پرایوسی کوین چیست
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

پرایوسی کوین چیست؟🔑 آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور 2022

پرایوسی کوین چیست؟

پرایوسی کوین (Privacy Coin) یا به عبارت دیگر کوین حریم خصوصی، دارای نقش اساسی در اکوسیستم ارز های دیجیتال می باشد. ما در این مقاله  دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی پارسیان بورس سعی می کنیم، بهترین رمز ارز های حریم شخصی را،  برای شما معرفی کرده و ضمن بررسی پرایوسی کوین ویژگی‌های آن را برای شما بیان کنیم.

پرایوسی کوین ها نقش کلیدی در اکوسیستم رمز ارزها دارند و این ارز های دیجیتال را به عنوان حق کار برای داشتن حریم خصوصی، لازمه یک محیط امن می دانند.

اگرچه ما در تراکنش بیت کوین نیازی به ارائه اطلاعات نداریم، اما  ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم و بسیاری دیگر از آنها، دارای تراکنش های ناشناس نیستند و تمامی حساب های این گونه ارزهای دیجیتال شفاف است. شما می‌توانید با یک استعلام ساده تراکنش یا آدرس خاص را از مبدا تا مقصد پیگیری کنید.

بهترین پرایوسی کوین ها برای سال 2022

هم چنین شما قادر خواهید بود میزان موجودی یک بیت کوین و اتریوم را مشاهده کرده و همین سبب می‌شود که، تراکنش از یک سیستم متمرکز عبور کرده و تمامی اطلاعات افراد را در بر داشته باشد. با این سیستم شما می‌توانید متوجه شوید که، یک نفر چند بیت کوین دارد و به چه آدرس های تراکنش انجام داده است.

شما می‌توانید با استفاده از وب سایت هایی مانند کاوشگر بیت کوین، تمامی بیت کوین ها، آدرس های بیت کوین و تمام تراکنش های مربوط به آن را دنبال کنید.

 ویژگی های پرایوسی کوین ها

از آنجایی که پرایوسی کوین ها در دسته مخصوص حریم خصوصی هستند، توانسته اند در اکوسیستم رمز ارز جایگاه ویژه ای را به دست بیاورند. اما ما می‌دانیم که بیشتر معاملات بر روی بلاکچین ها قابل ردیابی می باشد.

اما پرایوسی کوین ها سبب می‌شود که دامنه استفاده شده در این پروتکل از دو طرف معامله غیر قابل ردیابی و همچنین مبهم باشد. این پروژه ها به دو صورت شخصی و خصوصی وجود دارد، اما پرایوسی کوین ها ویژگی پنهان کردن هویت را به عنوان یکی از گزینه های در دسترس برای شما ارائه می‌دهند.

بهترین پرایوسی کوین ها و ارزهای دیجیتال حریم خصوصی

حال با ویژگیهای پرایوسی کوین آشنا شدیم، در ادامه می خواهیم چند نمونه از رمز ارزهای حریم شخصی (Privacy Coin) را برای شما معرفی کنیم.

مونرو (XMR)

از آنجایی که مونرو یکی از بهترین کوین های حریم خصوصی و پرایوسی کوین می‌باشد، در بازار ارزشی بیش از دو میلیارد دلار دارد و توانسته با استفاده از پروتکل و الگوریتم اثبات کار، شبکه ASIC (مدارهای مجتمع شبکه) را مقاوم تر سازد. همچنین Monero، قابلیت مخفی کردن جزئیات تراکنش کیف پول ارز دیجیتالی و همچنین مقدار مقادیر موجود کاربر برای بلاکچین عمومی را دارد.

این ارز دیجیتال جزء یکی از ارزهای دیجیتال قابل تعویض بوده و در  تمامی تاریخچه معاملاتی کوین، خرید و فروش مونرو مبهم و غیر قابل ردیابی بوده است.

مونرو کوین بهترین پرایوسی کوین MONERO(XRM)

پروتکل CryptoNight دارای امضاهای حلقوی (ring signatyres) هستند و این پروتکل از آدرس‌های پنهان استفاده می‌کند. استفاده از امضای حلقوی و آدرس پنهان سبب می‌شود تا جزئیات معامله مخفی نگه داشته شود و تمامی معاملات به صورت پیش فرض حالت خصوصی داشته باشند.

امضای حلقوی یا معاملات محرمانه حلقوی جز یکی از، پیشرفت‌های CryptoNight به حساب آمده. درحقیقت این معاملات امضای حلقوی را اجرا می‌کنند.

روش کار اینگونه معاملات بدین صورت است که، معاملات با دیگر معاملاتی که وارد شبکه شده، ترکیب می‌شود و همین سبب مبهم و غیر قابل ردیابی شدن آن شده. یکی دیگر از فواید بلاک چین، نشان دادن صحت معاملات می باشد. اما این نشان دادن بدین صورت است که تنها برای فرستنده و گیرنده همان معامله مشخص بوده که، مقدار کوین های رد و بدل شده را ببیند. ما میتوانیم مونرو را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارز دیجیتال در این دسته یعنی کوین حریم های خصوصی بدانیم.

زی کوین (XZC)

جز یکی از بهترین و محبوب ترین کوینهای حریم خصوصی به شمار می آید. برای حفظ هویت کاربران و حریم خصوصی آنها از پروتکلی به نام سیگما استفاده می کنند. سیگما با برداشتن قابلیت پیوند کوین‌ها با تاریخچه معاملات سبب ایمن سازی هویت کاربر شده. این قابلیت بدین معناست که، تنها طرفین معامله از آن باخبر هستند و این معامله در هیچ جا ذخیره نمی شود.

این ارز دیجیتال با داشتن شبکه تور در درون شبکه خود سبب محو کردن آدرس های آی پی کاربران می شود و با استفاده از پروتکل ++Dandelion  می تواند در هنگام معاملات محافظت از آدرس آی پی را ارتقا دهد.

پرایویسی کوین، زی کوین و همه چیز درباره آنXZC

این تیم هم اکنون در حال راه اندازی lelantus  است.

این عضو جدید سبد مقیاس‌پذیری پروتکل و همچنین افزایش میزان حریم خصوصی و ساده سازی کار با آن می شود. همچنین در معاملات کاملاً غیر قابل استفاده خواهد بود. lelantus دارای الگوریتم HooMp می باشد که، وظیفه آن بهبود عملکرد (OOMP) یکی از بلاک های ساختمانی از بسیار از پروتکل های دیگری که در آینده برای حریم خصوصی استفاده می شود است.

پروتکل های دیگر حریم خصوصی که در آینده ممکن است برای ما به وجود بیاید عبارت است از:

Beam ،Anonymous Zether ،JP Morgan ،Triptych

یکی دیگر از ویژگی های مهم و مفید HOOMP که توسعه دهندگان زی کوین برای آن به وجود آوردن این است که توانسته زمان اثبات را چیزی در حدود ۱۰ برابر سریع تر کرده و با استفاده از آن زمان تایید را نیز کاهش دهند.

بایت کوین (BCN)

اولین ارز دیجیتال غیر قابل ردیابی جهان بایت کوین می‌باشد که برای افزایش و تضمین حریم خصوصی از فناوری های زیادی مانند CryptNote استفاده می‌کند.

بایت کوین

بایت کوین Bytecoin کارهای زیادی برای تضمین حریم خصوصی کاربران انجام می دهد که، یکی از آن استفاده از امضای حلقوی برای بستن معاملات و همچنین غیر قابل پیوند کردن آدرس است. این پروتکل پرایوسی کوین همچنین یکبار مصرف و غیر قابل تکرار را تولید می‌کند که، این کار سبب چند برابر شدن حفظ حریم خصوصی کاربران می شود.

گرین (Grin) و میمبل ویمبل (Mimble wimbl)

این کوین حریم خصوصی بدون هیچ محدودیت و سانسوری توانایی تضمین حریف شخصی معاملات کاربران را از دو روش دارد. بلاکچین گرین آدرس معاملات را ذخیره نمی کند بلکه از طریق یک زیر مجموعه از همتا ها انجام می شود.

ارز دیجیتال GRIN پرایوسی کوین

روش دوم استفاده از پروتکل میمبل ویمبل است که این پروتکل سبب می‌شود که تمام اطلاعات معامله قبلی پاک شود؛ این پروتکل نه تنها در معاملات بلکه به اندازه بلاکچین هم کمک می کند.

ارز دیجیتال دیگری به نام ارز دیجیتال بیم (Beam) وجود دارد که پروژه دیگری می‌باشد و از پروتکل میمبل ویمبل استفاده می‌کند.

پیشنهاد ویژه:

سوپر زیرو (SERO)

این رمز ارز، توکن اصلی پلتفرم (SeroDapp) است.

پرایوسی کوین سیرو SERO

این رمز  پرایوسی کوین از برای به وجود آوردن حریم شخصی از super_Zk استفاده می کند. و طبق مشاهدات کاربران، این پلتفرم چیزی در حدود ۲۰ برابر سریعتر از آپدیت های جدید خود zk_SNARKs است. و مسئولان این پرایوسی کوین ادعا دارند که این پروتکل توانایی پشتیبانی کامل قراردادهایی که از اثبات دانش صفر، استفاده می کند را دارد.

کوین های حریم خصوصی با حریم شخصی اختیاری

علاوه بر ارزهای دیجیتال چه ویژگی حریم خصوصی به صورت کاملاً ذاتی در تمامی آنها وجود دارد، یکسری از کوین ها این قابلیت را به صورت اختیاری در دسترس تمامی و معامله گران قرار می دهند. در ادامه می خواهیم تعدادی از اینکه اینها را برای شما بررسی کنیم:

دش (DASH)

ما همیشه از این کوین به عنوان یکی از فورک های پروتکل بیت کوین یاد می‌کنیم و می‌دانیم که کار خود را به عنوان xcoin ۲۰۱۴ آغاز کرده است و جز آن دسته از کوین ها به حساب می آید که دارای حریم خصوصی اختیاری می‌باشد و به تمام کاربران اجازه می‌دهد که در صورت تمایل تمامی مکانیسم معاملات خود و آموزش شبکه را از دید دیگران مخفی نمایند ما ویژگی حریم شخصی دش را با نام Privatesend می شناسیم.

که یکی از محبوبترین راه‌های معامله در ونزوئلا می باشد.

ارز دیجیتال دش (DASH)

روش کاری معامله بدین صورت است که همان استقرار کوین جوین است و توانایی میکس کردن کوین ها را با معاملات دیگر دارد تا منبع معاملات و همچنین کوین ها برای افراد دیگر مبهم باشد.

از ویژگی‌های دش می‌توانیم بگوییم که هیچگاه آن را نمی‌شود جز پرایوسی کوین ها طبقه بندی کرد بلکه دش خود را به عنوان یک رمز بازاری نمی‌داند و وبسایت این شبکه آن را به عنوان یک ارز فوری جهانی و همچنین با دسترسی و کاربردی راحت عنوان کرده است. یکی از مزیت های اصلی این شبکه را می‌توان معامله با کمتر از یک سنت و تقریباً فوری بودن آن را نام برد.

 زی کش (ZEC)

جزو آن دسته کوین‌هایی می‌باشد که به صورت گسترده در سراسر جهان استفاده شده و از ویژگی حریم خصوصی اختیاری بهره مند می‌باشد. شما می‌توانید خرید و فروش زی کش را به دو صورت انجام دهید.

  • آشکار
  • خصوصی

اگر شما معاملات خصوصی را برای انجام خرید و فروش خود انتخاب کنید در تمامی معاملات خصوصی شما، جزئیات آدرس مخفی خواهد بود.

ارز دیجیتال ZEC

زی کش هم جز یکی از پروژه های پروتکل بیت کوین می باشد که توانایی اضافه کردن یک لایه حریم خصوصی از طریق اثبات اثبات رمزنگاری شده به نام zk_ SNARKs را دارد.

یکی از ویژگی های این کوین این است که بدون شناسایی آدرس های کیف پول و با استفاده از استدلال غیر تعاملی مختصر دانش صفر (Zero Knowledge Succinct Non-Interactive Argument of Knowledge) و یا حتی بدون وجود مقدار های رد و بدل شده معاملات را تایید کند.

هورایزن (ZEN)

این پلتفرم پرایوسی کوین باداشتن اکوسیستمی  پر از برنامه برای کاربران آزادی و همچنین قابلیت استفاده روزمره را فراهم کرده این پلتفرم دارای حریم شخصی اختیاری می‌باشد که ZEN، ارز دیجیتال این پلتفرم است که، قابلیت ارائه آدرس های شخصی و آدرس های خصوصی را دارد در این پلتفرم آدرس های خصوصی از پروتکل دانش پرایوسی کوین استفاده کرده تا بتواند این امکان را می‌دهد تا مقادیر معاملات و همچنین آدرس های گیرنده و فرستنده را مبهم کند.

هورایزنHorizen(ZEN) چیست؟ +کاربردها و مزایای این ارز دیجیتال

5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی