آشنایی با صرافی آنلاین بیت پین
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

آشنایی با صرافی بیت پین؛ نحوه احراز هویت BitPin

سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های پرطرفدار برای کسب درآمد محسوب می‌شود و امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای یادگیری روش‌های درست سرمایه‌گذاری می‌باشند. سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال بسیار راه پردرآمدی محسوب می‌شود و در عین حال ریسک و خطرات زیادی دارد که شما برای ورود به این راه حتما نیازمند آموزش هستید.

اولین قدم برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس برگزار کننده دوره های آموزش ارز دیجیتال در تهران سعی می‌کنیم صرافی بیت پین که یکی از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال است را به شما معرفی کنیم.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال

شما برای شروع سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال نیازمند انتخاب یک صرافی هستید که بتوانید معاملات خود را توسط این صرافی انجام دهید. یک صرافی در سرمایه‌گذاری شما می‌تواند دو نقش متفاوت را ایفا کند. صرافی می‌تواند به عنوان یک واسطه بین خریدار و فروشنده باشد و همچنین می‌تواند به عنوان خریدار یا فروشنده در مقابل شما قرار گیرد.

شما در نهایت ارز مد نظر خود را باید از صرافی خریداری کنید و صرافی ارز دیجیتال همانند یک بانک محسوب می‌شود که شما دارایی خود را در آنجا ذخیر و خرید و فروش می‌کنید. برای انتخاب یک صرافی خوب به معیارهای زیادی باید توجه کنید. این معیارها عبارتند از:

امنیت

در اولین قدم برای انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین معیارها امنیت صرافی می‌باشد زیرا شما قرار است دارایی خود را به این صرافی بسپارید و باید از امنیت کافی برای نگهداری ارز دیجیتال شما برخوردار باشد. امروزه بسیاری از سایت‌های مالی به راحتی هک می‌شوند و دارایی افراد به راحتی از راه دور به سرقت می‌رود به همین دلیل از امنیت سایت صرافی خود اطمینان حاصل کنید.

کیف پول بیت پین

اعتبار

معیار دوم برای انتخاب یک صرافی مناسب اعتبار کافی می‌باشد. برای مثال صرافی در صورت خسارت دیدن و دزدیده شدن دارایی شما آیا قادر به جبران این خسارات می‌باشد یا خیر؟ به همین دلیل صرافی باید از اعتبار کافی جهت پاسخگو بودن به مشتری برخوردار باشد و بتواند به راحتی بستری امن را برای کاربران ایجاد کند.

حجم معاملات و نقدینگی

بعد از مدت زمانی شما قصد به انجام یکسری معاملات با حجم بالا دارید باید توجه کنید که صرافی شما می‌تواند از حجم بالای معاملات شما پشتیبانی کند یا خیر، اگر در صرافی انتخابی شما معاملات با حجم بالا قبلا صورت گرفته‌ است پس شما می‌توانید به راحتی معاملات خود را انجام دهید در غیر این صورت مجبور به انجام چند معامله با حجم کمتر هستید و نمی‌توانید کل آن مبلغ را به صورت یکجا خرید و فروش کنید.

احراز هویت

معمولا تمامی موسسات مالی برای حفظ دارایی شما در برابر کلاهبرداری و پولشویی ملزم به احراز هویت کاربران می‌باشند هرچند این پروسه ممکن است کمی سخت و طولانی به نظر برسد اما برای حفظ دارایی شما در برابر کلاهبرداری واجب می‌باشد. در احراز هویت شما نیازمند ثبت اطلاعات دقیق به همراه عکس در صفحه کاربری خودتان هستید تا به عنوان یک کاربر فعال در صرافی شناخته شوید.

احراز هویت و سخت‌ گیری در آن لازمه یک صرافی امن می‌باشد به همین دلیل از فعالیت در صرافی‌های بدون احراز هویت خودداری کنید.

پشتیبانی

صرافی آنلاین به این معنی می‌باشد که تمامی معاملات و امور سرمایه‌گذاری شما از جمله خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت آنلاین و مجازی صورت می‌گیرد به همین دلیل صرافی باید از یک تیم پشتیبانی قوی برخوردار باشد تا در صورت ابهامات برای کاربران بتواند پاسخگوی سوالات آن‌ها باشد. زیرا شما در راه سرمایه‌گذاری طبیعتا با سوالات زیادی مواجه می‌شوید و نیاز دارید کسی به درستی شما را راهنمایی کند. تیم پشتیبانی یک صرافی باید بتواند به همه شکل از جمله تماس تلفنی، چت و کامنت پاسخگوی سوالات کاربران باشد.

کارمزد

کارمزد به درصد مبلغی که صرافی به دلیل پشتیبانی از معاملات و همچنین تسهیل امور شما از حسابتان برداشت می‌کند گفته می‌شود. شما باید به دنبال صرافی باشید که درصد کمی از شما کارمزد دریافت کند زیرا کارمزد با درصد نسبتا بالا مبلغ زیادی در معاملات با حجم زیاد محسوب می‌شود و برای خریدار و فروشنده منصفانه نمی‌باشد. به درصد کارمزد در انتخاب یک صرافی دقت کنید.

تنوع در ارز دیجیتال

در انتخاب یک صرافی به میزان تنوع ارز دیجیتال آن دقت داشته باشید، امروزه بیت کوین بسیار معروف است اما بعضی از افراد علاقه دارند که ارزهای دیجیتال دیگری از جمله تتر یا اتریوم را خرید و فروش کنند به همین دلیل صرافی که انتخاب می‌کنید باید ارزهای دیجیتال معروف را پشتیبانی کند و از تنوع خوبی برخوردار باشد.

تسویه حساب‌ها

میزان نقدینگی یک صرافی در خرید و فروش و معاملات شما بسیار مهم است چرا که در موقع تسویه حساب‌های کاربران ضروری محسوب می‌شود و یک صرافی خوب باید بتواند در موعد مقرر وجه کاربران را پرداخت کند و تاخیر در تسویه حساب کاربران نداشته باشد به همین دلیل صرافی انتخاب کنید که تسویه حساب به موقع داشته باشد.

در انتخاب یک صرافی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال حتما به این معیارها دقت کنید و در نهایت ما به شما صرافی آنلاین بیت پین را معرفی می‌کنیم که جز صرافی‌های معروف در زمینه ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

تاریخچه بیت پین

یکی از پلتفرم‌های مطمئن معاملاتی در زمینه ارز دیجیتال صرافی آنلاین بیت پین به نشانی bitpin.ir می‌باشد. این صرافی از نظر کاربران تاکنون سابقه‌ای درخشان در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال برای خود به جای گذاشته‌ است. این صرافی با سابقه نه چندان طولانی توجه زیادی از کاربران را به خود جلب کرده است. این صرافی به شما امکان سرمایه‌گذاری حتی با مبلغ 90 هزار تومان را می‌دهد تا بتوانید سرمایه‌گذاری را حتی با مبلغ ناچیز تجربه کنید و در این راه پیشرفت حاصل کنید.

نصب بیت پین

صرافی بیت پین امکان معامله راحت برای کاربران خود و حتی شرکت‌ها را فراهم کرده است و با تنوع زیاد در زمینه رمز ارز ها می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این صرافی دارای امکانات متنوع از جمله خرید و فروش و خدمات مختلف می‌باشد که روز به روز در حال توسعه می‌باشد و بستری مناسب برای سرمایه‌‌گذاری محسوب می‌شود. کاربران به راحتی می‌توانند از طریق نشانی bitpin.ir وارد سایت این صرافی شده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه صرافی بیت پین یک مورد مناسب برای کاربران محسوب می‌شود در ادامه مقاله به بررسی این صرافی از لحاظ کارمزد، مزایا و معایب ، نحوه احراز هویت و ثبت نام می‌پردازیم .

کارمزد صرافی بیت پین

هرچند که تنها معیار ما برای انتخاب یک صرافی نباید میزان کارمزد آن باشد اما با انتخاب یک صرافی که در کنار معیارهای دیگر از کارمزد پایین نیز برخوردار باشد شما در طولانی مدت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و مبلغ زیادی را پس‌انداز کنید. هر صرافی به دلیل پشتیبانی از کاربران و همچنین ارائه خدمات درصد مبلغی را به عنوان کارمزد از مشتریان خود دریافت می‌کند که این مبلغ با توجه به نوع خدمات و پشتیبانی متغیر می‌باشد.

کارمزد صرافی بیت پین

در پلتفرم‌های مبادلاتی ارز دیجیتال نحوه محاسبه کمیسیون بر اساس خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. و همچنین میزان دریافت کارمزد با توجه به سطح معاملات نیز می‌باشد و میزان دریافت کارمزد از خریدار و فروشنده به صورت یکسان نمی‌باشد چرا که فروشنده عجله‌ای برای فروش ندارد و قیمت پیشنهادی خود را به صرافی اعلام می‌کند و خریدار تلاش می‌کند بدون تلف کردن وقت معامله را انجام دهد و میزان برداشت کارمزد از حساب خریدار و فروشنده به صورت مجزا و در مبالغ متفاوت صورت می‌گیرد.

دریافت کارمزد بر اساس سطح کاربری شما تعیین می‌شود و سطح کاربری و معاملات در 6 طبقه بعه شکل زیر تعریف می‌شوند:

سطح کاربری حجم معاملات (تومان) کارمزد سفارش گذار (maker) کارمزد سفارش پذیر (taker)
سطح ۱ ۰ تا ۳۰ میلیون ۰.۳% ۰.۳۲%
سطح ۲ ۳۰ تا ۷۰ میلیون ۰.۲۴% ۰.۲۸%
سطح ۳ ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون ۰.۱۹% ۰.۲۱%
سطح ۴ ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ۰.۱۵% ۰.۱۹%
سطح ۵ ۴۰۰ تا ۱ میلیارد ۰.۱% ۰.۱۴%
سطح ۶ بیش از یک میلیارد ۰.۰۶% ۰.۱%

کارمزد واریز رمز ارز به صرافی صفر می‌باشد و کارمزد برداشت رمزارز نیز بستگی به نوع ارزدیجیتال و شبکه آن دارد که با یکدگیر متفاوت هستند. کارمزد برداشت به میزان ارزی که شما برداشت می‌کنید نیز بستگی دارد.

مزایا و معایب صرافی بیت پین

انتخاب یک صرافی خوب به این معنی نیست که این صرافی دارای معایب نیست بلکه به این معنی است که مزایای بیشتری نسبت به معایبش دارد و باعث می‌شود جز صرافی‌های خوب محسوب شود. صرافی بیت پین با کسب کردن مزایای زیاد در مدت زمان کم توانسته است با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال کشور رقابت کند. به مزایای این صرافی دقت کنید.

مزایا صرافی آنلاین بیت پین

امنیت

به منظور افزایش امنیت حساب کاربران صرافی بیت پین از Two Factor Authentication  استفاده می‌کند که ریسک احتمالی  را در برابر خطرات همچون پولشویی و کلاهبرداری کاهش می‌دهد.

دسترسی راحت

پلتفرم بیت پین با دسترسی راحت برای انواع سیستم عامل‌ها از جمله وب، اندروید و ios می‌باشد که دسترسی را برای کاربران بسیار راحت می‌کند. شما به راحتی می‌توانید این پلتفرم را در سیستم یا موبایل خود نصب و از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب صرافی بیت پین

پشتیبانی شبانه روزی

در صرافی آنلاین بیت پین شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی فعالیت کنید و در صورت وجود هرگونه سوال از پشتیبانی این پلتفرم کمک بگیرید. پشتیبانی پلتفرم بیت پین به صورت 24 ساعته در اختیار شما می‌باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل متخصصین این تیم پاسخگوی شما خواهند بود.

تنوع رمزارزها

در صرافی آنلاین بیت پین شما به راحتی می‌توانید دست به انتخاب بزنید و از بین رمز ارزهای متفاوت مورد مدنظر خود را پیدا کنید. در این صرافی معروف‌ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود و شما به راحتی می‌توانید اقدام به خرید و فروش آن‌ها کنید. ارز هایی از قبیل بیت کوین، اتریوم، آوالانچ،الروند،لونا و ….

پیشنهاد ویژه: دوره تخصصی آموزش ارز دیجیتال

رابط کاربری آسان

طبق نظر کاربران صرافی آنلاین بیت پین دارای یک ویژگی خاص می‎‌باشد که هر فردی با هر میزان دانش و سرمایه‌ای می‌تواند در این پلتفرم اقدام به سرمایه‌گذاری کند و کم کم در این راه موفقیت کسب کند. رابط کاربری آسان یکی از ویژگی‌های صرافی آنلاین بیت پین می‌باشد .

خرید آسان

صرافی بیت پین گزینه‌ای به اسم خرید آسان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند ارز دیجیتال مد نظر خود را به صورت مستقیم با واحد تومان خریداری کنند و همچنین در هنگام فروش آن را به تومان تبدیل کنند ودر نهایت به فروش برسانند.

معایب صرافی BitPin

این صرافی هم مانند صرافی‌های دیگر بدون عیب نمی‌باشد و طبق نظر کاربران این صرافی در مقایسه با رقیبان خود از میزان ارزهای کمتری پشتیبانی می‌کند و همچنین در برداشت پول شما کمی با تاخیر مواجه هستید.

نحوه احراز هویت و ثبت نام در صرافی بیت پین

در ابتدا برای ثبت نام در پلتفرم بیت پین وارد سایت بیت پین به نشانی bitpin.ir شوید و سپس از قسمت بالای صفحه سمت چپ گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی در قسمت ثبت نام شماره موبایل خود را که به اسم خودتان ثبت شده است وارد کنید و قسمت قوانین این صرافی را نیز مطالعه کنید و تیک آن قسمت را بزنید. شما می‌توانید از آدرس ایمیل خود نیز برای ثبت نام استفاده کنید.

نحوه احراز هویت و ثبت نام در صرافی بیت پین

بعد از ثبت شماره تماس یا ایمیل شما یک پیام حاوی کد به شماره یا ایمیل شما ارسال می‌شود. کد تایید را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس گزینه ارسال را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و همچنین برای حساب کاربری خود یک رمز نیز انتخاب کنید. رمز انتخابی شما باید شامل حروف لاتین کوچک و بزرگ و اعداد باشد و حداقل 8 کاراکتر را داشته باشد. بعد از انتخاب رمز عبور دوباره آن را تکرار و سپس تایید کنید.

نحوه احراز هویت و ثبت نام در صرافی بیت پین

در این مرحله شما موفق به ساخت یک حساب کاربری درصرافی بیت پین شده اید. اما برای استفاده از خدمات صرافی آنلاین بیت پین شما لازم به انجام احراز هویت هستید تا بتوانید معاملات روزانه انجام دهید. احراز هویت در صرافی آنلاین بیت پین به شکل زیر صورت می‌گیرد.

در ابتدا وارد سایت بین پین شوید و بعد از ورود به حساب کاربری خود از بالای صفحه سمت چپ گزینه حساب کاربری را انتخاب کنید.

سپس دکمه سبز رنگ احراز هویت را انتخاب کنید.

نحوه احراز هویت و ثبت نام در صرافی بیت پین

مراحل احراز هویت شما در صرافی آنلاین بیت پین طی چندین مرحله انجام می‌شود و اگر در قسمت ثبت نام شماره تماس خود را ثبت کرده‌اید برای احراز هویت نیازمند ثبت آدرس ایمیل خود نیز هستید.

کدی که به ایمیل شما ارسال شده است را در قسمت مربوطه وارد کنید و گزینه ثبت را انتخاب کنید.

نحوه احراز هویت و ثبت نام در صرافی بیت پین

در مرحله بعدی اطلاعات شخصی خود را از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی و محل تولد را وارد کنید و در قسمت پایین نیز عکس کارت ملی خود را آپلود کنید تا سایت بیت پین بتواند اطلاعات شخصی شما را تطبیق دهد.

در قسمت بعدی شما با سه گزینه مواجه می‌شوید که آیا به عنوان سرمایه‌گذار، اتباع خارجی یا شرکت‌ها می‌خواهید از صرافی بیت پین استفاده کنید. گزینه مدنظر خود را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید. هرکدام از این سه دسته نیازمند ثبت اطلاعات مربوط به خود هستند.

در مرحله بعدی شما نیازمند تایید کارت بانکی خود هستید.قسمت افزدون کارت بیشتر را انتخاب کنید و سپس شماره بانکی خود و شماره شبا را وارد کنید.

تا به اینجا شما احراز هویت تا سطح دو را طی کرده‌اید و برای انجام معاملات با مبلغ بالاتر نیازمند ورود به سطح کاربری 3 هستید. برای این کار گزینه تکمیل پروفایل و ارتقا به سطح 3 را انتخاب کنید.

در این قسمت، شما باید تصویر تعهد نامه خود را بارگذاری کنید. ابتدا، بر روی گزینه راهنما کلیک کنید و متن تعهد نامه را به صورت دست نویس بنویسید. متن نوشته شده را امضا کنید و تاریخ بزنید. سپس، عکس سلفی خود را همراه با تعهد نامه امضا شده و کارت ملی گرفته ودر نهایت در قسمت بارگذاری تعهد نامه آپلود نمایید.

بعد از انجام این مرحله نتیجه احراز هویت در اسرع وقت به شما اطلاع رسانی می‌شود و بعد از تایید می‌توانید برای ارتقا به سطوح بالاتر اقدام کنید.اطلاعاتی از قبیل مزایا، امکانات و نحوه ورود به سطح بعدی در سایت بیت پین به طور کامل برای شما توضیح داده شده است.

کلام نهایی

در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس برگزار کننده دوره آموزش ارز دیجیتال در اصفهان و همچنین دوره آموزش پرایس اکشن سعی کردیم معیارهای یک صرافی آنلاین خوب را برای شما توضیح دهیم و در نهایت صرافی بیت پین را به عنوان یک صرافی قابل اطمینان به شما معرفی کنیم.

سوالات متداول راجع به صرافی بیت پین

صرافی بیت پین معتبر است؟

با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ارز‌های دیجیتال در داخل کشور، باید بگوییم که صرافی آنلاین بیت پین از نظر قانون معتبر است کار بسیار سختی است.مالک صرافی BitPin طی مصاحبه‌ای اخیری که داشته است گفت: فعالیت غیرقانونی برای زمانی است که قانونی وضع شده باشد و صرافی باید بر خلاف آن قانون عمل کند. اما وقتی در کشور قانونی برای ارز دیجیتال وضع نشده است پس نمی توان قانونی یا غیر قانونی بودن را بیان کنیم.

آیا بیت پین نرم افزار دارد؟

بله صرافی بیت پین دارای دو نسخه اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای IOS می باشد.

دانلود نرم افزار بیت پین برای اندروید                                                 دانلود بیت پین برای IOS

5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام من تا حالا با نوبیتکس کار کردم ولی چون تنوع ارزش خیلی کمه میخوام با صرافی دیگه کار کنم بیت پین کیف پول اختصاصی داره چون برای ترید میخوام کلا نظرتون چیه در موردش

    پاسخ
    • مدیر سایت
      23 مرداد 1401 11:13

      درود بر شما، جفت صرافی از صرافی های معتبر ایر انی هستند و با توجه به خصوصیاتی که در مطلب بیان کردیم، جفت صرافی تمام ویژگی ها را دارند.

      پاسخ
  • سلام.
    من وبسایت بیت پین رو در برنامه مدیریت پسوردم با لیبل “نجس” علامت گذاری کردم.
    دلیل این کار هم این هست که این مجموعه امکان حذف اکانت ایجاد شده رو به کاربران نمیده.
    چطور وقتی زمان عضویت هست، فقط با یک ایمیل این کار رو انجام میدید، بعد زمان حذف که میشه باید درخواست کتبی بدیم با کپی کارت ملی و عکس؟!!
    آخه نفهمی و بی‌شعوری تا کجا؟
    این وبسایت نجس، آخرین وبسایتی از وبسایت های ایرانی بود که در اون عضو شدم، (جمعا ۳ یا چهار وبسایت عضو شدم طی این همه سال)
    ولی شرکت ها و وبسایت های ایرانی اثبات کردن که لیاقت اعتماد مردم رو ندارن. این بی عرضگی ماست که آشغالهایی مثل اینها رشد میکنن. باید کاری کرد که شرکتهای ایرانی خودشونو پاره کنن و از قوانین GDPR هم برای حفظ حریم شخصی افراد فراتر برن.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی