moving average

شاید تا الان نام استراتژی مووینگ اوریج در فارکس را شنیده باشید و بخواهید بدانید که این استراتژی به چه صورت انجام می شود. در بازار فارکس استراتژی‌های مختلفی وجود دارد و این مورد نیز از جمله سبک‌های معاملاتی است. در ادامه به آموزش استراتژی مووینگ اوریج خواهیم پرداخت، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید؛ همچنین در دوره آموزش فارکس در مشهد، از تعاریف ابتدایی تا بهترین سبک معاملاتی در این بازار در قالب کلاس حضوری به مخاطبان آموزش داده می شود، پس درصورتی که ساکن مشهد هستید، شرکت در این کلاس هم پیشنهاد می شود!

استراتژی مووینگ اوریج چیست؟

مووینگ اوریج در واقع استراتژی می‌باشد که مربوط به تحلیل تکنیکال می‌باشد و قیمت را در بازار بررسی می‌کند. این سبک معاملاتی حرکت قیمت را به صورت صاف‌تر و بدون ایراد در اختیار ما می‌گذارد و شما می‌توانید روند حرکت قیمتی را در نمودار مشاهده کنید. معمولا در بازار هنگام اتفاق یک روند صعودی یا نزولی بسیاری از سرمایه‌گذاران برپایه احساسات خود تصمیم‌گیری می‌کنند و از روند اصلی سرمایه‌گذاری خود خارج می‌شوند، به عبارتی سرمایه‌گذارن روی اصلاحات مقطعی متمرکز می‌شوند و این تمرکز بیش از اندازه باعث می‌شود سرمایه‌گذار از هدف اصلی سرمایه‌گذاری خود دور شود.

این استراتژی فارکس، باعث می‌شود که تمرکز ما از روی اصلاحات مقطعی کاهش پیدا کند و به روند اصلی قیمت بازار توجه کنیم. برای یک ترید اصولی استفاده از ۳ مووینگ اوریج پیشنهاد می‌شود. یک مووینگ اوریج بازه زمانی بالا را نشان می‌دهد، مووینگ اوریج دیگر تایم متوسط را مشخص می‌کند و آخرین مووینگ اوریج تایم کوتاه مدت و تغییرات آن را به نمایش می‌گذارد.

با استفاده از ۳ مووینگ اوریج شما می‌توانید یک ترید اصولی در بازار داشته باشید. با استفاده از مووینگ اوریج می‌توانیم شرایط بازار را به خوبی درک کنیم و متوجه شویم که بازار به کدام سمت در حال حرکت می‌باشد. استفاده از استراتژی مووینگ اوریج میزان آگاهی شما را در بازار افزایش می‌دهد و در نهایت باعث می‌شود استراتژی معاملاتی شما به درستی عمل کند.

 استراتژی moving average

مزایای استراتژی مووینگ اوریج

یک معامله‌گر موفق در بازارهای مالی همیشه دارای یک هدف و برنامه‌ریزی درست مبتنی بر رسیدن به آن هدف است. معامله‌گرانی که از بازارهای مالی سود کسب می‌کنند معمولا دارای یک استراتژی اصولی هستند و شرایط بازار را درک می‌کنند. برای اینکه بتوانید در بازارهای مالی سودآوری داشته باشید باید کنترل احساسات خود را به دست داشته باشید و سعی کنید درگیر چالش‌های سطحی بازار نشوید. با داشتن یک استراتژی مناسب مانند استراتژی مووینگ اوریج شما می‌توانید چهره واقعی بازار را تشخیص دهید و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید. اگر درگیر چالش‌های سطحی بازار شوید از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوید و جز ضرر چیزی نصیب شما نخواهد شد. با داشتن استراتژی مانند مووینگ اوریج شما می‌توانید حرکات قیمتی واقعی بازار را درک کنید و بر اساس آن برنامه معاملاتی خود را پیش ببرید.

استراتژی ترید با مووینگ اوریج

همانطور که گفته شد مووینگ اوریج‌ها برای درک مسیر بازار کارایی دارند زیرا روند حرکتی قیمت را بدون پارازیت به ما نشان می‌دهند. استفاده از مووینگ اوریج‌ها در بازارهای مالی مختلف متفاوت می‌باشد برای مثال شما در بازار فارکس نمی‌توانید از استراتژی مووینگ اوریج بلند مدت استفاده کنید زیرا روند بلند مدت در فارکس وجود ندارد. برای بررسی وضعیت قیمتی بازار فارکس شما می‌توانید از مووینگ اوریج با تایم کوتاه مدت استفاده کنید تا بتوانید به درستی روند بازار را مشاهده کنید. استفاده از مووینگ اوریج‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و بازار بورس نیز روش خاص خود را دارد. به استراتژی مووینگ اوریج اندیکاتور میانگین متحرک نیز گفته می‌شود زیرا مووینک اوریح میانگینی از داده‌های بازار در بازه زمانی خاص می‌باشد. استراتژی مووینگ اوریج نیازی به دانلود اندیکاتور ندارد و اندیکاتورهای مورد نیاز در نرم‌افزار متاتریدر وجود دارند. از اندیکاتور مووینگ اوریج با عدد کم برای گرفتن سیگنال ورود به بازار استفاده می‌شود زیرا سرعت بالایی دارد اما مووینگ اوریجی که دارای عدد بالایی است برای تشخیص روند کلی نمودار مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا دارای تغییرات کندتری می‌باشد.

استراتژی ترید با مووینگ اوریج

روش دریافت سیگنال

شما از این استراتژی برای دریافت سیگنال نیز می‌توانید استفاده کنید. برای اینکه سیگنال را از مووینگ اوریج دریافت کنیم باید صبر کنیم تا مووینگ کوتاه مدت از مووینگ متوسط پیشی بگیرد و مووینگ متوسط از مووینگ بلند مدت رد شود، در این هنگام سیگنال خرید برای ما صادر می‌شود. برای سیگنال فروش این پروسه برعکس عمل می‌کند. کوتاه مدت به پایین متوسط انتقال پیدا می‌کند و متوسط به پایین بلندمدت و در این هنگام سیگنال فروش برای ما صادر می‌شود.

بهترین تنظیمات مووینگ اوریج

اگر تا به الان با این سبک معاملاتی کار نکرده‌اید مسلما درباره تنظیمات آن دچار ابهاماتی می‌شوید. توجه داشته باشید در هر سهم، بازار و یا محصول باید مووینگ مناسب را برای حرکت در طی روندهای بازار پیدا کنید. اما به طور کلی یک تنظیم عمومی برای همه بازارهای مووینگ ساده ۱۰۰ و ۲۰۰ می‌باشد. البته مووینگ باید براساس تنظیمات بازار هماهنگ شود و بهتر است هر مووینگ را قبلا در بازار آزمایش کرده باشید تا بتوانید بهترین تنظیمات را انتخاب کنید.

بهترین تنظیمات استراتژی مووینگ اوریج

کلام نهایی

یک معامله‌گر موفق دارای یک برنامه معاملاتی اصولی می‌باشد که این برنامه معاملاتی شامل استراتژی‌های مختلف می‌باشد که بر اساس تجربه و آزمایش در مرور زمان بدست آمده است. برای اینکه بتوانید سودآوری خود را روز به روز در بازارهای مالی افزایش دهید شما نیازمند یک استراتژی معاملاتی هستید. با استراتژی مووینگ اوریج شما می‌توانید روند قیمتی بازار را بدون پارازیت مشاهده کنید و به بررسی وضعیت بازار بپردازید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی استراتژی مووینگ اوریج و مزایای آن پرداختیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی