کیف پول یورویی (Yoroi) چیست؟ آموزش ثبت نام در یورویی
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

کیف پول یورویی (Yoroi Wallet) چیست؟ آموزش کامل کار با یورویی

بعضی از کیف پول‌های ارز دیجیتال برای نگهداری یک رمزارز خاص طراحی شده‌اند. یکی از این کیف پول‌ها، کیف پول یورویی (Yoroi Wallet) است، که وظیفه نگهداری کاردانو (Cardano) را بر عهده دارد. این کیف پول به شما امکان می‌دهد علاوه بر ارسال و دریافت کاردانو، به انجام اموری مانند استیکینگ و مدیریت توکن‌های بی‌همتا (NFT) نیز بپردازید. یورویی در نسخه‌های موبایلی و اکستنشن مرورگر قابل نصب و استفاده می‌­باشد. در ادامه این مقاله از آکادمی پارسیان بورس به بررسی کیف پول یورویی و نحوه کار با آن پرداخته می‌شود.

معرفی کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)

کیف پول یورویی به عنوان یک کیف پول محبوب برای کاردانو معرفی شده و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. کیف پول یورویی نیازی به دانلود یا همگام‌سازی کامل بلاک‌چین ندارد، بنابراین بسیار سبک‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های کامل بلاک‌چین عمل می‌کند. کیف پول Yoroi Wallet محصولی از امورگو است که توسط IOHK (Input Output Hong Kong)  طراحی شده است. این کیف پول به سرورهای ایمنی متصل می‌شود که کپی کاملی از بلاک‌چین را در اختیار دارند، این به معنای آن است که وقتی شما کیف پول‌تان را باز می‌کنید، می‌توانید بلافاصله تراکنشی ارسال یا دریافت کنید.

یورویی همچنین یک کیف پول HD و متن باز است، بنابراین می‌توان کدهای این کیف پول را روی گیت‌هاب پیدا کرد. یورویی دارای ویژگی استیکینگ نیز است، که این ویژگی به شما امکان می‌دهد دارایی‌های خود را به استخرهای منتخب خود واریز کنید و در مقابل پاداش دریافت کنید. این پاداش می‌تواند به عنوان منبعی از درآمد منفعلانه برای شما عمل کند.

از میان ویژگی‌های یورویی می‌توان به امنیت بالا، سرعت در انجام تراکنش‌ها و سادگی کار با این ولت اشاره کرد. کلیدهای خصوصی در این کیف پول به خوبی رمزگذاری شده و هرگز با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

ویژگی‌های کیف پول یورویی

خرید و فروش ارزهای دیجیتالی مانند دوج کوین و کاردانو به عنوان یکی از  فعالیت‌های مورد علاقه تریدرها محسوب می‌­شود. برای این کار، آشنایی با صرافی‌ها و ولت‌های مختلفی که این ارزها را پشتیبانی می‌کنند، ضروری است. معرفی کیف پول یورویی به عنوان ولت اختصاصی برای بلاک‌چین کاردانو از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کیف پول یورویی را می‌توان با کیف پول متامسک در شبکه اتریوم تطبیق داد، به این معنی که از نظر عملکردی مشابه عمل می‌کنند. این ولت از امکانات اتصال به ولت‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) و ترزور (Trezor)  نیز پشتیبانی می‌کند که از جمله ویژگی‌­های این کیف پول محسوب می­‌شود.

اگر قصد دارید معاملات ارزی با کاردانو را انجام دهید، استفاده از کیف پول یورویی بسیار مناسب است. این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دانلود کامل بلاک‌چین، به سرعت معاملات ارزی خود را آغاز کنید. همچنین، برنامه‌های آتی این کیف پول به افزایش قابلیت‌های آن اشاره دارد، از جمله پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیشتر و تراکنش‌های چند امضایی. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند کیف پول یورویی به یک ابزار کارآمد برای معاملات ارزی با کاردانو تبدیل شود.

البته برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند کاردانو بگیرید و بیشترین سود را به دست بیاورید، نیاز است حتماً از روش‌های تحلیلی مختلفی مانند تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال استفاده کنید و صرفاً داشتن دانش روش خرید و فروش ارزهای مختلف نمی‌تواند شما را به تریدری ماهر تبدیل نماید. به همین دلیل پیشنهاد ما شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس است. شما با شرکت در این دوره به خوبی می‌توانید روش‌های تحلیلی را بیاموزید و در مسیر رشد خود از آن استفاده کنید.

کیف پول یورویی (Yoroi) از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌­کند؟

صحیح است که کیف پول یورویی برای نگهداری کاردانو (ADA) طراحی شده است ولی تا ژانویه ۲۰۲۳ پشتیبانی از توکن ERGO داشت. اما به دلیل تغییرات و تصمیمات توسعه‌دهندگان، پشتیبانی از توکن ERGO توسط این کیف پول متوقف شده است. بنابراین، کاربرانی که دارایی‌های ERGO در کیف پول یورویی داشته‌اند، باید دارایی‌های خود را به کیف پول‌های دیگری که از ERGO پشتیبانی می‌کنند، منتقل کنند تا امنیت و دسترسی به این دارایی‌ها تضمین شود.

این نشان می‌دهد که تغییرات در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ممکن است به تغییر در پشتیبانی کیف پول‌ها و ولت‌ها منجر شود، بنابراین کاربران باید از آخرین اطلاعات و تغییرات در این زمینه آگاه باشند و به موجودیت‌های معتبر مراجعه کنند تا دارایی‌های خود را به‌روز نگه دارند.

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی (Yoroi)

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

برای نصب کیف پول یورویی (Yoroi) ابتدا باید به وب‌سایت رسمی Yoroi مراجعه کنید. گزینه دانلود کیف‌پول را انتخاب کنید و سپس روی همان گزینه کلیک کنید.

با انتخاب روی گزینه دانلود، راه‌­های مختلف دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل‌ها و مرورگرهای متفاوت نمایش داده خواهد شد. در اینجا ما کیف‌ پول یورویی را برای افزونه مرورگر Google Chrome دانلود خواهیم کرد.

بعد از انتخاب افزونه کروم، به صفحه دیگری هدایت خواهید شد.

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید و سپس مرورگر از شما اجازه می­‌خواهد تا برنامه را به افزونه مرورگر خود اضافه کنید. تأییدیه را انجام دهید تا پلاگین روی مرورگر کروم نصب شود.

سپس تصویری شبیه به شکل زیر در مرورگرتان نمایش داده می‌­شود.

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

برای راه‌اندازی کیف‌پول یورویی (Yoroi)، روی آیکون برنامه کیف پول کلیک کنید. در مرحله اول باید زبان موردنظر برنامه را انتخاب کنید و سپس روش‌های مختلف راه‌اندازی کیف‌پول Yoroi برای شما نمایش داده می‌­شود. این روش‌ها عبارتند از:

  • اتصال به کیف پول سخت­‌افزاری
  • ایجاد کیف پول
  • بازیابی کیف پول

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

با استفاده از گزینه Create Wallet، می‌توانید یک حساب کاربری کیف‌پول Yoroi برای برقراری ارتباط با شبکه Cardano ایجاد کنید. همان‌طور که قبلاً گفته شد، کیف‌پول Yoroi از ارز Cardano پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاردانو را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی گزینه Create Wallet را انتخاب کنید.

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

کیف پول برای ثبت نام از شما نام کاربری و رمز عبور می­‌خواهد. هر زمانی که کاربران قصد استفاده از کیف‌پول را داشته باشند، باید رمز عبور از پیش تعیین شده را وارد کنند.

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

بعد از طی کردن مراحل گفته شده، صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌­شود:

آموزش ثبت نام در کیف پول یورویی

آموزش خرید و فروش در کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)

کاربران کیف پول یورویی می‌توانند جزئیات مربوط به فعالیت­‌های حساب خود را از  صفحه Transaction بررسی کنند.

آموزش خرید و فروش در کیف پول یورویی

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)

برای ارسال ارز دیجیتال در این کیف پول گزینه Send به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی مدنظر خود را به سایر کاربران کیف‌پول Cardano ارسال کنند.

برای ارسال ارز دیجیتال، تنها کافیست که آدرس کیف‌پول مدنظر و مقدار ارز را مشخص کنید. درنهایت، درخواست ارسال ارز دیجیتال  را با وارد کردن رمز عبور کیف پول خود تأیید نمایید.

ارسال ارز دیجیتال

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)

در قسمت Receive آدرس کیف‌پول شما نشان داده می‌شود که برای دریافت دارایی با سایر کاربران باید از این آدرس استفاده کنید. به منظور حفظ حریم خصوصی، کیف‌پول به‌ صورت خودکار آدرس‌های جدیدی را پس از استفاده از آدرس موجود ایجاد می‌کند تا امنیت کیف پول حفظ شود.

دریافت ارز دیجیتال

امنیت کیف پول یورویی (Yoroi Wallet)

کیف پول Yoroi از زبان برنامه‌نویسی Rust استفاده می‌کند که به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی با عملکرد امن و کارآمد شناخته می‌شود. استفاده از Rust به افزایش امنیت کد و جلوگیری از خطاهای شایع در برنامه‌نویسی کمک می‌کند.

از طرفی، مزیت اصلی متن باز بودن کیف پول Yoroi این است که تمام کاربران به کدهای منبع باز آن دسترسی دارند و می‌توانند کدها را بررسی کنند. این امر به تجربه امنیتی کاربران کمک می‌کند، زیرا اگر یک مشکل یا آسیب‌پذیری در کد پیدا شود، می‌تواند به سرعت توسط جامعه کریپتوکارنسی تشخیص داده شده و رفع شود. این شفافیت و همکاری جامعه در بهبود امنیت و عملکرد کیف پول ارزشمند است.

از طرف دیگر، به عنوان یک کیف پول نرم‌افزاری، امنیت کلید خصوصی به عهده کاربر است. کاربر باید از امنیت دستگاه و رمز عبور خود اطمینان حاصل کند تا جلوی دسترسی غیرمجاز به کلیدهای خصوصی و دارایی‌هایش را بگیرد. تاکنون هیچ گزارشی از هک یورویی منتشر نشده است، اما همچنان باید از رعایت اصول امنیتی و انجام به‌روزرسانی‌های مرتب برای حفظ امنیت کلیدهای خصوصی و دارایی‌های خود اطمینان حاصل کنید.

مزایای کیف پول یورویی

این کیف پول از جمله کیف پول‌­های محبوب و امن در دنیای ارز دیجیتال می­باشد که مزایای آن به شرح زیر است:

  1. غیرحضانتی بودن: کیف پول Yoroi یک ولت غیرحضانتی است، به این معنی که اطلاعات شخصی شما در دسترس شرکت سازنده و سرورهای آن نیست و کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارید.
  2. متن باز بودن: کیف پول Yoroi متن باز است و کدهای آن به صورت عمومی در دسترس هستند. این امر به افزایش اعتماد و امنیت کاربران کمک می‌کند.
  3. امکان مدیریت NFT: کیف پول Yoroi امکان مدیریت توکن‌های بی‌همتا (NFT) را فراهم می‌کند، این امکان به کاربران این اجازه را می‌دهد که توکن‌های NFT خود را مشاهده و مدیریت کنند.
  4. استیکینگ: یورویی امکان استیکینگ را دارا است، که به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های خود را در استخرهای منتخب برای کسب پاداش استیکینگ و کسب درآمد فراهم کنند.
  5. تحت پشتیبانی شرکت معتبر Emurgo: یک شرکت معتبر در جامعه کاردانو است. این شرکت ایجاد و پشتیبانی از کیف پول Yoroi را برعهده دارد که باعث افزایش اعتبار این کیف پول شده است.
  6. دارای نسخه اکستنشن: کیف پول Yoroi علاوه بر نسخه موبایلی، دارای نسخه اکستنشن برای مرورگرها نیز می‌باشد که راحتی را برای کاربران فراهم کرده است.

معایب کیف پول یورویی

در کنار داشتن مزایا متعدد این کیف پول مانند هر کیف پول دیگری دارای یکسری محدودیت­‌ها می­باشد که باید به آن­ها توجه کرد:

  1. عدم پشتیبانی از رمزارزهای دیگر به جز آدا: یکی از معایب اصلی کیف پول Yoroi این است که تنها از رمزارز ADA پشتیبانی می‌کند و از رمزارزهای دیگر پشتیبانی نمی‌کند.
  2. نداشتن نسخه دسکتاپ: این کیف پول تنها نسخه موبایلی و اکستنشن مرورگر دارد و نسخه دسکتاپ را ارائه نمی‌دهد. این ممکن است برای برخی کاربران که ترجیح می‌دهند کیف پول را در کامپیوتر شخصی خود داشته باشند، محدودیت باشد.

با توجه به مزایا و معایب مطرح شده، انتخاب کیف پول Yoroi وابسته به نیازها و ترجیحات شما به عنوان کاربر ارزهای دیجیتال می‌باشد.

نتیجه گیری

کیف پول یورویی (Yoroi) یکی از معتبرترین و مناسب‌ترین کیف‌پول‌ها برای نگه‌داری و مدیریت رمزارز ADA در شبکه کاردانو است. این کیف‌پول به کاربران امکان استفاده از تمام خدمات شبکه کاردانو از جمله استیکینگ (staking)  را می‌دهد. اما به عنوان یک نکته بسیار مهم، کلمات بازیابی یا عبارت مربوط به کیف‌پول را به دقت نگه دارید و در مکانی امن ذخیره کنید. چون در صورت از دست دادن این کلمات، امکان دسترسی به دارایی‌هایتان از دست می‌رود و بازیابی آن‌ها تقریباً غیرممکن می‌شود .در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به بررسی کیف پول یورویی و نحوه استفاده از آن پرداختیم.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی