استراتژی ترید ارز دیجیتال
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

استراتژی ترید ارز دیجیتال، راهی برای ثروتمند شدن

استراتژی ترید در ارز دیجیتال باعث تعدیل ریسک معاملات شما در این بازار می‌شود. وجود این استراتژی‌‏ها باعث شده تک‌تک معاملات شما در دنیای پر ریسک ترید با تحلیل درست پیش رفته و میزان ریسک پایینی را تجربه کنید. این استراتژی با برنامه ریزی دقیق برای شما امکان معاملات بهتر، در زمان مناسب را فراهم آورده و با تعیین نوع و میزان معامله، سود شما را به حداکثر خواهد رسانید.

البته فراموش نکنید که اگر در ترید ارز دیجیتال، از استراتژی‏ها استفاده نکنید، ممکن است احتمال ضرر شما چندین برابر افزایش یابد. به همین دلیل، استفاده از استراتژی‏ها در ترید ارز دیجیتال الزامی است. در ادامه جهت آشنایی با این استراتژی‌ها با این مقاله از آکادمی پارسیان بورس همراه شوید.

استراتژی ترید ارز دیجیتال چیست؟

امروزه افراد بسیار زیادی تمایل دارند در زمینه ارز دیجیتال فعالیت داشته باشند و بتوانند به سود خوبی برسند. یکی از راه‏های کسب در آمد بالا از طریق ارز دیجیتال، ترید است. ارز دیجیتال دارای نوسانات بسیار زیادی است و گاهی از اوقات می‏تواند برای تریدرها سود داشته باشد و برخی دیگر از اوقات می‏تواند ضرر داشته باشد. از این رو، باید استراتژی ارز دیجیتال را به خوبی بشناسید تا بتوانید سود خوبی را نصیب خود کنید.

به بیانی ساده، استراتژی ترید ارز دیجیتال به هر عملی برای جلوگیری از ضرر و افزایش سود در ترید دیجیتال گفته می‏شود. البته خوشبختانه امروزه استراتژی‏های مختلفی وجود دارد؛ اما شما می‏بایست از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال استفاده کنید تا بتوانید به حداکثر سود برسید و لذت ببرید.

استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال، احتمال موفقیت شما را افزایش می‏دهد.
استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال، احتمال موفقیت شما را افزایش می‏دهد.

اهمیت بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال

پیش از آن که به سراغ اهمیت بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برویم، می‏بایست مفهوم واژه تریدر را بشناسیم؛ تریدر، به شخص متخصصی گفته می‏شود که با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود کسب می‏کند. خرید و فروش ارز دیجیتال در بازارهای مالی خطر ضرر بسیار زیادی را به همراه دارد. از این رو، اگر نتوانید از استراتژی ترید ارز دیجیتال استفاده کنید، ممکن است در کمترین زمان ممکن دچار ضررهای مالی سنگینی بشوید.

برخی از اوقات، تریدرها با استفاده از تصمیمات احساسی اقدام به خرید یا فروش یک ارز دیجیتال می‏کنند؛ چنین کاری می‏تواند احتمال ضرر را تا 75 درصد افزایش دهد. اما تریدرها اگر از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال استفاده کنند، می‏توانند بجای تصمیمات احساسی تصمیم‏های آگاهانه اتخاذ کنند. این امر سبب می‏شود تا احتمال سود شما نسبت به ضرر افزایش یابد. یکی از اهمیت‏های ترید ارز دیجیتال به کمک استراتژی، این است که شما را حتی‌الامکان از تصمیمات غیرمنطقی دور می‏سازد.

استراتژی ترید ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.
استراتژی ترید ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

تایم فریم چیست؟

یکی از برترین بخش‏های استراتژی ترید ارز دیجیتال، تایم فرم است. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، تنها خرید فروش ارزها در زمان‏های مختلف نیست، بلکه باید در یک بازه زمانی خاص، کار را متوقف سازید و مجدد شروع کنید. به چنین بازه زمانی توقفی، تایم فریم گفته می‏شود. زمان تایم فریم با توجه به نیاز تریدر متفاوت است و از یک دقیقه تا یک ماه ممکن است طول بکشد. در چنین بازه زمانی، شما می‏توانید نمودار‌های ارز دیجیتال را به شیوه بهتری بررسی نمایید و تصمیم خود را اتخاذ کنید.

کمتر تریدر ارز دیجیتالی وجود دارد که از استراتژی ترید ارز دیجیتال تایم فرم استفاده نکند؛ معاملات ارز دیجیتال اکثرا با استرس بسیار زیادی انجام می‏شوند و این امر سبب کاهش تمرکز تریدر می‏گردد. نمی‏توان تمامی مراحل ترید را یکجا انجام داد. به همین دلیل، بهترین گزینه برای ترید ارز دیجیتال تایم فریم محسوب می‏شود. شما با استفاده از تایم فریم، می‏توانید تصمیمات خود را عاقلانه و منطقی‌تر اتخاذ نمایید. استفاده از تایم فرم موجب می‏شود تا گزینه‏های بهتری برای معاملات به نظر شما برسند.

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال با تایم فریم
بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال با تایم فریم

برای شروع ترید ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

یکی از سؤالات پرتکرار که برای بسیاری از افراد به وجود می‏آید، این است که برای شروع ترید ارز دیجیتال چقدر سرمایه نیاز داریم؟ مسلماً برای موفقیت در ارز دیجیتال، می‏بایست سرمایه بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید در معاملات به سود کلانی برسید. اما اگر سرمایه شما خیلی کم است، نیازی نیست نگران باشید؛ چراکه شما با هر سرمایه‌ای از صد هزار تومان الی صد میلیارد تومان می‏توانید ترید ارز دیجیتال را انجام دهید. در نظر داشته باشید که یکی از راه‏های موفقیت در ترید ارز دیجیتال، تقسیم بندی سرمایه است.

اگر بخواهید در ارز دیجیتال موفق شوید و به سود خوبی برسید، نباید در زمان شروع کار تمامی سرمایه خود را صرف خرید ارز کنید؛ این امر سبب می‏شود تا ریسک از دست رفتن سرمایه شما چندین برابر افزایش یابد. بلکه می‏بایست سرمایه خود را (حداقل یک میلیون تومان) به ده قسمت مساوی تقسیم کنید؛ پس از آن برای هر مرتبه ترید ارز دیجیتال، یک دهم سرمایه خود را در ترید قرار دهید. تا دچار ضرر سنگین مالی نشوید. این نکته یکی از بهترین بخش‏های استراتژی ترید ارز دیجیتال محسوب می‏گردد.

استراتژی ترید ارز دیجیتال مساوی سرمایه بیشتر و دریافت سود بالاتر
استراتژی ترید ارز دیجیتال مساوی سرمایه بیشتر و دریافت سود بالاتر

پیش‌نیاز‌های ترید ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، برای آن که بتوانید ترید ارز دیجیتال را به خوبی انجام دهید، می‏بایست از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال استفاده نمایید تا بتوانید قله‏های موفقیت را فتح کنید. برای آن که بتوانید در زمینه ترید ارز دیجیتال موفق شوید، می‏بایست به هیچ عنوان از میان‌بر استفاده نکنید.

ممکن است در زمان اولین ترید ارز دیجیتال، یک ارز بسیار خوب به نظر برسد؛ اما همان ارز ممکن است تمامی سرمایه اولیه شما را از بین ببرد. به همین دلیل، می‏بایست فکر پولدار شدن یک شبه را در ترید ارز دیجیتال از سر بیرون کنید و به دنبال راه‏های صحیح برای انجام این عمل باشید. البته در نظر داشته باشید که از برترین بخش‏های استراتژی ترید ارز دیجیتال، به دو قسمت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال خلاصه می‏شود.

شما می‏توانید با استفاده از این دو تحلیل، همانند یک تریدر کارکشته و حرفه‌ای عمل کنید و در کمترین زمان ممکن احتمال سود خود را بیشتر کنید. البته در نظر داشته باشید که تحلیل تکنیکال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری بلند مدت مورد استفاده قرار می‏گیرد.

پیشنهاد ویژه:

تحلیل تکنیکال

به بیانی ساده، استراتژی ترید ارز دیجیتال تکنیکال به معنای بررسی نمودار قیمت یک ارز دیجیتال است. در تحلیل تکنیکال، تریدرها می‏بایست گذشته و آینده پیش‌بینی شده نمودار را با دقت بررسی کنند و تصمیم خرید یا فروش خود را اتخاذ نمایند. البته تحلیل تکنیکال بیشتر بر روی گذشته یک ارز دیجیتال دقت دارد و با استفاده از گذشته یک ارز، می‏تواند آینده آن را نیز پیش بینی کنند.

این تحلیل با استفاده از الگوها، فرمول‏ها، روابط، ضوابط و اشکال هندسی ریاضی انجام می‏شود. جالب است بدانید تحلیل‏های تکنیکال نسبت به فاندامنتال از دشواری زیادتری برخوردار هستند چرا که شما می‏بایست در چنین شرایطی، تصمیم خود را در مدت زمان کمتری اتخاذ کنید. از این رو، برای آن که بتوانید به تحلیل‏های تکنیکال تسلط کافی پیدا کنید، باید در دوره‏های تخصصی تحلیل تکنیکال شرکت نمایید.

تحلیل فاندامنتال

برخلاف بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال یعنی تحلیل تکنیکال که برای خرید و فروش کوتاه مدت ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‏گیرد، تحلیل فاندامنتال برای خرید و فروش و سرمایه گذاری بلند مدت ارز دیجیتال استفاده می‏شود و بسیار کاربردی است. تحلیل این امکان را می‏دهد تا بتوانید از روی گذشته یک ارز دیجیتال، آینده بلند مدت آن را پیش بینی کنید.

به‌عنوان مثال بیت کوین از زمان ورود به بازار یعنی سال 2009، دارای یک روند گاوی یعنی افزایش چندین برابری ارزش بوده است. برای تحلیل فاندامنتال می‏بایست به تحلیل تکنیکال تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید از تحلیل فاندامنتال استفاده نمایید. لازم به ذکر است، تحلیل فاندامنتال نسبت به تحلیل تکنیکال آسان‌تر است؛ چراکه زمان تصمیم گیری شما زیادتر است و می‏توانید تصمیمی عاقلانه‏تر اتخاذ نمایید.

نقش مؤثر استراتژی ترید ارز دیجیتال در تحلیل‏های بازار ارز
نقش مؤثر استراتژی ترید ارز دیجیتال در تحلیل‏های بازار ارز

حد سود و ضرر چیست و چرا باید رعایت کنیم؟

در ترید ارز دیجیتال با استفاده از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال، دو احتمال وجود دارد؛ یا از ترید خود سود می‏برید یا دچار ضرر می‏شوید. شما با استفاده از تعیین حد ضرر و سود، می‏توانید از وقوع یک ضرر مالی سنگین جلوگیری کنید و سود ترید خود را افزایش دهید. البته فراموش نکنید که برای استفاده از چنین روشی، می‏بایست حد سود، حد ضرر، محاسبه حد سود و ضرر و عوامل مؤثر بر روی آن‏ها را به خوبی بشناسید.

علاوه بر آن، تعیین حد سود و ضرر این امکان را به تریدرها می‌دهد تا آن‏ها بتوانند میزان سود دهی و احتمال ضرر یک ارز دیجیتال را بررسی نمایند و خرید خود را با اطمینان خاطر بیشتری به پایان برسانند. این امر سبب شده تا تعیین حد سود و ضرر، یکی از اساس کارهای تریدرها گردد.

حد ضرر

حد ضرر که با نام لاتین استاپ لوز شناخته می‏شود، نقش بسزایی در ترید ارز دیجیتال دارد و می‏توان گفت که یکی از پایه‏های اصلی استراتژی ترید ارز دیجیتال محسوب می‏شود. زمانی که شما می‏خواهید یک ارز دیجیتال را خریداری کنید، باید به قیمت آن توجه می‏کنید و جدول نوسانات آن را بررسی نمایید. باید یک حد ضرر برای خود تعیین کنید و پیش‌بینی لازم را با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام دهید.

 اگر در پیش‌بینی، ضرر بیش از حد تعیین شده بود باید از خریداری آن خودداری کنید. علاوه بر آن توجه به حد ضرر سبب می‏شود تا شما نسبت به ضرر‌های یک ارز آگاه شوید و از خرید آن خودداری نمایید. به همین دلیل، می‏توان گفت که تعیین حد ضرر در ترید ارز دیجیتال، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

حد سود

اگر بخواهید به یکی دیگر از پایه‏های اصلی استراتژی ترید ارز دیجیتال یعنی حد سود به صورت سطحی نگاه کنید، متوجه می‏شوید که حد سود یک ابزار بسیار دقیق برای جلوگیری از کاهش سود است. حد سود مقدار سود شما را تعیین می‏کند؛ اگر در تحلیل‏های تکنیکال یا فاندامنتال، سود شما بیشتر از حد تعیین شده بود، می‏توانید با خیالی آسوده ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری نمایید.

لازم به ذکر است، تعیین حد سود سبب می‌شود تا شما بتوانید میزان سود ترید خود را دو برابر افزایش دهید. زمانی که حد سود ترید خود را با دقت تعیین نمودید، می‏بایست به مقدار آن توجه کنید؛ اگر حد سود شما بالا و چشمگیر بود، می‏توانید ترید خود را انجام دهید. اما اگر حد سود شما نسبت به ضرر کمتر بود، به شدت از انجام ترید خودداری کنید.

نکاتی مهم برای محاسبه حد سود و ضرر

یکی از مهم‏ترین نکاتی که می‏بایست در زمان استفاده از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال یعنی حد سود و ضرر به آن توجه ویژه‏ای داشته باشید، تعیین اختلاف حد سود و ضرر است. اگر حد سود و ضرر شما بیش از حد نزدیک یکدیگر باشند، ممکن است نتوانید پیش‌بینی دقیقی راجع به ترید خود داشته باشید. اگر این دو نسبت به یکدیگر بیش از حد دور باشند، درصد احتمال ضرر شما افزایش می‏یابد.

 به همین دلیل، می‏بایست حد سود و حد ضرر را در یک فاصله نسبی نسبت به یکدیگر قرار دهید تا بتوانید تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال خود را با دقت بالایی انجام دهید. از دیگر نکات ضروری که می‏بایست در هنگام محاسبه حد ضرر و سود به آن توجه ویژه‏ای داشته باشید، توجه به نرخ سهام است. به هیچ عنوان حد سود و ضرر نباید نزدیک به نرخ خرید سهام باشند. اگر حد سود نزدیک نرخ سهام باشد، میزان سود شما کاهش می‏یابد و اگر حد ضرر نزدیک به نرخ سهام باشد، احتمال ضرر شما نیز افزایش می‏یابد.

عوامل موثر بر روی حد سود و ضرر

همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، استفاده از بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال یعنی در نظر گرفتن حد سود و ضرر، سبب افزایش سود و کاهش احتمال ضرر شما در معاملات ارزی و ترید می‏گردد. اما می‏بایست در هنگام استفاده از این استراتژی ترید ارز دیجیتال، به عوامل مؤثر بر روی تعیین حدود سود و ضرر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 از مهم‌ترین عواملی که بر روی تعیین حدود سود و ضرر نقش بسزایی دارند شامل: نوسانات سهم و بازار، ریسک پذیری میزان سرمایه، ابزارهای تکنیکالی، مقاومت‏ها و حمایت‏ها هستند. البته نوسانات بازار نقش پررنگ‏تری در تعیین حد سود و ضرر دارند؛ به این صورت که هرچه نوسانات بازار بیشتر باشد، فاصله حد سود و ضرر نسبت به یکدیگر افزایش می‏یابند و بالعکس.

استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال در تعیین حد سود و ضرر برابر با کاهش احتمال ضرر
استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال در تعیین حد سود و ضرر برابر با کاهش احتمال ضرر

استراتژی‏های ترید مرسوم در بازار

اگر بخواهیم به زبانی ساده استراتژی‏های ترید مرسوم در بازار را که شامل اسکالپینگ، مومنتوم، نوسان گیری روزنه و هولد می‏شوند را توصیف کنیم، می‏بایست بگوییم که استراتژی ترید ارز دیجیتال مرسوم در بازار نوعی سیستم عاملی پیچیده است که به شما نشان می‏دهد تا در چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید و در چه زمانی دارای خود را به فروش برسانید. استفاده از چنین استراتژی ترید ارز دیجیتال، سبب می‏شود تا شما بتوانید در بهترین موقع دارای خود را به فروش برسانید یا ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 لازم به ذکر است استراتژی‏های اسکالپینگ، مومنتوم، نوسان گیری روزانه و هولد از پرکاربردترین و مؤثرترین استراتژی‏های ترید ارز دیجیتال محسوب می‏گردد و اکثر تریدرهای حرفه‌ای، کار خود را با استفاده از این استراتژی‏ها آغاز می‏نمایند.

اسکالپینگ

از بهترین بخش‏های استراتژی ترید ارز دیجیتال، روش اسکالپینگ است. تریدرهای حرفه‌ای و کار کشته، از این استراتژی برای سنجش و بررسی نوسانات بازار در یک بازه زمانی استفاده می‏کنند. البته در نظر داشته باشید که روش اسکالپینگ، برای ترید و تحلیل تکنیکال یا همان معاملات ارزی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‏گیرد.

البته استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال اسکالپینگ، نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد و شما می‏بایست با سرمایه بسیار کوچک از چنین روشی استفاده کنید تا بتوانید قلق آن را به دست آورید. پیشنهاد می‏شود اگر می‏خواهید با استفاده از استراتژی اسکالپینگ، یک ترید پر سود و عالی را تجربه کنید حتماً در دوره‌های تخصصی آن شرکت نمایید.

مومنتوم

از دیگر بخش‏های برتر استراتژی ترید ارز دیجیتال، روش مومنتوم محسوب می‏گردد. از بهترین و پر‌استفاده‌ترین استراتژی‏ها برای کسب سود خوب در معاملات ارزی، استراتژی مومنتوم است. تریدرها با استفاده از این استراتژی می‏توانند بر روی موج و نوسانات جدول کریپتوکارنسی، از افزایش یا کاهش قیمت آن‏ها مطلع شوند و سر موقع برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود اقدام نمایند. البته فراموش نکنید که استراتژی مومنتوم همانند اسکالپینگ دارای ریسک ضرر بسیار زیادی است؛ اما شما می‏توانید ریسک ضرر این استراتژی را با استفاده از تعیین دقیق حدود ضرر و سود کاهش دهید و معاملات منطقی‌تری را انجام دهید.

نوسان گیری روزانه

نوسان گیری روزانه، یکی دیگر از بخش‏های برتر بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال محسوب می‏گردد. نوسان‏های روزانه هر ارز دیجیتال، می‏تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار تریدرها قرار دهد. از این رو، تریدرها می‏توانند با استفاده از تحلیل تکنیکال، بهترین گزینه برای خرید یا فروش را انتخاب نمایند. در واقع، می‏توان گفت که در استراتژی ترید ارز دیجیتال، نوسان گیری روزانه و تحلیل تکنیکال مکمل یکدیگر هستند.

تریدرهای با تجربه، قادر هستند با استفاده از استراتژی نوسان گیری روزانه خرید ارز دیجیتال خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و سود خود را بالا ببرند. البته لازم به ذکر است که این استراتژی ممکن است کمی ریسک داشته باشد، اما نسبت به استراتژی‏های اسکالپینگ و مومنتوم دارای عملکرد بهتری است.

هولد

یکی دیگر از بهترین بخش‏های استراتژی ترید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت، هولد است. هولد در ترید ارز دیجیتال، به معنای خرید و نگهداری بلند مدت ارز دیجیتال است. هولد ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی حداقل دو ماه زمان می‏برد. اما برای استفاده از این استراتژی، می‏بایست به تحلیل فاندامنتال تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید درصد سود خود را بالا ببرید.

 برای استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال هولد، می‏بایست سرمایه خود را به چند بخش تقسیم نمایید و تنها یک الی دو بخش آن را در یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید؛ علاوه بر آن، با بخش‏های دیگر سرمایه خود می‌توانید ارزهای دیجیتال دیگر را خریداری نمایید و آن‏ها را نیز به مدت زمان طولانی نگهداری کنید.

نقش مهم استراتژی‏ ترید ارز دیجیتال مرسوم در بازار
نقش مهم استراتژی‏ ترید ارز دیجیتال مرسوم در بازار

کاربرد اندیکاتورها در استراتژی ترید ارز دیجیتال

یکی دیگر از بخش‌‏های بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال، اندیکاتورها هستند. اندیکاتورها با تحلیل تکنیکال رابطه مستقیمی دارند؛ از این رو، تریدرها برای تحلیل تکنیکال کوتاه مدت، از اندیکاتورها استفاده می‏کنند. حال ممکن است با این سؤال مواجه شوید که اندیکاتور چیست و در ترید ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟

اندیکاتورها که با نام شاخص‏ها نیز شناخته می‏شوند، نشانگرهای محاسباتی ترید ارز دیجیتال هستند که به کمک عواملی همچون قیمت، حجم، میزان سود و دیگر پارامترهای محاسباتی، میزان سود دهی و حد ضرر یک ارز دیجیتال را محاسبه می‏نمایند. جالب است بدانید، در بسیاری از مواقع فرمول‏های ریاضی کار اندیکاتورها را انجام می‏دهند و سود ارز دیجیتال را محاسبه می‏نمایند.

 بسیاری از تریدرهای تازه کار، بر این عقیده باورند که استفاده از اندیکاتور می‏تواند موفقیت آن‏ها را در یک ترید صد درصد تضمین کند. اما این عقیده به طور کامل اشتباه است؛ اندیکاتورها نمی‏توانند موفقیت شما را در یک ترید صد درصد تضمین نمایند، اما آن‏ها قادر هستند مسیر یک ترید را ارزیابی کنند و درصد سود و احتمال ضرر را برای شما آشنا سازند.

به همین دلیل، می‏توان به اندیکاتورها به چشم یک مکمل بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال اشاره نمود. یکی از مهم‏ترین کاربردهای یکی از مهم‌ترین بخش‏های بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال یعنی اندیکاتورها، بررسی و شناسایی سیگنال‏های خرید و فروش است.

 به‌عنوان مثال، اگر قصد خرید یا فروش تعدادی بیت کوین را داشته باشید، می‏توانید با استفاده از اندیکاتورها بهترین زمان خرید یا فروش را تشخیص دهید و درصد سود خود را بالا ببرید.  با این حال، اگر بخواهید از اندیکاتورها استفاده کنید، می‏بایست به تحلیل تکنیکال تسلط کامل داشته باشید. خوشبختانه امروزه اندیکاتورهای بسیار دقیق و بدون نقصی توسط افراد متخصص طراحی شده‌اند تا تریدرها بتوانند ترید ارز دیجیتال را با خیالی آسوده‌تر و با سودی بیشتر انجام دهند.

بهترین استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال استفاده از اندیکاتورها برای کاهش ریسک است.
بهترین استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال استفاده از اندیکاتورها برای کاهش ریسک است.

  MPM آموزش استراتژی

از بهترین و برترین بخش‌‏های استراتژی ترید ارز دیجیتال، می‏توان به استراتژی ام پی ام اشاره نمود. همان‌طور که در قسمت‏های قبل به آن اشاره شد، امروزه استراتژی‏های بسیار زیادی برای افزایش سود در ترید ارز دیجیتال وجود دارند. استراتژی ام پی ام این امکان را به تریدرها می‏دهد تا آن‏ها بتوانند به بهترین شکل ممکن روند صعودی ارزهای مختلف دیجیتال را بررسی نمایند و خرید خود را با خیال آسوده‌تری انجام دهند.

 البته استراتژی ام پی ام، همانند دیگر استراتژی‏های ترید ارز دیجیتال نیاز به تحلیل‏های تکنیکال دارد. از این رو، می‏بایست برای استفاده از این استراتژی ابتدا میزان تسلط خود را بر روی تحلیل‏های تکنیکال بیشتر کنید. پیش از آن که به سراغ آموزش استراتژی ترید ارز دیجیتال ام پی ام برویم، می‏بایست ابتدا ابزار مورد نیاز آن را بشناسیم؛

یکی از مهم‏ترین ابزارهای این استراتژی، اندیکاتورها هستند. شما با استفاده از اندیکاتورها و استراتژی ام پی ام، می‏توانید آینده یک ارز دیجیتال را با دقت و درصد احتمال بالاتری بررسی نمایید. البته فراموش نکنید که این استراتژی نیازمند ابزارهای دیگری از جمله اندیکاتور پارابولیک و مکدی نیز می‏باشد.

لازم به ذکر است هر چقدر تسلط شما به اندیکاتورها بیشتر باشد، شما می‏توانید تحلیل را با استفاده از این استراتژی با دقت بالاتری انجام دهید. برای آن که بتوانید از استراتژی ام پی ام استفاده کنید، می‏بایست به سه شرط توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ شرط اول این است که در این استراتژی می‏بایست ابتدا برای دو دوره زمانی 14 الی 42 روزه از تحلیل‏های تکنیکال و فاندامنتال استفاده نمایید.

استفاده از چنین بازه زمانی، این امکان را به تریدرها می‏دهد تا آن‏ها بتوانند ترید و معاملات ارزی خود را به شیوه بهتری انجام دهند. شرط دوم، استفاده از تمامی ابزارهای اندیکاتور برای این استراتژی است. شرط سوم، بررسی خطای سیگنال‌ها است؛ برای انجام این کار، تریدرها باید از اندیکاتور مکدی استفاده نمایند.

شرط موفقیت در ترید، استفاده از یکی بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال، یعنی استراتژی ام پی ام است.
شرط موفقیت در ترید، استفاده از یکی بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال، یعنی استراتژی ام پی ام است.

PARABOLISCAR & RSI آموزش استراتژی

 استراتژی ترید ارز دیجیتال پارابولیکسار، یکی دیگر از برترین و بهترین استراتژی‏های ترید محسوب می‏گردد. امروزه بسیاری از تریدرهای باتجربه از این استراتژی به منظور افزایش سود و کاهش احتمال ضرر استفاده می‏نمایند. استراتژی پارابولیکسار برای تریدهای کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‏گیرد. از این رو، برای استفاده از این استراتژی می‏بایست به تحلیل تکنیکال تسلط کافی داشته باشید.

لازم به ذکر است، استراتژی پارابولیکسار قادر است احتمال افزایش یا کاهش ارزش یک ارز دیجیتال را با دقت بالا و احتمال بیشتری نشان دهد. استراتژی ترید ارز دیجیتال پارابولیکسار، برای اولین بار توسط ولز وایلدر ابداع شد؛ طراحی این استراتژی به‌گونه‌ای است که تریدرها می‏توانند به وسیله اندیکاتور RSI، نقاط اوج و ضعف یک ارز دیجیتال را بررسی نمایند و پتانسیل برگشت آن را محاسبه کنند. به معنای لغوی، استراتژی پارابولیکسار یعنی توقف و بازگشت می‏باشد.

ناگفته نماند که برخی از پلتفرم‏های معاملاتی استراتژی پارابولیکسار در قسمت بالا یا پایین کندل قرار می‏گیرند؛ البته محاسبات حد سود یا ضرر ارز‏های دیجیتال توسط این استراتژی بسیار آسان است و محاسبات آن‏ها تنها با استفاده از چند فرمول قابل انجام هستند. برای آن که بتوانید توسط استراتژی ترید ارز دیجیتال نهایت سود را نصیب خود کنید، می‏بایست سیگنال‏های خرید و فروش آن را بشناسید.

اگر در اندیکاتور پارابولیک، نمودار از بالا به پایین سرازیر شود و در قسمت پایین کندل قرار گیرد، شما می‏توانید ارز را خریداری نمایید. اما در زمانی که اندیکاتور پارابولیک به سمت بالا صعود نمود و ارتفاع آن نسبت به کندل بیشتر گشت، شما می‏بایست کمی صبر داشته باشید؛ چنین صبری به شما کمک می‏کند تا بتوانید سیگنال فروش بهتری جایگزین کنید و ارز خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانید. لازم به ذکر است، در چنین مواقعی استفاده از تحلیل تکنیکال سبب افزایش احتمال سود شما می‏گردد.

استفاده از استراتژی ترید ارز  دیجیتال پارابولیکسار نیاز به تحلیل تکنیکال دارد.
استفاده از استراتژی ترید ارز  دیجیتال پارابولیکسار نیاز به تحلیل تکنیکال دارد.

آموزش استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

بر خلاف اکثر استراتژی‏های ترید که نیاز به دانش و تجربه قبلی دارند، استراتژی ترید ارز دیجیتال متحرک حمایتی و مقاومتی، عملکرد بسیار سده‏ای دارد. استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی قدرت بسیار بالایی در شناسایی تغییر روند و پیش بینی آینده هر ارز دیجیتال را دارد. از این رو، بسیاری از اساتید ترید ارز دیجیتال، پیشنهاد می‏کنند تریدرهای تازه کار از این استراتژی استفاده کنند.

 استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت می‏تواند روند تغییرات ارزهای دیجیتال را به ما نشان دهد. البته اگر اطلاعات قبلی در زمینه تحلیل‏های تکنیکال و فاندامنتال داشته باشید، می‏توانید با استفاده از این استراتژی ترید ارز دیجیتال، در کمترین زمان ممکن قله‏های موفقیت را فتح کنید.

برای آن که بتوانید از استراتژی ترید ارز دیجیتال به خوبی استفاده کنید، می‏بایست سیگنال‏های ورودی یا خروجی یا همان سیگنال‏های خرید و فروش آن را به خوبی بشناسید. استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی از دو خط ساده و متحرک تشکیل شده است. زمانی که این دو خط در یک تقاطع قرار گیرند و یکدیگر را امتداد عمود قطع کنند، زمان خرید ارز است؛ چراکه در چنین زمانی قیمت ارز دیجیتال به حداقل رسیده است.

یکی از مهم‏ترین عواملی که سبب موفقیت شما در زمان استفاده از استراتژی ترید ارز دیجیتال میانگین حمایتی و مقاومتی می‏گردد، تعیین حد سود و حد ضرر است. در بسیاری از اوقات به دلیل نوسانات بالای یک ارز دیجیتال، ممکن است این استراتژی حد سود شناور را به شما نشان دهد.

در چنین شرایطی، اگر فاصله حد سود و ضرر نسبت به کندل زیاد بود، شما می‏توانید ارز مورد نظر را خریداری نمایید. البته ناگفته نماند که چنین کاری ریسک بالایی دارد. اما برای آن که بتوانید خریدی سودمندانه‌تر داشته باشید و احتمال ضرر خود را کاهش دهید، می‏بایست ارزهایی را خریداری کنید که حد سود و ضرر آن‏ها نسبت به یکدیگر نزدیک باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی