ساخت حساب فارکس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آموزش ساخت حساب فارکس از صفر تا 100

اگر قصد دارید در بازار بزرگ فارکس معامله کنید و در ابتدای کار هستید و قصد بازکردن حساب‌ در فارکس را دارید در این مقاله به آموزش ساخت حساب فارکس می‌پردازیم. فارکس بزرگ‌ترین بازار مبادله ارزها خارجی است. اما امروزه ارزهای دیجیتال، فلزات گران‌بها، کالاها و… نیز در این بازار تبادل می‌شوند. بازار فارکس بازاری دوطرفه است که می‌توان هم در بازار نزولی و هم در بازار صعودی کسب سود کرد. همچنین سرمایه‌گذاران در این بازار می‌توانند به کمک اهرم‌ها حجم معاملات خود را زیاد کنند.

ساخت حساب فارکس

بازار فارکس حجم معاملات بالایی دارد از این رو نقدشوندگی این بازار بسیار زیاد است و سرمایه‌گذاران در همه زمان می‌توانند جفت ارز خود را بخرند و یا بفروشند. فارکس یک بازار 24 ساعته است که از دوشنبه تا جمعه فعالیت دارد. بازار فارکس بسیار بزرگ است و برای سرمایه‌گذاری در آن باید دانش و تجربه کافی داشته باشید و آموزش‌های مناسب دیده باشید. در این مقاله راجع به انواع حساب‌های فارکس و کاربرد آنها و نحوه ثبت‌نام در بروکرهای فارکس را بیان کردیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ساخت حساب فارکس
ساخت حساب فارکس

انواع حساب در بازار فارکس

در این بخش قصد داریم راجع به انواع حساب در بازار فارکس صحبت کنیم. فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خرید و فروش ارز به‌حساب می‌آید و سرمایه‌گذاران می‌توانند بسته به نوع سرمایه‌گذاری، حساب‌ فارکس مناسب را انتخاب کنند. در ادامه به انواع این حساب‌ها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد ویژه:

حساب استاندارد

اولین نوع از حساب‌های فارکس که قصد داریم به آن بپردازیم حساب استاندارد است. حساب استاندارد یکی از محبوب‌ترین حساب‌ها در فارکس به حساب می‌آید. اغلب سرمایه‌گذاران خرد که قصد معامله با سرمایه کم را دارند این نوع بازار را ترجیح می‌دهند.

در این نوع حساب به سرمایه‌گذاران این امکان داده می‌شود که با لات‌های کوچک‌تر سرمایه‌گذاری کنند. در عین حال سرمایه‌گذاران دسترسی به محبوب‌ترین جفت ارزها را در این حساب دارند. بیشترین اهرمی که در این نوع حساب در دسترس کاربران است اهرم 1:50 یا 1:100 است. همان‌طور که می‌دانید، اهرم‌ها حجم معاملات را افزایش می‌دهند برای مثال اهرم 1:50 سرمایه شما را 50 برابر می‌کند.

حساب معاملاتی مینی فارکس و میکرو فارکس

این دو حساب، جز حساب‌های با حجم کم، به حساب می‌آیند. در این دو حساب‌ فارکس سرمایه‌گذاران می‌توانند مبالغ کمتری (حتی کمتر از حساب استاندارد) سرمایه‌گذاری کنند. این نوع حساب‌ها به درد سرمایه‌گذارانی می‌خورد که در ابتدای کار هستند و قصد سرمایه‌گذاری کلان را ندارند. همچنین برخی از سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری‌های کلان، مبالغ اندک را در این نوع حساب‌ها وارد کرده و استراتژی خود را تست می‌کنند.

این دو حساب اجازه استفاده از اهرم‌های 1:200 برای حساب مینی فارکس و 1:500 برای حساب میکرو فارکس را می‌دهد. درست است که استفاده از اهرم‌های زیاد در ابتدا برای سرمایه‌گذاران جذاب به نظر می‌آید؛ ولی باید درنظر گرفت که اهرم‌های زیاد، ریسک معامله را بسیار افزایش می‌دهند.

حساب VIP

در این قسمت درباره حساب VIP از حساب فارکس صحبت می‌کنیم. این نوع حساب برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای‌تر است و سرمایه‌گذاران می‌توانند مبالغ بیشتری در این حساب وارد کرده و سرمایه‌گذاری کنند. باید توجه‌ داشته باشید که این حساب برای افراد باتجربه طراحی شده است و این افراد می‌توانند مبالغ بیشتری سرمایه‌گذاری کنند. همچنین اهرم‌های بیشتری در دسترس این افراد است. سرمایه‌گذاران در حساب‌های VIP به اهرم 1:500 و حتی بالاتر نیز دسترسی دارند.

حساب‌های ECN

حساب‌های ECN یک حساب فارکس به حساب می‌آید. این حساب به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم به موسسه‌های مالی بزرگ مثل بانک‌ها متصل شده و معاملات را به طور مستقیم و بدون واسطه انجام دهند. بیشتر معامله‌گران حرفه‌ای از این نوع حساب برای ترید و خرید و فروش استفاده می‌کنند. مبلغ اولیه برای شروع سرمایه‌گذاری در این حساب بالاتر از سایر حساب‌هاست.

از مزایای این نوع حساب به اسپرد پایین آن اشاره کرد. اسپرد به تفاوت بین قیمت خرید و فروش گفته می‌شود که تفاوت این دو در این نوع حساب‌ها بسیار کم است. این حساب‌ها به شفافیت معاملات شناخته‌ می‌شوند. تعداد معاملات، حجم معاملات، عمق بازار و قیمت خرید و فروش در این بازار بسیار شفاف‌تر از سایر بازارهاست.

نحوه ایجاد حساب در بازار فارکس

در این بخش قصد داریم در خصوص نحوه ایجاد حساب در بازار فارکس صحبت کنیم. اولین مرحله ایجاد حساب فارکس وارد شدن به بازار فارکس، پیدا کردن یک کارگزار یا بروکر خوب است. درواقع کارگزار یا بروکر واسط میان خریدار و فروشنده است و بدون ثبت‌نام در بروکر نمی‌توان خرید و فروش را شروع کرد. تعداد بروکرهای خوب در جهان زیاد است؛ اما از آنجایی که کشور ما تحریم است تجارت در بازار فارکس برای ایرانیان کمی مشکل ساز شده است. از این رو انتخاب یک بروکر مناسب نیاز به دانش و تحقیق زیاد دارد.

پس از ایجاد حساب فارکس، نوبت به مرحله انتخاب نوع حساب می‌رسد. در بخش قبل به طور مفصل راجع به انواع حساب در بازار فارکس صحبت کردیم. با توجه به بخش قبل و نوع نیازتان یکی از انواع حساب‌‌ها را مثل حساب استاندارد، حساب میکرو، مینی و… را انتخاب کرده و معامله را شروع کنید. افراد مبتدی بهتر است در ابتدا از حساب دمو برای معاملات استفاده کنند که در بخش بعدی بیشتر راجع به این موضوع می‌پردازیم.

پس از پیدا کردن کارگزاری مناسب و نوع حساب مناسب با شما، نوبت به ثبت‌نام در بروکر می‌رسد. تمامی بروکرها یک بخش برای ایجاد اکانت و حساب جدید دارند که باید وارد آن بخش شده و اطلاعات خودتان را وارد کنید. اغلب بروکرها بخش احراز هویت دارند که باید وارد آن بخش شده و احراز هویت را تکمیل کنید.

لیست کالاهای رایج در فارکس

پس از آموزش ساخت حساب فارکس در این بخش قصد داریم برخی از دارایی که در بازار فارکس معامله می‌شوند را نام ببریم. بازار فارکس بازار خیلی بزرگی است و سرمایه‌گذاران می‌توانند بسته به نیازشان بر روی هر یک از این حساب‌ها سرمایه‌گذاری کرده و خرید و فروش انجام دهند.

  • جفت ارزها اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش بازار فارکس هستند. ارزهایی مثل دلار، یورو، فرانک و ین ژاپن در این بازار وجود دارند.
  • فلزات با ارزش مثل طلا، نقره، مس و… نیز در این بازار در کنار جفت ارزها معامله می‌شوند.
  • کالاهای با ارزشی مثل گندم، پنبه، کتان و… نیز می‌توان به عنوان کالاهایی که در بازار فارکس معامله‌ می‌شوند در نظر گرفت.
  • شاخص سهام بورس کشورهای مطرح دنیا مثل آلمان نیز در بازار فارکس معامله می‌شود.
  • با حساب فارکس می‌توان ارزهای دیجیتال یا کریپتوارنسی‌ها نیز در این بازار معامله کرد.
  • انرژی مثل نفت، گاز و… نیز در بازار فارکس معامله می‌شوند.

در خصوص رمز ارزها درست است که این ارزها را می‌توان در بازار فارکس نیز معامله کرد؛ اما این نکته حائز اهمیت است که رمز ارزها بستری جداگانه در صرافی‌ها برای معامله دارند. بهتر است فقط برای معامله رمز ارزها از فارکس استفاده نکنیم.

ساخت حساب فارکس
ساخت حساب فارکس

بررسی حساب Demo و Real در بازار فارکس

در این بخش قصد داریم به بررسی حساب Demo و Real در بازار فارکس بپردازیم. درواقع حساب دمو به حساب‌های آزمایشی گفته می‌شود و حساب Real حساب فارکس به صورت واقعی است. به افراد تازه‌کار و مبتدی توصیه می‌شود که قبل از ورود به حساب اصلی و کار کردن با پول واقعی ابتدا استراتژی‌هایی که آموزش می‌بینند را بر روی حساب دمو آزمایش کنند و به کمک حساب دمو کسب تجربه کنند.

در حساب دمو همانند حساب واقعی کاربران پول دارند؛ ولی پولی که در حساب دمو استفاده می‌شود غیرواقعی است و سود و ضرر در حساب دمو، باعث کسب درآمد و یا از دست رفتن سرمایه نمی‌شود و فقط برای کسب تجربه مفید است. بروکرهای زیادی قابلت دمو را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند؛ اما بهتر است از بروکری استفاده کنید که قصد دارید در آینده با آن بروکر معاملات واقعی انجام دهید.

در حساب دمو سرمایه‌گذاران به دلیل این که با پول واقعی معامله نمی‌کنند؛ زیاد درگیر احساسات بعد از معامله نمی‌شوند. اما در حساب واقعی چون پول واقعی است سرمایه‌گذاران بیشتر درگیر احساسات و اشتباه می‌شوند از این رو بهتر است پول داخل حساب دمو را مانند پول واقعی در نظر بگیرید.

مراحل افتتاح حساب فارکس

در این بخش قصد داریم مراحل افتتاح حساب فارکس را به‌صورت شفاف‌تر بررسی کنیم و مراحل را یک به یک بازگو کنیم. برای فهمیدن مراحل افتتاح حساب با ما همراه باشید:

  • پیدا کردن بروکر و یا کارگزاری مناسب اولین مرحله افتتاح حساب است. در ایران به علت وجود تحریم‌ها پیدا کردن بروکر مناسب کمی مشکل است.
  • برخی از بروکر‌ها از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند. این گزینه برای افرادی که دانش کمی در زبان انگلیسی دارند مناسب است.
  • برای ثبت‌نام در بروکر و ایجاد حساب کاربری، بیشتر بروکرها بخشی به نام ثبت‌نام دارند که با کلیک بر روی این بخش وارد بخش ثبت‌نام می‌شوید.
  • در بخش ثبت‌نام باید اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره ‌تلفن را همانند شکل زیر وارد کنید و وارد قسمت بعد شوید.
آموزش ساخت حساب فارکس
آموزش ساخت حساب فارکس
  • در ادامه از شما اطلاعاتی در خصوص نوع حساب فارکس که قصد دارید بر روی آن کار کنید پرسیده می‌شود. در بخش‌های قبل به طور مفصل راجع به نوع حساب صحبت کردیم. می‌توانید یکی از حساب‌های استاندارد، میکرو، مینی و … را انتخاب کنید.
  • شما در نهایت از طریق اپلیکیشن‌های متاتریدر چهار و یا پنج می‌توانید معامله کنید. حساب دمو نیز می‌توانید از طریق همین اپلیکیشن‌ها اجرا کرده و شروع به معامله کنید.

نکته مهم در خصوص بازکردن حساب کاربری این است که در بروکر‌های مختلف ممکن است برخی از جزئیات متفاوت باشند؛ ولی کلیات تمامی بروکرها در بخش ثبت‌نام یکسان است.

انتخاب بروکر برای ثبت نام در فارکس

در این بخش درباره انتخاب بروکر برای ثبت‌نام در فارکس صحبت خواهیم کرد و چندین بروکر معروف را معرفی خواهیم کرد. برخی از این بروکرها عبارت‌اند از:

افتتاح حساب فارکس در ایران

در این بخش قصد داریم راجع به آموزش ساخت حساب فارکس در ایران صحبت کنیم. کشور ما به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد توسط برخی از بروکرها فیلتر شده است. درواقع مردم ایران اجازه استفاده از آن بروکرها را ندارند. از این رو باید به دنبال بروکرهایی باشیم که دسترسی به ایرانیان داده است. بعد از یافتن این نوع بروکرها، مراحل ثبت‌نام در آنها شبیه قبل است.

مدارک لازم برای ثبت نام در فارکس

در این بخش قصد داریم مدارک لازم برای ثبت‌نام در فارکس را نام ببریم. مدارک مورد نیاز عبارت‌اند از:

  • ایمیل (ایمیل مطمئنی که در دسترس باشد)
  • شماره موبایل برای دریافت پیامک
  • تصویر مدارک هویتی مثل پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی
  • حساب بانکی به اسم فرد متقاضی
  • ممکن است اسکن قبض آب یا برق و یا تلفن نیاز باشد.

ثبت‌نام فارکس به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد و در کمتر از 10 دقیقه به پایان می‌رسد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس انواع حساب‌ فارکس را از قبیل حساب‌های استاندارد، میکرو، مینی و.. را بررسی کردیم و ویژگی‌های هر یک را بیان کردیم. سرمایه‌گذاران با توجه به توانایی‌ها و دانش خود و میزان سرمایه‌ای که دارند؛ می‌توانند در یکی از این حساب‌ها سرمایه‎‌گذاری کنند. در ادامه چند بروکر معروف را معرفی کردیم و نحوه ثبت‌نام در بروکرها و ایجاد اکانت در فارکس را شرح دادیم. امیدوارم این مقاله برای شما کمک کننده باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی