ارز دیجیتال هارمونی
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز دیجیتال هارمونی (ONE) چیست؟ معرفی صفر تا صد هارمونی

امروز در این مقاله از پارسیان بورس به معرفی ارز دیجیتال هارمونی می‌پردازیم. ابتدا به این پرسش که ارز دیجیتال هارمونی چیست پاسخ خواهیم داد و سپس ساز و کار این پلتفرم را کامل شرح خواهیم داد و آینده هارمونی را نیز بررسی خواهیم کرد. بعد از مطالعه این مقاله برای آشنایی کامل با بازار رمزارزها و فعالیت در آن می‌توانید در دوره آموزش ارز دیجیتال در اصفهان آکادمی پارسیان بورس شرکت کرده و ضمن آشنایی کامل با همه ارزهای دیجیتال، نحوه ترید آنها را نیز بیاموزید.

ارز دیجیتال هارمونی چیست؟

 توکن اختصاصی هارمونی (one) نام دارد که حدود 12 میلیارد و دویست توکن از این ارز وجود دارد. ارز هارمونی (وان) در سال 2019، به‌صورت سکه‌ برای اولین‌بار در صرافی بایننس عرضه شد.

بنیان‌گذاران این ارز استفان تسه و نیک وایت هستند. این دو تن به همراه یک تیم در سال 2017 شروع به کار کردند که 12 نفر از اعضای این تیم قبلاً در شرکت‌هایی چون مایکروسافت و اپل به‌عنوان مهندس کار می‌کردند.

قبل از عرضه این ارز در صرافی بایننس، در سال 2018 هارمونی به‌عنوان استارت آپ شروع به کار کرد. در آن سال موفق شد با بیان هدف خود که کم کردن کارمزد تراکنش‌ها و رفع مشکل مقیاس‌پذیری است، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. این جلب اعتماد منجر شد که 2.8 میلیارد دلار توکن این ارز دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران خریداری شود.

ارز دیجیتال one

هدف از ایجاد ارز دیجیتال هارمونی چیست؟

در سال 2008 اولین ارز دیجیتال به نام بیت‌کوین (Bitcoin) به وجود آمد که این ارز برای اولین‌بار مفهوم بلاک‌چین را در سراسر جهان پخش کرد. گلوگاه این ارز دیجیتال محبوب، تعداد تراکنش‌هایی است که در هر ثانیه به انجام می‌رساند. بیت‌کوین قادر است 7 تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد که این موضوع مقیاس‌پذیری پایین بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

ارز دیجیتال اتریوم توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد که برنامه‌های بلاک‌چین خود را با استفاده از قرارداد هوشمند ایجاد کنند. اما این ارز با 15 تراکنش در هر ثانیه نیز نتوانست مشکل مقیاس‌پذیری (سریع بودن تراکنش) را حل کند. (به دلیل سنگین بودن این ارز به‌سرعت تراکنش بالا نیاز است.)

همان‌طور که در پاراگراف قبل بیان شد هیچ ارز دیجیتالی (مثل بیت‌کوین یا اتریوم) تا کنون نتوانسته به تعادل بین تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری برسد. ارز هارمونی (وان) به‌عنوان یک بلاک‌چین غیرمتمرکز به بازار ارز دیجیتال معرفی شده است. هدف از ایجاد ارز دیجیتال هارمونی از بین بردن مشکل مقیاس‌پذیری یا سرعت در تراکنش‌ها است. این ارز طراحی شده تا همانند پلی بین مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی عمل کند و بستری را برای توسعه‌دهندگان Dapp بر روی بلاک‌چین خود به وجود آورد.

شعار این ارز، تمرکززدایی در مقیاس است که هدف آن ایجاد بازاری برای توکن‌های NFT (توکن‌های مثلی یا غیر قابل تعویض) و توکن‌های مثلی یا قابل تعویض است. این ارز دیجیتال به دنبال کم کردن کارمزد هر تراکنش و کاهش تأخیر در تراکنش‌هاست.

نحوه کار پروتکل شاردینگ در ارز دیجیتال هارمونی

تاکنون راه حل‌هایی که برای مشکل مقیاس‌پذیری به وجود آمده است اما این راه حل‌ها بدون قربانی کردن اصول مهمی مثل امینت و تمرکززدایی، نمی‌توانستند به نتیجه مطلوب برسند. ارز هارمونی استفاده از پروتکل شاردینگ را معرفی می‌کند. این راه به‌عنوان بهترین راه‌حل برای مقیاس‌پذیری است که امینت و تمرکززدایی (غیرمتمرکز بودن) را حفظ می‌کند.

نحوه کار پروتکل شاردینگ در ارز دیجیتال هارمونی به این صورت است که این پروتکل گروه‌های متعدد اعتبارسنجی (شاردها) را به وجود می‌آورد و اجازه پردازش تراکنش‌ها را به این اعتبار سنج‌ها می‌دهد. در نتیجه سرعت پردازش تراکنش‌ها با افزایش تعداد شاردها (گروه‌ها) به‌صورت خطی افزایش میابد و کار اعتبارسنجی به‌سرعت انجام می‌شود. شارینگ دو مزیت بزرگ دارد: 1- تبدیل پایگاه داده به تکه‌های کوچکتر باعث می‌شود تراکنش‌ها سریع‌تر انجام شوند 2- از تراکم شبکه جلوگیری می‌کند.

پروتکل شاردینگ برای اولین‌بار توسط ارز دیجیتال زیلیکا معرفی شد. اما پروتکلی که توسط این ارز معرفی شد دارای مشکلاتی است. پروتکلی که توسط زیلیکا معرفی شده است فضای بلاک‌چین را تقسیم‌بندی نمی‌کند که این کار باعث از بین رفتن تمرکززدایی می‌شود.

ارز هارمونی (وان) با استفاده از پروتکل شاردینگ عمیق (Deep Sharding Technology)، نسل جدیدی از بلاک‌چین‌های کاملاً مقیاس‌پذیر، امن و کارآمد معرفی کرده است و مشکلات پروتکل ارز زیلیکا را حل کرده است.

ارز هارمونی

ویژگی پلتفرم ارز دیجیتال هارمونی

در این بخش به ویژگی پلتفرم ارز دیجیتال هارمونی می‌پردازیم. اولین ویژگی پلتفرم هارمونی، از بین بردن مشکل مقیاس‌پذیری است. این ارز نه تنها از پروتکل شاردها و اعتبارسنجی تراکنش‌ها (که برای اولین بار توسط ارز زیلیکا معرفی شد) استفاده می‌کند، بلکه با به‌کارگیری این پروتکل در محیط بلاکچین، هارمونی را به یک ارز کاملاً مقیاس‌پذیر تبدیل کرده است.

دومین ویژگی ارز هارمونی امنیت آن است. هارمونی این امنیت فرایند خود را با استفاده از تولید تصادفی توزیع (Distributed Randomness Generation) تضمین می‌کند که این روش کاملاً غیر قابل پیش‌بینی است. این ارز با تغییر دادن شبکه به‌صورت مکرر در مقابل دشمنان و هکرها مقابله می‌کند.

ارز دیجیتال هارمونی برخلاف دیگر شبکه‌های استفاده‌کننده از پروتکل شاردینگ که از اعتبار سنج‌های POW استفاده می‌کنند، از اعتبارسنج POS استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به‌جای استفاده از ماینر با استیک کردن ارز آسیب کمتری به محیط‌زیست بزنند. همچنین هارمونی با در نظر گرفتن حد پایینی از سرمایه اولیه موردنیاز برای استیک کردن، باعث شده که حتی سهام‌داران خرد نیز بتوانند کسب سود کنند.

کیف پول‌های ارز دیجیتال هارمونی

امن‌ترین کیف پول برای ذخیره کردن ارز هارمونی (وان)، کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که گزینه‌های خوب و موجود در بازار می‌توان به لجر یا ترزور اشاره کرد. اما این گزینه‌ها برای افراد مبتدی کمی سخت و البته گران هستند.

کیف پول دسکتاپی که از این ارز پشتیبانی می‌کند، کیف پول گواردا است. این کیف پول دسکتاپ یک کیف پول تقریباً امن به‌حساب می‌آید. همچنین برای نسخه‌ی موبایل گزینه‌هایی مثل تراست ولت (Trust Wallet)، کوبو ولت (Cobo Wallet) و … موجود هستند. کیف پول تراست ولت می‌تواند یک گزینه خیلی خوب بین کیف پول‌های گوشی باشد. هرچند کیف پول‌های موبایل امنیت کمتری نسبت به کیف پول دسکتاپ و سخت افزاری دارند ولی گزینه مناسبی برای افراد مبتدی است.

البته می‌توان از نسخه وب یک سری از کیف پول‌ها مثل گواردا استفاده کرد اما امنیت آن بسیار پایین است و شانس از دست رفتن دارایی‌ها بسیار بالاست. سایت هارمونی عواقب استفاده از این نوع کیف پول را بر عهده خود فرد قرار داده است.

انتقال ارز از صرافی به کیف پول باید با استفاده از کلید عمومی که ترکیبی از اعداد و حروف است انجام شود. این کلید مانند شماره کارت عمل می‌کند. اما کلید خصوصی که معمولاً شامل 12 کلمه است همانند رمز کارت است و نباید آن را در اختیار دیگران قرار داد.

harmony

دلیل اوج گرفتن تاریخی ارز دیجیتال هارمونی

دلیل اوج گرفتن تاریخی ارز دیجیتال هارمونی، منحصر به فرد بودن این پروژه است به صورتی که با معرفی پروتکل‌ شاردینگ عمیق، زمان اعتبارسنجی تراکنش را بسیار کاهش داده است که باعث حل مشکل مقیاس‌پذیری می‌شود. همچنین امنیت بالای ارز هارمونی با استفاده از توابع توزیع تصادفی باعث جذب توسعه‌دهندگان Dappها شده است.

توکن وان نیز برای سرمایه‌گذاران و معامله گران این حوزه ارز مناسبی به‌حساب می‌آید و همچنین تیم توسعه قوی پشت این توکن جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است. در نهایت هولدرهای این ارز می‌توانند با استیک کردن آن کسب سود کنند که این موضوع نیز موجب جذابیت بیشتر این ارز برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

نحوه خرید ارز دیجیتال هارمونی

نحوه خرید ارز دیجیتال هارمونی از طریق صرافی‌ها صورت می‌گیرد. توجه شود پس از خرید برای امنیت بیشتر بهتر است ارز هارمونی را به کیف پول انتقال داد (کیف پول‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند بخش‌های قبل معرفی شده است). همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم پس از انتقال هارمونی به کیف پول از سرعت بالا و کم بودن کارمزد انتقال آن شگفت‌زده خواهید شد.

بزرگ‌ترین صرافی موجود در جهان باینس هست که از طریق این صرافی می‌توان ارز دیجیتال هارمونی را خریداری کرد اما متأسفانه این صرافی دسترسی ایرانیان را ممنوع کرده است.

صرافی خارجی دیگری که از این ارز پشتیبانی می‌کند و می‌توان این ارز را در آن خریداری کرد و همچنین ایرانیان به‌راحتی به آن دسترسی دارند، صرافی کوکوین است. این صرافی تا به امروز دسترسی خود را برای ایرانیان قطع نکرده و قابلیت خرید این ارز را به سرمایه‌گذاران می‌دهد.

پس از عضو شدن در صرافی، برای خرید این ارز ابتدا باید تتر در صرافی موجود داشت تا بتوان آن را به ارز دیجیتال وان تبدیل کرد. در صورت نداشتن تتر، این ارز باید از صرافی‌های ایرانی خریداری شود و به صرافی موردنظر انتقال یابد. پس از انتقال تتر می‌توان به میزان معادل تتر، ارز هارمونی وان خرید.

ارز هارمونی

آینده ارز دیجیتال هارمونی

ارز هارمونی توسط یک تیم توسعه‌دهنده قوی اداره می‌شود که تجربه زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال دارند. این تیم قوی با به وجود آوردن بستری برای توسعه‌دهندگان Dapp محبوبیت این ارز را در بین توسعه‌دهندگان بیشتر کرده است که همین موضوع آینده ارز دیجیتال هارمونی را تضمین می‌کند.

در ابتدا سرمایه‌گذاران زیاد با این ارز آشنایی نداشتند اما پس از آشکار شدن اهداف بزرگ این ارز افراد زیادی بر روی ارز دیجیتال هارمونی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با توجه به تیم پشتیبانی قوی می‌توان آینده‌ای روشن برای این ارز متصور شد.

نتیجه‌گیری  

ارز هارمونی برای حل مشکلاتی چون مقیاس‌پذیری و بهبود بخشیدن به‌سرعت تراکنش به میدان آمده است. این ارز در آینده به یک شبکه برتر که از نظر سرعت و عملکرد، کمترین تأخیر و کارمزد است تبدیل می‌شود. همچنین قابلیت استیک کردن ارز به‌جای استخراج آن موجب مصرف خیلی کمتر برق می‌شود و به سرمایه‌داران سودهایی در قبال استیک کردن داده می‌شود. هرچه هارمونی در این راستای رسیدن به هدفش تلاش بیشتری کند، توکن آن یعنی وان ارزشمندتر می‌شود و سرمایه‌گذاران بیشتری را برای خرید آن مجاب می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی