آشنایی با بهترین سایت های nft
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با بهترین سایت های nft

اگر در بازارهای مالی خصوصاً بازار ارز دیجیتال فعالیت داشته باشید حتماً نام NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض به گوشتان خورده است. این توکن‌ها برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال کاملاً منحصربه‌فرد هستند و به‌صورت دیجیتال به فروش گذاشته می‌شود. هر کسی می‌تواند به‌راحتیِ باز کردن یک حساب کاربری در برخی از سایت‌های فروش ان اف تی‌، یک NFT برای خود بسازد یا NFT خریدوفروش کند. از این رو در این مقاله قصد داریم بهترین سایت nft را نام برده و ویژگی‌های هر یک را عنوان کنیم.

اگر شما نیز مجذوب این نوع توکن‌ها شده‌اید و قصد سرمایه‌گذاری بر روی این توکن‌ها را دارید؛ این مقاله به شما کمک می‌کند که بهترین سایت برای خریدوفروش NFT را پیدا کنید. هر سایت مزایا و معایب خود را دارد که در این مقاله به مزایا و معایب هر یک پرداخته‌ایم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بهترین سایت های خرید و فروش NFT

سایت‌های زیادی برای خریدوفروش NFT وجود دارند که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند از این رو ما در این بخش سعی کردیم برخی از بهترین سایت‌های فروش ان اف تی را بیان کرده و ویژگی‌های هر یک را عنوان کنیم. شما با توجه به نوع نیاز خود می‌توانید هر یک از سایت‌های زیر را برای سرمایه‌گذاری بر روی NFTها انتخاب کنید.

سایت اوپن سی (OpenSea)

سایت اوپن سی (OpenSea)

سایت اوپن سی یکی از بهترین سایت های nft است. این سایت به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و به کاربران امکان خرید و یا فروش NFTها را می‌دهد. این سایت در سال 2017 توسط Devin Finzer  و  Alex Atallah تأسیس شد و در ماه می سال 2023، این سایت بیش از 1 میلیون کاربر داشت و بیش از 10 میلیارد دلار NFT به فروش رساند.

کاربران از طریق این سایت می‌توانند طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال در از جمله دارایی‌های هنری، موسیقی، زمین‌های مجازی و حتی آیتم‌های درون بازی‌های ویدئویی محبوب مانند Axie Infinity و Decentraland را خریدوفروش کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی سایت OpenSea که آن را به یکی از یکی از بهترین سایت های nft تبدیل می‌کند؛ رابط کاربری آسان و محیط کاربرپسند آن است. این موضوع باعث شده ایجاد و فهرست کردن NFTها برای هر کسی آسان شود. این سایت همچنین از طیف گسترده‌ای از بلاک‌چین‌های مختلف مثل اتریوم، پولیگان و… پشتیبانی می‌کند. این موضوع امکان داد و ستد دارایی‌های دیجیتالی بیشتری را در این پلتفرم فراهم می‌کند.

سایت اوپن سی ابزارهایی از جمله افزونه جست‌وجو، فیلترهایی برای محدود کردن نتایج جستجو، امکان ذخیره موارد موردپسند شما و… را ارائه می‌دهد که یافت و شناسایی NFT ‌ها را برای کاربران آسان می‌کند. در این پلتفرم می‌توانید کاربران دیگر را دنبال کرده و هنگام فهرست شدن موارد جدید، اعلان دریافت کنید. برای اینکه بتوانید از تمامی این ویژگی‌ها استفاده کنید باید با روش خرید nft در پلتفرم OpenSea آشنایی داشته باشید.

سایت نیفتی گیت وی (Nifty Gateway)

سایت نیفتی گیت وی (Nifty Gateway)

سایت نیفتی گیت وی یک بازار فروش NFT و بهترین سایت nft در حوزه تخصصی خودش است و تعداد محدودی از هنرمندان و برندهای معتبر را در نظر می‌گیرد. این سایت در سال 2018 توسط برادران دانکن و گریفین تأسیس شد و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای خریدوفروش NFT تبدیل شد.

ویژگی منحصر به فردی که سایت نیفتی گیت وی را خاص می‌کند؛ تمرکز آن بر فروش انحصاری هنرمندان و برندهای برتر است که به افزایش علاقه و تقاضا برای این پلتفرم کمک کرده است. Nifty Gateway با هنرمندان و برندها همکاری می‌کند تا NFTهایی کلکسیونی با تعداد محدود ایجاد کند که فقط برای مدت کوتاهی در دسترس هستند و آنها را بسیار خاص می‌کند. همچنین سایت نیفتی گیت وی یک بازار ثانویه ارائه می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند NFT‌های منتشر شده قبلی را خرید و فروش کنند.

سایت نیفتی گیت وی یکی از بهترین سایت های nft با یک رابط کاربری آسان و کاربرپسند است و همچنین ابزارهایی برای سازندگان و کلکسیونرهای NFT ارائه می‌دهد. این ابزارها شامل یک پلتفرم برای ایجاد و مدیریت مجموعه‌های NFT و برای دنبال‌کردن ارزش NFTها در طول زمان است. نیفتی گیت وی طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال از جمله ان اف تی‌های هنری، موسیقی و کلکسیونی را شامل می‌شود و به تولید NFTهای باکیفیت و باارزش مشهور است.

سایت سوپرریر (SuperRare)

سایت سوپرریر (SuperRare)

می‌توان گفت که سایت سوپرریر یک بازار هنر دیجیتال است که به فروش آثار هنری دیجیتال در حوزه NFT می‌پردازد. این سایت در سال 2018 تأسیس شد و به سرعت به یکی از سایت‌های مهم برای خریدوفروش هنر دیجیتال در حوزه NFT تبدیل شد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی SuperRare که آن را به یکی از بهترین سایت های nft تبدیل می‌کند؛ تمرکز آن بر روی کیفیت است. این سایت برای اصالت، خلاقیت آثار هنری ارزش زیادی قائل است و آثار هنری توسط تیمی از افراد خبره انتخاب می‌شود. از این رو هر اثر هنری که در این سایت به فروش می‌رسد به‌عنوان یک اثر هنری منحصر به فرد تأیید شده و خریداران می‌توانند این اطمینان را کسب کنند که پس از خرید مالک اصلی آن اثر هنری خودشان هستند.

هر پلتفرمی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد از این رو ما در این بخش به مزایا و معایب این پلتفرم خواهیم پرداخت.

مزایا:

  • همان‌طور که گفتیم هنرهای دیجیتال موجود در این پلتفرم بالاترین کیفیت را دارند.
  • ارتباطات قوی بین هنرمندان: سایت سوپرریر بهترین سایت nft برای ارتباط هنرمندان و کلکسیونرها است که می‌تواند منجر به همکاری و پروژه‌های خلاقانه‌تر شود.
  • این سایت یک مدل منحصر به فرد تقسیم درآمد ارائه می‌دهد که در آن هنرمندان درصد بیشتری از فروش آثار هنری آنها در بازار ثانویه دریافت می‌کنند.

معایب:

از معایب این پلتفرم می‌توان به کارمزد بالای آن اشاره کرد. این پلتفرم کارمزد 10 درصد دریافت می‌کند که در قیاس با دیگر پلتفرم‌ها، زیاد است. همچنین این پلتفرم فقط بر روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند که خریدوفروش را برای کاربران کمی مشکل می‌کند.

سایت ریبل (Rarible)

سایت ریبل (Rarible)

رریبل یک بازار باز برای خریدوفروش NFT است که به هر کسی اجازه می‌دهد NFT را ایجاد و یا خریدوفروش کند. این سایت در سال 2020 تأسیس شد و پس از آن به یک پلتفرم محبوب برای ساخت nft و خریدوفروش آن تبدیل شد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی Rarible را به یکی از بهترین سایت های nft تبدیل می‌کند؛ غیرمتمرکز بودن آن است به این معنی که توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی‌شود. همچنین این سایت این امکان را فراهم کرده تا هر کسی می‌تواند NFT‌ ایجاد کند و بفروشد. این موضوع به پرورش جامعه متنوع و پرجنب‌وجوشی از هنرمندان و سازندگان NFT کمک کرده است.

این سایت همچنین از طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های بلاک‌چین، از جمله اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و… پشتیبانی می‌کند. این موضوع امکان دادوستد دارایی‌های دیجیتالی بیشتری را در این پلتفرم فراهم می‌کند. در ادامه به مزایا و معایب این پلتفرم خواهیم پرداخت.

مزایا:

  • رریبل بهترین سایت nft است که به‌صورت بازار آزاد و غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. در نتیجه هر کسی می‌تواند NFTها را ایجاد و بفروشد.
  • این سایت طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد.
  • در این سایت می‌توانید سازندگانی که علاقه دارید را انتخاب و دنبال کنید و در صورت انتشار NFT جدید از آن اطلاع یابید.
  • کارمزد کم یکی از ویژگی‌های رریبل است. این سایت 2.5 درصد کارمزد برای تمامی NFTها دریافت می‌کند که کمتر از سایر بازارهای NFT است. این موضوع می‌تواند هزینه خرید را برای خریداران کاهش میزان درآمدی که هنرمندان دریافت می‌کنند را افزایش دهد.

معایب:

از معایب این سایت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هر فردی می‌تواند به‌راحتی یک حساب کاربری بسازد و یک NFT ایجاد کند. از این رو این خطر وجود دارد که خریداران یک اثر هنری واقعاً منحصربه‌فرد نکنند. این می‌تواند جذابیت آن را برای کلکسیونرهایی که به دنبال اقلام کمیاب هستند کمتر کند.

سایت فاندیشن (foundation)

سایت فاندیشن یک بازار برای فروش NFT، است که همانند دیگر سایت‌های بررسی شده در این مقاله هنر دیجیتال و کلکسیون‌های دیجیتالی را به‌صورت NFT به فروش می‌رساند. این سایت در فوریه 2021 راه‌اندازی شد و به‌سرعت به یکی از بهترین سایت های nft تبدیل شد.

سایت فاندیشن نیز همانند سایت سوپرریر دارای یک فرایند نظارت بر روی NFT هاست که در آن هنرمندان و مجموعه‌داران باید برای پیوستن به این پلتفرم درخواست داده و تنها تعداد کمی از آن‌ها پذیرفته می‌شوند. این موضوع تضمین می‌کند که NFTهای موجود در این پلتفرم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تقاضا و طرف‌داران زیادی خواهند داشت.

سایت foundation از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال، از جمله دارایی‌های هنری، موسیقی، ویدئو و… پشتیبانی می‌کند. برای مثال در این سایت یک توییت توسط جک دورسی در همان ماه به قیمت 2.9 میلیون دلار فروخته شد. در ادامه به مزایا و معایب این سایت فروش NFT می‌پردازیم.

مزایا:

  • پلتفرم فاندیشن بهترین سایت nft به دلیل فرایند نظارت دقیقی است که دارد و این اطمینان حاصل می‌کند که NFTهای موجود در این پلتفرم از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  • رابط کاربری خیلی خوب و کاربرپسند

معایب:

  • کارمزد بالا: این سایت برای انجام فرایند فروش در پلتفرمش، 15 درصد کارمزد دریافت می‌کند. این میزان کارمزد بالاتر از دیگر از بازارهای NFT است. این موضوع می‌تواند سود فروشندگان را کاهش دهد و خرید NFTها را برای خریداران گران‌تر کند.
  • انحصاری بودن: به دلیل فرایند سخت‌گیرانه نظارت، همه کسانی که برای فروش در این سایت درخواست می‌دهند؛ پذیرفته نمی‌شوند. از این رو این موضوع حس انحصاری بودن به کاربران می‌دهد که برای برخی این موضوع چندان خوشایند نیست.

سایت اتومیک مارکت (AtomicMarket)

سایت اتومیک مارکت (AtomicMarket)

سایت اتومیک مارکت یک بازار برای خریدوفروش NFT است که بر روی بلاک‌چین EOS ساخته شده است و در تمرکز آن بر روی دارایی‌های دیجیتال مرتبط با بازی و دنیای مجازی است و این موضوع آن را به بهترین سایت nft در حوزه فعالیت خودش تبدیل کرده است. این پلتفرم در سال 2019 راه‌اندازی شد و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازارهای NFT در جامعه بازی دیجیتال تبدیل شد.

یکی از ویژگی‌های کلیدی AtomicMarket پشتیبانی NFT از چندین بلاک‌چین است که به انعطاف‌پذیری و سازگاری در بین پلتفرم‌های مختلف بازی محبوب شده است. این موضوع ایجاد و خریدوفروش NFT در پلتفرم‌های مختلف را برای توسعه‌دهندگان و کاربران ساده‌تر کند. این سایت علاوه بر NFTهای مرتبط با بازی از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال، از جمله دارایی‌های هنری، موسیقی نیز پشتیبانی می‌کند.

برای بیان مزایا و معایب این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا:

  • این پلتفرم بر روی بستری غیرمتمرکز پیاده شده است و تمامی تراکنش‌ها ثبت می‌شوند و امکان خطا یا دست‌کاری را کاهش می‌دهد.
  • این پلتفرم یکی از بهترین سایت های nft است و در مقایسه با سایر بازارهای NFT کارمزد تراکنش پایینی دارد.
  • سایت اتومیک مارکت دارای یک رابط کاربرپسند است که خریدوفروش NFT را برای کاربران آسان می‌کند. این پلتفرم حتی برای مبتدیان نیز آسان است.

معایب:

  • از آنجایی که AtomicMarket متمرکز بر NFTهای مرتبط با بازی است؛ انتخاب NFT مناسب برای فروش ممکن است سخت‌تر از دیگر پلتفرم‌ها باشد.
  • این سایت بر روی بلاک‌چین EOS فعالیت می‌کند و ممکن است به دلیل این که این بلاک‌چین همانند دیگر بلاک‌چین‌ها شناخته شده یا پرکاربرد نباشد جذابیت این پلتفرم را برای برخی از کاربران کم کند.

چگونه بازار NFT مناسب انتخاب کنیم؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه بازار NFT مناسب را انتخاب کنیم. در خصوص این موضوع باید به یاد داشته باشید که یک NFT همان‌طور که از اسمش مشخص است؛ نشان‌دهنده مالکیت یک دارایی است. پس قبل از انتخاب بهترین سایت nft، ابتدا باید نوع دارایی دیجیتالی را که قصد خرید، فروش و یا ایجاد آن را دارید؛ انتخاب کنید. در واقع باید میان انواع nft یکی از بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. برای نمونه می‌توان گفت که تقریباً هر چیزی دیجیتالی از جمله کلمات، ویدئوها، آیتم‌های بازی‌های ویدئویی، هنر و غیره را می‌توان بر روی یک بلاک‌چین تبدیل به توکن کرد.

پس از انتخاب نوع دارایی که قصد معامله آن را دارید؛ انتخاب یک بازار مناسب بسیار اهمیت دارد. در ادامه چند نکته را بیان کردیم که به شما در پیدا کردن بهترین بازار NFT یاری کند:

  • برخی از بازارهای NFT مانند Foundation، فرایند نظارت دقیقی دارند تا اطمینان حاصل شود که NFTهای موجود در پلتفرم از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این موضوع می‌تواند یافتن NFT ‌های باارزش را راحت‌تر کند و اصالت آنها را تضمین کند.
  • به کارمزد بازارهای مختلف NFT دقت کنید و بهترین سایت nft را انتخاب کنید؛ زیرا برخی از سایت‌ها ساختار کارمزد متفاوتی دارند که می‌تواند بر میزان سود کسب شده از خریدوفروش NFT تأثیر گذارد.
  • رابط کاربری پلتفرم را بررسی کنید؛ رابط کاربری یک بازار NFT می‌تواند بر میزان آسانی آن برای جست‌وجو و یافتن NFT ‌های موردعلاقه مؤثر باشد. پس حتماً باید رابط کاربری پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنید و ببینید کدام یک کاربرپسندتر است.

آیا سرمایه گذاری در NFT درست است؟

آیا سرمایه گذاری در NFT درست است؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا سرمایه ‌گذاری بر روی NFTها درست است یا خیر. برای پی‌بردن به این موضوع باید در نظر داشته باشید که بازار NFT سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتال کلکسیونی است. همچنین باید توجه داشته باشید که این یک صنعت جدید و نو ظهور است و برخی از NFTها ممکن است برخلاف قیمتشان ارزشی نداشته باشند و یا بسیار با ارزش‌تر از قیمت حال حاضرشان باشند.

به صورت کلی این روش ریسک‌های مخصوص خود را دارد. فعالیت در دنیای بازارهای مالی تماما ریسک بوده و برای اینکه بخواهید درصد آن را کاهش دهید، باید آموزش ارز دیجیتال را جدی گرفته و کسب تجربه را فراموش نکنید.

پس قبل از خرید از بهترین سایت nft  باید ارزش NFT بررسی کنید؛ زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش دارایی‌های هنری دیجیتال همانند هنرهای فیزیکی و کلکسیونی عمل می‌کند. در نتیجه در نظر داشته باشید که هر سرمایه‌گذاری، همانند سرمایه‌گذاری بر روی NFTها ریسک‌هایی دارد که باید در نظر گرفته شود. از این رو باید با در نظر گرفتن استراتژی‌های مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری کنید. در این بخش به برخی از این ریسک‌ها خواهیم پرداخت.

  • محتوای NFT را باید از لحاظ هنری، تاریخی، کیفیت به‌دقت بررسی کنید. در برخی از سایت‌های فروش NFT هرکسی به‌راحتی می‌تواند یک NFT بسازد از این رو باید اصالت NFT به‌دقت بررسی شود و از اعتبار و شهرت هنرمند یا صاحب اثر مطلع باشید.
  • هزینه پلتفرم‌های معاملاتی با یکدیگر متفاوت است از این رو قبل از سرمایه‌گذاری باید میزان کارمزد‌ها را به‌دقت بررسی کنید.
  • قیمت NFTها نیز همانند دارایی‌های دیگر وابسته به میزان عرضه و تقاضا و یا ممکن است تحت تأثیر اخبار بالا یا پایین رفته باشد از این رو باید بادقت بر روی NFTها سرمایه‌گذاری کنید.

آینده بهترین سایت های NFT برای کسب درآمد

در این بخش قصد داریم به این موضوع که آینده بهترین سایت های NFT برای کسب درآمد چیست بپردازیم. پیش‌بینی کردن این موضوع که بهترین سایت‌های ان اف تی برای کسب درآمد در آینده بسیار دشوار است. با توجه به این که بازار NFT در حال توسعه و رشد است؛ همیشه احتمال ورود فاکتورهای جدید و ایجاد تحولات است که نمی‌توان این موارد را پیش‌بینی کرد. با این وجود ما در این مقاله برخی از پر طرف‌دارترین سایت‌های NFT را بررسی کردیم که این سایت‌ها عبارت‌اند از:

  • سایت اوپن سی (OpenSea)
  • سایت نیفتی گیت وی (Nifty Gateway)
  • سایت سوپرریر (SuperRare)
  • سایت رریبل (Rarible)
  • سایت فاندیشن (foundation)
  • سایت اتومیک مارکت (AtomicMarket)

نتیجه‌گیری

سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال ریسک مخصوص به خود را دارد که سرمایه‌گذاران با داشتن دانش در این حوزه می‌توانند این ریسک را تا حد زیادی کاهش دهند. NFTها نیز یک بازار نو ظهور است که در آن توکن‌های غیرقابل تعویض به فروش گذاشته می‌شود و در این مقاله بهترین سایت nft را نام بردیم. این موضوع به شما کمک می‌کند بهترین و برترین دارایی‌های دیجیتال را شناسایی و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنید. برای سرمایه‌گذاری باید همیشه به استراتژی‌های مدیریت ریسک در نظر بگیرید؛ زیرا همیشه احتمال ضرر و یا از بین رفتن سرمایه وجود دارد.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی