم عمل می‌کند. بااین‌حال، تیمی متخصص در حال کار بر روی طراحی مجدد رابط کاربری کیف پول هستند. واسابی قصد دارد امکان ارسال مقادیر دلخواه به آدرس‌های شخص ثالث را مستقیماً در CoinJoin فراهم کند. اگر تیم تحقیقاتی موفق به تحقیق و اجرای این امر شود، پیشرفت بزرگی در تکنیک‌های اتصال کوین خواهد بود.

نتیجه گیری

کیف پول Wasabi یک کیف پول است که حداکثر حریم خصوصی و امنیت را در برمی‌گیرد. ویژگی‌های یکپارچه‌سازی CoinJoin و Tor، آن را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که هنگام ارسال بیت‌کوین به حفظ حریم خصوصی بسیار اهمیت می‌دهند، مناسب کرده است.

با این حال واسابی تنها از بیت‌کوین پشتیبانی کرده و اپلیکیشن موبایلی ارائه نمی‌دهد که این امر آن را برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال حفظ دارایی‌های رمزنگاری متنوع در یک کیف پول واحد هستند، ناکارآمد می‌کند.

ما در این مقاله یک بررسی جامع از یکی از برترین کیف پول‌های نرم‌افزار ارزهای دیجیتال انجام دادیم تا به شما در انتخاب کیف پولی که متناسب با نیازهایتان می‌باشد، کمک کنیم.

آکادمی پارسیان بورس همراه شما است تا با سرمایه‌گذاری در زمینه بورس و ارز دیجیتال فضای امن را تجربه کنید. مشاوران ما با راهنمایی و پشتیبانی دائمی، به شما کمک می‌کنند تا به‌خوبی پیشرفت پروژه سرمایه‌گذاری خود را شاهد باشید.

امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی