بروکر آی سی ام
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

معرفی و بررسی بروکر آی سی ام کاپیتال | ICM CAPITAL

مهم ترین گام برای ورود به بازار فاکس، انتخاب یک بروکر مناسب می باشد. انتخاب بروکر به دلیل شرایط تحریمی کشور ایران، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای است. در انتخاب یک بروکر بایستی عوامل مختلفی از جمله کارمزد‌ها، داشتن آپشن آموزش برای کاربران تازه وارد، تامین امنیت حساب، تامین امنیت دارایی، پشتیبانی سریع از مشتریان، مجوزهای مالی و … بررسی شوند. یکی از معتبرترین بروکرهای  فارکس بروکر ICM می‌باشد. در این مقاله قصد داریم این بروکر را معرفی کرده و نحوه ثبت نام، واریز و برداشت وجه در آن را بررسی کنیم.

معرفی بروکر آی سی ام ICM

بروکر ICM  یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد در فارکس است که به تریدرها امکان دسترسی به ابزارهای مختلفی مانند سهام، ارزهای دیجیتال، شاخص ها، CFD ها را در چندین بازار مالی می‌دهد و هم چنین به کاربران خود کمک می‌کند تا از ریسک بالا اجتناب کرده و درآمد بیشتری کسب کنند. این بروکر در سال 2009 تاسیس شده و دارای دفتر مرکزی در لندن و همچنین دفتر خدمات مشتریان در دبی است. علاوه بر این بروکر ای سی ام دارای دفاتر نمایندگی در بیش از بیست کشور در سراسر جهان است.

بروکر ICM
بروکر ICM

انواع حساب های بروکر ICM

بروکر ICM دو نوع حساب معاملاتی به مشتریانش ارائه می‌دهد که شامل حساب دایرکت (Direct)و حساب زیرو (Zero) می‌باشد. پلتفرم‌های معاملاتی دایرکت و زیرو قابل دانلود برای دستگاه‌های مختلف مانند ویندوز و موبایل است.

دو نوع حساب معاملاتی مذکور دارای کارمزد و اسپرد متفاوتی هستند. حساب دایرکت هیچ هزینه کارمزدی ندارد اما حساب زیرو هزینه کمیسیون در حدود 7 دلار برای هر لات دارد. از سوی دیگر حساب دایرکت دارای اسپرد برابر با 1.3 دارد در حالی که اسپرد حساب زیرو صفر است. هر دو حساب دارای اهرم یکسان بوده و از پلتفرم مشابه متاتریدر 4 استفاده می‌کنند.

در بروکر  ICMاین دو نوع حساب در قالب اکانت دمو و اکانت واقعی ارائه می‌شود. اکانت دمو ICM به تریدرها فرصتی را فراهم می‌کند تا رابط کاربری پلتفرم را بیازمایند و در گذر زمان با ابزارها و نمودارهای تحلیلی آن آشنا شوند. با این حال، توجه داشته باشید که به دلایل امنیتی، اکانت دمو پس از 30 روز منقضی می‌شود، اما همیشه می توان یک حساب آزمایشی جدید از طریق  ICM Access ایجاد کرد. هنگامی که معامله‌گر با استفاده از حساب آزمایشی با پلتفرم ICM آشنا شد، می‌تواند برای بهره‌مندی از مزایا و ویژگی‌های پیشرفته‌تر اقدام به ایجاد حساب واقعی کند.

در شکل زیر این دو حساب را با جزئیات بیشتری با هم مقایسه می‌کنیم.

ویژگی ها حساب دایرکت حساب زیرو
نوع ارز دلار آمریکا،دلار سنگاپور، یورو و …. دلار آمریکا،دلار سنگاپور، یورو و ….
کارمزد ندارد 7 دلار در هر لات کامل
حداقل موجودی 200 دلار 200 دلار
حداقل حجم هر معامله 0.01 لات حداقل 0.01 لات
اهرم حداکثر 1:200 حداکثر 1:200
حداکثر تعداد معاملات باز نامحدود ندارد
اسپرد 1.3 صفر
استاپ اوت صفر صفر
حساب اسلامی بله (بدون سوآپ) بله (بدون سوآپ)

پلتفرم های بروکر ICM

  • پلتفرم معاملاتی MT4

در متاتریدر 4 ابزارهای تحلیل و فنی پیشرفته، شاخص‌ها و نمودار ارائه می‌شود. مشتریان به صدها ابزار آنلاین و پیشرفته دسترسی خواهند داشت. هم چنین می‌توانند از نظرات مشاوران خبره بهره‌مند شوند. متاتریدر4  را می‌توان در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مک و ویندوز دانلود کرد.

  • پلتفرم معاملاتی MT5

در نرم افزار معاملاتی متاتریدر 5 امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل پیشرفته، دسترسی آسان به دارایی بیشتر و ابزار معاملاتی گسترده ارائه شده و مشتریان را قادر می‌سازد تا CFD ها، فلزات گرانبها، سهام و انرژی را با زمان پردازش فوق العاده سریع و ویژگی‌های سفارشی سازی شده معامله کنند.

بروکر ICM
بروکر ICM

قابلیت های فنی بروکر ICM چیست؟

  • اهرم انعطاف پذیر : حساب‌های خرد در بروکر ICM دارای اهرم‌های متغیری هستند. به طور مثال : جفت ارزهای اصلی با اهرم 1:30، طلا، شاخص‌های اصلی فارکس با اهرم 1:20 ، سایر کالاها با اهرم 1:10 ارائه می‌شود. مشتریان با ایجاد حساب‌های PRO می‌توانند از اهرم 1:200 نیز استفاده کنند.
  • دارا بودن بیش از 120.000 مشتری: این بروکر از زمان تاسیس خود در سال 2009، خدمات مالی را به صورت آنلاین در بیش از صد کشور ارائه کرده است و به این طریق بر تعداد مشتریان خود روز به روز افزوده است.
  • رگولاتوری بروکر : بروکر ICMتوسط نهاد راهبرد امور مالی (FCA) تحت نظارت قرار می‌گیرد، بنابراین دارای رگولاتوری با درجه اعتبار بالا و کاملا قابل اطمینان است
  • بیمه : سرمایه مشتریان به طور ایمن توسط طرح جبران خدمات مالی (FSCS) محافظت می‌شود و در صورت ورشکستگی شرکت، حدود 85.000 پوند را پوشش می‌دهد.

مزایا بروکر ICM

  • پشتیبانی فارسی : پشتیبانی تلگرام به زبان فارسی از روزهای دوشنبه تا جمعه و از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به وقت تهران
  • رگولاتوری با درجه اطمینان بالا : امنیت بالای سرمایه کاربران
  • ایجاد حساب‌های تفکیک شده برای سرمایه مشتریان
  • کارگزار جهانی با لایسنس‌های بین المللی متعدد
  • دارا بودن پلتفرم معاملاتی در نسخه وب و موبایل
  • فرآیند افتتاح حساب آسان و سریع
  • واریز و برداشت ریالی
  • داران بودن منابع آموزشی گسترده
  • خدمات 24 ساعته از دوشنبه تا جمعه
  • نرم افزار CRM برای پیگیری شکایات کاربران
  • حساب اسلامی
  • سطح استاپ صفر
  • بیمه قوی

معایب بروکر ICM

  • عدم تنوع در حساب های معاملاتی
  • عدم تنوع در پلتفرم معاملاتی

نماد های معاملاتی در بروکر ICM  شامل موارد زیر است:

فارکس 34 جفت ارز اصلی و فرعی
ارزهای دیجیتال بیت کوین
سهام 89 سهام ایالات متحده از جمله آمازون فیسبوک و اپل و ماکروسافت، وال مارت و گوگل و….
شاخص ها 6 شاخص فیوچرز از جمله E-Mini S&P 500 Index Future، Dow Jones Futures و…
انرژی نفت و گاز
فلزات طلا و نقره
CFD نفت و شاخص ها
بروکر ICM
بروکر ICM

روش واریز و برداشت در آی سی ام

بروکرICM  واریز و برداشت ریالی را پوشش می‌دهد. علاوه بر آن شامل انتقال بانکی، پرداخت با کارت اعتباری یا نقدی، کیف پول‌های الکترونیکی مانند  Skrill، Neteller، PayPal، China UnionPay و کارت‌های پیش پرداخت ICM است. این بروکر ازطریق صرافی معتبری که معرفی می‌کند واریز و برداشت ریالی داشته باشید و همچنین تریدرها می‌توانند از سایر روش‌های مبادله الکترونیک پول (مانند وبمانی، تاپ‌ چنج، بیتکوین) برای واریز و برداشت پول استفاده کنند.

کارگزاران فارکس ICM وجوه را با استفاده از روش‌های پرداخت ذکر شده جابجا می‌کنند تا از سرقت هویت تریدرها جلوگیری کنند. هدف ICM پردازش تراکنش‌ها در ظرف زمانی حداکثر24 ساعت است، اگرچه برخی برداشت‌ها ممکن است حدود 3 تا 5 روز کاری طول بکشد تا در حساب بانکی کاربر منعکس شود. همانند سپرده‌ها، برداشت‌های انجام‌شده در ICM نیز بر اساس روش پرداخت انتخابی، کارمزد دریافت می‌کنند. البته این کارگزاری از دریافت کارمزد یک تراکنش در هرماه چشم‌پوشی می‌کند.

جوایز بروکر  ICM

این بروکر جوایز را برای جذب مشتریان جدید و باسابقه در نظر گرفته است. به ازای هر سپرده بیش از 2000 دلار توسط معامله گر، 10 درصد پاداش اعتباری ارائه می دهد.

ثبت‌نام در کارگزاری ICM

برای افتتاح حساب در آی سی ام کپیتال، تنها کاری که معامله گران باید انجام دهند این است که فرم ثبت نام موجود در سایت رسمی آی سی ام را تکمیل کنند و منتظر بمانند تا حساب کاربری و تمامی اطلاعات ارائه شده توسط کاربر توسط تیم پشتیبانی بررسی و تایید شود.

اساساً، فرآیند افتتاح حساب تجاری ICM شامل چهار مرحله است:

ثبت نام – تکمیل ثبت نام آنلاین برای ایجاد نمایه

تأیید – ارسال مدارک برای تأیید توسط ICM

صندوق – واریز وجه برای انجام معامله بعد از تایید حساب

تجارت – سرمایه گذاری در بازارهای مالی جهانی

مراحل ثبت نام در بروکر ICM

در این مرحله آموزش کاملی برای ثبت‌نام در این بروکر و همچنین احراز هویت در آن تهیه کردیم:

ابتدا وارد سایت بروکر ICM  به نشانی icm.com شوید .برای ورود به سایت این بروکر باید از ابزار تغییر آی پی استفاده کنید پس از ورود به صفحه اصلی برروی آیکون ICM Access کلیک کرده و وارد صفحه زیر می‌شوید. در این صفحه don’t have an account  را انتخاب کرده و وارد صفحه ثبت‌نام بروکر ICM Capital  می‌شوید.

بروکر ICM
بروکر ICM

درصفحه ثبت نام بایستی اطلاعات خود را به‌صورت کامل، مطابق با هویت واقعی خودتان وارد کنید. این اطلاعات به ترتیب نام کوچک، نام خانوادگی، ایمیل معتبر، رمز عبور دارای حروف بزرگ وحروف کوچک و اعداد ، شماره موبایل، کشور خود (ایران) می‌باشد. در فیلد آخر زبانی راکه تمایل دارید با آن زبان با پشتیبانی در ارتباط باشید را نیز انتخاب کنید. پس از اتمام موارد بالا بر روی گزینه Finish کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

بروکر ICM
بروکر ICM

در ادامه وارد صفحه Demo  می شوید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم بر آیکون create account کلیک کنید.

بروکر ICM
بروکر ICM

در این مرحله داشبورد اصلی شما در بروکر این بروکر به‌صورت پیش‌فرض، یک حساب دمو با متاتریدر ۴ برای شما به‌صورت خودکار ایجاد کرده است.حال برای این‌که یک حساب واقعی برای معامله ایجاد کنید مراحل زیر را طی کنید. ابتدا از منوی سمت چپ، گزینه Open live account را انتخاب کنید.

بروکر ICM
بروکر ICM

حال یک فرم برای شما باز می‌شود که اطلاعات مهمی را باید در آن وارد کنید. در این بخش بایستی تاریخ تولد،کد پستی محل سکونت، نام شهر، مدت سکونت و ملیت خود را مشخص کنید. پس از اتمام موارد بالا بر روی Next کلیک کنید.

بروکر ICM
بروکر ICM

 بعد از ورود بعد مرحله بعد در این بخش از ثبت‌نام، بروکر از شما اطلاعاتی در مورد میزان تجربه معاملاتی و وضعیت مالی شما می‌خواهد. در این فرم باید میزان تجربه خود را در معامله در بازارهای سهام، فارکس، CFD، بازار فیوچرز، آپشن را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.

بروکر ICM
بروکر ICM

سپس باید سؤالات بخش جزئیات مالی را جواب بدهید.در این قسمت بروکر اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی شما درخواست می‌کند.در این فیلدها باید وضعیت اشتغال، منبع درآمد، میزان حدودی درآمد سالیانه، مقدار حدودی دارایی خالص خود، میزان حدودی دارایی نقدی وارد کنید و در پایان نیز باید قوانین ICM capital را خوانده و تیک این گزینه را بزنید.

بروکر ICM
بروکر ICM

احراز هویت در ICMCapital

 در ادامه بر روی Click here to upload کلیک کنید تا به صفحه آپلود مدارک بروید.در این صفحه شما باید دو نوع مدرک ارائه دهید.یک مدرک شناسایی و یک مدرک برای اثبات محل سکونت خود.برای مدرک شناسایی می‌توانید از شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و گواهینامه رانندگی استفاده کنید. برای مدرک محل سکونت و تائید آدرس نیز، می‌توانید از قبوض آب، برق، گاز، مالیات و تلفن یا بیمه‌نامه استفاده کنید.

بروکر ICM
بروکر ICM

پس از پایان آپلود مدارک باید منتظر تأیید بروکر باشید. پس ازتایید مدارک می‌توانید حساب خود را شارژ کرده و اقدام به معامله کنید.

برای شارژ حساب مالی خود ابتدا وارد اکانت شخصی خود شوید و از قسمت واریز وجه نوع روش پرداخت را انتخاب کنید. گزینه واریز وجه را انتخاب کنید. بر روی گزینه FINRAX کلیک کنید. واحد پول و مبلغ واریزی را انتخاب کرده و تیک تایید قوانین را بزنید و به ترتیب گزینه DEPOSIT  و تتر را انتخاب کنید. بعد از انتقال تتر به حساب بروکر حساب شما شارژ خواهد شد.

مقالات مرتبط:

سخن آخر

در این مقاله بروکر icm  را معرفی کردیم و مزایا و معایب و هم چنین انواع حساب های آن را بررسی کردیم و در ادامه نحوه ایجاد حساب در این بروکر را آموزش دادیم. مزیت اصلی این بروکر، قابل اعتماد و قانونی بودن این شرکت است. بروکر آی سی ام توسط FCA تنظیم شده است و سیستم تجارت امن را حفظ کرده است. اگر علاقه مند به معامله با یکی از برندهای ICM Capital هستید می توانید از مشاوره تیم ما در آکادمی پارسیان بورس، برگزارکننده دوره آموزش فارکس در مشهد و آموزش ارز دیجیتال در مشهد بهره مند شوید.

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • زهرا غلامی
    29 آذر 1402 14:34

    آیا اسپرد صفر در بروکر آی سی ام کپیتال به این معنی است که از صفر شروع می‌شود و می‌تواند ارقام دیگری باشد یا خیر؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      9 دی 1402 17:51

      سلام دوست بزرگوار
      بله معمولاً اسپردها در حساب های ECN صفر نیست ولی در زمان هایی که نقدینگی در مارکت وجود دارد مقدارش خیلی کم می شود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی