ارز دیجیتال BNB و بلاک چین بایننس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی ارز دیجیتال BNB و بلاک چین بایننس + قیمت لحظه ای

معرفی ارز دیجیتال BNB

در دنیای ارزهای دیجیتال، رمزارزهای بسیار زیادی وجود دارند که هر یک با هدف‌های مختلفی از بهبود وضعیت موجود برای اتفاقات حوزه‌ی دیجیتال و پلتفرم اینترنت گرفته تا پروژه‌های شوخی به وجود آمده‌اند. یکی از این رمزارزهای معروف ارز دیجیتال BNB نام دارد که به وسیله‌ی صرافی بایننس ارائه شده است. بایننس بزرگترین صرافی آنلاین در دنیای کریپتوکارنسی است که بسیاری از کاربران از آن بهره می‌برند. این صرافی با هدف کاهش میزان کارمزد اخذ شده برای تراکنش‌ها، بالاتر بردن شانس افراد برای گرفتن توکن‌های از نوع آی‌سی‌او (ICO) و سایر مواردی از این قبیل ارز دیجیتال BNB را به عموم ارائه کرده است.

هر قدر که صرافی بایننس بتواند فعالیت‌های خود را بیشتر کرده و توسعه دهد آینده‌ی روشن‌تری در اختیار ارز دیجیتال آن یعنی BNB خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا مفصلا به این ارز دیجیتال بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

1 4

آشنایی با ارز دیجیتال BNB

ارزهای دیجیتال عموماً به صورت ICO یا همان عرضه اولیه ارائه می‌شوند. به این صورت که نام آن‌ها در فهرست رمز ارزهای موجود در یک صرافی آورده می‌شود و سپس تعداد معینی از آن در اختیار عموم برای خرید قرار گرفته می‌شود. ارز دیجیتال BNB هم از این قاعده مستثنی نبوده و به وسیله‌ی صرافی بایننس فهرست و معرفی شده است. توکن مربوط به ارز دیجیتال بایننس یا همان BNB در همان اولی که در صرافی بایننس لیست شد قیمتی معادل یک دهم دلار داشت و با این حدود قیمتی در حال معامله بود. با توجه به اینکه خود صرافی بایننس پشت ارز دیجیتال BNB قرار داشت کاربران بسیاری به وسیله‌ی آن جذب این توکن شده و آن را خریداری کردند.

همین امر سبب شد تا در ماه‌های پایانی سال 2017 میلادی صرافی بایننس در جمع برترین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال در دنیا قرار بگیرد و بسیار محبوب و پرطرفدار باشد. این محبوبیت بایننس روی توکن آن یعنی ارز دیجیتال BNB هم تاثیرگذار بوده و سبب شد تا قیمت این ارز دیجیتال به بیست و پنج دلار هم برسد و افزایش چشم‌گیری را تجربه کند. در زمان ریزش‌ها و نزولی شدن بازارهای مالی هر توکن متاثر از بستری که در آن مشغول به انجام فعالیت است می‌باشد و می‌تواند افت کم و یا زیادی را تجربه کند.

با توجه به این که BNB تحت تاثیر صرافی بایننس و کارهای انجام گرفته در بستر آن است این ارز دیجیتال در سال 2018 که کل بازار کریپتو اسیر افت‌های وحشتناک بود افت چشم‌گیری را در مقایسه با سایر مارکت تجربه نکرد و در سال 2019 هم توانست عملکرد فوق العاده‌ای داشته‌باشد.

2 2

قیمت لحظه ای BNB

bnb
bnb

BNB (BNB)

قیمت
ریال 23,550,343

برای مشاهده یک لیست کامل از نرخ لحظه ای ارزهای مختلف، به صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

تغییرات قیمتی ارز دیجیتال BNB

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال BNB در ابتدا با قیمت یک دهم دلار عرضه شد. در پروسه ی ICO این ارز دیجیتال صد میلیون واحد از توکن های آن در مدت زمان تقریبا دو هفته فروخته شد و مبلغی نزدیک به 15 میلیون دلار را عاید سرمایه‌گذار اصلی و توسعه دهندگانش کرد.

سپس ارز دیجیتال BNB با رشدی خوب در طی دو سال و از سر گذراندن یک ریزش در سال 2018 که به لطف بایننس و موفقیت آن BNB تاثیر کمی از این ریزش پذیرفت در سال 2019 این ارز دیجیتال روند صعودی خود را با قیمتی معادل شش دلار آغاز کرد و به قیمتی نزدیک به 35 دلار هم رسید. خیلی از افراد افت این ارز دیجیتال را بی‌ارتباط با مشکلات به وجود آمده برای بایننس در زمان هک شدن آن نمی‌دانند. ولی با این وجود باز هم ارز دیجیتال BNB تجربه‌ی ریزش وحشتناک و افت ارزشی چشم‌گیری را نداشته و حتی پس از پشت سر گذاشتن این اتفاق تنها طی چند هفته مجددا یک ترند صعودی را برای خود به وجود آورده و در حال طی کردن است.

از جمله فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث بالاتر رفتن ارزش این ارز دیجیتال در گذر زمان شود کمتر کردن تعداد توکن‌هایی است که از این ارز دیجیتال وجود دارند. عموما این کار به وسیله‌ی پروسه‌ی سوزاندن توکن ها عملی می‌شود. بایننس تا به الان طی شش دوره این پروسه را برای توکن‌های ارز دیجیتال BNB به انجام رسانده است و چیزی در حدود 10.5 میلیون واحد از این توکن‌ها را با این روش از بین برده است تا ارزش و قیمت ارز دیجیتال BNB را بالا نگاه دارد.

3 4

آشنایی با بلاک چین متعلق به بایننس (Binance)

در سال 2019 بود که بلاک چین اختصاصی بایننس مورد تست قرار گرفت و سپس تاسیس شد. این بلاک چین یک پلتفرم برای اجرایی کردن کلیه‌ی کارهای در ارتباط با صرافی آن هم در یک فضای غیر متمرکز برای بایننس (Binance DEX) بوده و به همین منظور هم طراحی شده است. هدف اصلی از آن بنا به گفته‌ی مدیر پروژه‌ی ارز دیجیتال BNB چیزی نیست به غیر از سرعت فوق العاده و در عین حال قابلیت کنترل حجم‌های فوق العاده بالای تراکنش‌های انجام گرفته است. هنگامی در ماه آوریل سال 2019 این بلاک چین به صورت کاملا رسمی راه اندازی شد توکن‌های مربوط به بایننس همگی از بلاک چین مربوط به اتریوم به این بلاک چین انتقال داده شدند.

نحوه‌ی طراحی آن هم به این صورت بوده است که می‌تواند مقدار مشابهی از تراکنش‌هایی که در بستر خود صرافی رخ می‌دهد را خیلی راحت کنترل و مدیریت کند. این بلاک چین قادر است تا در هر یک ثانیه چیزی در حدود بالاتر از هزار تراکنش را به راحتی ساپورت کند. مدت زمانی که برای به وجود آمدن یک بلاک در این بستر طول می‌کشد تنها یک ثانیه است و برای اینکه معاملات سریع‌تر صورت پذیرند تعداد تولید کننده‌های بلاک در این بلاک چین به صورت محدود ارائه شده است.

4 4

اصول طراحی بلاک چین بایننس (Binance)

ایده‌ی اصلی معماری بلاک چین بایننس که ارز دیجیتال BNB  در بستر آن قرار گرفته در واقع از بلاک چین Cosmos نشات گرفته است. برای این بلاک‌چین در حال حاضر نمی‌توان قراردادهای هوشمند را اجرایی نمود و تنها کاربرد آن فی‌الحال را می‌توان به وجود آوردن یک فریم ورک در نظر گرفت که به کمک آن می‌توانیم توکن‌هایی را به وجود آورده و سپس برای خرید و یا فروش آن‌ها اقدام کنیم. اصولی که برای طراحی کردن این بلاک چین مورد استفاده قرار گرفته است را می‌توان به صورت زیر بیان نمود:

1. حفظ و نگهداری موارد مربوط به سرمایه‌های کاربران کاملا به خودشان ربط داشته و این کاربران می‌بایست به صورت شخصی مدیریت کلیدهای خصوصی خودشان را بر عهده بگیرند.

2. کارایی این بلاک چین بسیار بالا بوده و در عین حال هم کلیه‌ی کارها با زمان تاخیر بسیار بسیار کوتاهی انجام می‌شود. این امر کمک می‌کند تا این بلاک‌چین خیلی راحت بتواند از تعداد زیاد کاربران خود حمایت کرده و کارهای آن‌ها را انجام دهد.

3. درست شبیه به سایت خود صرافی بایننس این بلاک‌چین هم یک تجربه‌ی استفاده به صورت بهینه را برای کاربر خود به وجود می‌آورد.

4. ایده‌های این بلاک‌چین در حوزه‌ی معماری آن به راحتی قابلیت گسترش و توسعه دادن را داراست.

5. هزینه‌ای که به ازای کارمزد هر تراکنش اخذ می‌شود به شدت کم است.

اکنون بلاک‌چین بایننس به کاربران خود اجازه می‌دهد توکن‌های جدید را در این پلتفرم به راحتی به وجود بیاورند. شما می‌توانید این توکن‌ها را بگیرید، بفرستید و حتی فریز کنید. حتی می‌توانید توکن‌های مختلف را به شکل جفت ارز هم به وجود آورید.

معرفی ارز دیجیتال BNB | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
پلتفرم

کارایی پلتفرم بایننس (Binance)

در این قسمت قصد داریم تا به کاربردهایی که پلتفرم مربوط به این ارز دیجیتال دارد بپردازیم. این بستر به عنوان یک پلتفرم برای انجام پروسه‌ی ICO صرافی یا همان عرضه اولیه کردن توکن‌های یک ارز دیجیتال تا به اکنون توانسته است برای چندین و چند پروژه‌ی گوناگون این کار را به انجام برساند. کاربرانی که توکن‌های ارز دیجیتال BNB را برای خود دارند بلیت‌هایی در اختیارشان گذاشته می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانند شانس بیشتری برای در اختیار داشتن توکن‌های این پروژه‌های جدید داشته باشند. کاربرد دیگر آن هم ریفرال لینک عظیم آن است.

به این صورت که اگر یک فرد با ریفرال لینک کاربر ایکس ثبت نام شود یک پنجم از کمیسیون وی به کاربر ایکس که لینک ریفرال این پلتفرم را Share کرده است ارائه می‌شود. هم‌چنین به کمک این توکن تریدرها می‌تواند تخفیف کارمزدی برای 4 سال نخستین استفاده از این بستر داشته باشند و پس از به اتمام رسیدن 4 سال دیگر تخفیفی وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

یکی از توکن‌هایی که در بستر بلاک چین بایننس ارائه شده است ارز دیجیتال BNB است. در این مطلب سعی کردیم تا مفصلاً به این رمزارز و بلاک چین آن بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شوند.

معرفی ارز دیجیتال BNB | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
ارز های دیجیتال

اگر قصد دارید که وارد این حوزه بشوید و فعالیت خود را شروع کنید باید در ابتدا با صورت کامل به آموزش‌های گفته شده بپردازید و در واقع مهارت کافی را به دست بیاورید تا بتوانید فعالیت کنید. آموزش ارز دیجیتال در مشهد از طریق مجموعه پارسیان بورس می‌تواند به شما کمک کند تا بتواند به راحتی به درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

معرفی ارز دیجیتال BNB | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تهران استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس–مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد
  • با مطالعه مقالات معرفی ارز دیجیتال از بلاگ پارسیان بورس، با ارزهای دیجیتال به طورکامل آشنا خواهید شد.

اینستاگرام پارسیان بورس

امتیاز دهید

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی