تفاوت فیوچرز و مارجین
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بررسی تفاوت فیوچرز و مارجین از صفر تا صد

در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت معاملات فیوچرز و مارجین بپردازیم. در ابتدا به‌صورت جداگانه فیوچرز و مارچین را بررسی می‌کنیم تا کارایی آن‌ها را به خوبی درک کنیم. سپس تفاوت آن‌ها را بررسی می‌کنیم و خواهیم دید که کدام بهتر است. در صورتی که قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال عمیق شوید و علاوه‌بر آشنایی کامل با بازارهایی نظیر فیوچرز ، توانایی تحلیل و تریدینگ ارزهای دیجیتال را کسب نمایید حتما در دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال پارسیان بورس شرکت کنید.

برای اینکه تفاوت مارجین و فیوچرز را بهتر متوجه شوید، ویدئو زیر را مشاهده نمایید:

00:00
00:00
1x
0.5x 0.75x 1x 1.25x 1.5x 1.75x 2x

منظور از معاملات مارجین چیست؟

قبل از بررسی تفاوت فیوچرز و مارجین به بررسی کلی در مورد مفهوم معاملات مارجین می پردازیم، معاملات مارجین یکی از روش های معامله می باشد که در آن برای انجام معامله از سرمایه ی شخص ثالث برای خرید و فروش استفاده می شود. در این معامله در مقایسه با سایر روش های معمولی معامله، امکان استفاده از اهرم ها و دستیابی به میزان سوددهی بالاتر به معامله گران داده می شود.

معاملات مارجین در حوزه ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند

در بازار ارزهای دیجیتالی برای معامله گران مارجین توصیه می شود که اطلاعات خود را در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیشتر کنند. برای انجام یک معامله مارجین، بایستی سرمایه گذار قسمتی از دارایی و سهام  خود را درگیر معامله کند، به این سرمایه ی اختصاص یافته، مارجین گفته می شود. بعد از این که سرمایه گذار اقدام به تصمیم گیری در مورد میزان سرمایه ی مارجین خود کرد، نوبت به تعیین اهرم می رسد.

منظور از تعیین اهرم و یا لوریج، مقدار ضریبی است که سرمایه گذار با استفاده از آن می تواند مشخص کند که چند برابر مارجین خود تصمیم به دریافت وام دارد. معاملات مارجین در حوزه ارزهای دیجیتال به دو صورت لانگ و شورت انجام می شود. معاملات لانگ دقیقا شبیه به معاملات معمولی هستند، معامله گر با در نظر گرفتن این که قیمت ها بالا می روند، وارد این معامله می شود. در این نوع معامله با افزایش قیمت ها، سرمایه گذار می تواند سود بردارد. ولی در معامله شورت، موضوع کاملا برعکس است، یعنی سرمایه گذار با پیش بینی کاهش قیمت وارد معامله می شود و در صورت افت قیمت ها می تواند سود کسب کند.

مارجین تریدینگ

بررسی مزیت ها و معایب معاملات مارجین

مزایای معاملات مارجین

از جمله ی مهم ترین مزیت های معاملات مارجین در چند برابر شدن سود معامله گران می باشد. امکان توزیع سرمایه و باز کردن موقعیت های متعدد به صورت همزمان از دیگر مزیت های این معاملات مارجین هستند. استفاده از اهرم از دیگر مزایای معامله های مارجین می باشد که معامله گران می توانند پوزیشن های بزرگتری نسبت به سرمایه ی اصلی خودشان باز کرده و سود بیشتری را در این راستا کسب نمایند.

معایب معاملات مارجین

معاملات مارجین در کنار مزایای زیادی که برای معامله گران دارد، برخی ایرادات و نقاط ضعفی هم به همراه دارد. یکی از بزرگترین ایراداتی و معایبی که معاملات مارجین دارد، در چند برابر بودن ضرر آن است. در صورتی که معامله گر، نتواند سرمایه ی خود را مدیریت کرده و ریسک خود را تحت کنترل داشته باشد، پوزیشن هایش خیلی راحت کال مارجین می شوند. البته برای جلوگیری از این مشکل به معامله گران توصیه می شود تا از حد ضرر استفاده کنند. به این صورت که در صورت رسیدن قیمت تعیین شده به حد ضرر، پوزیشن ها به شکل خودکار بسته می شوند و همین امر موجب ممانعت از ضرر بیش از حد و کال مارجین شدن سرمایه ی معامله گر می شود.

منظور از معاملات فیوچرز چیست؟

قبل از پرداختن به تفاوت فیوچرز و مارجین بهتر است به بررسی کلی در مورد معاملات فیوچرز بپردازیم، معاملات فیوچرز یا معاملات آتی همان گونه که از نام آن مشخص است مربوط به آینده می باشد. به این صورت که این معامله ها در زمان های گذشته یا حال انجام می شود ولی زمان سر رسید آن در آینده می باشد. در این معاملات یک دارایی مشخص مانند ارزهای دیجیتال و یا فلزات گران بها و .. وجود دارد که در مدت زمان مشخص و با قیمتی معلوم معامله می شوند.  معاملات فیوچرز به منظور پوشش ریسک و سفته بازی بین دو طرف منعقد می شود. با استفاده از این معامله، معامله گران از نوسانات بازار در امام می مانند. در معاملات فیوچرز برای موقعیت خرید از عبارت Position Long و برای موقعیت فروش از عبارت Position Short  استفاده می شود. انجام معامله های فیوچرز به دو صورت اسپات و فیوچرز انجام می شود.

فیوچرز یا مارجین؟ کدام یک بهتر است؟

برای افرادی که سرمایه ی کافی را جهت شروع یک معامله ندارند، معاملات مارجین بهترین گزینه برای آن ها می تواند باشد، و برای معامله گرانی که دارای موجود حساب قابل قبولی هستند. معاملات فیوچرز می تواند گزینه ی مناسب تری جهت انجام معامله هایشان باشد. در پاسخ به این که فیوچرز بهتر است یا مارجین؟ باید گفت که: معامله گر بایستی با توجه به نوع بازار خود و میزان سهام و سرمایه ای که دارد و با توجه به تجارب گذشته ای که از دیگر پلتفرم های معاملات سنتی دارد، می تواند تشخیص دهد که انجام کدام معامله می تواند برایش سوددهی زیادتری داشته باشد.

حتما بازدید کنید: آموزش ارز دیجیتال در شیراز

تفاوت فیوچرز و مارجین

تفاوت فیوچرز و مارجین در چندین مورد می باشد که به صورت زیر دسته بندی شده است:

  • بازارها و دارایی های معاملاتی: معامله گران در معاملات مارجین تمامی سفارشات خود را در بازار اسپات ثبت می کنند، در صورتی که معامله گران در معاملات فیوچرز تمامی سفارشات خرید خود را در بازار مشتقات انجام می دهند. اولین تفاوت فیوچرز و مارجین در انجام معاملات در دو بازار مختلف می باشد.
  • اهرم: دومین مورد مهم در تفاوت فیوچرز و مارجین در اهرم یا لوریچ می باشد. معامله گران برای انجام معاملات مارجین از اهرم های 3 تا 10 برابر استفاده می کنند، در صورتی که در معاملات فیوچرز امکان استفاده از اهرم های بالاتر تا 125 برابر نیز وجود دارد. ضریب اهرم بر اساس این فاکتورها مشخص می شوند.
  • تخصیص وجه تضمین: با استفاده از اهرم معامله گران در معاملات فیوچرز و مارجین می توانند آن را از کراس به ایزوله و بر عکس تبدیل کنند. به این صورت که آن ها می توانند سرمایه ی خود را به یک پوزیشن کراس و یا ایزوله تبدیل کنند. این کار موجب تضمین وجه آن ها و کنترل ریسک معاملاتی می شود.

کارمزد معاملات : یکی دیگر از تفاوت فیوچرز و مارجین در کارمزد معاملات می باشد. به این صورت که در معاملات مارجین به معامله گران این امکان داشته می شود تا از پلتفرم معاملاتی، وام بگیرند و کارمزد آن برای ساعت بعد حساب کند. معامله گر بعد از طی مدت زمانی تمامی مبلغ وام را پس می دهند برای همین خاطر، معامله گران  بایستی برای عدم لیکویید شدن، اطمینان کافی را از داشتن دارایی کافی در حسابشان حاصل نمایند. در معالمات فیوچرز دیگر بازپرداختی در کار نمی باشد.

تفاوت فیوچرز و مارجین

تفاوت مارجین در معاملات بایننس

معاملات مارجین در سیستم های معاملاتی سنتی بسیار مورد قبول می باشد و از محبوبیت ویژه ای هم بین معامله گران برخوردار است. چون در این پلتفرم به معامله گران اجازه ی استفاده از اهرم های زیادی داده می شود و همین امر موجب افزایش سود دهی آن ها با توجه به سرمایه ای که دارند می گردد. معاملات مارجین بایننس روشی  برای داد و ستد دارایی های رمزنگاری شده  به وسیله ی قرض کردن سرمایه می باشد که به کاربران اجازه ی دسترسی به سرمایه های بیشتر را تحت عنوان اهرم پوزیشن های معاملاتی بزرگتر می دهد.

نکات مهم درباره معامله فیوچرز و مارجین

تفاوت فیوچرز و مارجین به کنار، هر دوی این پلتفرم ها، فرصتی جهت رشد سرمایه ی معامله گران می باشد. در صورتی که دانش کافی و استراتژی مدیریت ریسک برای جلوگیری از ضررهای بزرگ را یک معامله گر داشته باشد، می تواند در انجام معامله های فیوچرز یا مارجین سود های زیادی را دریافت کند.

جمع‌بندی

در این مقاله تفاوت فیوچرز و مارجین را برای شما توضیح دادیم، همچنین مزایا و معایب هرکدام را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. شما باید پس از مطالعه‌ی این مقاله درک درستی از بازارهای فیوچرز و مارجین و تفاوت آن‌ها با هم به‌دست آورده باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

4.2/5 - (13 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی