ارز فانتوم چیست؟
آکادمی پارسیان بورس
آکادمی پارسیان بورس

ارز فانتوم چیست؟ آشنایی و بررسی FTM و آینده این ارز دیجیتال

ارز فانتوم (FTM) چیست؟

می توانیم ارز فانتوم با نماد FTM را یک پلتفرم غیر متمرکز و همچنین یکی از قراردادهای هوشمند که دارای امنیت بسیار بالایی می باشد شناخت. این پلتفرم ارز دیجیتال جزو آن دسته از پلتفرم های متن باز مقیاس پذیر و همچنین سفارشی سازی شده است که اهداف مهمی را دارد. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس، برگزار کننده بهترین دوره ارز دیجیتال، به معرفی این رمز ارز آینده دار پرداختیم.

همانطور که گفتیم این پلتفرم ارز دیجیتال جزو آن دسته از پلتفرم های متن باز مقیاس پذیر و همچنین سفارشی سازی شده است که اهداف مهمی دارد. یکی از آنها رفع محدودیت های نسل قبل شبکه های بلاکچین می‌باشد اما اهداف اصلی این ارز دیجیتال این است که آینده بهتر و همچنین کارآمدتر را برای تمامی زیرساخت‌ها ایجاد کند تا مردم بتوانند برای بهبود کیفیت زندگی خود از آن استفاده کنند.

ارز دیجیتال فانتوم علاوه بر اهدافی که در بالا ذکر شد می‌تواند در تمامی جنبه های زندگی یک فرد حضور داشته باشد که این جنبه ها عبارت است از:

  • پذیرش دارایی‌های دیجیتال در مقیاس جهانی
  • اقتصاد و پرداخت های دیجیتال
  • هویت و سوابق پزشکی دیجیتال

شبکه اصلی پلتفرم فانتوم در سال ۲۰۱۹ و در ماه دسامبر راه اندازی شده و توسعه دهندگان آن در نظر دارند که بتواند تعادلی پایدار را از لحاظ موارد زیر برای کاربران به وجود بیاورند. این موارد عبارت است از:

  • مقیاس پذیری
  • امنیت
  • تمرکز زدایی

این شرایط جاری که در بلاک چین ارز فانتوم به وجود آمده سبب شده که این رمز ارز جایگزین مناسب برای شبکه اتریوم و همچنین یک تغییر دهنده اساسی در شرایط حاکم بر قراردادهای هوشمند باشد. در حقیقت مکانیزم اصلی بدون رهبر یا lachesis معروف می‌باشد که در یک مکانیسم اجماع است. این مکانیزم سبب می‌شود که سرعت و امنیت شبکه بیشتر شده و آن را به یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بلاکچین تبدیل کرده باشد.

آشنایی با FTM و سریع‌ ترین اکوسیستم ارز دیجیتال

این توانایی تایید فوری تراکنش ها را در کمتر از یک ثانیه دارد.

اگر بخواهیم از تاریخچه این پروژه مواردی را برای شما ذکر کنیم می‌توانیم بگوییم که در سال ۲۰۱۸ توسط دکتر بی انگ ایک که دانشمند علوم کامپیوتر در کره جنوبی بود تاسیس شد.

دکتر بی انگ ایک تا قبل از تاسیس این پروژه به عنوان رئیس انجمن فناوری غذایی در کره جنوبی مشغول به کار بود و از سال ۲۰۱۹ از آن پروژه کناره گیری کرد و رهبری بنیادین رمز ارز را به عهده دارد.

ارز فانتوم از یک تیم ۲۸ نفره تشکیل شده که شامل مهندسین، دانشمندان و محققین طراح و کارآفرینان برتر می‌باشد که تلاش می‌کند تا روز به روز ارز دیجیتال فانتوم را از تمامی لحاظ به برتری برساند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این رمز ارز در میان مردم، امنیت بالا و همچنین عدم دخالت نهادها و سازمان‌های دولتی در آن است. همچنین در کنار تمامی موارد گفته شده در ارتباط با این رمز ارز، سرعت بالای تراکنش‌های آنها نیز سبب شده که محبوبیت آن در بین مردم افزوده شود.

ارز  فانتوم در مجموع 3.175 میلیارد توکن دارد که از این مقدار 2.5 میلیارد آن تا اوایل آوریل ۲۰۲۲ در گردش بوده است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رمزارز این است که شما هم می‌توانید به عنوان دارنده توکن شبکه ERC20 در اکوسیستم اتریوم و همچنین به عنوان توکن BEP2  در اکوسیستم بایننس در دسترس داشته باشید.

این شبکه توانسته با ارائه ساختار سهامی جدید، شرایط فوق العاده را برای دارندگان توکن، فراهم کند که این کاربران بتوانند به بالاترین سوددهی برسند. یکی از روش های ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان این رمز ارز، روش Fluid Reward می باشد که کاربران با استفاده از نودهای شبکه به 4 درصد سود سالانه دست پیدا می‌کنند.

شبکه فانتوم چیست؟

یکی از برنامه های غیرمتمرکز ارائه شده توسط این شبکه و مورد استفاده کاربران، Liquid Staking می‌باشد که با استفاده از این ویژگی سهامداران می‌توانند توکن های خود را به عنوان وام سپرده کنند. از پروژه های غیر متمرکز دیگری که در این شبکه وجود دارد می‌توان به fusD اشاره کرد. این شبکه یک استیبل کوین مبتنی بر این شبکه و ارزشی معادل دلار آمریکا دارد.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

fantom
fantom

Fantom (FTM)

قیمت
ریال 31,900

ارز فانتوم چگونه کار می‌کند؟

اگر بخواهیم بگوییم که ارز دیجیتال فانتوم چگونه کار می‌کند، باید موارد زیادی را بررسی کنیم. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارز فانتوم ماژولار است.

این عبارت بدین معناست که ساز و کار Lachesis و دارای قابلیت اتصال به تمامی دفاتر توزیع شده (DLY) را دارد و همچنین قابلیت نشان دادن یک پشته از فناوری بلاک چین را دارد.

لازم به ذکر است که شبکه اپرا (Opera)، شبکه اصلی رمز ارز فانتوم می‌باشد که وظیفه حفظ اجماع در میان گره های موجود در Lachesis را بر عهده دارد.

همچنین یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ساز و کار، سازگاری با شبکه اتریوم می‌باشد و همچنین قابلیت استفاده از ماشین مجازی اتریوم را به کاربران می دهد.

کسب درآمد غیرفعال در اکوسیستم فانتوم (Fantom)

ماشین مجازی فانتوم (Fantom Virtual Machine) در واقع یک کیت توسعه نرم افزاری تکامل یافته می‌باشد، که مانند ارز فانتوم دارای قابلیت متن‌باز و اختصاصی بوده و در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

انعطاف پذیر بودن پلتفرم فانتوم تنها به دلیل داشتن خاصیت ماژولار بودن آن است که سبب می‌شود توسعه‌دهندگان آن در عرض چند دقیقه برنامه های غیرمتمرکز را به شبکه اصلی اپرای فانتوم منتقل کنند و همین عملکرد سبب افزایش عملکرد آنها و همچنین کاهش هزینه های آن شود.

  1. فانتوم دارای خاصیت مقیاس پذیری می باشد.

از آن جا که شبکه های ساخته شده برای پلتفرم ارز فانتوم دارای خاصیت مستقل بودن از همدیگر هستند، پس ازدحام آنها، بر روی عملکرد و ثبات دیگری تاثیری ندارد اما دلیلی که سبب شده سرعت شبکه کاهش پیدا کند، به دلیل افزایش تعداد کاربران و همچنین پیچیده شدن برنامه های غیر متمرکز شبکه می‌باشد. این مشکل به این دلیل برای شبکه فانتوم به وجود آمده که تمامی برنامه ها دارای زیرساخت های یکسانی بوده و پلتفرم فانتوم برای هر برنامه یک بلاک چین اختصاصی ایجاد کرده است، که همین سبب شده تا مشکل مقیاس پذیری به مراتب در این شبکه رفع شود.

تمامی این شبکه ها دارای قوانین مدیریتی، اقتصاد توکنی، توکن های سفارشی می‌باشند که تمامی آن ها دارای خاصیت مستقل بودن از دیگر بلاکچین ها و سفارش سازی شدن بر اساس اطلاعات کاربر می‌باشند.

هدف پلتفرم ارز فانتوم

همانطور که همه ما می‌دانیم، ارز دیجیتال بیت کوین یک ارز دیجیتال کاملاً مقیاس پذیر نمی باشد.

راه حل های زیادی برای مولفه های مقیاس پذیر غیر متمرکز سازی و امنیت آن ارائه شده است که تمامی این سه مولفه به “معضل سه گانه بلاک چین” معروف می باشد.

از آنجایی که تراکنش های مانند انتقال داده ها، مبادلات دارایی و تراکنش ها و پرداخت های روزمره نیازمند سیستمی هستند که تایید سریع را انجام دهند، پلتفرم هایی مانند بیت کوین که هدف اصلی آن ها غیر متمرکز سازی و امنیت است، مناسب نمی‌باشد.

یکی از اهداف اصلی پلتفرم ارز فانتوم حل این مشکل است. Lanchesis به عنوان عضو اجماع پرسرعت در پلتفرم فانتوم است که می‌تواند مبادلات ارزهای دیجیتال را با سرعتی بسیار بالا و بی سابقه انجام دهد و در این پلتفرم از سیستم معماری ماژولار استفاده شده که برای کاربران امکان شخصی سازی بلاک چین را همراه با ویژگی های متنوع و مناسب فراهم می کند.

ارز دیجیتال فانتوم FTM چیست و آیا ارزی آینده‌دار است؟

پروتکل اثبات سهام که در شبکه ارز دیجیتال فانتوم وجود دارد، توانسته امنیت بسیار بالایی را بدون نیاز به شخصی برای رهبری و تامین امنیت ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه:

کاربرد ارز فانتوم چیست؟

ارز فانتوم که با نماد FTM شناخته شده است کاربردهای زیادی از جمله موارد زیر دارد:

1.تامین امنیت شبکه

این ارز که اصلی‌ترین وظیفه خود را که تامین امنیت شبکه می باشد، از طریق استفاده از ساز و کار اثبات سهام انجام می‌دهد. برای انجام این هدف به درستی باید حداقل 3.175.000 توکن توسط نودهای اعتبارسنج، استیک شده و همچنین باید استیکر ها، توکن های خود را قفل کنند. در این سیکل نود ها و استیکرها در ازای انجام این خدمات به صورت دوره‌ای، پاداش کسب می‌کنند.

2. انجام پرداخت ها

توکن ارز فانتوم برای تمامی پرداخت‌ها اعم از ارسالی و دریافتی، گزینه مناسبی می‌باشد؛ زیرا این توکن توان عملیاتی و همچنین سرعت بالایی دارد و تمامی کارمزد های مربوط به این عملیات پایین می‌باشد، که این ویژگی منحصر به فرد برای کاربران بسیار مناسب بوده است.

به عبارت دیگر می توان گفت که تمامی انتقال وجه در شبکه فانتوم با کارمزد کمتر از یک دلار و در عرض یک ثانیه انجام می‌شود.

 ارز دیجیتال فانتوم Fantom چیست؟

3. مدیریت درون زنجیره ای

همانطور که تا این قسمت از مقاله ذکر کردیم اکوسیستم فانتوم، یک اکوسیستم غیرمتمرکز و همچنین بدون رهبر و مجوز می‌باشد و در این اکوسیستم “مدیریت درون زنجیره ای” تمامی اقدامات شبکه را تصمیم گیری می‌کند.

در این روش استیکر هایی که دارای توکن های مدیریتی فانتوم می‌باشند، این توانایی را دارند که در ارتباط با تغییرات و اصلاحات پیشنهاد خود را ارائه داده و سپس به آنها رای دهند.

4. پرداخت کارمزد های شبکه

می توانیم یکی دیگر از کاربردهای توکن فانتوم را ایجاد شبکه های جدید و حتی استقرار قراردادهای هوشمند نام برد.

اگر در یک شبکه هیچ گونه کارمزدی وجود نداشته باشد ممکن است ما با حملات اسپم ها و در نهایت پر شدن دفتر کل با اطلاعات بیهوده و همچنین خطا در عملکرد مواجه شویم. پس در نتیجه اگرچه کارمزد فانتوم بسیار ناچیز می‌باشد اما همین کارمزد کم برای حفاظت از شبکه در برابر حملات لازم و کافی است.

فانتوم در چه صرافی هایی مبادله می شود؟

ما می‌توانیم ارز دیجیتال فانتوم را از تمامی صرافی‌های رمز ارزی بزرگ، از جمله بایننس (Binance)، کوکوین (kucoin)، بیتمکس (BitMax) و …… خریداری کنیم.

اما از طرفی بیشتر معاملات این ارز دیجیتال در  صرافی بایننس انجام می‌شود. شما قادر خواهید بود در این صرافی‌ها خرید توکن ارز فانتوم را با استفاده از رمز ارزهایی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT) و بایننس کوین (BNB) انجام دهید.

از آنجایی که رمز ارز فانتوم در صرافی‌های معتبر ایرانی خرید و فروش نمی‌شود، شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال تتر و انتقال آن به یک صرافی مطمئن خارجی توکن فانتوم را خریداری کنید.

ارز دیجیتال فانتوم (ftm) | ارزی که شما را شگفت زده می کند!

لازم به ذکر است که بهترین کار در این مواقع خارج کردن توکن های ارز فانتوم از صرافی و انتقال آن به یک کیف پول امن است؛ زیرا اگر شما توکن های فانتوم را در کیف پول صرافی ها نگهداری کنید، علاوه بر خطرات مربوط، دیگر پاداش استیکینگ نیز دریافت نخواهید کرد.

فعالیت استیکینگ بسیار آسان بوده و شما همواره قادر خواهید بود که این کار را به طور مستقیم در کیف پول اختصاصی ارز فانتوم انجام داده و کیف پول فانتوم (fantom wallet) برای تمامی نسخه های اندروید و ios و همچنین دسکتاپ برای شما در دسترس خواهد بود.

شما می‌توانید که توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 را در تمام کیف‌پول‌هایی که سازگار با این استاندارد هستند، مانند کیف پول‌های متامسک (MetaMask) یا مای اتر والت (MyEtherwallet) ذخیره کنید. شما همچنین قادر خواهید بود که از کیف پول بایننس چین (Binance chain wallet ) یا تراست والت برای ذخیره کردن توکن مبتنی بر استاندارد BEP2 فانتوم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، تمامی تلاش ما بر این بود که شما بتوانید معرفی کامل از ارز فانتوم و توکنFMT را مطالعه کنید و همینطور با تمامی ویژگی ها و کارایی‌های آن آشنا شوید.

همانطور که در مقاله برای شما ذکر شد ارز دیجیتال فانتوم دارای ویژگی های مقیاس پذیری، قابل سفارش سازی و ایمن برای قراردادهای هوشمند است، که توانسته با کارمزد کم امکانات زیادی را در دسترس کاربران خود قرار دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

با تکمیل فرم زیر، می‌توانید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و پیش‌ثبت‌نام در دوره اقدام نمایید. همکاران ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

Hidden

آکادمی پارسیان بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی