هولد کردن ارز دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟ 0 تا 100 هودل (HODL)

بازار ارزهای دیجیتال امروزه بیش از گذشته در میان سرمایه‌گذاران محبوبیت دارد و افراد زیادی به دنبال خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این بازار هستند. همه ما کسانی را می‌شناسیم که به عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند و سودآوری خوبی از این بازار بدست می‌آورند، اما رمز موفقیت در این بازار چیست؟ بسیاری از افراد گمان می‌کنند بازار ارز دیجیتال همواره سودآوری دارند و در نهایت به دلایل خاص در این بازار دچار ضرر می‌شوند.
هیچ موفقیتی در بازار ارز دیجیتال بدون دانش و مهارت لازم بدست نمی‌آید. برای اینکه بتوانید در بازار سرمایه‌گذاری رمزارزها موفق شوید و همواره سود خوبی بدست آورید باید با اصطلاحات بازار آشنایی پیدا کنید و آن‌ها را در معاملات خود بکار ببرید. داشتن یک هدف معاملاتی و یادگیری استراتژی‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا در بازار رمزارزها موفقیت زیادی کسب کنید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی استراتژی هولد ارز دیجیتال می‌پردازیم که بخش کوچکی از دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس است تا شما بتوانید نسبت به این اصطلاح و نحوه استفاده از آن آشنایی پیدا کنید.

منظور از هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

اصطلاح هولد ارز دیجیتال به عنوان یک استراتژی در بازار رمزارزها شناخته می‌شود که ابتدا توسط فردی به اسم GameKyuubi ابداع شد. این اصطلاح در واقع به عنوان HODL توسط این فرد در شبکه‌های مجازی پست شد. و قبل از این شخص سرمایه‌گذاران با این مفهوم هیچ آشنایی نداشتند. در واقع  منظور این شخص از کلمه HODL همان Hold می‌باشد که به صورت اشتباه آن را تایپ کرده است و بعد از قرار دادن پست روی شبکه‌های مجازی افراد زیادی این غلط املایی را مورد تمسخر قرار دارند اما این اصطلاح بعد از مدتی تبدیل به یک استراتژی معروف در بازار ارز دیجیتال شد، GameKyuubi به دنبال معرفی استراتژی خود به سایر سرمایه‌گذاران بود و طبق گفته‌های خود قصد داشته بگوید که بیت کوین خود را می‌خواهد نگهداری کند و به همین دلیل جمله Im Hodling  را در شبکه مجازی خود پست کرده است.

به عقیده او سرمایه‌گذاران حرفه‌ای با تجربه زیاد و هدف معاملاتی درست وارد یک معامله می‌شوند و در نهایت با موفقیت از معامله خارج می‌شوند اما برای فردی مانند GameKyuubi که به عنوان یک تریدر مبتدی فعالیت می‌کند بهتر است سرمایه‌ خود را برای مدتی در کیف پول دیجیتال نگهداری کند، تمام پست او با غلط املایی به این منظور بوده است که این فرد قصد دارد استراتژی خود را معرفی کند و دارایی خود را در کیف پول دیجیتال نگهداری کند.

از نظر GameKyuubi هولد ارز دیجیتال برای افرادی مناسب است که مهارت انجام معامله کوتاه مدت را ندارند. سرمایه‌گذاران برای اجرای سایر استراتژی‌های بازار ارز دیجیتال باید از دانش زیادی برخوردار باشند و همچنین نحوه انجام تحلیل‌ها را بدانند در صورتی که با هولد ارز دیجیتال شما فقط کافی است که ارز دیجیتال را برای بلند مدت در کیف پول خود نگهداری کنید.

هولد کردن ارز دیجیتال
هولد کردن ارز دیجیتال

بررسی عمیق مفهوم هودل کردن ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد هودل کردن ارز دیجیتال در واقع یک اشتباه تایپی توسط فردی است که منظور اصلی آن هولد کردن ارز دیجیتال بوده است. معمولا در بازار ارزهای دیجیتال موفقیت و سودآوری امری تضمین شده نمی‌باشد و بسیاری از سرمایه‌گذاران مبتدی به دلیل نداشتن دانش و مهارت کافی در معاملات خود دچار ضرر می‌شوند و به همین دلیل همیشه برای انجام معاملات ترس دارند، به دلیل نبود مهارت و دانش کافی سرمایه‌گذاران بهتر است در ابتدا سرمایه‌ خود را در کیف پول ارز دیجیتال هولد یا همان نگهداری کنند. حال سوال این است که هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟ به ذخیره سازی دارایی دیجیتال در کیف پول هولد ارز دیجیتال گفته می‌شود.

بعد از ایجاد اصطلاح هولد در بازار ارزهای دیجیتال اصطلاح‌های دیگری مانند Build ساخته شد که هرکدام از این اصطلاحات اشاره به مفهوم خاصی دارد. از نظر معامله‌گران بازار کریپتو کارنسی این بازار همواره دچار نوسانات است و قیمت‌ها دارای ثبات نمی‌باشند به همین دلیل سرمایه‌گذاران به منظور سودآوری بیشتر می‌توانند دارایی دیجیتال را در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنند تا در مرور زمان افزایش قیمت این دارایی‌ها باعث سودآوری سرمایه‌گذاران شود. با استراتژی هولد کردن معامله‌گر سعی می‌کند در نوسانات بازار دچار ضرر نشود. شما هنگامی که دارایی دیجیتال خود را هولد می‌کنید در واقع یک چشم انداز طولانی را برای سرمایه‌ خود در نظر می‌گیرد تا بتوانید از نوسانات بازار عبور و بعد از مدتی سرمایه‌ خود را به فروش برسانید. با نگهداری ارزهای دیجیتال و گذر از نوسانات قیمتی بازار شما بعد مدتی می‌توانید ارز دیجیتال را چندین برابر گران‌تر از قیمت گذشته بفروشید و سود خوبی از طریق این استراتژی کسب کنید.

هولد ارز دیجیتال به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود و با توجه به مقدار زمانی است که شما دارایی دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره می‌کنید. اگر قصد داشته باشید دارایی خود را بین ۳ الی ۶ ماه ذخیره کنید هولد کوتاه مدت انجام داده‌اید و اگر ارز دیجیتال خود را بیشتر از یک سال ذخیره کنید هولد بلند مدت را انجام داده‌اید.

هولد کردن ارز دیجیتال
هولد کردن ارز دیجیتال

فلسفه هودل کردن ارز دیجیتال

هودل کردن ارز دیجیتال در حال حاضر یک راه برای حفظ ارزش دارایی در مقابل نوسانات بازار و حتی افزایش ارزش آن محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران در هنگام نوسانات بازار می‌توانند به آن پناه ببرند. شخصی که این اصطلاح را ایجاد کرده بود در واقع قصد داشت تا به دیگر سرمایه‌گذاران بگوید که با نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول می‌تواند در مقابل ضررات احتمالی بازار در امان بماند و در این مدت سعی کند به یک معامله‌گر با تجربه تبدیل شود.

معمولا سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند به دلیل مبتدی بودن دارایی خود را در ضررهای مکرر از دست می‌دهند و در نهایت با یک دیدگاه بد از بازار خارج می‌شوند اما شما به عنوان یک سرمایه‌گذار باید به یاد داشته باشید که بازار ارز دیجیتال موفقیت شما را تضمین نمی‌کند و این خود شخص شماست که برای بدست آوردن آن موفقیت باید تلاش کند. به همین دلیل بهتر است در ابتدای سرمایه‌گذاری خود به هولد ارز دیجیتال بپردازید تا از این طریق بتوانید سود مناسبی کسب کنید و همچنین زمان داشته باشید تا روی روش‌های معاملاتی خود کار کنید و به یک معامله‌گر با مهارت تبدیل شوید.

به اشخاصی که به هولد کردن ارز دیجیتال می‌پردازند‌ هولدر گفته می‌شود. اما به یاد داشته باشید هولد کردن ارز دیجیتال فقط برای افراد مبتدی بازار نمی‌باشد و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای نیز می‌توانند‌ برای در امان ماندن از نوسانات قیمتی بازار از این استراتژس بهره ببرند.

هولد کردن ارز دیجیتال
هولد کردن ارز دیجیتال

چگونه و در چه مواقعی از هولد کردن ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد هولد کردن ارز دیجیتال فقط برای سرمایه‌گذاران مبتدی نمی‌باشد و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای همواره با توجه به هدف معاملاتی خود می­توانند اقدام به هولد ارز دیجیتال بکنند و برای مدتی به منظور در امان ماندن از نوسانات قیمتی دارایی خود را در کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کنند. هولد کردن در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند خوب باشد و همچنین می‌تواند برای سرمایه‌گذاری شما بسیار مخرب محسوب شود. در واقع خوب بودن یا نبودن هولد ارز دیجیتال با توجه به هدف شما مشخص می‌شود.

بازار ارز دیجیتال دائما در حال نوسان می‌باشد و هیچگاه تضمین نمی‌کند که آیا قیمت دارایی بعد از مدتی شاهد افزایش خواهد بود یا خیر، ممکن است شما دارایی خود را هولد کنید و بعد مدتی قیمت آن دچار ریزش شود و در این صورت دچار ضرر سنگینی می‌شوید. اگر شما از استراتژی هولد کردن به عنوان یک راه فرار برای نوسانات قیمتی استفاده کنید طبیعتا نتایج مخربی در انتظار شما خواهد بود زیرا بازار همیشه رو به بالا نمی‌باشد و ممکن است بعد از مدتی بازار و انواع دارایی‌های آن دچار ریزش شود.

هولد ارز دیجیتال به صورت دائمی توصیه نمی‌شود زیرا همواره نباید به بازار امیدوار بود، سرمایه‌گذاران ممکن است با استفاده از نمودارهای قیمتی بازار ارز دیجیتال را پیش‌بینی کرده باشند اما باز هم امکان ریزش قیمت و ضرر وجود دارد و شما نمی‌توانید سودآوری خود را از این طریق در بازار تضمین کنید.

بعد از این توضیحات ممکن است با خود فکر کنید که چگونه و در چه زمانی هولد ارز دیجیتال مناسب می‌باشد؟ در هنگام هودل کردن ارز دیجیتال همیشه یک نقشه دوم برای خود در نظر داشته باشید، با خود فکر کنید که اگر بعد از هودل قیمت دارایی دچار ریزش شد به عنوان جبران و در امان ماندن از ضرر بیشتر چه استراتژی دیگری در نظر دارید؟  برای هولد کردن ارز دیجیتال شما همواره باید اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی را دنبال کنید و از قیمت روزانه مطلع باشید زیرا بازار مالی تحت تاثیر اخبار اقتصادی می‌باشد و شما باید از روند بازار و عواملی که آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند به خوبی با خبر باشید. برای هولد کردن ارزهای دیجیتال ارزهای با قیمت بسیار پایین می‌توانند گزینه مناسبی باشند، قبل از انجام هولد ارز دیجیتال برای استراتژی خود برنامه ریزی کنید و یک زمان مشخص و قیمت مشخص را برای هولد ارز دیجیتال در نظر بگیرید.

هولد کردن ارز دیجیتال
هولد کردن ارز دیجیتال

امنیت ارزهای دیجیتال در دوره‌های هولد

بازار ارزهای دیجیتال از ابتدا هدف خود را روی تمرکززادیی قرار داده بود و به عنوان یک بازار مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کرد. غیرمتمرکز بودن بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تاثیر زیادی بر روی تصمیمات شما در این بازار داشته باشد زیرا این بازار دارای پشتیبانی دولتی نمی‌باشد و در صورت پولشویی و کلا‌هبرداری شما نمی‌توانید برای پیگیری به نهادی خاص مراجعه کنید. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد ریسک ورود به بازار ارزهای دیجیتال را به جان نخرند.

در مورد هولد ارز دیجیتال نیز باید گفت که این استراتژی دارای ریسک بالایی است و شما اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار قصد هولد ارز دیجیتال را دارید باید از روحیه ریسک پذیری برخوردار باشید زیرا هیچ تضمینی درباره آینده قیمتی ارزهای دیجیتال وجود ندارد و ممکن است در زمان هولد ارز دیجیتال بازار دچار نوسانات بالایی شود و در صورت متحمل شدن ضرر به دلیل غیرمتمرکز بودن این بازار شما راهی برای پیگیری و جبران این ضرر ندارید. هولد ارز دیجیتال مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند که با وجود سوددهی بالا ممکن است ضرر زیادی را به همراه داشته باشد و شما به عنوان یک سرمایه‌گذار باید تصمیم بگیرید که قصد دارید دارایی خود را چگونه مدیریت کنید.

رمزارزهای مناسب هولد کردن

بسیاری از افراد عقیده دارند که بازار ارزهای دیجیتال از آینده بسیار روشنی برخوردار است و در حال حاضر تمامی افراد جهان روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری را کنار گذاشته و به فکر توسعه بازار ارزهای دیجیتال هستند. این آینده روشن نشان می‌دهد که هولد کردن ارزهای دیجیتال همواره کار بی هدفی نیست و در صورت پذیرفتن ریسک ممکن است سود زیادی را به همراه داشته باشد. در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال رمزارزهای مختلفی ‌وجود دارند که هرکدام از آن‌ها ارزش معینی دارند و از لحاظ ویژگی با یکدیگر متفاوت می‌باشند، با توجه به اطلاعاتی که رسانه NewsRoomPost در اختیار علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال قرار داده، رمزارزهای مناسب برای هودل کردن به شرح زیر هستند:

  • بیت کوین (BTC) با ارزش بازار معادل با ۱.۱۰ تریلیون دلار که به عنوان پادشاه رمزارزها شناخته می‌شود
  • اتریوم (ETH) با ارزش بازار معادل با ۵۰۷ بیلیون دلار
  • کاردانو (ADA) با ارزش بازار معادل با ۶۲ بیلیون دلار
  • دوج کوین (DOGE)‌ با ارزش بازار معادل با ۳۰ بیلیون دلار
  • شیبا اینو (Shiba Inu) با ارزش بازار برابر با ۲۶ بیلیون دلار
  • لایت کوین (LTC)‌ با ارزش بازار برابر با ۱۵ بیلیون دلار
هولد کردن ارز دیجیتال
هولد کردن ارز دیجیتال

اصطلاح SODL چیست؟! هولد کنیم یا سودل؟

در مقابل اصطلاح هودل که به معنی نگهداری ارزهای دیجیتال می‌باشد، اصطلاح سودل وجود دارد که به منظور Sold یا فروش ارز دیجیتال می‌باشد. شما در این مقاله با فلسفه هولد ارز دیجیتال و مزایای آن‌ آشنا شدید همچنین دانستید که در چه مواقعی می‌توانید به هولد ارز دیجیتال اقدام کنید. در مقابل شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را نگهداری نکنید و سریع وارد معامله شوید و آن‌ها را به فروش برسانید. فروش ارزهای دیجیتال یا همان سودل نقطه مقابل هولد می‌باشد و مانند استراتژی هولد دارای یکسری مزایا و معایب است.

در واقع هر سرمایه‌گذار با توجه به هدف معاملاتی خود تصمیم می‌گیرد که چه استراتژی را در سرمایه‌گذاری خود بکار گیرد. معمولا سرمایه‌گذاران مبتدی به دلیل اینکه با فضای بازار آشنا نیستند و تجربه چندانی ندارند ممکن است با سودل دچار ضرر شوند، اما تمامی این ضررها می‌تواند درسی برای معاملات آینده آن‌ها باشد پس نباید ضرر در معاملات را آخر راه سرمایه‌گذاری دانست زیرا همواره راهی برای جبران وجود دارد. بهتر است شما با توجه به هدف معاملاتی خود تصمیم بگیرید که کدام استراتژی برای شما کارآمدتر خواهد بود.

مقالات مرتبط

کلام نهایی

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر از فراز نشیب است که موفقیت در آن به میزان دانش و مهارت شما در زمینه سرمایه‌گذاری باز می‌گردد. استراتژی‌های سرمایه‌گذاری یک عامل بسیار مهم برای موفقیت سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال می‌شوند. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی هولد ارز دیجیتال و بررسی دقیق آن پرداختیم.

آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پیشنهاد

  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از خدمات آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در شیراز استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از دوره آموزش رایگان ارز دیجیتال استفاده نمایید.
  • پارسیان بورس – آکادمی ارز دیجیتال در مشهد

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی