استراتژی پیپو
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

استراتژی پیپو در فارکس چیست؟ 0 تا 100 استراتژی Pipo

 استراتژی پیو در فارکس چیست؟ این پرسشی است که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد. سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی از جمله فارکس برای موفقیت باید استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را یاد بگیرند و به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق دارای هدف معاملاتی برای خود باشند. در بازار فارکس و سایر بازارهای سرمایه‌گذاری استراتژی‌های معاملاتی متفاوتی وجود دارد که سرمایه‌گذاران برای سودآوری بیشتر از این استراتژی‌ها استفاده می‌کنند، استراتژی مووینگ اوریج یکی از استراتژی‌های معروف بازار فارکس می‌باشد و معامله‌گران زیادی جهت سودآوری از این استراتژی استفاده می‌کنند، استراتژی دیگری که بر مبنای استراتژی مووینگ اوریج طراحی شده است استراتژی pipo می‌باشد که مورد استقبال سرمایه‌گذاران فارکس قرار گرفته است.

برای استفاده از استراتژی پیپو در معاملات خود به چند اندیکاتور میانگین متحرک نیاز دارید، در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به معرفی استراتژی پیپو و نحوه استفاده آن در بازار فارکس می‌پردازیمهمچنین پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری حرفه‌ای و عملی بهترین سبک های معاملاتی در فارکس، در دوره آموزش فارکس پارسیان بورس شرکت کنید!

استراتژی پیپو چیست؟

استراتژی پیپو، یک استراتژی فارکس می‌باشد که اولین بار در ایران توسط فردی به نام نیما آزادی معرفی شد، استراتژی‌های فارکس به منظور معرفی به بازار در ابتدا مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیرند تا سرمایه‌گذارن بتوانند تمام ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنند و پس از اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند به بازار معرفی می‌شوند، استراتژی پیپو نیز ابتدا به صورت متعدد مورد امتحان و آزمایش قرار گرفت.

سیستم کار این استراتژی به این صورت است که ابتدا بازار بررسی می‌کند تا متوجه شود بازار برای خرید مناسب می‌باشد یا فروش، پس از بررسی توسط سیستم این استراتژی مشخص می‌شود که بازار در کدام جهت قرار دارد و سرمایه‌گذار باید طبق همان پیش برود به این صورت که بر اساس یک جفت میانگین متحرک و چگونگی واکنش قیمت بر سطوح پیوت معامله صورت می‌گیرد.

 برای سرمایه‌گذاران بازار فارکس کارآمدی یک استراتژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و آن‌ها دائما به این فکر هستند که استراتژی استفاده شده در معاملات به آن‌ها چند درصد احتمال سود می‌دهد و چند درصد احتمال ضرر، در این مورد استراتژی پیپو ثابت کرده‌ است که در بدترین حالت ۵۰ درصد همراه سود می‌باشد، ۴۰ درصد امکان دارد معامله سر به سر شود و تنها ۱۰ درصد احتمال ضرر در معاملات وجود دارد.

استراتژی پیپو یک ساختار سیستمی می‌باشد که بر مبنای پیوت‌ها فعالیت می‌کند و در معاملات بازارهای جهانی دارای یک تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای می‌باشد، همچنین استراتژی پیپو نیازمند یک دانش پیش زمینه می‌باشد. شما برای اینکه بتواند از استراتژی پیپو به درستی در معاملات خود استفاده کنید باید با تحلیل تکنیکال و نحوه انجام آن اطلاعات لازم را داشته باشید.

تنظیمات سیستم معاملاتی پیپو

تنظیمات سیستم معاملاتی پیپو

هر نوع از ابزار معاملاتی در بازارهای مالی نیاز دارند که از پیش بر اساس یک شیوه خاص تنظیم شوند، معامله‌گران به منظور اینکه از استراتژی معاملاتی پیپو استفاده کنند نیازمند سه اندیکاتور میانگین متحرک و سطوح پیوت می‌باشند. برای استفاده از اندیکاتور‌های میانگین متحرک ابتدا باید آن‌ها را به درستی تنظیم کنید. تنظیمات اندیکاتورهای میانگین متحرک به شرح زیر می‌باشد:

اندیکاتور اول

اولین اندیکاتور میانگین متحرک را با یک دوره ۱۲ روزه تنظیم می‌کنید و همچنین حالت این اندیکاتور باید به صورت نمایی و شیفت آن صفر باشد. شما در این اندیکاتور می‌توانید استایل و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

اندیکاتور دوم

در مرحله بعدی اندیکاتور دوم را در حالت نمایی تنظیم کنید که دوره آن ۳۲ روزه باشد و در این اندیکاتور یک رنگ دیگر انتخاب کنید و استایل آن را می‌توانید به صورت دلخواه تنظیم کنید.

اندیکاتور سوم

میانگین متحرک سوم باید در حالت ساده قرار بگیرد که دارای دوره ۲۰۰ روزه و شیفت آن صفر باشد. انتخاب رنگ و استایل در این اندیکاتور نیز سلیقه‌ای می‌باشد.

بهترین ساعت بازدهی استراتژی پیپو چیست؟

بهترین ساعت بازدهی استراتژی پیپو

همانطور که می‌دانید بازارهای مالی غیرمتمرکز از آن‌جایی که مربوط به کشور خاصی نمی‌باشند و به صورت فرامرزی فعالیت می‌کنند معمولا به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا همه افراد از سراسر دنیا بتوانند سرمایه‌گذاری خود را در این بازارها انجام دهند. بازار فارکس در روزهای کاری دوشنبه تا جمعه به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می‌باشد.

بازارهای مالی معمولا در یک ساعات خاص دارای حجم نقدینگی بسیار بالایی می‌باشند و به دلیل شرایط خاص در یکسری ساعات بسیار مناسب برای انجام معاملات هستند. استفاده از استراتژی پیپو نیز شما می‌توانید بهترین ساعات را پیدا کنید. معمولا معامله با استراتژی پیپو از ساعات ۱۰ الی ۱۹ بسیار مناسب می‌باشد. توجه داشته باشید که از استراتژی پیپو فقط در تایم فریم‌های ۱۵ دقیقه‌ای استفاده کنید و معمولا استفاده از آن در تایم فریم‌های طولانی‌تر توصیه نمی‌شود. استراتژی پیپو برای یکسری جفت ارزها بازدهی بهتری دارد که این جفت ارزها عبارتند از:

  • EUR/USD و AUD/USD
  • USD/CAD و EUR/GBP
  • NZD/USD و GBP/USD
  • USD/CHF و EUR/JPY و USD/JPY

آموزش استراتژی پیپو

برای اینکه از استراتژی پیپو در بازار معاملاتی فارکس استفاده کنید در مرحله اول باید مشخص کنید که قصد خرید دارید یا فروش، استراتژی پیپو با استفاده از میانگین متحرک‌های ۱۲ و ۳۲ روزه که به شما معرفی کردیم انجام می‌پذیرد. هرگاه میانگین متحرک ۱۲ روزه که با رنگ دلخواه خود مشخص کرده‌اید کوچک‌تر از میانگین متحرک ۳۲ روزه باشد موقعیت فروش می‌باشد و هرگاه این شرایط به صورت برعکس عمل کند موقعیت  مربوط به خرید می‌باشد.

نکات مهم برای استفاده از سیستم معاملاتی پیپو

  • برای انجام معاملات با استفاده از استراتژی پیپو باید یکسری نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید سودآوری بهتری در معاملات خود داشته باشید. نقطه تقاطع دو میانگین متحرک در نمودار هیچ نقش خاصی برای ورود به معامله ندارد و برای ورود به معامله حتما میانگین متحرک ۱۲ روزه باید بالاتر از خط میانگین متحرک ۳۲ روزه قرار بگیرد تا شما بر اساس سطح پیوت بتوانید وارد معامله شوید.
  • دقت داشته باشید در صورتی که میانگین متحرک‌ها در حالت خرید دارند نباید به دنبال معاملات فروش باشید زیرا این بازه فقط مناسب معاملات خرید می‌باشد و همچنین زمانی که میانگین متحرک‌ها در حالت فروش می‌باشد شما نباید به خرید اقدام کنید.
  • برای مشخص کردن خرید و فروش در بازارهای مالی از میانگین متحرک‌های ۱۲ روزه و ۳۲ روزه استفاده می‌کنیم و این میانگین متحرک‌ها برای تعیین ورود و خروج از معاملات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
  • بعد از اینکه توسط میانگین متحرک‌ها مشخص کردید که بازار در حالت خرید است یا فروش، در این مرحله باید به دنبال نقط ورود باشید. با شکسته شدن سطوح پیوت به سمت بالا می‌توانید به خرید اقدام کنید و در زمانی که هر دوم میانگین متحرک موقعیت فروش را اعلام کردند با شکسته شدن سطوح پیوت به سمت پایین شما می‌توانید وارد معامله فروش شوید.
  • اندیکاتور سوم در استراتژی پیپو که در حالت ۲۰۰ روزه می‌باشد دارای یک نقش حمایتی و مقاومتی می‌باشد.

تعیین نقاط ورود، حد سود و ضرر استراتژی پیپو

با استراتژی پیپو شما باید مانند سایر وقت‌ها نقاط ورود و حد سود و ضرر خود را مشخص کنید. به منظور تایید ورود به معامله در معامله خرید بسته شدن کندلی که سطح پیوت را به طرف بالا شکسته است در نظر می‌گیریم و برای معاملات فروش بسته شدن کندلی که سطح پیوت را به طرف پایین شکسته است مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اولین سطح پیوت بعدی منهای اسپرد، تیک پرافیت (Take Profit) نام دارد و در معاملات خرید، نواحی نزدیک به مقاومت بعدی، و در معاملات فروش نواحی نزدیک به حمایت بعدی را تنظیم می‌کنید که این نواحی برای  حد سود مناسب می‌باشد.

برای استاپ لاس (Stop Loss)، در معاملات فروش، سطح مقاومت قبلی و در معاملات خرید سطح حمایت قبلی را به عنوان حد ضرر باید در نظر بگیرید و در این صورت حد سود و ضرر شما در معاملات مشخص می‌شود.

شرایط ایده آل pipo

شرایط ایده‌آل معامله با سیستم معاملاتی پیپو

معمولا در اکثر مواقع میزان ریسک به ریوارد یک به یک می‌باشد اما در شرایط ایده‌آل باید در معاملات حد سود حداقل ۸۰ درصد حد ضرر قرار گرفته باشد. در شرایطی که سرمایه‌گذاران سینگال ورود به معامله را دریافت می‌کنند در آن هنگام اگر فاصله بین دو پیوت حدود ۳۰ الی ۳۵ پیپ باشد شرایط برای ورود به معامله ایده‌آل تلقی می‌شود. دقت داشته باشید که ۴۰ درصد معاملات با استراتژی پیپو به صورت سربه سر پایان می‌یابد و احتمال ضرر آن ۱۰ درصد می‌باشد.

کلام نهایی

یک سرمایه‌گذار برای موفقیت در بازارهای مالی نیاز دارد تا با ابزارهای معاملاتی هر بازار آشنایی پیدا کند. ابزارهای معاملاتی در بازارهای مالی به منظور سودآوری و کمک به سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شوند. هر بازار مالی دارای یکسری ابزارهای معاملاتی خاص می‌باشد و بعضی از ابزارهای معاملاتی در چند بازار مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع به دلیل اینکه بازارهای مالی امروزه به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند اهمیت زیادی دارد که سرمایه‌گذاران بتوانند به درستی دارایی خود را کنترل کنند و برای حفظ دارایی خود و افزایش ارزش آن می‌توانند از استراتژی‌های معاملاتی مختلف استفاده کنند.

استراتژی پیپو یکی از استراتژی‌های معروف بازار فارکس می‌باشد که مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و بر اساس استراتژی مووینگ اوریج طراحی شده است. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش فارکس در مشهد ما به معرفی این استراتژی و نحوه استفاده آن در معاملات فارکس پرداختیم.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی