بهترین توکن های NFT در سال 2023
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

بهترین توکن های NFT در سال 2023

پس از شهرت فوق ­العاده و انقلابی که رمزارزها و بلاک­چین‌­ها در دنیای دیجیتال به پا کردند، توکن‌های nft نیز به­ عنوان پدیده­ای جدید و قابل­ توجه به صدر اخبار دیجیتال رسیدند. با توجه به اینکه حضور و سرمایه‌­گذاری زودهنگام در ارزهای دیجیتال، موفقیت­‌های فوق­ العاده‌­ای را برای برخی از افراد به همراه داشت، بسیاری از افراد که پیگیر خبرهای ارز دیجیتال و بلاک­چین­‌ها بودند، بازار توکن‌های nft را فرصت بکر و جذابی برای سرمایه­‌گذاری در نظر گرفتند.

مانند شرایطی که در مورد ارزهای دیجیتال به وقوع پیوست، برخی از افراد با نا آگاهی و بدون شناخت پا به این بازار گذاشتند و در نتیجه سرمایه خود را هدر دادند! با اینکه در حال حاضر با گسترش بازار این توکن­‌ها، امنیت سرمایه­‌گذاری بر روی nft بالاتر رفته است؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که حتماً پیش از خرید و سرمایه­‌گذاری بر روی توکن، شرایط آن را بسنجید و با دیدی باز خرید خود را انجام دهید.

با توجه به این نکته تصمیم گرفتیم در این مطلب از آکادمی پارسیان بورس، بهترین توکن های NFT در سال 2023 را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بتوانید با دریافت اطلاعات صحیح در مورد این توکن‌ها، سرمایه­‌گذاری درستی را تجربه کنید. اگر علاقه­ مندید چگونگی سرمایه‌­گذاری صحیح بر روی nft را بیاموزید و با پروژه‌­های قدرتمند این حوزه آشنا شوید، تا پایان ما را همراهی کنید.

روش کار با توکن­‌های NFT

پیش از بررسی بهترین توکن های NFT در سال 2023، قصد داریم نگاهی کوتاه به  شیوه کار با توکن­‌ها و معیار سرمایه‌­گذاری بر روی آن داشته باشیم.

به زبان ساده، توکن NFT به معنای دارایی دیجیتال است و این دارایی می‌­تواند هر چیزی باشد. آیتم‌های دیجیتالی مانند موزیک، عکس، نقاشی و… می­‌توانند به یک NFT تبدیل شوند. به فرایندی که در آن NFT تولید یا ضرب می‌­شود، مینت NFT می‌­گویند.

در این فرایند با پرداخت کارمزدی مشخص، آیتم دیجیتال مدنظر به یک دارای منحصربه‌­فرد و غیر قابل ­کپی­ برداری تبدیل می‌­شود و منحصراً در شبکه بلاک­چین مدنظر به یک کاربر تعلق می­‌گیرد. پس از پایان فرایند مینت کردن NFT، کاربر ثبت­ کننده می­‌تواند برای فروش این دارایی اقدام کند.

از جمله ویژگی­‌های NFT و شیوه معامله آن می‌­توان به توکنیزه کردن دارایی یا ارز، عدم امکان مبادله دو دارایی، کاربرد در سایر صنعت­‌ها مانند صنعت بازی­‌های ویدیویی، هنر و…، امکان درآمدزایی زنجیره­ای برای تولیدکننده و… اشاره کرد. در مورد سرمایه‌­گذاری بر روی NFTها باید همواره محتاط باشید و با دقت بالا عمل کنید، زیرا به طور کلی بازار NFTها بازاری پرریسک است.

تمامی اطلاعاتی که در رابطه با این بازار نیاز دارید، در آموزش ارز دیجیتال در مشهد وجود داشته و شما می‌توانید بعد از شرکت در این دوره‌ها به فردی متخصص در این حوزه تبدیل شوید.

بهترین و معروف­‌ترین مجموعه‌­های توکن NFT در سال 2023

بهترین و معروف­‌ترین مجموعه‌­های توکن NFT در سال 2023

حال که با شیوه کار و ویژگی‌­های NFTها آشنا شدید، به معرفی بهترین توکن های NFT در سال 2023 می­پردازیم:

دیسنترالند Decentraland

دیسنترالند یکی از موفق­‌ترین توکن‌­های NFT در سالیان اخیر بوده و در اولین هفته معرفی خود چیزی در حدود 7 میلیون دلار فروش را ثبت کرده است. می‌­توان دیسنترالند را اولین دنیای مجازی دانست که زمین‌­های این جهان مجازی در ابتدا به ارزش 20 دلار فروخته شدند. پس از گذشت زمان و موفقیت نسبی این پروژه، قیمت برخی از زمین‌­های در این جهان مجازی به نزدیک 10 هزار دلار هم رسید.

دیسنترالند بر پایه بلاک­چین اتریوم ساخته شده و با توکن بومی خود یعنی MANA کار می­‌کند. همه چیز در این دنیای مجازی بر پایه NFT بوده و مواردی مانند توکن حضور در ایونت­‌ها مانند کنسرت، نقاشی­‌ها و… را در این دنیای مجازی در قالب توکن NFT خریداری کنید.

ایپ کوین ApeCoin

ایپ کوین ApeCoin

در شبکه Bored Ape Yacht Club، ارز دیجیتالی با نام ApeCoin طراحی شده است و امروزه توکن‌های Ape شامل مجموعه‌ه­ایی از NFTها می‌شوند. در  این شبکه که مانند دیسنترالند با مدیریت غیرمتمرکز اداره می‌­شود، تنها دارندگان توکن‌های مربوطه می‌­توانند از دسترسی به ایونت­‌های اختصاصی بهره ببرند.

علاوه بر حضور در رویدادهای اختصاصی، امکان خرید و فروش NFT نیز وجود دارد. معروف‌­ترین NFTهای ایپ کوین، توکن‌­های میمون هستند که در شهرتی جهانی دارند.

سندباکس Sandbox

از دیگر پروژه‌­های لیست بهترین توکن های NFT در سال 2023  می­توان به سندباکس اشاره کرد. سندباکس دنیای مجازی است که بر بستر اتریوم طراحی شده و پلتفرمی برای تولیدکنندگان محتوا در صنعت گیمینگ محسوب شده و با اختصاص کپی­رایت به تولیدکنندگان اثر شرایط کسب درآمد برای آن‌ها را فراهم می‌­سازد.

توسعه‌­دهندگان سندباکس با تئوری ایجاد تحول در صنعت گیمینگ این پروژه را آغاز کرده‌­اند. توکن اختصاصی این دنیای مجازی SAND بوده و انتقال وجه، امور حاکمیتی و استیکینگ در اکوسیستم سندباکس با استفاده از این توکن انجام می‌­شود.

سولانا Solana

سولانا Solana

سولانا خود به ­عنوان یکی از بلاک­چین­‌های معتبر در سالیان اخیر شناخته شده و با توجه به سرعت بالای پردازش و کارمزد کم، یکی از بهترین بسترها برای خرید و فروش توکن NFT است. با توجه به حجم تبادل مالی بالا در این بلاک­چین و میزان خرید و فروش توکن­‌های NFT در سولانا، سرمایه‌گذاری بر روی توکن‌­های NFT موجود در اکوسیستم سولانا می‌­تواند انتخابی سودآور برای شما باشد.

پلی­گان  Polygon

پلی­گان راهکاری برای تولید و مینت ­کردن NFT بر بستر اتریوم با کارمزد کمتر است. با استفاده از پلی‌گان، کاربر NFT خود را خارج از بستر اتریوم ضرب کرده و نسبت به اکوسیستم اتریوم، کارمزد بسیار کمتری را می‌­پردازد و پس از ضرب NFT، می‌­تواند دارایی دیجیتال مدنظر را در بستر اتریوم به فروش برساند. کاهش کارمزد ضرب­کردن NFT در شبکه اتریوم باعث شده پلی­گان در لیست بهترین توکن های NFT در سال 2023 قرار بگیرد.

فلو Flow

فلو Flow

شرکت Dapper Labs که سازنده بازی‌های محبوب کریپتو کیتیز است، اقدام به معرفی بلاک­چینی به نام فلو کرده است. در این اکوسیستم اجرای تراکنش‌­ها با سرعت بالا و کارمزد کم صورت می‌­پذیرد. این دو مورد در کنار مکانیزم اجماع نظر اثبات سهم باعث شد، توکن‌­های موجود در این بلاک­چین، شرایط خوبی برای سرمایه‌­گذاری داشته باشند. با توجه به این موارد توکن­‌های NFT در شبکه فلو نیز در لیست بهترین توکن های NFT در سال 2023 قرار می­گیرند.

شبکه تتا  Theta Network

شبکه تتا قصد دارد با بهره‌­گیری از تکنولوژی توزیع نظیر به نظیر، اقدامی انقلابی در زمینه استریم ویدیو و انتقال اطلاعات انجام دهد. تمرکز این شبکه بر روی بهبود وضعیت استریم و انتقال اطلاعات بوده و از این جهت از کاربران شبکه خود می‌­خواهد پهنای باند و قابلیت­‌های بلااستفاده کامپیوتر خود را در اختیار شبکه بگذارند و در ازای آن کارمزد دریافت کنند.

در این اکوسیستم نیز قابلیت خرید و فروش توکن­‌های NFT وجود دارد و با توجه به پروژه قوی و محبوب این اکوسیستم، می­توان وضعیت سرمایه‌گذاری در شبکه تتا را مطلوب توصیف کرد.

تزوس XTZ

تزوس بلاک­چینی با معماری پیشرفته در پروتکل لایه یک است که با دیدی صحیح به آینده این بازار طراحی شده است. مقیاس ­پذیری بالا، کارمزد کم و سرعت بالا در پردازش تراکنش‌­ها باعث شده اقبال عمومی نسبت به این اکوسیستم جلب شود. بلاک­چین تزوس یکی از بهترین بسترها برای توسعه اپلیکیشن­‌های هوشمند است و از پروژه‌ه­ای مهم در میان بلاک­چین­‌ها به شمار می‌­رود.

توکن بومی این بلاک­چین که جنبه حاکمیتی هم دارد، XYZ نام دارد. کارمزد کم و تعداد بالای کاربران فعال، باعث شده توکن­‌های موجود در تزوس به لیست بهترین توکن های NFT در سال 2023  راه یابند.

اکسی اینفینیتی AXS

اکسی اینفینیتی AXS

اکسی اینفینیتی یکی از بازی­‌های آنلاینی است که بر پایه بلاک­چین اتریوم ساخته شده و کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. این بازی ساختاری شبیه به بازی پوکمون دارد و با ترکیب بلاکچین و گیمینگ فعالیت می‌­کند.

شما با پیشروی در بازی می­‌توانید دارایی‌­های دیجیتالی را به دست آورید و سرزمین خود را ارتقا دهید. توکن بومی اکسی اینفینیتی یا همان AXS یکی از آینده­ دارترین دارایی­‌های دیجیتالی فعلی است و می­‌تواند گزینه‌ه­ای مناسب برای سرمایه‌­گذاری باشد.

تامادوج Tamadoge

تامادوج از دیگر پروژه­‌های ترکیبی گیمینگ و درآمدزایی است. تامادوج توکن مربوط به شبکه تاماورس است و شیوه بازی در این شبکه به این شکل است که شما می‌­توانید حیوانات (کاراکترهای بازی) را در تاماورس به یک توکن متمایز تبدیل کنید و توکن­‌های خود را خرید و فروش کنید.

رقابت در میان کاربران بر اساس همین NFT هاست و همه کاربران تلاش می­‌کنند به دارایی­های باارزش­تری دست پیدا کنند. جذب 19 میلیون دلار سرمایه در سال 2022 باعث شده تامادوج یکی از آینده ­دارترین توکن‌­های فعلی شناخته شود و در لیست بهترین توکن های NFT در سال 2023 قرار بگیرد.

نتیجه گیری

حالا که با فرایند کار NFTها بیش از پیش آشنا شدید و لیست بهترین توکن های NFT در سال 2023 را مشاهده کردید، می‌­توانید با بررسی اطلاعات مالی در مورد هر شبکه، سرمایه‌­گذاری خود را با دیدی باز انجام دهید. با توجه به پیش ­بینی‌­های کارشناسان در مورد پیشرفت روزافزون بازار NFTها، سرمایه­‌گذاری در این بازار می­‌تواند منشأ اتفاقات مثبتی برای شما باشد.

سؤالات متداول

پیش ­بینی می‌­شود کدام یک از NFTها در سال 2023 جهش بزرگی را تجربه کنند؟

امکان جهش بزرگ در NFTهای ‏دیسنترالند، سندباکس، اکسی اینفینیتی و… در سال 2023 وجود دارد.

در هنگام سرمایه‌­گذاری در NFTها به چه نکاتی توجه کنیم؟

کارمزد کم و سرعت بالا تراکنش در شبکه مربوطه، قدرت پروژه و میزان جذب سرمایه از مهم­‌ترین معیارها در سرمایه­‌گذاری در NFTها هستند.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی