آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

منظور از تگ یا ممو چیست؟

تگ یا ممو چیست؟ ممو به عنوان یک شناسه ی منحصر به فرد است که در تراکنش ها وجود دارد. این قابلیت در بعضی از ارزهای دیجیتال XRP (ریپل)، EOS (ایاس)، XLM (استلار) مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا از تگ برای این استفاده می‌شود که مطمئن شوند یک تراکنش مسیریابی صحیحی داشته است و وجوه مورد نظر به درستی ارسال شده و به دست گیرنده رسیده است. تگ یا ممو معمولا در مواردی استفاده می‌شود که کاربران با کیف پول صرافی یا حساب مشترک روبرو هستند و قصد دارند منابع مالی خود را به یک فرد خاص در یک حساب عمومی ارسال کنند.

برای درک بهتر می‌توانیم یک مثال بزنیم. صرافی بایننس برای بعضی از ارزهای دیجیتال خود یک آدرس کیف پول ارز دیجیتال مشترک ایجاد کرده است، به همین دلیل برای تفکیک تراکنش‌های کاربران برای هر کدام از اکانت‌ها یک آدرس تگ یا ممو که به شکل یک شناسه‌ی منحصر به فرد می‌باشد که برای هر فرد به شکل اختصاصی وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با  تگ یا ممو چیست؟ با ما همراه باشید.

دلیل استفاده از تگ یا ممو چیست؟

بررسی تگ یا ممو چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
دلیل استفاده از تگ یا ممو چیست؟

در اینجا مطمئناً یک سوال پیش خواهد آمد که علت استفاده از تگ یا ممو چیست؟ چرا صرافی‌ها و پلتفرم‌های مبادلاتی برای بعضی از ارزهای دیجیتالی از آدرس کیف پول استفاده می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که بعضی از رمز ارزها برای راه‌اندازی اولیه کیف پول خود به حداقل یک موجودی نیاز دارند. (این فرایند تقریبا شبیه به حساب های بانکی است.)

برای مثال این میزان برای کیف پول Stellar (استلار) 1 XLM و برای کیف پول Ripple (ریپل) 20 XRP گزارش شده است. با توجه به اینکه صرافی‌های ارزهای دیجیتال تعداد زیادی کاربرد دارند. برای اینکه هر کدام از کاربران چند دلار بپردازند چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. با توجه به این موضوع این صرافی‌ها برای تعداد زیادی از کاربران یک کیف پول عمومی ایجاد می‌کنند و برای هر کدام از حساب‌های کاربری یک تگ یا مموی منحصر به فرد اختصاص می‌دهند. با توجه به این توضیحات امکان تفکیک وجوه دریافتی وجود خواهد داشت.

با توجه به این موارد هر زمان که شما تصمیم بگیرید که یک رمز ارز را به صرافی مورد نظرتان ارسال کنید، یک ممو یا تگ که شناسه‌ی آن مخصوص شما است به شما اختصاص می‌یابد که به این شکل می‌توانید وجوه دریافتی خود را از همدیگر تفکیک کنید.

حال برای پاسخ به سوال تگ یا ممو چیست‌؟ می‌توانیم بگوییم که هر زمان که یک کاربر قصد داشته باشد به یک صرافی ارز دیجیتال، رمز ارز ارسال نماید صرافی مورد نظر یک ممو یا تگ را که به عنوان شناسه تراکنش محسوب می‌شود به او اختصاص خواهد داد که کاربر می‌تواند با وارد کردن تگ را در فیلد مخصوص تراکنش خود را در میان سایر تراکنش های قابل شناسایی تفکیک کند. با توجه به این توضیحات فراموش نکنید به محض مشاهده‌ی ممو حتما از آن استفاده کنید. به این دلیل که امکان دارد که مبلغ ارسالی شما شناخته نشود و حتی توانایی بازیابی مجدد آن را نداشته باشید.

کدام رمز ارزها دارای ممو یا تگ هستند؟

بررسی تگ یا ممو چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کدام رمز ارز ها دارای ممو یا تگ هستند؟

پس از آشنایی با مفهوم تگ یا ممو چیست؟ قصد داریم به این مسئله بپردازیم که همه‌ی رمز ارزها از ممو یا تگ برخوردار نیستند. جالب است بدانید رمز ارزهایی مانند انواع کوین ها نظیر: لایت کوین، بیت کوین، اتر از شناسه ممو برخوردار نیستند علاوه بر این احتیاجی به حداقل موجودی اولیه کیف پول نیز نخواهند داشت. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که تعداد معدودی از رمز ارزها از تگ یا ممو استفاده می‌کنند که بعضی از مهم‌ترین آن‌ها شامل:

BNB (بایننس کوین)

ATOM (کازماس)

XRP (ریپل)

XLM (استلار)

EOS (ایاس)

نکته‌ی مهمی که در این جا وجود دارد این است که اصطلاح تگ را فقط برای ریپل به کار می‌برند و از لحاظ کارکردی هیچ تفاوتی با ممو ندارد. نکته‌ی دیگری که در رابطه با ساختار ممو وجود دارد این است ساختار ممو تنها از حروف تشکیل نشده است بلکه می‌توانند در قالب اعداد و ترکیبی از حروف و اعداد نیز باشد.

نحوه استفاده از تگ یا ممو چیست؟

هنگامی که قصد دارید ارز دیجیتال مورد نظرتان را به آدرس کیف پول مقصد ارسال نمایید در صورتی که با گزینه ممو یا تگ روبرو شدید باید رشته‌ی حروف/اعداد نمایش داده شده را فیلد مخصوصی که در کیف پول وجود دارد درج کنید. در ادامه قصد داریم روش استفاده تگ و ممو را در زمان انتقال دارایی‌ها میان کیف پول ارز دیجیتال و صرافی مورد نظرتان را به صورت مرحله به مرحله توضیح بدهیم.

در گام اول باید وارد صرافی شوید که قصد دارید ارز دیجیتال خود را به آن بفرستید.

در گام دوم  به قسمت کیف پول در حساب کاربری خود بروید و گزینه واریز را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

در گام سوم در صورتی که توکن مورد نظر شما دارای ممو باشد. در کنار آدرس گیرنده یک ممو را نیز مشاهده خواهید کرد.

گام چهارم در این جا لازم است که آدرس گیرنده را کپی کرده و وارد کیف پول خود شوید.

در گام پنجم به قسمت ارسال تراکنش بروید و آدرس گیرنده را وارد کنید.

در گام ششم لازم است که دوباره به کیف پول صرافی خود مراجعه کنید. این بار بایست آدرس ممو را کپی نموده و در کادر مخصوص قرار دهید.

در آخرین گام لازم است که اطلاعات را مورد بررسی قرار داده و تراکنش را به پایان برسانید.

کاربرد انواع تگ یا ممو چیست؟

بررسی تگ یا ممو چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کاربرد انواع تگ یا ممو چیست؟

همان‌طور که در ابتدای معرفی تگ یا ممو چیست اشاره کردیم تگ یا ممو کاربردهای متنوعی در تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی دارند قصد داریم در ادامه بعضی از این کاربردها را معرفی خواهیم کرد.

تگ یا ممو معرفی: با ایجاد این ممو یا تگ کاربران می‌توانند در زمان ارسال ارز دیجیتال نام خود را به گیرنده اعلام کنند. از دیگر ویژگی‌های این تگ که در کنار اسم می‌توانند اطلاعات تماس مثل ایمیل را نیز اضافه کنند.

تگ شرح تراکنش: این تگ قابلیت این را دارد که کاربران بتوانند شرح تراکنش‌ها و اهداف شان از این فرایند را بنویسند تا در زمان نیاز بتوانند به آن استناد کنند.

تگ دسته‌بندی تراکنش‌‌ها: با استفاده از این نوع تگ یا ممو امکان مدیریت تراکنش‌ها وجود خواهد داشت. به عنوان مثال هنگامی که افراد قصد دارند از مکان‌های متعددی خرید کنند همچنین قصد دارند اندازه دقیق این تراکنش‌ها را به سادگی جمع آوری کنند امکان استفاده از این تگ را خواهند داشت.

کاربرد ممو یا تگ در تراکنش‌های ریپل چگونه است؟

بررسی تگ یا ممو چیست؟ | آموزش ارز دیجیتال در مشهد | آکادمی پارسیان بورس
کاربرد ممو یا تگ در تراکنش‌های ریپل چگونه است؟

جالب است بدانید که استفاده از ممو یا تگ برای تراکنش‌های ریپل نسبت به دیگر رمز ارزها کمی متفاوت‌تر و محدودتر می‌باشد. استفاده از ممو یا تگ برای تراکنش‌های ریپل محدود به استفاده از عددها می‌شود. در هنگام ایجاد تگ یا ممو برای تراکنش‌های ریپل کاربران مجاز به نوشتن یک عدد 9 رقمی می‌باشند. در تگ ریپل امکان اضافه کردن مطلب دیگری وجود ندارد. معمولا از این تگ‌ها برای شناسایی گیرنده‌ها برای تراکنش‌های ریپل استفاده می‌کنند.

کاربرد ممو یا تگ در واریز به حساب صرافی‌ها

در ادامه کاربرد تگ یا ممو چیست؟ کاربرد این قابلیت تنها برای فرستنده‌ها نمی‌باشد، امکان دارد در هنگام مراجعه به یک صرافی آنلاین برای خرید ریپل متوجه مهم‌ترین کاربردهای این موضوع خواهید شد. در صرافی‌های دیجیتالی که امکان خرید و فروش ریپل وجود دارد استفاده از تگ یا ممو بسیار مهم است. صرافی‌های ارزهای دیجیتال اغلب برای انجام تراکنش‌های خود از چند آدرس خاص و مشترک استفاده می‌کنند. بنابراین کاربران هنگامی که تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند در صورتی که تگ انحصاری خود را استفاده نکنند دچار ضرر و زیان‌های زیادی خواهند شد. به این دلیل که در بین انبوه مبالغ واریزی امکان شناسایی مبلغ واریزی آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

سخن پایانی در مورد تگ یا ممو چیست؟

همان‌طور که در ابتدای بحث تگ یا ممو چیست اشاره کردیم ممو به فضایی از تراکنش اطلاق می‌شود که افراد می‌توانند در هنگام انجام تراکنش‌های خود در کیف پ.ل یک پیام کوتاه را در آن ثبت کنند. ویژگی این پیام این است که به عنوان بخشی از تراکنش برای همیشه بر روی بلاکچین ثبت خواهد شد. با توجه به ویژگی‌هایی که برای ممو یا تگ آوردیم باید بدانید که در هنگام به کارگیری این قابلیت کاربران با محدودیت‌هایی نیز روبرو هستند. یکی از این محدودیت‌ها این است که آن‌ها نمی‌توانند برای تراکنش‌های خود یک شرح طولانی بنویسند. با توجه به اینکه این برچسب‌ها در بلاکچین ذخیره می‌گردند استفاده از تعریف‌ها و توصیف‌های طولانی باعث می‌شود که ظرفیت بلاکچین به میزان زیادی بی‌جهت اشغال شود. گروه پارسیان بورس به عنوان یکی از تخصصی‌ترین سایت‌ها در این زمینه امیدوار است که مقاله تگ یا ممو چیست برای علاقه‌مندان به دنیای ارز دیجیتال مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد
  • ما در آکادمی پارسیان بورس با تجربه فعالیت چندین ساله در بازار ارزهای دیجیتال و برگزاری کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از مشاوره‌های رایگان آشنایی با ارزهای دیجیتال، اولین گام‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال را بردارید، برای اطلاع بیشتر و ثبت نام به صفحه‌ی ارز دیجیتال مشهد مراجعه کنید.
  • امیدواریم که حداکثر استفاده ممکن از این مقاله آموزشی را برده باشید، در صورت تمایل می‌توانید برای ثبت‌نام دوره‌های حضوری، از دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد پارسیان بورس استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های غیر حضوری ما، مثل آموزش ارز دیجیتال در تبریز  استفاده کنید.
  • آکادمی تخصصی پارسیان بورس « مرکز برگزاری کلاس ارز دیجیتال در مشهد »
5/5 - (3 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی