بهترین اندیکاتور برای فیوچرز
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی بهترین اندیکاتور برای فیوچرز در سال 2023

در این مطلب بهترین اندیکاتور برای فیوچرز را به شما معرفی می‌کنیم. معاملات فیوچرز ازجمله معاملاتی است که وابسته به سیگنال‌های تکنیکال می‌باشند. در این نوع معاملات اگر استراتژی پیشبرد درستی اتخاذ نشود ، ممکن است مسیر سرمایه‌گذاری بسیار طاقت‌فرسا به نظر برسد. اندیکاتور‌های معاملاتی برای تعدیل معاملات فیوچرز به کار می‌رود. هنگامی‌که اندیکاتورها به‌درستی مورداستفاده قرار گیرند، اطلاعات بالقوه مهمی  را ارائه می‌دهند که ممکن است به سرمایه‌گذاران، در یافتن بینش درست در بازار کمک کند.

نگاهی اجمالی به بهترین اندیکاتورهای معاملات فیوچرز

  • میانگین‌های متحرک Moving Averages
  • ردیابی‌های مجدد فیبوناچی Fibonacci Retracements
  • توقف و معکوس سهموی (PSAR) Parabolic Stop and Reverse

انواع اندیکاتورهای معاملاتی

انواع اندیکاتورهای معاملاتی

  1. روند یا Trend: قدرت و جهت حرکت قیمت را نشان می‌دهد.
  2. شتاب یا اندازه حرکت Momentum: میزان تغییر حرکت قیمت را به نمایش می‌گذارد.
  3. نوسانات یا Volatility: اندازه‌گیری کننده میزان حرکت قیمت بدون تغییر جهت است.
  4. حجم یا Volume: قدرت یک روند را اندازه‌گیری می‌کند و جهت آن را تائید می‌کند.

همچنین به‌طورکلی، اندیکاتورها  به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • اندیکاتور پیشرو Leading indicator

اندیکاتورهای پیشرو بخشی از دیتاهای اقتصادی هستند که حرکت‌ها پیشرو هر رویداد مشخصی را نشان می‌دهند. این اندیکاتورها می‌توانند جلوتر از چرخه‌های اقتصادی حرکت کنند و برای تحلیل‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت مورداستفاده قرار گیرند تا به ما در پیش‌بینی رویدادهای آینده و روندهای تجاری، بازار و اقتصاد کمک کنند. اندیکاتورهای پیشرو مختلفی وجود دارند که ازنظر دقت متفاوت هستند، بنابراین اگر می‌خواهید از قبل برنامه‌ریزی کنید، منطقی است که از طیف متنوعی از اندیکاتورهای پیشرو استفاده کنید. این اندیکاتور هنگامی‌که یک حرکت جدید در بازار در آستانه شروع است، به کاربر سیگنال می‌دهد.

  • اندیکاتور پس‌رو Lagging indicator

برخلاف اندیکاتور پیشرو، اندیکاتور پس‌رو برای شناسایی روندهای موجود  و همچنین برای تجزیه‌وتحلیل بلندمدت بر اساس عملکرد داده‌های قیمت قبلی استفاده می‌شود. درنتیجه این اندیکاتور در پشت پدیدهای بازار حرکت می‌کند. اندیکاتور پسرو سیگنال‌هایی را بر اساس روند بازار یا رویداد مالی که قبلاً شروع یا رخ داده است، ایجاد می‌کنند.به‌عبارت‌دیگر، پس از شروع حرکت بازار سیگنال می‌دهد و آن را تائید می‌کند.

همچنین بخوانید: فیوچرز چیست؟

بهترین اندیکاتور برای فیوچرز

بهترین اندیکاتورهای معاملات فیوچرز

بسیاری از معامله گران از چندین اندیکاتور به‌طور هم‌زمان استفاده می‌کنند و جنبه‌های مختلف بازار را پیگیری می‌کنند. به‌طورکلی، شما باید  شاخص‌های معاملاتی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. بیایید نگاهی به برخی از متداول‌ترین شاخص‌ها بیندازیم.

میانگین‌های متحرک Moving Averages

میانگین متحرک یک شاخص سهام است که معمولاً در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود  و دلیل محاسبه آن، تعدیل اطلاعات قیمت ثبت‌شده در بازه زمانی مشخص است. این اطلاعات با محاسبه یک قیمت متوسط که دائماً به‌روز می‌شود تنظیم می‌شود.میانگین متحرک (MA) به‌منظور هموار کردن داده‌های قیمت و تشخیص روندها به کار می‌رود و در طول زمان تغییر می‌کند زیرا هر زمان که یک داده جدید اضافه می‌شود، اولین قطعه داده حذف می‌شود تا تعداد نقاط داده در میانگین ثابت بماند.

در بازار سهام می‌توانید میانگین متحرک خود را برای پوشش داده‌های قیمت در دوره‌های مختلف تنظیم کنید. به‌طور مثال ممکن است اصطلاح میانگین متحرک 10 روزه را در بازارهای مالی دیده باشید. دوره‌ای که انتخاب می‌کنید در تحلیل معاملات شما اهمیت بسیاری دارد. به‌طورکلی، هرچه دوره خود را کوتاه‌تر تنظیم کنید، میانگین متحرک شما برای معاملات کوتاه‌مدت مفیدتر خواهد بود. دوره‌های طولانی‌تر معمولاً برای معامله‌گرانی که دید بلندمدت دارند مناسب است.

یکی از رایج‌ترین کاربردهای میانگین متحرک، استراتژی متقاطع است. معامله گران یک میانگین متحرک دوره کوتاه مانند MA 10 روزه را با میانگین متحرک 50 روزه در نمودار در نظر می‌گیرند. هنگامی‌که خطوط یکدیگر را قطع می‌کنند، می‌توان موارد مفیدی را در مورد بازار استنباط کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر MA 5 روزه از MA 200 روزه عبور کند، بسیاری از معامله گران آن را به‌عنوان یک سیگنال صعودی تفسیر می‌کنند. این استراتژی زمانی سیگنال خرید می‌دهد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت از میانگین متحرک میان‌مدت عبور کند و بالاتر از آن قرار گیرد و زمانی این استراتژی سیگنال فروش می‌دهد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت از میانگین متحرک میان‌مدت عبور کرده و در پایین آن قرار گیرد.

بنابراین، زمانی که نمودار میانگین متحرک (MA) در یک‌جهت حرکت می‌کند، می‌توانید موقعیت (خرید یا فروش) اتخاذ کنید و زمانی که شروع به حرکت در جهت مخالف کردند، موقعیت موردنظر را ببندید.

انواع مختلفی از میانگین‌های متحرک وجود دارد. در اینجا برخی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها آورده شده است:

  • میانگین متحرک ساده (SMA) : این یک میانگین متحرک داده‌هایی است که در یک دوره محاسبه می‌شود.
  • میانگین متحرک نمایی (EMA) : میانگین نقاط قیمتی در یک دوره از پیش تعیین‌شده است که وزن بیشتری را به قیمت‌های اخیر می‌دهد. این نوع برای حرکت‌های کوتاه‌مدت مناسب تراست . زیرا می‌تواند به معامله گران کمک کند تا روندها را سریع‌تر نسبت به استفاده از SMA شناسایی کند.
  • میانگین متحرک مثلثی (TMA) : بسیار شبیه به SMA است، با این تفاوت که در این نوع میانگین متحرک، نسبت به اطلاعات جدید به‌سرعت واکنش نشان داده نمی‌شود. این مورد برای تریدرهایی که به روندهای بلندمدت اهمیت می‌دهند مفید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اندیکاتور استراتژی ترید با آن، مقاله استراتژی مووینگ اوریج را مطالعه کنید.

فیبوناچی برای فیوچرز

ردیابی‌های فیبوناچی

یکی از جالب‌ترین تکنیک‌ها، تکنیک ردیابی فیبوناچی است . این سطوح اصلاحی فیبوناچی، فرصت خوبی برای معامله گران برای کسب موقعیت‌های جدید در جهت روند ایجاد می‌کند. به‌طورکلی اگر در بازار پر نوسانی معامله می‌کنید، اصلاحات فیبوناچی می‌تواند در شناسایی و نظارت بر کاهش قیمت‌ها مفید باشد. در بسیاری از موارد، حرکات کوتاه‌مدت قیمت ممکن است در روندهای بلندمدت عقب‌نشینی کند و به معامله‌گر فرصت کسب درآمد در بازار را بدهد.

فیبوناچی مجموعه‌ای از سطوح را نشان می‌دهد و می‌تواند با توجه به دو نسبت انتهایی ایجاد شود. هنگامی‌که اندیکاتور اصلاحی فیبوناچی خود را استفاده می‌کنید و فاصله بین یک‌روند بسیار بالا و یک روند بسیار پایین را اندازه‌گیری می کنید، باید به خطوطی که نسبت‌های فیبوناچی را 23.6، 38.2، 50، 61.8 و 100 درصد نشان می‌دهند دقت کنید. خطوط افقی روی نمودار می‌توانند سطوح اصلاح فیبوناچی را نشان دهند.  هر بخشی از نمودار که با سطح فیبوناچی هم‌ردیف باشد، فاصله برگشت قیمت از روند قبلی را نشان می‌دهد. درحالی‌که تریدر انتظار دارد قیمت به حرکت قبلی خود در همان مسیر ادامه دهد، ولی قیمت معمولاً قبل از وقوع یکی از سطوح فیبوناچی معکوس می‌شود.

بسیاری از معامله‌گران ارزیابی خود را با فیبوناچی آغاز می‌کنند و تجزیه‌وتحلیل سطوح اصلاحی یک‌روند را با تحلیل‌های دیگر پیرامون سطوح حمایت و مقاومت ترکیب می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر روندی به خط 61.8 درصد سقوط کند که با حمایت از روند نیز هم‌زمان است، ممکن است نشان‌دهنده صعود سطح قیمت باشد.

توقف و معکوس سهموی (PSAR)

PSAR یک نوع شاخص منحصربه‌فرد است که یک منحنی سهموی از نقاط را در نمودار شما ایجاد می‌کند. این نقاط بر اساس حرکت دارایی شما در بالا یا پایین‌تر از قیمت دارایی شما ظاهر می‌شوند. زمانی که روند تغییر می‌کند، محل قرارگیری نقاط نیز تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر PSAR بالاتر از قیمت شما باشد و قیمت در پایین‌تر از آن تغییر یابد، می‌توان شاهد یک حرکت صعودی در قیمت بود که این مورد به‌نوبه خود نشان‌دهنده سیگنال خرید است. اما اگر نقاط از پایین شروع‌شده و به سمت بالا حرکت کنند، این مورد به معنای حرکت نزولی و یک فرصت فروش احتمالی است.

PSAR برای کمک به معامله‌گران برای درک آسان موقعیت‌های نوسان بازار استفاده می‌شود. این اندیکاتور برای تحلیل نقاط ابتدایی یک‌روند چندان مفید نیست.

بهترین اندیکاتور برای فیوچرز

بهترین بروکر برای معاملات فیوچرز

اگر قصد دارید معاملات فیوچرز سودآور داشته باشید، به یک کارگزار معتبر نیاز دارید. انتخاب یک کارگزار مناسب، بر کارمزدی که برای معاملات پرداخت می‌کنید، دارایی‌هایی که به آن‌ها دسترسی دارید و بسیاری موارد مهم دیگر تأثیر می‌گذارد. در این قسمت تعدادی از بروکر های برتر در این زمینه معرفی شده است.

بروکر مناسب برای امتیاز
NinjaTrader مناسب برای معاملات پیشرفته فیوچرز 4.5 از 5
Tradovate مناسب برای معامله گران با حجم معامله بالا 4 از 5
Discount Trading مناسب برای معامله گران با حجم معامله بالا 4 از 5
Tickmill مناسب برای  تریدرهایی با سپرده کم 4.5 از 5
Optimus Futures مناسب برای معامله میکرو فیوچرز 4.5 از 5

نمونه‌هایی از اندیکاتورهای پیشرو

اگر تمایل دارید که به‌صورت کوتاه‌مدت در بازار معامله کنید، اندیکاتورهای پیشرو برای شما اهمیت بسیاری خواهند داشت. برای اینکه بتوانید روندها را تا حد زیادی درست پیش‌بینی کنید،در اینجا برخی از بهترین شاخص‌های پیشرو گردآوری‌شده است. اگرچه نمی‌توان از خطا اجتناب کرد، اما ممکن است  این شاخص‌ها توجهتان را بر روی یک گزینه‌های سودآور متمرکز کند.

  • شاخص قدرت نسبی (RSI) : یکی از محبوب ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال می‌باشد که نشانگر حرکت و جهت بازار است و سرعت تغییرات قیمت را مدنظر قرار می‌دهد. اندیکاتور RSI یک نمودار خطی است که بین دو خط بالا و پایین در نوسان است. اگر این اندیکاتور از مرز 70 عبور کرد و فراتر برود بازار برای فروش مناسب است اما اگر این شاخص به زیر 30 برسد، بازار برای ورود موقعیت مناسب است.
  • حجم موجودی (OBV) : این اندیکاتور بر تغییرات حجم معاملات تمرکز دارد.
  • اندیکاتور تصادفی: یک نوع اندیکاتور مومنتوم که، می‌تواند نشان دهد که چه زمانی بازار بیش از حد فروخته شده یا بیش از حد خرید شده است و حرکت جهتی آن در حال تغییر است.

نکته مهم در تحلیل بازارهای فیوچرز

اگر از  5 تریدر حرفه‌ای در مورد اندیکاتورهای بپرسید، 5 پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد. بنابراین هیچ اندیکاتور واحدی یک گزینه جادویی نیست. تجزیه‌وتحلیل تکنیکال خوب معمولاً شامل گردآوری اطلاعات مرتبط از چندین شاخص مناسب است.اگر به‌تازگی وارد بازارهای مالی شده‌اید،  ابتدا  بایستی اندیکاتورهای مناسب خود را بیابید. سپس مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنید و درنهایت آن‌ها را باهم ترکیب کنید تا نقطه قوت هر اندیکاتور جایگزین نقطه‌ضعف اندیکاتور دیگر باشد.

سخن آخر

استراتژی معاملاتی ، بیش از هر چیز دیگری میزان موفقیت شمارا تعیین می‌کند. تکیه بیش‌ازحد به اندیکاتورهای معاملاتی قدرت تجزیه‌وتحلیل را از شما سلب می‌کند و ممکن است شما را به سمت حرکات قیمتی کاذب سوق دهد. قبل از اضافه کردن انواع اندیکاتورها به نمودارهای تحلیلی، مطمئن شوید که بازار را به‌خوبی شناخته‌اید و داده‌های مربوط به استراتژی‌های معاملاتی را جمع‌آوری کرده و بهترین اندیکاتور برای فیوچرز را انتخاب کرده‌اید.  برای داشتن اطلاعات به‌روز در مورد آخرین اندیکاتورها و هر مورد دیگری که برای معامله مطمئن در بازار به آن نیاز دارید، وب‌سایت آکادمی پارسیان بورس بهترین گزینه و انتخاب است.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی