ارز فلوکی
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز فلوکی چیست؟ همه چیز در مورد Floki

همیشه بهتر است قبل از خرید و سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، به‌جای اعتماد به افراد، کمی بر روی ارزی که قرار است بر روی آن سرمایه‌گذاری انجام دهیم تحقیق کنیم. ارز فلوکی (Floki Inu) یک میم کوین (meme coin) نوپا است که اسم آن از روی سگ ایلان ماسک برداشته شده است. هرچند از میم کوین‌ها انتظار توسعه زیادی نیست اما این ارز اظهار داشته که مثل بقیه میم‌ کوین‌ها بی‌هدف نیست و قصد دارد از طریق بازی، NFTها و بازارهای مالی غیرمتمرکز پیشرفت کند.

این ارز سال 2021 پا به عرصه رقابت گذاشت و تا الان بر روی بستر اتریوم قابل خریدن است. عرضه کامل این ارز حدود 10 تریلیون است. هرچند فلوکی قول رسیدن به رتبه 1 تا 10 را به سرمایه‌گذاران داده است اما اکنون رتبه 2800 بازار را به خود اختصاص داده است. در ادامه با پارسیان بورس همراه باشید تا به‌طور کامل در مورد ارز فلوکی توضیح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه مقاله، درصورتی که شهروند مشهدی هستید، حتماً سرفصل‌های دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد آکادمی را بررسی کنید و درصورت علاقه‌مندی به ترید در بازار کریپتوکارنسی، در این دوره شرکت نمایید.

میم کوین چست؟

ارز فلوکی یک میم کوین به‌حساب می‌آید. میم کوین‌ها همان‌طور که از اسمشان مشخص است ارز دیجیتال‌هایی هستند که لوگوی آن‌ها از شکل‌هایی مثل سگ، نهنگ، دایناسور و … به وجود آمده است. اغلب میم کوین‌ها (قریب به 99 درصد) بدون پشتوانه و اصطلاحاً شت کوین (Shitcoin) هستند و سریع از بین می‌روند. اما برخی از میم کوین‌ها در اثر تبلیغات زیاد به‌سرعت معروف شده و نوسانات شدید دارند و سودهای کلان به سرمایه‌گذاران آن می‌دهد ولی این کار ریسک از دست رفتن سرمایه یا ضررهای کلان نیز در پی دارد.

امسال و پارسال (سال 2021 و 2022) میم کوین‌هایی که لوگوی آن‌ها سگ است مثل ارز دیجیتال فلوکی، دوج‌کوین، شیبا و… معروف شدند. افراد بزرگی مثل ایلان ماسک در توییتر برای اولین بار ارز دوج‌کوین را معرفی کرد و موجب شد این ارز جز 10 ارز دیجیتال برتر از لحاظ مارکت کپ برسد. او این کار را برای ارز فلوکی تکرار کرده است و موجب شده این ارز طی مدت زمانی رشد چشمگیری داشته باشد.

اما باید این نکته را در نظر گرفت افرادی چون ایلان ماسک چیزی جز سود خود را نمی‌بیند. او سرمایه‌گذار بزرگی است که قصد سود دارد و با توییت‌های خود باعث می‌شود مردم برای خرید میم کوین‌ها بشتابند و قیمت این ارز‌های بدون پشتوانه به‌سرعت بالا می‌رود و در نهایت این ارزها را در قیمت‌های بالا به مردم می‌فروشد.

ارز دیجیتال فلوکی

ارز فلوکی چیست؟

همان‌طور که گفته شد ارز فلوکی یک میم کوین به‌حساب می‌آید اما در این بخش قصد داریم خیلی بیشتر راجع به این که ارز فلوکی اینو چیست، صحبت کنیم. این ارز خود را یک حرکت و یک جنبش معرفی کرده است نه یک الگوی رفتاری! این ارز توسط طرف‌داران و اعضای جامعه ارز شبیا (shiba) ساخته شده است. نام این ارز، از روی سگ (نژاد شیبا اینو) ایلان ماسک و نام شخصیت بزرگی در وایکینگز (Vikings) برداشته شده است.

این ارز قصد دارد خودش را متمایز از دیگر میم کوین‌ها کند. ارز دیجیتال فلوکی قصد دارد به کمک همکاری‌ با شرکت و سازمان‌های مختلفی خود را در بین مردم محبوب و یک اکوسیستم غیرمتمرکز به وجود بیاورد. همچنین قصد دارد متاورس بازی NFT خود را در بین مردم جای دهد.

فلوکی قصد دارد با تولید بازی Valhalla کسب درآمد کند. این بازی جایی است که به بازیکنان در ازای جنگ و نبرد و نگهداری پول در متاورس جایزه می‌دهد. این تیم قصد دارد از بازی‌های پوکمون و اسکاریم برای تولید بازی خود الهام بگیرد. بازیکنان در این بازی باید با موجوداتی به اسم وارا (Vera) بجنگند و همچنین از طریق باغبانی و فروختن محصولات آن در قالب NFT کسب سود کنند.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال فلوکی (FLOKI)

floki-inu
floki-inu

FLOKI (FLOKI)

قیمت
ریال 7

تاریخچه ارز دیجیتال FLOKI

ارز فلوکی یک ارز نوپا است که در ماه ژوئن 2021 منتشر شد و تقریباً یک سال از عمر این میم کوین می‌گذرد. برخلاف میم کوین‌هایی مثل دوج‌کوین و شیبا، تیم توسعه‌دهنده فلوکی مشخص است. تیمی از فعالان بازار کریپتو با نام‌های B ،PetaByte Capital ،Sabre و MrBrown Whale این ارز دیجیتال را ساخته‌اند. این ارز اظهار داشته است که پروژه متاورس خود را با یک تیم 11 نفره از افراد خبره در بازار کریپتو پیش می‌برد. یکی از توسعه‌دهندگان اصلی این پروژه فردی هلندی به اسم Jackie Xu است.

اکنون این ارز طرف‌داران خاص خودش را دارد. پیج توییتر این ارز 248 هزار دنبال‌کننده دارد و کاربران مطالب خود را از طریق توییتر با هشتگ FlokiVikings منتشر می‌کنند. این ارز در حال حاضر حدود 360 هزار سرمایه‌گذار (هولدر) دارد.

ارز دیجیتال فلوکی

کارمزد معاملات فلوکی اینو

این ارز بر روی زنجیره هوشمند باینس (Binance Smart Chain) و بلاک‌چین اتریوم در دسترس است. برای خریدوفروش ارز فلوکی در صرافی‌های غیرمتمرکز چه از طریق شبکه زنجیره هوشمند باینس و چه از طریق اتریوم 3 درصد است. این کارمزد صرفه توسعه پروژه‌های این ارز می‌شود. البته این ارز قصد کم کردن کارمزد را دارد ولی تاکنون این کار را انجام نداده است.

آینده ارز دیجیتال فلوکی چیست؟

ارز دیجیتال فلوکی اینو در حال حاضر بر روی سه پروژه کار می‌کند و گفته است که می‌تواند تا آخر امسال جز 10 ارز برتر قرار گیرد. پروژه‌هایی که این ارز اظهار دارد بر روی آن‌ها کار می‌کند به شرح زیر است:

  • یک بازی متاورس NFT به اسم Valhalla
  • ایجاد یک بازار معامله NFT به نام FlokiPlaces
  • یک پلتفرم محتوا آموزشی در رابطه با ارز دیجیتال و بازار کریپتو به نام Floki Inuversity

این اهداف کمی بلند پروازانه است، هرچند این ارز تعهد داده است که این برنامه‌ها را عملی کند اما تاکنون کاربرد واقعی نداشته است. قرارداد این ارز با کریپتو کارت (CryptoCart) که به دارندگان این ارز امکان خرید از 1700 فروشگاه را از طریق این کارت می‌دهد. همچنین قرارداد این ارز با تیم فوتبال SSC در ایتالیا برای استفاده کردن از لگوی ارز فلوکی بر روی لباس بازیکنان و استادیم و قابلیت خرید از سایت Shopping.io با استفاده از ارز دیجیتال فلوکی کمی امیدوارکننده است.

هرچند به گفته خود این ارز، فلوکی با بقیه میم کوین‌ها متفاوت است و تیم پشتیبانی خوبی به کار گرفته و این ارز عملکرد نسبتاً خوبی را تاکنون نشان داده است. اما تمام این‌ها روی کاغذ خوب به نظر می‌آید و این ارز تاکنون هیچ یک از پروژه‌های خود را عملی نکرده است.

flookii

آیا ارز دیجیتال فلوکی قادر است به قیمت 0.01 برسد؟

جواب دادن به این سؤال خیلی دشوار است. اساساً میم کوین‌ها قیمت بسیار کمی دارند. دوج‌کوین سال‌ها طول کشید که بتواند به این قیمت برسد (البته با کمک ایلان ماسک). ارز فلوکی بدون کمک‌های خارجی و حمایت و تبلیغ افرادی چون ایلان ماسک، رسیدن به این قیمت فقط با تیم توسعه بسیار سخت است.

دلیل دیگری که یک سنتی شدن این ارز را خیلی بعید می‌کند، عرضه خیلی زیاد آن است. این توکن در اوایل رشد چشمگیری داشته است اگر بازار ارز دیجیتال مثبت باشد طی چند سال آینده قیمت 0.1 سنت یا 0.001 دلار از این ارز بعید نیست. توکن سوزی نیز یکی از روش‌هایی است که آن را ارزشمند می‌کند.

از آنجایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود که این توکن به 0.01 می‌رسد، در صورت رسیدن سود زیادی نصیب شما می‌شود زیرا در حال حاضر این ارز قیمت خیلی کمی‌ دارد. اما توجه کنید که هیچ‌گاه گول تبلیغات را نخورید و منطقی تصمیم بگیرید.

پیشنهاد ویژه:

تفاوت فلوکی اینو با دوج کوین و شیبا اینو

ارز فلوکی اینو ادعا دارد که قاتل رمز ارزهای شیبا و دوج کوین است و در نظر دارد که در جمع ۱۰ پروژه برتر بازار ارزهای دیجیتال قرار گیرد و تا انقلابی بزرگ در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کند. Floki Inu در نظر  دارد که از  جمع میم کوین ها جدا شود و به قله ای فراتر از آنها تبدیل شود که امکاناتی نظیر بازار بومی خود دارد. بر اساس آمار وبسایت رسمی اتر اسکن EtherScan، ارز Floki Inu در حال حاضر (مرداد 1401) بیش از 60 هزار هولدر دارد و قرار است کاربردهای مختلفی از خود را در اختیار  کاربران خود بگذارد و رو به رشد قرار بگیرد.

توسعه دهندگان رمز ارز  FLOKI هدف اصلی خود از پروژه را اینگونه شرح دادند که: ایجاد کاربرد همه پسند و پلتفرمی با کاربردی قوی، در کنار وجود یک جامعه کاربری بزرگ و نزدیک به هم که در ازای سرمایه گذاری توکن‌هایشان پاداش دریافت کنند. این پروژه بزرگ در حال حاضر سه بخش کاربردی اصلی دارد: متاورس، گیمینگ، nft، بازار NFT و کالا، و پلتفرم محتوای آموزشی که توسعه دهندگان انتظار دارند بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد.

از کجا ارز فلوکی را بخریم؟

در این بخش قصد داریم این سؤال را پاسخ دهیم که از کجا ارز فلوکی را بخریم. یکی از راه‌های خرید این ارز توسط صرافی‌های غیر تمرکز است. ابتدا باید کیف پولی نصب کنید که قابلیت وصل شدن به صرافی‌های غیرمتمرکز را داشته باشد. سپس اتریوم‌های خود را به این کیف پول انتقال داده و پس از انتقال اتریوم و وصل کردن کیف پول به صرافی می‌توان این ارز را خریداری کرد.

یونی سواپ (UniSwap) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) از جمله صرافی‌های غیرمتمرکزی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین یکی از کیف پول‌هایی که قابلیت وصل شدن به صرافی غیرمتمرکز را به کاربر می‌دهد کیف پول متامسک (Metamask) است. در واقع شما با استفاده از اتریوم معامله می‌کنید و اتریوم خود را به ارز دیجیتال فلوکی تبدیل می‌کنید.

مراحل خرید ارز فلوکی به کمک کیف پول متامسک به‌صورت زیر است:

ابتدا کیف پول متامسک نسخه وب آن را دانلود کنید. این نسخه به‌صورت یک افزونه به گوگل کروم شما افزوده می‌شود. حال باید اتریوم خریداری شده را به این کیف پول انتقال دهید. پس از انتقال اتریوم‌ها به کیف پول، سایت یکی از صرافی‌های پنکیک سواپ یا یونی سواپ را باز کنید. سپس کیف پول خود را به صرافی وصل کنید. آنگاه در صفحه صرافی توکن فلوکی را انتخاب و میزان خرید خود را مشخص کنید. سپس گزینه سواپ را بزنید. ارز خریداری شده است.

قابلیت خرید این ارز در صرافی‌های متمرکزی نظیر باینس و کوین بیس وجود دارد اما متأسفانه این دو صرافی دسترسی ایرانیان را قطع کرده‌اند.

ارز دیجیتال فلوکی

نتیجه‌گیری

ارز فلوکی به‌سرعت ارزش زیادی به دست آورد که این ارزش را مدیون توییت ایلان ماسک است. این ارز همچنان در بین تریدها معامله می‌شود. هرچند این ارز خودش را بالاتر از دیگر میم کوین‌ها می‌داند اما بازار تجربه خوبی از میم کوین‌ها نداشته است. تاکنون این ارز وعده‌هایی داده است که منتظر عملی شدن آن‌ها هستیم.

اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز را دارید به این نکته توجه کنید که ارز دیجیتال فلوکی نیز می‌تواند همانند دیگر ارز‌ها نابود شود و پروژه آن بسته شود. بنابراین همه تخم‌مرغ‌های خودتان را توی یک سبد نچینید و بخشی از سرمایه خودتان را به این ارز اختصاص دهید. مقالات بیشتری را در مورد معرفی ارز دیجیتال می‌توانید از بلاگ پارسیان بورس مطالعه فرمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی