چگونه یک NFT را مینت کنیم؟ راهنمایی برای ایجاد آثار دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

چگونه یک NFT را مینت کنیم؟ راهنمایی برای ایجاد آثار دیجیتال

یکی از قوی‌ترین ابزارهای خلاقانه‌ای که تاکنون ایجاد شده است اکنون در اختیار شماست. با استفاده از nft، شما می‌توانید هنر دیجیتال منحصربه‌فردی را تولید کرده و مالک آن باشید. از طرفی مینتینگ به این معنی است که تراکنش‌های روی بلاک چین تائید شده و دارایی‌های جدید در گردش قرار می‌گیرند.

باید این را بدانید که در دنیای ارزهای دیجیتال مفاهیم متفاوتی وجود داشته و شاید برای انجام یک کار، روش‌های مختلفی وجود داشته و شما باید با تمامی این روش‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین و پرسودترین گزینه را انتخاب کنید. به همین دلیل نیاز است تا آموزش ارز دیجیتال را جدی بگیرید تا با تمامی این موارد آشنایی پیدا کرده و بتوانید با راهنمایی استادی توانمند، کار خود را آغاز کنید. به این صورت می‌توانید خیلی سریع پیشرفت کرده و بیشترین سود را به دست آورید.

در این مقاله قصد داریم مینت nft را آموزش دهیم. پس همراه ما باشید.

NFT چیست؟

NFT یا توکن غیرقابل‌مثلی، یک نوع دارایی دیجیتالی است که منحصربه‌فرد بوده و قابل تکرار نیست. هنگامی‌که یک NFT را ایجاد می‌کنید، یک جفت کلید رمزنگاری منحصربه‌فرد ایجاد می‌شود که اثر هنری شما با آن شناسایی می‌گردد. کلید عمومی در بلاک چین ذخیره‌شده و کلید خصوصی در کیف پول خودتان نگه‌داری می‌شود.

کلید عمومی را معادل شماره کارت‌بانکی خود و کلید خصوصی را معادل رمز کارت‌بانکی می‌توان در نظر گرفت. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که کار خود را همان‌طور که می‌خواهید کنترل و مدیریت کنید. در این مقاله ما یک راهنمای گام‌به‌گام NFT برای افرادی که به‌تازگی وارد دنیای مالی شده‌اند آماده کرده‌ایم.

عواملی که قبل از مینت NFT باید در نظر گرفت!

عواملی که قبل از مینت NFT باید در نظر گرفت

اگر به فکر ایجاد NFT خود هستید، حتماً این عوامل مهم زیر را در نظر بگیرید:

1. پلتفرم بلاک چین

محبوب‌ترین بلاک چین NFT اتریوم است. بسیاری از پروژه‌های نمادین NFT و کلکسیون‌های دیجیتالی بر روی اتریوم ایجاد شده‌اند. CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club دو نمونه اصلی هستند. ازاین‌رو، بلاک چین اتریوم درنتیجه محبوبیت خود را افزایش داده است.

با این وجود، بلاک چین‌های متعددی وجود دارند که از فرآیند مینت NFT پشتیبانی می‌کنند. در زیر برخی از بهترین بلاک چین‌ها برای ساخت NFT ها را مشاهده می‌کنید:

  • Ethereum
  • Solana
  • Polygon
  • Tezos
  • Cardano
  • Binance Smart Chain
  • Arbitrum
  • WAX
  • Tron
  • EOS

2. سازگاری با بلاک چین

شبکه‌های بلاک چین‌ها متفاوت با یکدیگرند. گفته می‌شود همه شبکه‌ها با یکدیگر سازگار نیستند. به‌عنوان‌مثال، نمی‌توانید NFT اتریوم را به شبکه Solana منتقل کنید. بلکه باید روی اتریوم باقی بماند. اما راه‌هایی برای جابجایی NFT ها بین زنجیره‌ها وجود دارد؛ بنابراین، مهم است که بلاک چینی را انتخاب کنید که قصد دارید برای آینده قابل پیش‌بینی به آن بپیوندید.

3. هزینه

اگر چه بلاک چین اتریوم محبوب‌ترین و قابل‌اعتمادترین شبکه است، اما به دلیل مکانیسم اجماع آن یکی از پرهزینه‌ترین‌ها نیز هست. این مکانیسم مقیاس‌پذیری، امنیت، کارایی و عملکرد کلی شبکه را تضمین می‌کند.

اگرچه تلاش‌هایی برای کاهش هزینه ایجاد توکن در اتریوم در حال انجام است، اما همچنان هزینه‌بر است. شبکه‌هایی مانند Solana و Tezos مکانیسم‌های اجماع متفاوتی دارند که هر دو گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری در مقایسه با اتریوم هستند.

4. بازار NFT

انتخاب یک بازار معتبر اهمیت بسیاری دارد. این مهم به این دلیل است که باید مطمئن شوید بازاری که استفاده می‌کنید قانونی است تا قربانی کلاه‌برداری نشوید. البته بلاک چین‌های مختلف، بازارهای متفاوتی دارند.

Opensea محبوب‌ترین بازار NFT است. برخلاف اکثر بازارها، Opensea از 7 بلاک‌چین جداگانه پشتیبانی می‌کند:

  • Ethereum
  • Polygon
  • Klaytn
  • Solana
  • Arbitrum
  • Optimism
  • Avalanche

نکته مهم این است که مطمئن شوید بلاک چینی را انتخاب کنید که دارای بازارهای معتبر NFT باشد. برخی از شبکه‌های بلاک چین جدیدتر فقط چند بازار دارند، ازاین‌رو ممکن است چندان قابل‌اعتماد نباشند. می‌توانید آموزش خرید NFT در Opensea را در اینجا به صورت رایگان مشاهده کنید.

چقدر طول می‌کشد تا یک NFT ایجاد شود؟

چقدر طول می‌کشد تا یک NFT ایجاد شود؟

مدت زمانی که برای ایجاد یک NFT طول می‌کشد بسته به پلتفرم مورداستفاده و اندازه فایل در حال آپلود، متفاوت است. به‌طورکلی، ایجاد یک NFT از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد. در این فرآیند کاربر باید آثار هنری خود را آپلود کند، متادیتا را تنظیم کند و سپس منتظر بماند تا پلتفرم توکن را پردازش کند. برخی از پلتفرم‌ها در ازای پرداخت هزینه، آپلود دارایی شما را در اولویت‌بندی قرار می‌دهند. علاوه بر این، اندازه فایل و پیچیدگی اثر هنری می‌تواند بر مدت‌زمان لازم برای ایجاد یک NFT تأثیر بگذارد، زیرا پردازش فایل‌های بزرگ‌تر ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

آیا مینت NFT مانند خرید آن است؟

مینت NFT فرآیند انتشار منحصربه‌فرد توکن شما در بلاک چین جهت قابل‌خرید بودن آن است. خرید NFT به این معنی است که فایل دیجیتال قبلاً در بلاک چین منتشر شده است. هنگامی‌که یک NFT خریداری می‌کنید، برای خود توکن به همراه کارمزد تراکنش مربوطه پرداخت می‌کنید. می‌توانید هم‌زمان با خرید NFT آن را مینت کنید؛ بنابراین، نه‌تنها nft را در بلاک چین منتشر می‌کنید، بلکه برای داشتن آن و انتقال آن به مالکیت خود نیز هزینه می‌کنید. این همان نقطه است که بسیاری از سردرگمی‌ها هنگام تمایز بین ساخت NFT و خرید از آن ناشی می‌شود.

مراحل مینت NFT

مراحل مینت NFT

اولین مرحله مینت NFT: ایجاد NFT منحصر به فرد

قبل از اینکه NFT خود را ایجاد کنید، ابتدا باید یک فایل دیجیتالی ایجاد کنید که آن را در بلاک چین منتشر کنید. این فایل می‌تواند تصویر، ویدئو، صدا یا ترکیبی از این موارد باشد.

دومین مرحله مینت NFT: خرید مقداری ارز دیجیتال

برای ایجاد یک دارایی دیجیتال، باید از ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه تراکنش‌های مرتبط با بلاک چین استفاده کنید. هر بلاک چین از رمز ارز بومی خود استفاده می‌کند، بنابراین باید مطمئن شوید که ارز مناسبی را برای بلاک چینی که استفاده می‌کنید خریداری کرده‌باشید. به‌عنوان‌مثال، ارز دیجیتال بومی اتریوم ETH است؛ بنابراین، برای ایجاد NFT در اتریوم، باید مقداری ETH را از طریق یک صرافی قابل‌اعتماد خریداری کنید.

سومین مرحله مینت NFT: دریافت کیف پول ارز دیجیتال

برای استفاده و ذخیره NFT های ایجادشده خود، باید یک کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید. محبوب‌ترین کیف پول برای اتریوم MetaMask است؛ اما اگر به دنبال کیف پول قوی‌تری هستید که با چندین بلاک چین کار کرده و همچنین امن‌ترین باشد، توصیه می‌کنیم یک کیف پول سخت‌افزاری تهیه کنید.

چهارمین مرحله مینت NFT: انتشار دارایی در بلاک چین

هنگامی‌که کیف پول خود را راه‌اندازی کردید و رمزنگاری بومی بلاک چین را در آن بارگذاری نمودید، آماده انتشار دارایی دیجیتال خود در بلاک چین هستید. این روند تا حد زیادی در بسیاری از بازارهای NFT یکسان است. البته، تفاوت‌هایی بین بازارها وجود دارد.

مینت NFT در سایت rarible

rarible یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم است که امکان ایجاد و فروش دارایی های دیجیتال در بلاک چین را فراهم می‌کند. این وب‌سایت دارای توکن حاکمیتی به نام RARI است. برای مینت NFT در سایت rarible باید مراحل زیر را بگذرانید:

  • یک حساب کاربری در rarible ایجاد کرده و کیف پول خود را به آن وصل کنید.
  • برای ایجاد یک حساب کاربری باید به rarible.com بروید و سپس کیف پول رمزنگاری خود را متصل کنید.
  • حالا روی گزینه Create کلیک کنید.
  • سپس باید نوع NFT موردنظر خود را انتخاب کنید که می‌تواند Single یا Multiple باشد.

مرحله اول مینت NFT در سایت راریبل

  • برای ایجاد مجموعه باید گزینه Multiple و برای ایجاد NFT گزینه Single را انتخاب کرده و سپس کار دیجیتال (که قبلا ایجاد کردید) را آپلود کنید و اطلاعات لازم را تکمیل کنید.
  • در مرحله بعدی نوع مینت NFT را انتخاب کنید.

مرحله دوم مینت NFT در سایت راریبل

  • برای فعال‌سازی Lazy Minting در Rarable باید گزینه Free Minting را روی On قرار دهید.
  • روی گزینه Create Item کلیک کرده و مجوزها را از طریق کیف پول خود صادر کنید.

مینت NFT در  Opensea

مینت یک توکن غیرقابل تعویض بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. درواقع، شما می‌توانید با استفاده از Opensea یک توکن را به‌صورت رایگان منتشر کنید. مراحل سریع و آسان زیر را دنبال کنید تا اقلام دیجیتال منحصربه‌فرد خود را بسازید.

  • با استفاده از کیف پول رمزنگاری خود وارد بازار شوید. اگر قبلاً کیف پولی دارید که با Opensea سازگار است، می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله اول مینت NFT در  Opensea

  • برای شروع روی «create» در سمت راست بالای صفحه اصلی ضربه بزنید. سپس به صفحه ایجاد آیتم جدید هدایت خواهید شد. پس از این، ایجاد NFT شما بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورات سایت را انجام دهید.

مرحله دوم مینت NFT در  Opensea

  • قبل از ایجاد رایگان NFT، جزئیات را مرور کرده و روی Create بزنید. NFT شما به‌طور خودکار و رایگان ایجاد می‌شود. به این حالت Lazy Minting گفته میشود. اساساً،NFT شما تا زمانی که شخصی تصمیم به خرید آن نداشته باشد، روی بلاک چین اعمال نمی‌شود. پس از خرید کالای شما، خریدار هزینه را برای انتشار آن در بلاک چین پرداخت می‌کند.
  • اگر متوجه شدید که هنگام انجام این مراحل اشتباهی مرتکب شده‌اید، نگران نباشید. تا زمانی که فروخته نشده باشد، همچنان می‌توانید آن را ویرایش کنید.

باید NFT را در مینت بخریم یا بازار ثانویه؟

خرید در مینت به این معنی است که قبل از اینکه بازار ارزش را تعیین کند،NFT را با قیمت تعیین‌شده دریافت خواهید کرد. این کار می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در پول شما شده و اگر درست انجام شود، سود زیادی برایتان به همراه خواهد داشت. با این حال، ممکن است که ارزش NFT بعد از مینت کاهش یابد. در این حالت می‌توانید با خرید ثانویه در پول خود صرفه‌جویی کنید.

مزایا و معایب خرید NFT در مینت

مزایا و معایب خرید NFT در مینت

آشنایی با مزایا مینت NFT:

  • سود حاصل از اولین خریدار بودن: خریدن توکن‌های جدید در میان اولین‌ها می‌تواند سودمند باشد. درواقع، اولین سرمایه‌گذاران می‌توانند NFT ها را با کمترین قیمت ممکن دریافت کنند.
  • دسترسی انحصاری به DAO ها: خرید NFT می‌تواند به شما در جنبه اجتماعی برتری دهد.

آشنایی با معایب مینت NFT:

  • خطر کاهش ارزش پس از مینت: بازار سفته‌بازی یکی از دلایل اصلی است که باعث می‌شود استخراج NFT های جدید ریسک قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد. همان‌طور که اتفاق می‌افتد، هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش محصول شما در طول زمان افزایش یابد. اتفاقاً ممکن است با شرایطی روبرو شوید که بلافاصله پس از ایجاد کردن آن، افت شدید قیمت وجود داشته باشد.
  • هزینه‌های گس بالا: مواقعی وجود دارد که به دلیل افزایش فعالیت شبکه، قیمت ورودی می‌تواند به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد. درنتیجه، همین عامل می‌تواند هزینه گس را به‌سرعت افزایش دهد.

مزایا و معایب خرید NFT در بازارهای ثانویه

بازارهای ثانویه نیز یک گزینه محبوب برای افرادی است که می‌خواهند در NFT سرمایه‌گذاری کنند. در اینجا لیست گسترده‌ای از مزایا و معایب خرید NFT در بازارهای ثانویه بیان می‌کنیم.

آشنایی با مزایا:

  • ثبت تاریخچه بازار: اگر خریداری هستید که به دنبال خرید NFT در بازار ثانویه هستید، از تاریخچه معاملات مربوطه و تغییرات قیمت اطلاعات کسب خواهید کرد. درنتیجه، بازارهای ثانویه به شما این امکان را می‌دهند که ارزیابی کنید چند بار این توکن از فردی به فرد دیگر منتقل شده است.
  • کاهش قیمت خرید: بازارهای ثانویه می‌توانند در کاهش هزینه کلی خریداران برای خرید NFT مفید واقع شوند. ازآنجایی‌که بازارها به مشتریان اجازه می‌دهند زمان خرید خود را تعیین کنند، خریداران می‌توانند محصولات را زمانی خریداری کنند که فعالیت شبکه نسبتاً  کم باشد.

آشنایی با معایب:

  • نوسانات بسیار زیاد در قیمت بازار: مواردی وجود دارد که برخی از NFT ها یک‌شبه محبوب می‌شوند و منجر به افزایش شدید قیمت در بازار می‌شود.

نتیجه گیری

برای ایجاد یک توکن غیرقابل‌معاوضه زمان و تلاش زیادی نیاز است. شما باید ایده روشنی از آنچه می‌خواهید ایجاد کرده و بدانید چه کسانی را هدف قرار دهید. همچنین باید درک عمیقی از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال داشته باشید. در این مقاله به آموزش مینت NFT پرداختیم. امیدواریم این وبلاگ برای شما مفید واقع‌شده باشد.

تیم ما در آکادمی پارسیان بورس برنامه‌های پیشرفته یادگیری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در درک بیشتر فرصت‌های پروژه NFT و توسعه آن کمک کند. در صورتی که در رابطه با این مطلب سوالی داشتید می‌توانید از طریق بخش کامنت‌ها با کارشناسان ما در ارتباط بوده و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی